معرفی و دانلود کتاب مصر باستان

عکس جلد کتاب مصر باستان
قیمت:
۵۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مصر باستان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مصر باستان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مصر باستان

کتاب مصر باستان برای کسانی است که می‌خواهند از راز تمدن کهن مصر پرده بردارند. برندا اسمیت تحقیقات مرتبط با این سرزمین اسرارآمیز را در کتاب خود گرد آورده است. سرزمینی باستانی که در زمینه‌های متعددی چون پزشکی، معماری و نجوم پیشگام بوده و با وجود پیشرفت علم در جهان امروز، هنوز هم ابهام درباره‌ی آن فراوان است.

درباره‌ی کتاب مصر باستان

مصر باستان از آن سرزمین‌هایی است که در دو قرن گذشته باستان‌شناسان و مورخان را مجذوب خود کرده است. افراد زیادی بعد از خواندن کتاب‌هایی مانند «کلئوپاترا»، «سینوهه پزشک مخصوص فرعون» و «نفرتی تی» خود را در دنیای فراعنه و کاهنان معبد مصر تصور کرده‌اند و دوست دارند درباره‌ی این سرزمین شگفت‌انگیز بیشتر بدانند. با این همه، پس از گذشت سال‌ها و پیدا شدن بعضی از بناهای مصر باستان، هنوز هم برخی از معماها برای باستان‌شناسان حل‌نشده باقی مانده‌اند. برندا اسمیت (Brenda Smith) در کتاب مصر باستان (Egypt of the Pharaohs)، بخشی از اطلاعات به‌دست‌آمده را درباره‌ی این تمدن کهن، آشکار می‌نماید.

نویسنده، کتاب مصر باستان را با داستان هاوارد کارتر شروع می‌کند. این باستان‌شناس انگلیسی که با کشف مقبره‌ی توت‌عنخ‌آمون در سال 1922 به شهرتی جهانی رسید، برای اولین بار صحنه‌ای را مشاهده کرد که فقط در فیلم‌هایی چون «ایندیانا جونز» می‌‌توانیم نظیر آن را ببینیم. افراد انگشت‌شماری در زندگی‌شان چنین فرصتی پیدا می‌‌کنند و کارتر در این دسته قرار گرفته بود. تخت پادشاهی مجلل، ظروف سنگی حاوی غذا، لباس‌های گران‌بها و... در مقبره‌ی فرعون مصر، همان‌طور دست‌نخورده باقی مانده بودند. بعد از این کشف، مطالعات باستان‌شناسان درباره‌ی مصر باستان سرعت بیشتری گرفت؛ زیرا فقط آرامگاه توت‌عنخ‌آمون از دستبرد سارقان در امان مانده بود. برندا اسمیت کتاب مصر باستان را با استفاده از این تحقیقات و تحقیقات جدیدتر به نگارش درآورده است.

معرفی و دانلود کتاب مصر باستان

گروهی از باستان‌شناسان براساس شواهد به‌دست‌آمده معتقد هستند که مصر باستان اولین و پایدارترین تمدن تاریخ بوده است که از حدود 5000 سال پیش در کنار رود عظیم نیل آغاز شد. برندا اسمیت در فصل اول کتاب خود، به ریشه‌های تمدن مصر می‌پردازد. قسمت اصلی کتاب مصر باستان، به حکومت فراعنه در این سرزمین اختصاص یافته است. این کتاب شما را به سفری هیجان‌انگیز به دنیای رامسس دوم، توت‌عنخ‌آمون، تحوطمس سوم، آمنمحت سوم، منتوحوتپ دوم، سنوسرت سوم، آمنحوتپ چهارم و نفرتی تی می‌برد.

رمزگشایی خط هیروگلیف، یکی دیگر از اتفاقاتی بود که مطالعات مصرشناسی را دگرگون کرد. ژان – فرانسوا شامپولیون در سال 1822، درست یک قرن پیش از کشف مقبره‌ی توت‌عنخ‌آمون، اعلام کرد که توانسته خط هیروگلیف سنگ روزتا را رمزگشایی کند. حروف حک‌شده بر این سنگ که توسط ارتش ناپلئون پیدا شده بود، تا سال‌ها ناخواندنی باقی مانده بود. بعد از رمزگشایی این سنگ، باستان‌شناسان افکار و اعمال مردم مصر باستان را مورد مطالعه قرار دادند و تحقیقات مربوط به مصر باستان را پیش بردند.

