معرفی و دانلود کتاب صوتی رنسانس

عکس جلد کتاب صوتی رنسانس
قیمت:
۷۰۰۰۰ 49000 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی رنسانس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی رنسانس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی رنسانس

کتاب صوتی رنسانس اثر جیمز آ. کوریک (James A Corrick) از سری کتاب‌های تاریخ جهان با زبانی ساده و شیرین، تحولات علمی و فرهنگی اروپا را از هنگام شروع آن، از قرن چهاردهم میلادی مورد کنکاش و بررسی قرار می‌دهد.

در کتاب رنسانس، تحولات دورانی از تاریخ اروپا و جهان موسوم به رنسانس بررسی شده است. این عصر سده‌های چهاردهم تا هفدهم را در برمی‌گیرد و در شش فصل تنظیم شده است که عبارت‌اند از: انسانگرایان و فرهنگ، بازرگانان و تجارت، فرمانروایان و کاشفان، نقاشی و پیکرتراشی، شعر، داستان و نمایشنامه، علوم و طب.

رنسانس (The Renaissance) یا دوره‌ی نوزایی یا دوره‌ی نوزایش، جنبش فرهنگی مهمی بود که آغازگر دورانی از انقلاب علمی و اصلاحات مذهبی و پیشرفت هنری در اروپا شد. رنسانس در سال‌های ۱۳۰۰ میلادی از ایتالیا آغاز شد و در طول سه قرن در سراسر اروپا انتشار یافت. به‌ندرت در دوره‌ای چنین کوتاه از نظر تاریخی، رخدادهای گوناگونی به وقوع می‌پیوندد؛ حال آنکه این قرن‌ها سرشار از تغییرات اساسی و فعالیت‌های بزرگ است. جهان امروزی نتیجه‌ی همین فعالیت‌هاست، زیرا رنسانس پایه‌های اقتصادی، سیاسی، هنری و علمی تمدن‌های کنونی غرب را بنا نهاد.

به تعبیر دیگری، دوره‌ی رنسانس، دوره‌ی خردگرایی، منطق، ریاضیات و انسان‌مداری است. در این دوره کلیسا راهبری تحولات نوین فرهنگی را در دست می‌گیرد، یک جنبش مردم‌ سالارانه به‌ وجود می‌آید، مثل روم و یونان باستان پیشرفت علمی مطرح می‌شود و رنسانس به‌وجود می‌آید. دوران رنسانس برای اروپاییان عصر جدید و سرشار از کامیابی‌های عظیم بود. در این دوره، ما شاهد اختراعات زیادی هستیم، مانند باروت، صنعت چاپ، دریانوردی، کشف قطب‌نما، اختراع تلسکوپ و... .

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
نمونه 3
11 دقیقه
پیشگفتار: عصر جدید
41 دقیقه
فصل اول: انسان‌گرایان و فرهنگ
8 دقیقه
ضمائم فصل اول
38 دقیقه
فصل دوم: بازرگانان و تجارت
8 دقیقه
ضمائم فصل دوم
42 دقیقه
فصل سوم: فرمانروایان و کاشفان
9 دقیقه
ضمائم فصل سوم
27 دقیقه
فصل چهارم: نقاشی و پیکرتراشی
6 دقیقه
ضمائم فصل چهارم
33 دقیقه
فصل پنجم: شعر، داستان و نمایشنامه
13 دقیقه
ضمائم فصل پنجم
34 دقیقه
فصل ششم: علوم و طب
9 دقیقه
ضمائم فصل ششم
12 دقیقه
پسگفتار: پیدایش جهان امروزی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی رنسانس
نویسنده
مترجمآزیتا یاسائی
راویاکرم پریمون
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۵۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه صوتی
۷۰۰۰۰ 49000 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی رنسانس

