معرفی و دانلود کتاب مردی به نام اوه

عکس جلد کتاب مردی به نام اوه
قیمت:
69900 تومان - 7.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مردی به نام اوه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مردی به نام اوه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مردی به نام اوه

کتاب مردی به نام اوه محبوب‌ترین و موفق‌ترین اثر فردریک بکمن، نویسنده‌ی پرآوازه سوئدی است. این کتاب که از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز و سایت آمازون در سال 2016 به شمار می‌رود، ماجرای مرد بازنشسته و افسرده‌‌ای است که امیدی به زندگی ندارد اما با ورود همسایه‌ای جدید رابطه‌ای جذاب بین آن‌ها شکل می‌گیرد که باعث دگرگونی شخصیت او می‌شود.

درباره‌ی کتاب مردی به نام اوه:

کتاب حاضر مشهورترین اثر فردریک بکمن (Fredrik Backman) است که تاکنون به 30 زبان ترجمه شده و در سراسر جهان کتابی محبوب و فوق‌العاده پرطرفدار محسوب می‌شود. این رمان در ایران نیز بارها تجدید چاپ شده که نشان از استقبال و محبوبیت بالای آن است. شخصیت‌پردازی بکر و نحوه‌ی روایت جذاب و متفاوت آن، از عواملی‌ست که بر جذابیت بیشتر کتاب مردی به نام اوه (A man called Ove) می‌افزاید. مهم‌ترین بخش کتاب همان شخصیت اصلی آن یعنی اوه است. پیرمردی غمگین که در طول داستان زندگیش دگرگون می‌شود و به یکی از ماندگارترین شخصیت‌های داستانی در دنیا تبدیل می‌شود.

خلاصه‌ی داستان مردی به نام اوه:

اوہ تمام آن چیزی است که نیاز دارید! در نگاه اول، اوه شاید عبوس‌ترین مردی باشد که تاکنون دیده‌اید. او مردی خسیس و زودرنج است که اصول و برنامه‌هایی دقیق و خشک دارد. مردم او را مردی بداخلاق تصور می‌کنند و او فکر می‌کند اطرافیانش افرادی نادان و ابله هستند. اوه مردی تنها، افسرده و منظم است.

یک روز صبح اوه سراسیمه از خواب بیدار و با افرادی جدید مواجه می‌شود. یک زوج جوان با دو دختر پرسروصدا که همسایه‌ی او می‌شوند. در طول داستان، اتفاق‌هایی امیدبخش و دوستی و رابطه‌‌‌ای جذاب بین اوه و زن همسایه که از قضا ایرانی است، شکل می‌گیرد و رمان مردی به نام اوه را به کتابی فراموش‌نشدنی تبدیل می‌کند. اثری پرفروش با کلمات عامیانه که شور و هیجان زیادی در سراسر اروپا ایجاد کرد. رمان دوست‌داشتنی فردریک بکمن درباره‌ی این پیرمرد عصبانی، یادآور این نکته است که وقتی زندگی را با دیگران سهیم ‌شوید قطعا شیرین‌تر خواهد شد. اثری خاص که هم شما را می‌خنداند و هم به گریه می‌اندازد به طوری که بعد از اتمام کتاب به طور حتم دلتنگ آن خواهید بود.

اقتباس سینمایی مردی به نام اوه:

آوازه‌ی محبوبیت و شهرت این کتاب تا حدی بود که نظر فیلنامه‌نویسان و کارگردانان را نیز به خود جلب کرد و در سال 2016 فیلمی با اقتباس از این اثر شگفت‌انگیز ساخته و به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال تبدیل شد.

فردریک بکمن را بیشتر بشناسیم:

فردریک بکمن نویسنده کتاب‌های پرفروش و موفقی بسیاری است. دو اثر او یعنی مردی به نام اوه و مادربزرگ سلام رساند و گفت متاسف است از پرفروش‌ترین آثار نیویورک تایمز و کشور سوئد به شمار می‌روند. او با همسر ایرانی خود و دو فرزندش در استکهلم زندگی می‌کند. وجود همسر ایرانی بکمن باعث شده تا ردپای حضور فرهنگ و آداب ایرانی در آثار او احساس شود.

