معرفی و دانلود کتاب روانشناسی و سلامت بارداری و زایمان

عکس جلد کتاب روانشناسی و سلامت بارداری و زایمان
قیمت:
22500 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی و سلامت بارداری و زایمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی و سلامت بارداری و زایمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روانشناسی و سلامت بارداری و زایمان

ناهید حسن نژاد مرزونی در کتاب روانشناسی و سلامت بارداری و زایمان، خصوصیات جسمی و روحی دوران بارداری را تشریح می‌کند. او همچنین مراقبت‌های پیش از بارداری را بیان کرده و سپس به اهمیت بهداشت روانی در حاملگی و مراقبت‌های جسمی و روانی مادران می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب روانشناسی و سلامت بارداری و زایمان:

بهداشت روان در دوران بارداری به این معناست که همسر و اطرافیان با رفتار و مراقبت‌های خود آسایش زن باردار را فراهم نموده تا او با شرایط بارداری سازگاری پیدا کرده و این دوران پراهمیت را با آرامش و سلامت جسمی و روحی طی کند. در سه ماهه آغاز حاملگی، عموم مادران دغدغه‌هایی مشترک از قبیل پذیرش بارداری، تغییر ظاهر و از دست دادن تناسب اندام، سلامت جسمی خود و نوزاد، تغییر در نقش‌های خانوادگی و اجتماعی و ... دارند که هر کدام از این موارد می‌تواند سبب بروز اضطراب در مادر شود.

یکی از ابتدایی‌ترین ضرورت‌ها برای زنان در ابتدای حاملگی این است که بتوانند خود را با شرایط جدید انطباق دهند. در این شرایط عملکرد همسر و خانواده بیش از هر مورد دیگر تاثیرگذار خواهد بود. بارداری دوره‌ای سرنوشت ساز برای زنان است که تغییراتی اساسی در زندگی آن‌ها به وجود می‌آورد، بارداری و نوید تولد فرزند از طرفی باعث شادی زن می‌شود و از جهتی دیگر تغییرات جسمی و مشکلات این دوران سبب بروز اضطراب برای وی خواهد شد.

در این دوان اطرافیان مادر باردار باید تلاش کنند تا وی اعتماد به نفس خود را از دست ندهد؛ به ویژه اگر برای بار اول حامله شده است؛ چرا که از دست دادن عزت نفس و اعتماد به نفس در زنان باردار باعث بروز آسیب‌های عصبی و روانی می‌شود که قطعاً بر روی سلامت جسمی آنان نیز تاثیر خواهد گذاشت. تهیه لباس نوزاد، انتخاب اسم برای فرزند، آراستن محیط خانه، کاستن ترس بی‌مورد از حاملگی و زایمان و... از جمله اقداماتی هستند که می‌توانند آرامش و خوشحالی را برای زن فراهم کنند.

کتاب روانشناسی و سلامت بارداری و زایمان (Psychology and health of pregnancy and childbirth) مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای مادران باردار، همسر و اطرافیان آن‌ها و همچنین برای بانوانی که قصد بارداری دارند، مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب روانشناسی و سلامت بارداری و زایمان می‌خوانیم:

بارداری بدون دردسر و تولد نوزاد سالم آرزوی هر زوجی است و مرد و زن پابه‌پای هم باید برای رسیدن به این هدف تلاش کنند. از این رو، ‌ معمولا زنان پس از اینکه متوجه بارداری خود می‌شوند با مراجعه به متخصص زنان و زایمان تلاش می‌کنند علاوه‌بر حفظ سلامت خود و جنین، راهکارهای لازم را درباره نوع تغذیه در این دوران و بایدها و نبایدهای آن از پزشک مشاوره بگیرند. اما متخصصان معتقدند که برای داشتن بارداری سالم باید زودتر از اینها اقدام کرد. برخی مطالعات نشان می‌دهد که گاه عوامل غیرمتعارفی در روند باروری زوجین اثر می‌گذارند که شاید تصور آن هم غیرممکن باشد ولی به هر حال با رعایت پاره‌ای اصول ساده و به ظاهر پیش‌پا افتاده می‌توان نوزادی سالم را به دنیا آورد.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
مقدمه و پیشگفتار
فصل اول: بارداری
فصل دوم: اهمیت مراقبت‌های پیش از بارداری
فصل سوم: تعریف بهداشت روان
فصل چهارم: مراقبت‌های سلامت و بهداشت بارداری
فصل پنجم: بهداشت و سلامت فردی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روانشناسی و سلامت بارداری و زایمان
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نسل روشن
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات96
زبانفارسی
شابک978-622-6169-70-7
موضوع کتابکتاب‌های مادر و بارداری، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک
22500 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب روانشناسی و سلامت بارداری و زایمان

برای دریافت کتاب روانشناسی و سلامت بارداری و زایمان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.