جمشید شاوری زاده
۱۴۰۱/۹/۹
با سلام از شنیدن این کتاب لذت بردم البته لازم است که قبل از این کتاب شنونده کتابهای قرون وسطی اولیه و پسین را هم شنیده باشد در این صورت علت بوجود آمدن عصر رنسانس که بر اثر آن تمدن بشری مثل فنر به جلو پرتاب شد را بهتر درک کرده و بهتر می‌فهمیم کلیسایی که در قرون وسطی اولیه باعث از بین بردن توحش و شد بربرها اتحاد ملتهای اروپایی چگونه دنیا طلبی سران کلیسا و روی آوردن آن‌ها به مادیت باعث کمرنگ شدن قدرت آن و دور شدن جامعه اروپایی از کلیسا شد ضمنا هارمونی خوب موزیک و تسلط خانم پریمون مجری هم کفه کتاب را سنگین تر کرده است، ممنون از کتابراه
حسین گرمابی
۱۴۰۱/۱/۲۳
این کتاب در مورد انسان گرایی
افرادی مثل گالیله شکسپیر و اوضاع مذهبی مردم اروپا حرف می‌زند
و تردید و جستجو در مورد بعضی نظریات ک موجب تغییر افکار عمومی شد و نشان می‌دهد اروپا با دید جدیدی ک داشت به نقد فرهنگ قدیم پرداخت و در سال‌های دگر استعمار و استثمار ملل را شروع کرد
دید بسیار خوبی به کسانی می‌دهد ک بدانند چرا ما عقب ماندیم
mohammad amin
۱۴۰۲/۹/۱۲
سلام. این کتاب به شکلگیری و تشکیل دوران رنسانس می‌پردازد. ویژگی‌های هنر رنسانس هم منعکس است تاریخ‌نگاری رنسانس، همانند سایر وجوه این نهضت فرهنگی و ادبی، در پی احیای فرهنگ و تمدن یونان و روم باستان بوددر رنسانس اروپا، متفکرانى کوشیدند عناصر گذشته یونان را در سنت کلاسیک تمدن غربى بازیابى کنند و در جهان جدید وارد کنند.
حسن کمالی
۱۴۰۲/۸/۲۸
من برای اشنایی با رنسانس کتاب و خریداری کردم ولی ترجمه و تالیف ضعیف و پیچیده و تکرار اسم‌های شخصیت‌ها که هیچ کمکی به فهم موضوع اصلی باعث کتابزدگی میشود، ‌ای کاش کتاب با بیان ساده تر و نثر روان تر به تاریخ و درک آن می‌پرداخت
سید امیرحسین افتخارزاده
۱۳۹۸/۱۰/۲۶
بسیار عالی بود هم از نظر محتوا و هم از نظر اجرای عالی خانم پریمون. پیشنهاد می‌کنم کتاب عصر روشنگری رو هم در ادامه گوش بدید. برای تکمیل درک سیر پیشرفت اروپا عاالیه
حن جعفرپور
۱۴۰۲/۱۱/۲۲
اطلاعات مختصر و مفیدی در مورد اون دوران که یکی از بزرگترین دوره‌های تاریخ بشره ارائه میکنه. گوینده هم یکم لهجه داره و بعضی کلمات رو به درستی تلفظ نمیکنه ولی در کل خوبه.
Mohammad Ali Naghibzadeh
۱۳۹۹/۱۱/۲۲
کتاب خوبیه ارزش شنیدن داره ولی قسمتی ک مربوط ب علم میشه خیلی متعصبانس همه علم الانو مدیون دانشمندان اون زمان میدونه و کشفیات و پیشرفت‌های مسلمانان اون زمانو کلا نادیده می‌گیره
Hamid Mirshekari
۱۳۹۹/۱۰/۲۸
من با شنیدن این کتاب و صدای دلنشین گوینده بیش از پیش به کتابهای صوتی علاقه مند شدم و پیشنهاد میکنم حتما این کتاب رو گوش کنید
عالی بود
و ممنون از کتاب راه
عقیل زینل زاده
۱۴۰۰/۱۰/۱۷
خوب و بطور خلاصه خواننده را با تغییراتی که از دوره قرون وسطا تا پایان رنسانس بوجود امده در چند جنبه مهم فرمانروایی، ادبیات، علم و هنر اشنا میکند.
Saeed Najafi
۱۴۰۰/۲/۱۶
رنسانس دوره مهمیه و کلید فهم بهتر امروز جامعه بشری هست
این کتاب یک آشنایی اجمالی و کلی ایجاد میکنه که بهتره بعدش آثار اندیشمندان بنام اون دوران هم خونده بشه
محمد داوطلب
۱۳۹۹/۱/۲۳
اطلاعات کلی خوبی را ارائه داده است. و در صورت تمایل شخص مطالعه کننده به ریز مطالب، کتب و اشخاص مورد نظر در این کتاب تا حدودی معرفی گردیده.
منیره امامی
۱۳۹۸/۱۰/۷
این دوره مرور خلاصه تاریخی که با همکاری ققنوس و آوانامه تهیه شده، کلید واژه و اطلاعات اولیه تاریخ جهان برای مطالعات بعدی رو در اختیار میگذاره.
احمد راستگار
۱۴۰۲/۱/۱۳
عالی بود. مخصوصا کتابهایی که خانوم پریمون راوی هست. اطلاعاتی بدرد بخور جهت شناخت تاریخ. بی شک این دست از کتابها حتما مفید هست.
Debora
۱۴۰۰/۱۱/۲۷
خوندن این کتابها برای هر علاقه مند به تاریخ مفیده و خوندنش رو با کتابراه تجربه کنید حتما علاقه مند میشید
انگود انگوری
۱۴۰۰/۲/۲۴
مفید و مختصر. برا اطلاعات کلی خوبه ولی اگه می‌خواین اطلاعات بیشتر بگیرین کتابهای دیگه با جزئیات بیشتر باید مطالعه بشه
مشاهده همه نظرات 41

راهنمای مطالعه کتاب صوتی رنسانس

برای دریافت کتاب صوتی رنسانس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.