معرفی و دانلود کتاب مرغ عشق میان دندان‌های تو

عکس جلد کتاب مرغ عشق میان دندان‌های تو
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مرغ عشق میان دندان‌های تو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مرغ عشق میان دندان‌های تو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مرغ عشق میان دندان‌های تو

ترانه‌هایی ناب از عشق و مرگ... کتاب مرغ عشق میان دندان‌های تو اثر فدریکو گارسیا لورکا شاعر نام‌آشنای اسپانیایی‌ست که گزیده‌ای از زیباترین اشعار او را در بر می‌گیرد. با خواندن اثر حاضر می‌توانید با اندیشه و قلم این شاعر اسپانیایی آشنا شوید.

درباره‌ی کتاب مرغ عشق میان دندان‌های تو

سرشار از ناگفته‌هاست، در ژرفای شب از درون می‌جوشد و هر لحظه در انتظار طلوع شعری تازه است. در چنان خاموشی و سکون عمیقی غرق شده که تنش از آواز زنجره‌ها زخمی می‌شود. زمزمه‌ی ستارگان در قلبش جاریست، همان ندای جادویی که نامش را به ماورای زمان پیوند داد و عشق را با نجابتی بی‌تکرار در آینه‌ی ابدیت جاودانه ساخت: فدریکو گارسیا لورکا.

دنیا هرازگاهی کسانی را به خود دیده که یک کالبد برایشان کم است. فدریکو گارسیا لورکا (Federico Garcia Lorca) شاعر پرآوازه‌ی اسپانیایی ازجمله افرادیست که باید او را چند تن در نظر گرفت نه فقط یک نام و یک تن. هرچند لورکا زندگی کوتاهی داشت، اما چنان کارنامه‌ی درخشان و ارزشمندی از او به جا مانده که گویی شخصیت‌های خود را در زمان‌های موازی به شکوفایی رسانده و به جای چهل سال، چهارصد سال زیسته است. کتاب مرغ عشق میان دندان‌های تو، عنوان مجموعه‌ای با 77 شعر منتخب لورکا و با مضمون عشق و مرگ است و همچون سایر آثار این شاعر توانای اسپانیایی، غنای خاصی دارد. «دهکده»، «فریاد»، «پس از عبور»، «ناقوس مرگ»، «غزلواره» و «نغمه‌ی نخستین اشتیاق»، عنوان برخی از اشعاری هستند که در کتاب پیش رو خواهید خواند.

کتاب مرغ عشق میان دندان‌های تو با ترجمه‌ی احمد پوری توسط نشر چشمه به چاپ رسیده و نسخه‌ی الکترونیک آن از طریق کتابراه در دسترس علاقه‌مندان به شعر معاصر اسپانیا و اشعار فدریکو گارسیا لورکا قرار گرفته است.

درباره‌ی مجموعه‌ی شعر جهان

شعر جهان عنوان مجموعه‌ایست که توسط نشر چشمه به علاقه‌مندان ادبیات عرضه شده. هدف از انتشار این کتاب‌ها معرفی شاعرانی از ملل و قومیت‌های گوناگون است. تا کنون کتاب‌های زیادی از این مجموعه به چاپ رسیده که از آن بین می‌توان به کتاب‌های «دوئتی برای یک صدا»، «هیچ چیز دو بار اتفاق نمی‌افتد» و «این‌جا» اشاره کرد. ناشر سعی داشته سلیقه‌های مختلف مخاطبان را مد نظر قرار دهد و آثار متعددی از نامدارترین شاعران جهان مانند گابریل گارسیا مارکز یا چهره‌های کمتر شناخته‌شده را به صورت کتاب‌های مجزا به چاپ رسانده است. کتاب‌های مجموعه شعر جهان اکنون از طریق کتابراه در دسترس همگان قرار گرفته‌ است.

کتاب مرغ عشق میان دندان‌های تو مناسب چه کسانی است؟

دوستداران شعر و ادبیات معاصر جهان و شاهکارهای فدریکو گارسیا لورکا، از مطالعه‌ی مجموعه شعر مرغ عشق میان دندان‌های تو لذت خواهند برد.