نکوداشت‌های کتاب مردی به نام اوه:

- اگر جایزه‌ای برای بهترین و جذاب‌ترین کتاب سال وجود داشته باشد، این رمان برنده آن خواهد بود. (Booklist)

- کتابی پرشور، خنده‌دار و بامزه (Kirkus Reviews)

- کتابی عامه پسند و سرگرم‌کننده که خنده بر لبانتان می‌نشاند، همراه با تأمل اندیشمندانه‌ای از گم‌گشتگی و عشق. (Publishers Weekly)

- کتابی بدیع و زیبا. زبان شورانگیز کتاب در سراسر این داستان جشن زندگی، لطافت، درخشش و جلوۀ خاصی به این جشن تماشایی داده است. شخصیت‌های داستان بکمن آن‌قدر اصیل و معتبر هستند که خوانندگان به‌راحتی می‌توانند افراد مشابهی را پیدا کنند که در همسایگی‌شان زندگی می‌کنند. (مجلۀ Self - Awareness)

- خوانندگانی که به دنبال داستان‌های خوب با پیام عالی هستند، در این کتاب مشتاق لفاظی‌های این پیرمرد تنها با دیدگاه منحصربه‌فرد خواهند شد. (نشریۀ Booklist)

- داستان بکمن بسیار جذاب، گیرا و ‌مسحورکننده است. (مجلۀ Publishers weekly)

- ظهوری شورانگیز... توصیف‌های کنایه‌آمیز، موزون و عالی که رقابت با اوه بداخلاق ولی با قلب مهربان و بخشنده را بسیار دشوار می‌کند. (نشریۀ Kirkus Reviews)

- چاره‌ای نداری جز اینکه با داستان همراه شوی. رمانی جدید، موفق و پرمخاطره. (نشریۀ Psychology Today)

- تصدیق الهام‌بخش عشق زندگی و پذیرش افراد با ماهیت و خصلت‌های شخصی‌شان. این کتاب داستانی تلخ و شیرین، دردناک، حساس و لطیف است که گاهی اوقات خنده‌دار و بامزه می‌شود و گاهی هم اشک بر چشمان خواننده می‌آورد. وقتی برای اولین‌بار این رمان را خواندم اشک در چشمانم حلقه زد و بی‌اختیار گریستم و وقتی دوباره خواندم داستانش برایم دوست‌داشتنی‌تر شد. (Book Browse)

- شخصیت‌هایی هستند که ما را سرگرم می‌کنند و می‌خندانند و داستان‌هایی هستند که با پوست و گوشتمان آن‌ها را احساس می‌کنیم، ولی این شخصیت و داستانش حتی بیشتر از این بر ما تأثیر می‌گذارد. مردی به نام اوه ما را به فکر وامی‌دارد که واقعاً کی هستیم و از زندگی‌مان چه می‌خواهیم... بکمن اوقات شور و شادی و دل‌شکستگی‌ها و غم و اندوه زندگی را در این رمان به ما یادآور می‌شود. حتی ترشروترین و خسیس‌ترین آدم‌ها هم اوه را دوست خواهند داشت. (لوئیس لوین، نویسندۀ کتاب پرستار ژولیت)

در بخشی از کتاب مردی به نام اوه می‌خوانیم:

همسر اُوِه سرنوشت «چیزی» جز کارهایش بود و به او مربوط نمی‌شد، ولی به نظر اُوِه، سرنوشت مشخص بود که در وجود «انسان» قرار داشت. خیلی عجیب بود که در شانزده‌سالگی آدم یتیم شود. قبل از آنکه فرصت داشته باشد جایگزینی پیدا کند، خانواده‌ش را از دست بدهد. اینجاست که می‌فهمی چقدر تنها هستی. اُوِه مدت دو هفته دلسوزانه و با احساس وظیفه‌شناسی روی ریل‌های راه‌آهن کار کرد. با نهایت تعجب دید که این کار را دوست دارد. وقتی کار می‌کرد نوعی احساس آزادی داشت، زیرا وقتی ابزار را در دستش می‌گرفت، ثمرۀ تلاش‌هایش را با چشم می‌دید. اُوِه هرگز از مدرسه متنفر نبود. ولی از خوبی‌های آن هم کاملاً با خبر نبود. ریاضیات را دوست داشت و دو سال تحصیلی از همکلاسی‌هایش جلوتر بود. اما درس‌های دیگر برایش چندان مهم نبود.

