معرفی و دانلود کتاب مرجع کاربردی AutoCAD 2018 در معماری و عمران

عکس جلد کتاب مرجع کاربردی AutoCAD 2018 در معماری و عمران
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مرجع کاربردی AutoCAD 2018 در معماری و عمران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مرجع کاربردی AutoCAD 2018 در معماری و عمران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مرجع کاربردی AutoCAD 2018 در معماری و عمران

کتاب مرجع کاربردی AutoCAD 2018 در معماری و عمران نوشته‌ی مهندس هادی وحیدی، منبعی آموزشی است که به آموزش نرم‌افزار اتوکد، با تمرکز بر نیازهای دانشجویان و فعالان رشته‌های عمران، معماری و سایر شاخه‌های مهندسی می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب مرجع کاربردی AutoCAD 2018 در معماری و عمران

نرم‌افزار اتوکد (AutoCAD) یکی از نرم‌افزارهای معروف است که استفاده از آن در شاخه‌های علوم مهندسی، رایج است و کاربرد بسیار دارد. این نرم‌افزار به سبب قابلیت‌هایی که دارد برای طیف وسیعی از مخاطبان از دانش‌آموزان و کارآموزان هنرستانی تا فعالان و متخصصان در حوزه‌ی مهندسی مناسب است. با استفاده از این نرم‌افزار، مخاطبان می‌توانند از ساده‌ترین نقشه‌ها در قالب فعالیت‌های تمرینی درسی تا پیچیده‌ترین ترسیمات اجرایی و مهندسی را طراحی و ترسیم کنند. هادی وحیدی در کتاب مرجع کاربردی AutoCAD در معماری و عمران تلاش می‌کند تا این نرم‌افزار را به طور کامل به خوانندگان معرفی کند و شیوه‌های بهره‌گیری از آن را در رشته‌های مهندسی عمران و معماری، به مخاطبان ارائه کند.

کتاب حاضر در سه بخش اصلی نگاشته شده است. نویسنده در آغاز به معرفی اتوکد به خوانندگان و آشنا کردن آنان با محیط کاربری این نرم‌افزار می‌پردازد. سپس در فصل‌های بعدی، خوانندگان می‌آموزند تا چگونه از این نرم‌افزار استفاده کنند. این فصل‌ها از مطالب ساده و مبنایی آغاز می‌شوند و به مسائل حرفه‌ای و پیشرفته می‌رسند. در پایان کتاب، نویسنده ده سری از نمونه‌سوال‌های آزمون فنی و حرفه‌ای را با پاسخ‌نامه، در اختیار متقاضیان آزمون فنی و حرفه‌ای قرار داده است. گفتنی است که این کتاب بر اساس استانداردهای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور طراحی و تألیف شده است.

کتاب مرجع کاربردی AutoCAD 2018 در معماری و عمران نوشته‌ی هادی وحیدی دوازده فصل دارد. در فصل اول خوانندگان با ماهیت اتوکد و محیط کاربری و فضای این نرم‌افزار آشنا می‌شوند. فصل دوم مسائل بنیادی و مبنایی کار با اتوکد را به خوانندگان می‌آموزد. مطالب فصل سوم بر مبحث ترسیم متمرکز است. نویسنده در این فصل چگونگی ترسیم شکل‌ها و خطوط را تبیین و ابزارهای ترسیم را معرفی می‌کند. فصل چهارم شامل دستورات اصلاحی اتوکد است. در این فصل اصلاح شکل‌های ترسیم‌شده آموخته می‌شود. فصل پنجم به متن‌نویسی و اندازه‌گذاری در اتوکد می‌پردازد. فصل ششم راه‌های جدول‌کشی را ارائه می‌کند و فصل هفتم مدیریت لایه‌ها را به خواننده می‌آموزد. فصل هشتم به ایجاد و مدیریت بلوک‌ها مربوط است. فصل نهم مدل‌سازی سه‌بعدی در اتوکد را می‌آموزد. فصل دهم درباره‌ی گزارش‌گیری و چاپ نقشه است. فصل یازدهم شیوه‌های سفارشی‌ کردن نرم‌افزار را بیان می‌کند. فصل آخر نیز چنان‌که گفته شد، شامل نمونه‌سوالات و آزمون‌ها فنی و حرفه‌ای است.

