معرفی و دانلود کتاب مزایای تاب‌آوری (تغییرات برجسته، شکوفایی تحت فشار، بازگشت به حالت نرمال و عبور از موانع و مشکلات)

عکس جلد کتاب مزایای تاب‌آوری (تغییرات برجسته، شکوفایی تحت فشار، بازگشت به حالت نرمال و عبور از موانع و مشکلات)
قیمت:
۳۶۰۰۰ 18000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مزایای تاب‌آوری (تغییرات برجسته، شکوفایی تحت فشار، بازگشت به حالت نرمال و عبور از موانع و مشکلات) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مزایای تاب‌آوری (تغییرات برجسته، شکوفایی تحت فشار، بازگشت به حالت نرمال و عبور از موانع و مشکلات) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مزایای تاب‌آوری (تغییرات برجسته، شکوفایی تحت فشار، بازگشت به حالت نرمال و عبور از موانع و مشکلات)

کتاب مزایای تاب‌آوری (تغییرات برجسته، شکوفایی تحت فشار، بازگشت به حالت نرمال و عبور از موانع و مشکلات) اثر آل سیبرت، شما را به یک سفر کاوشگرانه برای دستیابی به مسیری متفاوت از انسان بودن دعوت می‌کند‌. با توسعه‌ی ‌نقاط قوت تاب‌آوری، درک خواهید کرد که چگونه می‌توانید‌ به آسانی تغییرات مخل را اداره نمایید.

این یک واقعیت است که جهان انسانی و حیات اجتماعی همواره در حال تغییر و تحول است و زندگی ما در گرو این تغییرات می‌باشد، چرا که رکود و سکون در نهایت به فساد و تباهی انسان و اجتماع منجر می‌گردد. احتمالاً از خود پرسیده‌اید‌ چرا برخی افراد با این تغییرات رشد می‌کنند‌ و به تعالی می‌رسند، اما برخی دیگر خرد می‌شوند و خود را مانند قربانی، درمانده فرض می‌کنند‌. تفاوت این دو دسته افراد در یک ویژگی خاص، یعنی؛ «تاب‌آوری» نهفته است.

کتاب مزایای تاب‌آوری (The resiliency advantage)، نمی‌خواهد به شما بگوید چه انجام دهید یا چگونه عمل یا فکر کنید. شما باید در زندگی‌تان‌ تاب‌آور باشید. افراد آموزش می‌بینند تا در مواجه با مشکلات مورد انتظار، نه مشکلات غیر منتظره یا منحصر به فرد فکر کنند، احساس کنند و عمل نمایند. افراد آموزش دیده از تغییرات ترسانند و نمی‌توانند مانند افراد تاب‌آور، در شرایط غیر منتظره مشکل را به سرعت حل کنند. افراد تاب‌آور کسانی هستند که آگاهانه تصمیم می‌گیرند چگونه جهت بقا، مدارا کردن و به نتیجه‌ی مطلوب رساندن کاری تلاش کنند.

نقاط قوت تاب‌آوری، از کوشش‌ها‌ی خودانگیز و خود مدیریتی شما در توسعه‌ی مهارت‌ها‌ی تاب‌آوری سرچشمه می‌گیرد. برخی افراد اشتباهاً فکر می‌کنند‌ قدرت در روش‌ها‌ی سفارش شده نهفته است و با مطالعه‌ی بیشتر تکنیک‌ها‌ی تاب‌آوری می‌توانند تاب‌آور شوند. آنان با طی کردن گام‌ها‌ی مجزا، فکر می‌کنند‌ تکنیک همه چیز را بهبود خواهد بخشید، اما وقتی کار خوب پیش نمی‌رود، اقدام به سرزنش کردن تکنیک می‌کنند‌ و می‌گویند درست کار نمی‌کند‌. این امر مانند این است که قوطی بازکن را بر روی قوطی کنسرو بچرخانیم و بعد سر بازکن را در عدم باز کردن قوطی سرزنش کنیم.

