معرفی و دانلود کتاب تناسب اندام در دوران بارداری

برای دانلود قانونی کتاب تناسب اندام در دوران بارداری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تناسب اندام در دوران بارداری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تناسب اندام در دوران بارداری

کتاب تناسب اندام در دوران بارداری تألیف جولیا دی. پائولو، کیم وپنی و سامانتا مونت پتیت هوینه، می‌کوشد با ارائه‌ی تمرین‌های تخصصی به زنان کمک کند دوران بارداری سالم‌تری و زایمان راحت‌تری داشته باشند. این کتاب با مرور تغییرات فیزیکی و هورمونی بدن در هنگام حاملگی، حرکات ورزشی خاصی را برای ماه‌های مختلف بارداری پیشنهاد می‌دهد که باعث می‌شود مادر بتواند قدرت و تناسب ‌اندامش را حفظ کند و پس از زایمان، خیلی زود سلامتی‌اش را به دست آورد.

درباره‌ی کتاب تناسب اندام در دوران بارداری

بارداری با تغییرات فیزیکی و هورمونی زیادی همراه است. این تغییرات می‌توانند در سیستم‌های مختلف بدن مثل اسکلت، شکم، دستگاه تنفسی و قلبی و عروقی یا در ترشح هورمون‌هایی مثل استروژن و پروژسترون رخ دهند. بسیاری از زنان در این دوران متحمل دردها و آسیب‌هایی می‌شوند که حتی پس از زایمان هم تا سال‌ها با آن‌ها می‌ماند. از سوی دیگر، همواره فشار اجتماعی زیادی منبی بر داشتن اندام متناسب و زیبا بر زنان تحمیل می‌شود. این فشار حتی در زمان حاملگی و پس از زایمان هم وجود دارد. این در حالی است که بازگشتن به بدن پیش از بارداری، بسیار مشکل و گاهی نشدنی است. همه‌ی این موارد باعث می‌شود تا بسیاری از افراد نسبت به بارداری دید منفی پیدا کرده یا از آن بترسند. اما این وضعیت اجتناب‌ناپذیر نیست و می‌تواند تغییر کند.

معرفی و دانلود کتاب تناسب اندام در دوران بارداری

بارداری با تمام سختی‌هایش می‌تواند راحت‌تر و سالم‌تر سپری شود و درعین‌حال آسیب‌ها و خطرات آن به حداقل برسد. ورزش مهم‌ترین عاملی است که می‌تواند باعث این اتفاقات مثبت شود. تمرینات مخصوص این دوران هم به حفظ سلامتی و هم به تناسب اندام مادران باردار کمک می‌کند. کتاب تناسب اندام در دوران بارداری (Pregnancy Fitness) تألیف جولیا دی. پائولو (Julia Di Paolo)، کیم وپنی (Kim Vopni) و سامانتا مونت پتیت هوینه (Samantha Montpetit-Huynh) یکی از شاخص‌ترین آثاری است که در این زمینه منتشر شده است. این راهنما تغییرات بدنی مادران باردار را بررسی و تحلیل می‌کند و متناسب با آن‌ها حرکات کششی و تقویتی پیشنهاد می‌دهد.

یکی از اتفاقاتی که بسیار از زنان باردار از آن شوکه می‌شوند، تغییرات حجم بدنشان است. معمولاً زنان پیش از بارداری اطلاعات اندکی درباره‌ی تغییرات بدنی خود دارند و تعداد کمی از آن‌ها خودشان را برای رویارویی با این تغییرات آماده کرده‌اند. ترس از آسیب دیدن جنین و درد و فشارهای ناشی از آن باعث می‌شود زنان باردار میزان تحرکشان را به حداقل برسانند و تا حد ممکن جابه‌جا نشوند. اما متخصصان معتقدند برخی از حرکات تمرینی نه‌تنها به مادر و جنین آسیب نمی‌زنند، که بارداری و زایمان را راحت‌تر هم خواهند کرد. جولیا دی. پائولو، کیم وپنی و سامانتا مونت پتیت هوینه ازجمله همین متخصصان هستند که روی موضوع سلامت و تناسب اندام مادران تمرکز دارند. این سه در کتاب تناسب اندام در دوران بارداری، تلاش دارند تا زنان را نسبت به شرایط بدنشان آگاه کرده و به آن‌ها نشان دهند که پس از بارداری باید منتظر چه اتفاقاتی باشند. نویسندگان پس‌ازاینکه به‌تفصیل در مورد تغییرات بدنی مادران صحبت کردند، ورزش‌هایی را پیشنهاد می‌دهند که به بارداری و زایمان ساده‌تر کمک خواهد کرد. این تمرینات کششی، تقویتی و استقامتی برای تقویت قسمت‌های مختلف بدن، یعنی بالاتنه، پایین‌تنه و هسته مرکزی طراحی شده‌اند. مخاطب بسته به ماه بارداری‌اش، یعنی سه‌ماهه اول، دوم و یا سوم می‌تواند، این تمرینات را انتخاب و اجرا کند. نویسندگان در این کتاب تمریناتی را هم برای ماه‌های اول پس از زایمان ارائه می‌دهند که به بهبودی دردها و بازگشت سلامتی کمک زیادی خواهد کرد.