ولی این شغل چیز کاملاً متفاوتی بود و از همه‌چیز برایش بهتر بود. وقتی آخرین روز نوبت کاریش را تمام کرد، خیلی افسرده و ناراحت شد. نه به خاطر اینکه مجبور بود به مدرسه برگردد، بلکه با توجه به اتفاقاتی که برایش افتاده بود، نمی‌دانست چگونه امورات زندگی‌اش را بگذراند. البته پدرش از خیلی جهات برایش خوب بود، ولی بعد از مرگش به جز یک خانۀ مخروبه، یک ماشین ساب قدیمی و یک ساعت مچی خط ‌افتاده چیز دیگری به ارث نگذاشته بود. خیرات و کمک‌های کلیسا هم کاملاً منتفی بود. خدا می‌دانست می‌خواست چه بر سر اُوِه بیاید. وقتی اُوِه در شرکت به اتاق مخصوصی رفت تا لباسش را عوض کند با خود گفت: خدایا کمکم کن، تا شاید به گوش خدا برسد.

فهرست مطالب کتاب

ستایش از کتاب
1: اُوِه کامپیوتری می‌خرد که کامپیوتر نیست
2: (سه هفته قبل) اوه و بازرسی همسایگان
3: اُوِه و دنده‌عقب رفتن با تریلر
4: اُوِه نمی‌خواهد سه کرون هزینۀ اضافی را بپردازد
5: مردی به نام اُوِه
6: اُوِه و دوچرخه‌ای که باید در جای مخصوص خودش گذاشته شود
7: اُوِه با مته برای قلاب یک سوراخ ایجاد می‌کند
8: اُوِه و یک جفت ردپای پدرش
9: اُوِه و هواگیری رادیاتورها
10: اُوِه و خانه‌ای که ساخت
11: اُوِه و پاتریک که نمی‌توانست بدون افتادن از نردبان پنجره را باز کند
12: اُوِه و روزی که سرش خیلی شلوغ بود
13: اُوِه و دلقکی به نام بپو
14: اُوِه و زنی که سوار قطار شده بود
15: اُوِه و قطاری که تا خیر داشت
16: اُوِه و کامیون داخل جنگل
17: اُوِه و گربۀ گرفتار در تودۀ برف
18: اُوِه و گربه‌ای به نام ارنست
19: اُوِه و گربۀ سرمازده
20: اُوِه و مزاحم
21: اُوِه و کشورهایی‌ که در رستوران‌هایشان موسیقی خارجی می‌نواختند
22: اُوِه و کسی که در گاراژش بود
23: اُوِه و اتوبوسی که هرگز به مقصد نرسید
24: اُوِه و بچۀ لوسی که با مدادرنگی نقاشی می‌کرد
25: اُوِه و یک ورق آهن شیاردار
26: اُوِه و جامعه‌ای که در آن هیچ‌کس نمی‌تواند یک دوچرخه را تعمیر کند
27: اُوِه و یک جلسۀ آموزش رانندگی
28: اُوِه و رونه
29: اُوِه و عیاش
30: اُوِه و جامعۀ بدون او
31: اُوِه دوباره تریلر را برمی‌گرداند و پارک می‌کند
32: اُوِه دوست ندارد خانه‌ا‌ش هتل شود
33: اُوِه و بازرسی غیرعادی‌اش
34: اُوِه و پسر همسایه
35: اُوِه و بی‌کفایتی اجتماعی
36: اُوِه و نوشیدنی عالی
37: اُوِه و بدجنس‌هایی که موی دماغش شدند
38: اُوِه و پایان داستان
39: مردی به نام اُوِه
اُوِه و سخن آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مردی به نام اوه
نویسنده
مترجمعلی اکبر قاری نیت
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات352
زبانفارسی
شابک978-622-220-175-3
موضوع کتابکتاب‌های طنز، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
69900 ت - 7.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مردی به نام اوه

