معرفی و دانلود کتاب مرگ همسایه‌ی آلمانی

عکس جلد کتاب مرگ همسایه‌ی آلمانی
قیمت:
۳۱۰۰۰ 15500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مرگ همسایه‌ی آلمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مرگ همسایه‌ی آلمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مرگ همسایه‌ی آلمانی

کتاب مرگ همسایه‌ی آلمانی، نوشتۀ فاطمه نقوی، شامل هفت داستان کوتاه فارسی است. این داستان‌ها با نگاهی نوستالژیک به گذشته و از دل روایت‌های روزمره برآمده‌اند و نویسنده با قلمی جذاب و دلنشین آن‌ها را نگارش کرده است.

دربارۀ کتاب مرگ همسایه‌ی آلمانی

فاطمه نقوی نویسندۀ جوان و تازه‌کار ایرانی در نخستین مجموعه داستان منتشر شدۀ خود به نام مرگ همسایه‌ی آلمانی، هفت داستان کوتاه مختلف را گرد هم آورده است. این مجموعه داستان توجه و تحسین منتقدان زیادی را به خود جلب کرد. «قلندر، عمه‌ها، مرگ همسایه‌ی آلمانی، روزی که صاحب آن گربه شدم، بابا بهترین شوهر دنیا، هلن و داستان یک شهر» عناوینِ داستان‌های این مجموعه هستند.

در برخی از داستان‌های کتاب مرگ همسایه‌ی آلمانی رگه‌هایی از تقابل سنت و مدرنیته دیده می‌شود. همچنین در برخی از داستان‌های این مجموعه از جمله عمه‌ها، قلندر و بابا بهترین شوهر دنیا، رنگ و بویی از روابط خانوادگی به صورت عمیق و پررنگ در بطن داستان به چشم می‌خورد. در گروهی دیگر از داستان‌های این اثر، نویسنده با بهره‌گیری از راوی اول شخص بر افکار و احساسات شخصیت اصلی متمرکز می‌شود. رد پای سیلان ذهن و افکار او در داستان‌هایی نظیر هلن، روزی که صاحب آن گربه شدم و داستان یک شهر به خوبی مشهود است.

قلندر اولین داستان کوتاه این کتاب است و قصه خانواده‌ای را روایت می‌کند که در سفر به شهری که مرد خانواده بخشی از دوران جوانی خود را آنجا سپری کرده است، پیرزنی را همراه خود می‌آورند. این پیرزن گویی بخشی از گذشتۀ آنها بوده اما حضور او در زندگی کنونی این خانواده به حدی پررنگ است که در نظم عمومی آن‌ها اختلال ایجاد می‌کند. مرگ همسایه‌ی آلمانی یکی از هفت داستان این مجموعه است و محوری‌ترین و طولانی‌ترین روایت این کتاب به شمار می‌رود. به نظر می‌رسد قالب این داستان به رمان کوتاه نزدیک‌تر باشد؛ چراکه قصه آن بسیار جذاب و پرکشش است و جزئیات زیادی را در خود جای داده است.

کتاب مرگ همسایه‌ی آلمانی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ادبیات داستانی علاقه دارید و اهل خواندن داستان‌های کوتاه هستید، مطالعۀ کتاب مرگ همسایه‌ی آلمانی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با فاطمه نقوی بیشتر آشنا شویم

فاطمه نقوی متولد سال 1363 و از نویسندگان جوان ایرانی است.«مرگ همسایه‌ی آلمانی» نخستین اثر این مولف تازه‌کار به شمار می‌رود که به همت نشر چشمه منتشر شده است. او داستان‌های این مجموعه را در یک بازه‌ی زمانی‌ حدود دو سال و نیمه، از فروردین 92 تا آبان 94، به رشتۀ تحریر درآورده است.

در بخشی از کتاب مرگ همسایه‌ی آلمانی می‌خوانیم

برنامه‌ی عیددیدنی یکی از تفریحات‌مان بود. چهارنفری، بدون پدرم، می‌رفتیم خانه‌اش. از آن روتختی آشفته و کاغذهای مچاله‌ و وسایل کاری که همیشه روی میزِ گِرد کنار عینک بود خبری نبود. حدس می‌زنم به خاطر همین به‌هم‌ریختگی خانه‌اش بود که گاهی آدم‌هایی را که دل‌شان را صابون زده بودند به خانه‌اش راه پیدا کنند، پشت در نگه می‌داشت و راه‌شان نمی‌داد. من هیچ‌وقت به چشم خودم این نامرتبی‌هایش را ندیدم. مادرم که به او نزدیک‌تر بود، گاهی ظرف‌های چرکش را که روی هم انبار شده بود برایش می‌شست. پودی در شیرجوشی که یک هفته شسته نشده بود شیر می‌جوشاند، قهوه آماده می‌کرد و مادرم را دعوت می‌کرد. مامان رَد نمی‌کرد. یک و دوی شب که از خانه‌ی پودی می‌آمد، حالت تهوع داشت. می‌گفت «اَه، قندش رو با دستگاه چک می‌کنه و دست خونیش رو می‌ماله به هم و برام قهوه می‌ریزه.»

پول‌ها را لوله می‌کرد و روبان می‌زد و به هر کدام‌مان یکی از آن لوله‌ها عیدی می‌داد. وقتی روبان را باز می‌کردیم، سه چهارتا اسکناس تاب‌خورده می‌دیدیم که وقتی می‌گذاشتیم روی عیدی‌هایی که تا آن ‌موقع جمع کرده بودیم، عیدی‌های‌مان کلی بیش‌تر می‌شد. با یک حساب سرانگشتی، یک و نیم برابرِ قبل. روی مبلغش حساب می‌کردیم، چون همیشه زیاد بود. برادرم که کلاس اول رفت، به‌ جای پول «راکُن» گرفت. پودی گفت راکُنه از پشت ویترین اسباب‌بازی‌فروشی نگاهش کرده و گفته من را برای پسرکوچولو بخر. راکنِ ساخت ایران، که زیاد هم پشمالو نبود، با خزهایی درست شده بود که راننده‌ی تاکسی‌ها روی داشبورد پیکان می‌اندازند و رنگ چشم‌هایش که با چسب چسبانده بودند قهوه‌ای روشن بود. شبیه رنگ همان دو چشمی که وقتی اورژانس خبر کردیم تا پودی را به بیمارستان برسانیم، هنوز قدرت تشخیص داشت و تا تهِ وجودم را نگاه ‌کرد.

فهرست مطالب کتاب

قلندر
عمه‌ها
مرگ همسایه‌ی آلمانی
روزی که صاحب آن گربه شدم
بابا، بهترین شوهر دنیا
هلن
داستان یک شهر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مرگ همسایه‌ی آلمانی
نویسنده
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات140
زبانفارسی
شابک978-622-01-0014-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
۳۱۰۰۰ 15500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مرگ همسایه‌ی آلمانی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مرگ همسایه‌ی آلمانی

برای دریافت کتاب مرگ همسایه‌ی آلمانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.