با فدریکو گارسیا لورکا بیشتر آشنا شویم

فدریکو دل ساگرادو کورازون دو خسوس گارسیا لورکا مشهور به فدریکو گارسیا لورکا، شاعر، نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر اهل اسپانیاست. او که در دنیا به عنوان عضوی برجسته از نسل 1927 شناخته می‌شود، در سال 1898 در شهری کوچک در غرب گرانادا چشم به جهان گشود. پدرش ملاک بود و شکوفایی صنعت شکر وی را تبدیل به فردی ثروتمند کرد. مادر لورکا نیز به معلمی مشغول بود. استعداد بی‌نظیر لورکا در موسیقی و نواختن پیانو و گیتار باعث شده بود همگان تصور کنند در آینده تبدیل به موزیسینی برجسته خواهد شد، اما یک رویداد تلخ او را از ادامه‌ی مسیر موسیقی باز داشت.

سال‌های تحصیل در دانشکده‌ی حقوق و زندگی در مادرید، او را با هنرمندان و روشنفکران متعددی آشنا کرد. اولین نمایشنامه‌‌اش را در سال 1920 به رشته‌ی تحریر در آورد و طولی نکشید که اشعار و آثارش او را زبانزد خاص و عام کرد. جنگ داخلی اسپانیا و به قدرت رسیدن ژنرال فرانکو، زندگی وی و هنرمندان هم‌نسلش را عمیقاً تحت تأثیر قرار داد. هر چند لورکا گرایش سیاسی خاصی نداشت، اما محبوبیتش وی را در فهرست سیاه فرانکو قرار داده بود. اغلب آشنایان لورکا بر این باورند که او در سال 1936 همراه با چند تن دیگر تیرباران شده، اما برخی دیگر نیز انگیزه‌هایی غیر از دلایل سیاسی برای کشتن وی قائل هستند و مرگ او همچنان در هاله‌ای از ابهام است. نمایشنامه‌ی «عروسی خون»، «خانه‌ی برنارد آلبا»، «آوازهای کولی» و «در سایه‌ مرگ و ماه» برخی از آثار مشهور گارسیا لورکا هستند که به فارسی ترجمه شده‌اند.

در بخشی از کتاب مرغ عشق میان دندان‌های تو می‌خوانیم

سکوت گرد شب
یک نت بر خط حامل
بى‌کرانگى.

سرشار از شعرهایى نسروده
برهنه در خیابان قدم مى‌گذارم
سیاهى، تن زخمى از آواز زنجره‌ها:
صدایى آتش موسیقى
در جان برپا مى‌کند.

اسکلت هزاران پروانه
در دیوارهایم خفته‌اند.
هجومى از نسیم پرطراوت
برفراز رودخانه.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
درخت
ساعت ستارگان
آوازهاى نو
دهکده
گیتار
چهارراه‌ها
چشم‌انداز
آى
فریاد
سکوت
گذرگاه سیگوئیریا
حیرت
پس از عبور
سویل
ایوان
و پس از آن
جاده
شش سیم
تجدید خاطره
خنجر
مرگ پتِنِرا
غار
پیش از سپیده دم
وصیت
De Profundis
مالاگوئنا
ناقوس مرگ
محله کوردوبا
دو دختر جوان
کاپریچیو
چشم‌ها
آمپارو
نخستین
لالائى براى آئینه خفته
هوا
خوان بروا
تالاب کوچک
مرثیه مرگ
همچنان ...
کنسرت خاموش
در نیمه
بازگشت
درحرکت
غزل آب دریا
سرود خداحافظى
او سپیده‌دمان مُرد
پسرک گنگ
غزلواره
نرگس
کاباره
گردنه
محبوس
سرود پسرى با هفت دل
0 0 0
ترانه هفت دوشیزه (تئورى رنگین کمان)
صدف دریایى
دوملوان در ساحل
آرزوى یک مجسمه
چشم‌انداز
ترانه‌اى کودکانه
ترانه سوار
ورلَن
خوان رامون خیمه‌نز
ونوس
در خیابان گنگ‌ها
ماه بر مى‌آید
پیمان ازدواج
بدرود
نغمه نخستین اشتیاق
آواز درخت لیموى خشکیده
غزل براى عشقى نامنتظره
غزل براى حضورى وحشتناک
غزل مرگ سیاه
قصیده مویه
قصیده دست ناممکن
قصیده کبوتران سیاه
نغمه‌اى براى شهر سانتیاگو
ترانه شکوه اى شیرین
زخم عشق

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مرغ عشق میان دندان‌های تو
نویسنده
مترجماحمد پوری
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۳۸۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات137
زبانفارسی
شابک978-964-362-071-9
موضوع کتابکتاب‌های شعر خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مرغ عشق میان دندان‌های تو

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مرغ عشق میان دندان‌های تو

برای دریافت کتاب مرغ عشق میان دندان‌های تو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.