خاطره اسماعیل نژاد
۱۴۰۲/۱/۸
کتابی با متنی ساده و روان والبته ترجمه‌ای خوب که خواندن را راحت ودل چسب می‌کند. زندگی فردی که کم حرف و ارام و منظم و مسئولیت پذیر است و البته وفادار به کار و همسرش و خانه و حتی محل زندگیش است. و در زندگی شهر نشینی این روزها به ویژه در شهرهای بزرگ این افزاد چه قدر کم شده‌اند و چه قدر با خواندن این و کتاب آدم دلش می‌خواست تعداد اوه‌ها (شخصیت اصلی داستان) در محله شهرشان باشد یا اگر هستند دیده و شنیده شوند.
اوه بعد از مرگ همسرش تنها می‌شود اما به واسطه صفت خوب مسئولیت پذیری وعلاقه مندی به تعمیرات و تخصص‌اش در این کار دوستانی پیدا می‌کند که او را از تنهایی و انزوایش نجات می‌دهند
کتاب خوبی است و خواندنش به ادم یاداوری می‌کند که انسانیت و اخلاق و پای بندی به ارزش‌ها شاید سخت باشد اما نتیجه و ثمره‌اش شیرین است.
Hosna Sadat azarmsa
۱۴۰۰/۲/۲۱
به بهترین شکل زندگی و شخصیت اوه رو با تمام عیب و حسن هاش بیان میکنه. اول ظاهر رفتار رو نشون میده و هرچی جلوتر میره به صورت عمیق‌تر رفتارها و قطار افکار اوه رو با نثر روان و شیرینی توضیح میده. در کل از خوندن کتاب لذت بردم.
Samira
۱۴۰۱/۱۱/۱۶
چند فصل اول کتاب تکرار‌های بیش از حد که البته برای نشان دادن درست شخصیت بیان میشد خسته کننده بود و حتی ممکنه ادم رو به این نتیجه برسونه که دست از کتاب بکشه‌ ولی پیشروی کتاب و برگشتن به گذشته کم کم کتاب رو جذاب و خواندنی میکنه
پناهی
۱۴۰۱/۷/۲۷
کتاب خوب و درخورتوجهی است.. شخصیت اوه به وضوح و ساده نوشته شده و راحت میشه درکنار اوه قدم برداشت و درکش کرد... ترجمه هم سلیس و روان بود.. توصیه میکنم دوستان عزیز حتما مطالعه کنند
متشکرم از تیم کتابراه 🌹
فرزانه سعیدی
۱۴۰۰/۵/۱۱
یکی از بهترین کتاب‌هایی که خوندم، شاید اسمشو ببینید بنظر جالب نیاد و جذب نکنه، ولی وقتی میخونیدش، شریک بررسی زندگی فردی میشید که سرگذشتش و برخوردش با مسائل چجوریه، ساده و روون نوشته ولی خیلی ریز میشه..
Saba Mokhtari
۱۴۰۱/۱۰/۱۴
عالی. با گوش‌ دادن‌ کتاب میبینیم که هیچ وقت نباید قضاوت ظاهری در مورد کسی داشته باشیم و داستان زندگی هر کسی میتونه دیوار‌هایی که به دور خودش میچینه رو تعیین کنه. بسیار پیشنهاد‌ میکنم
Baran Seil Sepour
۱۳۹۹/۹/۱۹
تقریبا یکسال پیش این کتاب را خوندم و بعد هم فیلمش را تماشا کردم. هر دو عالی و دلنشین. از کتاب‌هایی که باید حتما خونده بشه
Fateme
۱۴۰۲/۱/۲۸
من با بیشتر کتابای فردریک بکمن گریه کردم، مرگ قسمتی از زندگیه که هیچوقت نمیتونم باهاش کنار بیام. جمله‌های آموزنده‌ای که در خلال کتاب نوشته بود بی نظیر بودن
هایده بلالی
۱۳۹۹/۱۱/۲۷
از اون مدل کتابهاست که در کوتاه‌ترین زمان میخواستم تمامش کنم. اخلاقیات بسیار خوبی را برام یادآور شد و در کل به نظرم کتاب شریفی هست😉
زهرا صارمی
۱۳۹۹/۱۰/۱۹
کتابی فوق العاده بود از ادمی باتمام زجری که کشیده بود نشون میداد ولی واقعا شیرین وزیبا بود که هرچیزی با چیز دیگری در جهان جایگزین میشه
Y Gh
۱۳۹۹/۱۰/۱۵
خیلی کتاب قشنگی بود. 👌👌👌👌 پیشنهاد میکنم اول این کتاب رو بخونید و بعد فیلمش رو نگاه کنید. 😍😍😍😍😍😍
زهرا ملکوتی
۱۴۰۱/۶/۲۹
دو فصل اول رو حوصله به خرج بدید و خوندن کتاب رو ترک نکنین، این کتاب محشششره
فوق العادس
باهاش زندگی کردم
sania najafi
۱۴۰۱/۶/۲۴
جدا کتاب خوب و روان هست ولی خیلی ریز میشه برای بعضی مسائل. قطعا از خوندنش هیجان زده میشین
الهام بهرامان
۱۴۰۱/۵/۳۰
آموزنده، باید نوجوانان را با این کتاب آشنا کرد
اهمیت زندگی و ارزش آن را نشان می‌دهد.
ختن بختیاری
۱۴۰۱/۲/۱۸
یاد هایدی و پدربزرگ افتادم تووی قلب آدمها بسیار جای بزرگی هست فقط یک روز یکی باید در بزنه
مشاهده همه نظرات 36

راهنمای مطالعه کتاب مردی به نام اوه

برای دریافت کتاب مردی به نام اوه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.