برندا اسمیت در کتاب مصر باستان به موضوعاتی مانند علوم کهن مصر باستان، آداب و رسوم مردم، داستان ساخته شدن اهرام ثلاثه، دیگر بناهای موجود در مصر و میراث مستقیم و غیرمستقیم این سرزمین برای تمدن امروزی نیز می‌پردازد.

انتشارات ققنوس این کتاب را با ترجمه‌ی آزیتا یاسائی در مجموعه‌ی تاریخ جهان خود به انتشار رسانده است.

درباره‌ی مجموعه تاریخ جهان

مجموعه‌ی تاریخ جهان نام مجموعه‌ای 87 جلدی از انتشارات ققنوس است که هر جلد آن ترجمه‌ای از مجموعه‌‌ی World History به حساب می‌آید. دان ناردو، مایکل وی. آزکان، جیمز آ. کوریک و بسیاری دیگر از صاحب‌نظران حوزه‌ی تاریخ، نویسندگان هر جلد از این مجموعه هستند. هر جلد از مجموعه‌ی تاریخ جهان یک دوره‌ی مهم تاریخی را از نظر سیاسی، اجتماعی، تاریخی و فرهنگی با زبانی ساده به خوانندگان می‌شناساند. بعضی از کتاب‌های این مجموعه عبارتند از: «جنگ کره»، «آمریکا و روسیه»، «اسطوره‌های یونان و روم»، «پیدایش مسیحیت»، «جنگ کریمه»، «امپراتوری مغول» و... . مخاطبان اصلی این کتاب‌ها نوجوانانی هستند که می‌خواهند دانش عمومی خود را پایه‌ریزی کنند؛ اما بزرگسالان و علاقه‌مندان و پژوهشگران نیز می‌توانند از مطالب کتاب‌های این مجموعه بهره‌ی بسیار ببرند.

کتاب مصر باستان برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب مصر باستان را به علاقه‌مندان به تمدن مصر کهن و سلطنت فراعنه پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب مصر باستان می‌خوانیم

حمس، بعد از بیرون راندن مهاجمان، باید کشورى را بازسازى مى‌کرد که حدود دویست سال گرفتار آشوب بود. براى پدید آوردن یک حکومت در حال گسترش، احمس به جاى یک وزیر، دو وزیر منصوب کرد. او کشور را به مناطق جدیدى تقسیم کرد و گروه عظیمى از کارگزاران را براى اداره حکومت محلى منصوب کرد. کارگزاران فرعون وفادار بودند.

به این ترتیب قدرت از دست اشراف مقتدر محلى گرفته شد؛ اشرافى که بسیارى از آن‌ها اسلاف فرمانروایان محلى بزرگ در سلطنت میانه بودند و نه تنها با هیکسوس‌ها، بلکه با احمس هم جنگیده بودند.

احمس علاوه بر قطع قدرت سیاسى آن‌ها به واسطه نصب کارگزاران حکومتى جدید، زمین‌هایشان را نیز گرفت. دوباره غالب زمین‌هاى مصر جزو دارایى‌هاى فرعون بود. در نتیجه اشرافیت قدیمى که استخوان‌بندى حکومت را طى سلطنت میانه تشکیل مى‌داد، از بین رفت.

با افزایش تعداد کارگزاران، موقعیت‌هاى شغلى فراوانى براى طبقه میانى به وجود آمد. یک کارگزار چگونگى منصوب شدنش را به عنوان ناظر تولید مجسمه‌هاى طلا براى خدایان توصیف کرده است:

من کسى بودم که خانواده‌ام فقیر و شهرم کوچک بود، اما ارباب دو سرزمین (فرعون) مرا شناخت. من در قلبش بزرگ جلوه نمودم و شاه در نقش خداى خورشید در شکوه قصرش مرا دید...

فهرست مطالب کتاب

رویدادهاى مهم در تاریخ مصر باستان
پیشگفتار: سرنخ‌هاى باستانى
1: ریشه‌هاى تمدن مصر
2: سلطنت قدیم: عصر عظمت مصر
3: جامعه مصر در ممفیس در دوران سلطنت قدیم
4: حاکمیت هرج و مرج در مصر
5: دوره سلطنت میانه: مصرى جدید پدید مى‌آید
6: سلطنت جدید: امپراتورى مصر
7: افول مصر باستان
8: میراث مصر باستان
یادداشت‌ها
منابع بیش‌تر براى مطالعه
آثار مورد استفاده
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مصر باستان
نویسنده
مترجمآزیتا یاسائی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات144
زبانفارسی
شابک978-964-311-299-8
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مصر باستان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مصر باستان

برای دریافت کتاب مصر باستان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.