کتاب مرجع کاربردی AutoCAD 2018 در معماری و عمران دو ویژگی مهم و مفید دارد. نویسنده در این منبع از تصویر نیز بهره گرفته و تمام آموزه‌ها را به شکل تصویری نیز برای خواننده روشن می‌کند. ضمن اینکه شیوه‌ی بیان مطالب در این کتاب بسیار ساده است و خوانندگان به راحتی می‌توانند مقصود نویسنده را دریابند و مطالب را بیاموزند.

این نکته نیز شایسته‌ی ذکر است که کتاب حاضر بر مبنای ویرایش 2018 اتوکد نگاشته شده است.

کتاب مرجع کاربردی AutoCAD 2018 در معماری و عمران نوشته‌ی هادی وحیدی در انتشارات نبض دانش به چاپ رسیده است.

کتاب مرجع کاربردی AutoCAD 2018 در معماری و عمران برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای دانش‌آموزان و دانشجویان رشته‌های معماری و عمران و متقاضیان آزمون فنی و حرفه‌ای در این رشته مناسب و کاربردی است.

در بخشی از کتاب مرجع کاربردی AutoCAD 2018 در معماری و عمران می‌خوانیم

محصول پرچم‌دار شرکت، Autodesk یک نرم‌افزار طراحی به کمک رایانه است که توسط طراحان، معماران و مهندسان در ساختن مدل‌های دوبعدی و سه‌بعدی از سطوح یکپارچه و یا شبکه‌ای استفاده می‌شود. قبل از طراحی به کمک رایانه، طراحان مجبور بودند با ابزاری مانند تخته‌های طراحی، مداد، خودکار، خط‌کش، قطب‌نما و گونیا کار کنند که نسبت به ابزارهای امروزی مانند AutoCAD امکانات بسیار محدودتری داشتند.

از سال 1982میلادی که اولین نسخه نرم‌افزار AutoCADبه بازار ارائه گردید، به علت قابلیت‌های پیشرفته طراحی اتوماتیک و کامپیوتری به سرعت به پراستفاده‌ترین ابزار طراحی به کمک رایانه تبدیل شد. این نرم‌افزار هم اکنون پرکاربردترین نرم‌افزار طراحی صنعتی و نقشه‌کشی بوده که بیش از 100 میلیون کاربر در سراسر دنیا دارد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: آشنایی با محیط اتوکد
فصل دوم: شروع به کار با اتوکد
فصل سوم: ترسیمات با اتوکد
فصل چهارم: دستورات اصلاحی در اتوکد
فصل پنجم: متن نویسی و اندازه‌گذاری در اتوکد
فصل ششم: جدول‌کشی در اتوکد
فصل هفتم: مدیریت لایه‌ها با اتوکد
فصل هشتم: بلوک‌ها در اتوکد
فصل نهم: مدل‌سازی سه بعدی در اتوکد
فصل دهم: گزارش‌گیری و چاپ نقشه در اتوکد
فصل یازدهم: سفارشی‌سازی در اتوکد
فصل دوازدهم: نمونه سوالات آزمون‌های فنی حرفه‌ای

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مرجع کاربردی AutoCAD 2018 در معماری و عمران
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نبض دانش
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات481
زبانفارسی
شابک978-600-8871-26-2
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نقشه کشی، کتاب‌های مهندسی عمران
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مرجع کاربردی AutoCAD 2018 در معماری و عمران

برای دریافت کتاب مرجع کاربردی AutoCAD 2018 در معماری و عمران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.