خواندن مهارت‌ها‌ی تاب‌آوری مانند درب بازکنی که خودش به تنهایی نمی‌تواند قوطی را باز کند، نمی‌تواند فرد را تاب‌آور کند. تاب‌آوری از تصمیم درباره‌ی یادگیری مهارت‌ها‌ی بازگشت از موانع و سعی در به نتیجه‌ی مطلوب رساندن آنان حاصل می‌شود. نیت شما در جهت توسعه‌ی رویکرد‌ها‌ی تاب‌آوری تعیین کننده‌ی شکست یا موفقیت‌تان‌ خواهد بود.

آل سیبرت (Al Sibert) نویسنده‌ی این کتاب معتقد است که افراد کمی تاب‌آور متولد می‌شوند. مانند طبیعت ورزشکاران، آن‌ها تاب‌آوری را از ابتدا با خود دارند. مابقی افراد از بدو تولد پتانسیل‌ها‌یی برای تاب‌آوری دارند. می‌توان این پتانسیل‌ها‌ را بالفعل کرد و توسعه داد. شما با یادگیری توانایی نگهداری خود تحت فشار، تطبیق پذیری سریع در برابر تغییرات، عبور از موانع و یافتن راه‌ها‌یی جهت تبدیل موقعیت‌ها‌ی بد به خوب دوباره متولد می‌شوید.

بسیاری از کتاب‌ها‌ی روان‌شناسی و روان پزشکی با عنوان تاب‌آوری، برای بازیابی عاطفی افراد آسیب دیده که مایل به زندگی طبیعی هستند نوشته شده است. در مقابل، کتاب مزایای تاب‌آوری نشان می‌دهد‌ اساساً افراد سالم نیز برای بهتر و بهتر شدن در اداره تغییرات آشفته کننده، فشارهای مداوم و موانع مختل کننده زندگی به تاب‌آوری نیاز دارند.

در بخشی از کتاب مزایای تاب‌آوری می‌خوانیم:

برای حل خلاقانه مساله، استراحت و گوش دادن به موسیقی و اخبار رادیو می‌تواند کارساز باشد. به یاد داشته باشید که بخشی از تفکر خلاقانه، پرسیدن سوالات بدون سانسور است. به عقیده روان‌شناسان، تعداد کمی از افراد خلاق به روش قضاوتی تفکر می‌کنند‌. در تفکر قضاوتی ما به دنبال درست یا نادرست بودن، خوب یا بد بودن افکار و احساسات خود هستیم. این سانسور درونی، مانعی برای تفکر خلاق است. خود سانسوری مانند این موارد است: «یک ایده احمقانه است»، «نمی‌خواهم کسی فکر کند احمق هستم»، «اشتباه است که با این روش تفکر کنم.» در مقابل، افرادی که دارای تفکر خلاقانه هستند سعی می‌کنند‌ با ادراک خود، جهان را مشاهده کنند. آن‌ها متوجه می‌شوند چیزهای زیادی بدون قضاوت روی می‌دهد، آن‌ها ممکن است درست یا نادرست، خوب یا بد باشند.

در واقع، افرادی که از این روش پیروی می‌کنند‌ با یک ذهن آرام، تجاربی در جهان بدست می‌آورند. آن‌ها دارای ذهنی باز هستند. این افراد بخاطر یادگیری، اطلاعات جدیدی کسب می‌کنند‌، بنابراین اگر یک مساله نیاز به راه‌حل خلاق داشته باشد، آن‌ها سطح وسیعی از اطلاعات در اختیار دارند.

افرادی که در تفکر، سبک قضاوتی دارند برچسب‌ها‌ی منفی مانند: منحرف، بی‌تجربه، روانی و... به دیگران نسبت می‌دهند و این جملات را بیان می‌کنند‌: «مرا با حقایق خسته نکنید، ذهن من تقریباً آماده است.» ذهن این افراد برای یادگیری ایده‌ها‌ی مخالف بسته است.

