معرفی و دانلود کتاب مربع خوشحال

عکس جلد کتاب مربع خوشحال
قیمت:
۲۴,۸۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مربع خوشحال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مربع خوشحال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مربع خوشحال

کتاب مربع خوشحال، داستانی جذاب و آموزنده و دنیایی از رنگ‌ها و شکل‌های هندسی جدید است. مایکل هال، نویسنده‌ی این کتاب، داستان مربع کوچک و خوشحالی‌ را روایت می‌کند، که در طی یک هفته به اشکال و رنگ‌های جدیدی درمی‌آید. این روایت بامزه، در کنار آموزش اشکال هندسی، به یادگیری روزهای هفته نیز کمک ویژه‌ای می‌کند. نویسنده‌ی این کتاب از پرفروش‌ترین‌ نویسندگان نیویورک تایمز است.

درباره‌‌ی کتاب مربع خوشحال

مربع قرمز، یک مربع کوچک و کامل بود؛ تا روزی که آن اتفاق بزرگ رخ داد! مایکل هال (Michael Hall)، نویسنده‌ی موفق دنیای کودکان، در کتاب مربع خوشحال (Perfect Square) شما را با ماجرای متفاوت‌ترین مربع دنیا آشنا خواهد کرد؛ مربعی که هر روز به یک شکل و رنگ در می‌آید!

مربع قرمز در ابتدا یک مربع معمولی بود. یک مربع ساده و کوچک با چهار زاویه‌ی هم‌اندازه و چهار ضلع مساوی. همه او را به اسم مربع خوشحال صدا می‌کرد. تا که آن روز، یعنی روز شنبه، بزرگ‌ترین اتفاق زندگی مربع قصه‌ی ما رخ داد. آن روز، مربع قرمز داستان، به‌یک‌باره دگرگون شد، چهار ضلع و زاویه‌ی هم‌اندازه‌اش تغییر کردند و در نهایت، مربع قصه به شکلی جدید درآمد.

همان‌وقت بود که رنگ قرمز مربع هم کم‌کم تغییر کرد. او دیگر یک مربع قرمز نبود، با‌این‌حال هم‌چنان خوشحال و خندان بود. از آن روز تغییرات مربع خوشحال داستان ما شروع شد و هرروز به رنگ و شکل جدیدی درآمد؛ یک روز به شکل آبشاری آبی و روز دیگر به شکل پارکی سرسبز. همین تغییرات بود که به مربع فرصت زندگی در اشکال و رنگ‌های جدید را می‌داد. تا که آن هفته به سر آمد و روز جمعه فرا رسید. این‌بار چه اتفاق جدیدی سر راه مربع خوشحال قرار گرفته بود؟

داستان مربع خوشحال، روایتی ساده و آموزنده برای آشنایی کودکان با دنیای هندسه و شکل‌ها و همچنین آموزش رنگ‌ها و روزهای هفته است. این کتاب جذاب در کنار داشتن تصاویر رنگی ویژه، مفاهیم ارزنده‌ای همچون انعطاف‌پذیری و خلاقیت را به کودکان یادآوری می‌کند. همچنین با کتاب مربع خوشحال، یاد خواهیم گرفت تا چگونه مانند این مربع کوچک، از پس رویارویی با چالش‌های مختلف یکی پس از دیگری بربیاییم. و در نهایت به روایت خود کتاب: یک مربع خوشحال در طی این ماجراجویی، شما را به فراتر از چهار ضلع مساوی این کتاب مربعی خواهد برد!

این کتاب اولین‌بار در سال 2011 منتشر شد و نسخه‌ی فارسی آن نیز با تلاش نشر پرتقال و ترجمه‌‌ی خوب پیام ابراهیمی به دست کودکان ایران‌زمین رسید.

جوایز و افتخارات کتاب مربع خوشحال

  • فهرست برگزیدگان بررسی کتاب ALA
  • منتخب نقد و بررسی SLJ Star

در نکوداشت کتاب مربع خوشحال

  • یک کتاب مفهومی و تقریباً کامل. باید با لذت آن را ورق زد. (هورن بوک)

کتاب مربع خوشحال برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب مربع خوشحال یک پیشنهاد هیجان‌انگیز برای کودکان اهل داستان‌های مصور و قصه‌های ماجراجویانه است. مطالعه‌ی این کتاب برای گروه سنی 3 تا 7 سال مناسب است.

با مایکل هال بیشتر آشنا شویم

مایکل هال یک داستان‌نویس و تصویرساز محبوب در دنیای کودکان و از پرفروش‌ترین نویسندگان نیویورک تایمز است. آثار هال مورد نقد و نظرات مثبتی از سوی منتقدان و مخاطبان قرار گرفته است. او به‌طور جدی قبل از پرداختن به دنیای ادبیات، به‌عنوان یک طراح و گرافیست شناخته می‌شد. مایکل هال سال‌های اولیه‌ی زندگی را در میشیگان گذراند و از همان زمان بود که متوجه استعداد و علاقه‌ی خود در زمینه‌ی قصه‌گویی و تصویرسازی شد؛ او بعد از چند سال تلاش و تجربه در زمینه‌ی طراحی تصویر و لوگو، به سراغ روایت داستان‌های ذهنی خود رفت. از این نویسنده تاکنون دو کتاب با نام‌های مربع خوشحال و «دریا قرمز نیست» به فارسی نیز ترجمه شده است.

در بخشی از کتاب مربع خوشحال می‌خوانیم

روز سه‌شنبه، مربع خُرد و خاکشیر شد.
برای همین خودش را به شکل یک پل درآورد.

روز چهارشنبه، مربع نوار نوار بریده شد.
برای همین خودش را به شکل یک رود درآورد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مربع خوشحال
نویسنده
مترجمپیام ابراهیمی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات45
زبانفارسی
شابک978-600-462956-0
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مربع خوشحال

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مربع خوشحال

برای دریافت کتاب مربع خوشحال و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.