کتاب تناسب اندام در دوران بارداری را نشر حتمی با ترجمه‌ی احسان اصغری و بیتا بردبار آذری منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب تناسب اندام در دوران بارداری

  • این کتاب به شما کمک می‌کند تا در دوران بارداری اندامی متناسب داشته باشید و در بهترین وضعیتتان باقی بمانید. همین‌طور توصیه‌های این کتاب باعث می‌شود تا پس از زایمان نیز سلامت باشید. (توسکا رنو، نویسنده و مشاور تغذیه)
  • اگر باردار هستید یا با زنان باردار سروکار دارید، این کتابی است که حتماً باید بخوانید. (رومانا براگانزا، مربی فیتنس)
  • کتابی مفید، آموزشی و عملی برای همه زنانی که می‌خواهند در طی بارداری و پس‌ازآن، همچنان فعال و قوی بمانند. (وندی پاول، کارآفرین و سخنران)

کتاب تناسب اندام در دوران بارداری برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای زنان بارداری نوشته شده که تمایل دارند در این دوران سخت، سلامت و تناسب ‌اندامشان را حفظ کنند و زایمان بهتری داشته باشند.

در بخشی از کتاب تناسب اندام در دوران بارداری می‌خوانیم

پروژسترون با جلوگیری از انقباض، ماهیچه‌ی رحمی را آرام نگه می‌دارد. همچنین پروژسترون با کمک به میزان تحمل و پایداری نسبت به DNA خارجی (جنینی) نقشی ایمنی بازی می‌کند. در اوایل بارداری، پروژسترون توسط جسم زرد در تخمدان تولید می‌شود در سه ماهه‌ی دوم توسط جفت تولید می‌شود و پروژسترون به آرامش رگ‌های خونی سراسر بدن کمک می‌کند که این عمل سبب می‌شود تا فشار خون به پایین‌ترین حد طبیعی خود برسد. همچنین به شل شدن عضلات صافی همچون روده‌ها هم کمک می‌کند، سبب عبور کندتر غذا از روده‌ها شده و به یبوست کمک می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

بخش 1: شناخت بدنتان از طریق بارداری
فصل 1: اثرات بارداری
فصل 2: ایجاد تناسب اندام برای زایمان
فصل 3: کف لگن: پایه و اساس هسته‌ی مرکزی
فصل 4: عضلات شکم در دوران بارداری و بعد از آن
بخش 2: ورزش‌هایی برای آماده شدن یک زایمان بهینه
فصل 5: تمرینات کششی و رهاسازی
فصل 6: تقویت هسته مرکزی بدن
فصل 7: تقویت و ایجاد استقامت در بالاتنه
فصل 8: قدرت و استقامت پایین تنه
فصل 9: حرکات مؤثر در دوران پس از زایمان
بخش 3: نمونه برنامه‌های مربوط به هر مرحله از باردای
فصل 10: انتخاب برنامه و سطح تناسب اندام
فصل 11: تمرینات سه ماهه اول
فصل 12: تمرینات سه ماهه دوم
فصل 13: تمرینات سه ماهه سوم
فصل 14: تمرینات سه ماهه چهارم
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تناسب اندام در دوران بارداری
نویسنده، ،
مترجماحسان اصغری، بیتا بردبار آذری
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات253
زبانفارسی
شابک978-600-355-554-9
موضوع کتابکتاب‌های مادر و بارداری، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تناسب اندام در دوران بارداری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تناسب اندام در دوران بارداری

برای دریافت کتاب تناسب اندام در دوران بارداری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.