آیا صحبت‌ها‌ی من اشتباه است؟ من در مورد افرادی که به روش قضاوتی تفکر می‌کنند‌، قضاوت نمی‌کنم. هر کسی آزاد است تا به هر روشی که می‌خواهد فکر و احساس کند. به طور واضح، برای افراد مهم است تا تفاوت بین درست و نادرست را بدانند. نکته این است که تفکر قضاوتی به راحتی می‌تواند ایده‌ها‌ی جدید را به وسیله فشردن دانه، قبل از دادن فرصتی برای جوانه زدن از بین ببرد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: شکوفایی در جهان امروز
فصل دوم: میزان تاب‌آوری شما چقدر است؟
فصل سوم: بازگشت به حالت نرمال و عبور از موانع و مشکلات
فصل چهارم: بهینه کردن سلامتی: طراحی اقدام عملی
فصل پنجم: مهارت‌ها‌ی حل مساله
فصل ششم: تقویت سه سلف داخلی
فصل هفتم: کنجکاو باشید، از یادگیری در مدرسه زندگی لذت ببرید
فصل هشتم: قدرت انتظارات مثبت
فصل نهم: یکپارچه کردن توانایی‌ها‌ی متضاد خود
فصل دهم: اجازه دهید همه چیز خوب پیش رود، استعداد هم‌افزایی
فصل یازدهم: تقویت استعداد خود جهت به دست آوردن سرندیپیتی
فصل دوازدهم: تسلط بر چالش‌ها‌ی جدی تاب‌آوری
فصل سیزدهم: دست‌یابی به موفقیت تحول‌آفرین

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مزایای تاب‌آوری (تغییرات برجسته، شکوفایی تحت فشار، بازگشت به حالت نرمال و عبور از موانع و مشکلات)
نویسنده
مترجمعلیرضا صارمی، سید باقر میرسلیمانی
ناشر چاپینشر روزگار
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات248
زبانفارسی
شابک978-964-374-595-0
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۳۶۰۰۰ 18000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مزایای تاب‌آوری (تغییرات برجسته، شکوفایی تحت فشار، بازگشت به حالت نرمال و عبور از موانع و مشکلات)

محبوبه ملکی
۱۴۰۱/۴/۲۱
باتوجه به شرایط بحرانی جهان و کاهش ظرفیت تاب آوری اغلب مردم، در این کتاب راهنمای خوبی برای تقویت اعتماد به نفس و عزت نفس را یاد می‌هد و با چگونگی برخورد در برابر چالش‌ها موفقیت در برابر کاهش استرس را آموزش می‌دهد برای اینکه تاب آوری مادر برابر چالش‌ها افزایش پیدا کند ما می‌بایست عزت نفی و اعتماد به نفس و خود پنداره خود را تقویت کنیم و با سرگردانی از شناخت خود بسوی این کتاب نرویم کتاب حاضر بهترین راهنما برای افرادی است که می‌خواهند از خود یک خود قدیم به یک خود جدید تبدیل شوند و راههای موفقیت و چگونگی تعامل با مشکلات را پیدا کنند.
ونوس درویش زاده
۱۳۹۹/۳/۵
کتاب خوبیه ولی ترجمه جالبی نداره، اگر تو شرایط سختی هستید پیشنهاد میکنم این کتابو حتما بخونید چون خیلی کمک کننده است
درسا .
۱۳۹۹/۹/۸
خوندن این کتاب تو این روزای سخت برای همه لازمه
لقمان حکیم
۱۴۰۰/۱۲/۱۱
از اون کتابائی هستش که خوندنش ضروریه.
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب مزایای تاب‌آوری (تغییرات برجسته، شکوفایی تحت فشار، بازگشت به حالت نرمال و عبور از موانع و مشکلات)

برای دریافت کتاب مزایای تاب‌آوری (تغییرات برجسته، شکوفایی تحت فشار، بازگشت به حالت نرمال و عبور از موانع و مشکلات) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.