معرفی و دانلود کتاب مطالعات بالینی موردی برای فرآیند مراقبت تغذیه‌ای

برای دانلود قانونی کتاب مطالعات بالینی موردی برای فرآیند مراقبت تغذیه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مطالعات بالینی موردی برای فرآیند مراقبت تغذیه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مطالعات بالینی موردی برای فرآیند مراقبت تغذیه‌ای

پیشرفت روزافزون دانش تغذیه سبب شده که بیش‌ازپیش به اهمیت وجود رژیم‌شناسان در فرآیند مراقبت از بیماران پی ببریم. الیزابت زورزانلو امری در کتاب مطالعات بالینی موردی برای فرآیند مراقبت تغذیه‌ای نتایج پژوهش‌های موجود در حوزه‌ی علوم تغذیه را که شامل مراقبت، ارزیابی، تشخیص و مداخلات تغذیه‌ای می‌شود با شما در میان گذاشته است.

درباره‌ی کتاب مطالعات بالینی موردی برای فرآیند مراقبت تغذیه‌ای

استفاده‌ی بهینه از منابع به‌روز و تجربه‌های موفق دانش‌آموختگان رشته‌های علوم تغذیه و کادر درمان می‌تواند نقش مهمی را در سلامت تغذیه‌ای بیماران ایفا کند. چراکه در صورت اصلاح سیاست‌های مراقبتی مناسب هزینه‌های درمان نیز به شکل چشمگیری کاهش پیدا می‌کند و اقدامات درمانی برای بیماران مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهند بود. کتاب مطالعات بالینی موردی برای فرآیند مراقبت تغذیه‌ای (Clinical case studies for the nutrition care process) نوشته‌ی الیزابت زورزانلو امری (Elizabeth Zorzanello Emery) از جمله کتاب‌های معتبر در زمینه‌ی تغذیه‌ی بالینی است که در سال 2021 به چاپ رسیده و در فصول مختلف آن به مباحث مختلف تغذیه‌ای در زمینه‌های نظارت و ارزیابی پرداخته شده است.

در سال‌های گذشته بهبود تاثیرگذاری مراقبت‌های بهداشتی باعث تشویق دولت‌ها به استفاده از ثبت الکترونیکی سوابق درمان شده که در آن از مولفه‌هایی نظیر ایمنی، کارآیی، کیفیت، نتایج پژوهش‌ها، صرفه‌ی اقتصادی و... استفاده می‌شود. در حال حاضر نیز بسیاری از متخصصان، از عناوین استانداردی مثل طبقه‌بندی بین‌المللی بیماری‌ها استفاده می‌کنند. به‌علاوه انجمن رژیم غذایی آمریکا در سال 2003 مدل و فرآیند مراقبت‌های تغذیه‌ای (NCPM) را معرفی کرد که در کتاب حاضر با آن آشنا خواهید شد و فواید استفاده از آن‌ها و کاربردهای بی‌شمارشان را در ارزیابی نتایج مداخله‌های تغذیه‌ای خواهید دانست.

اهمیت کتاب مطالعات بالینی موردی برای فرآیند مراقبت تغذیه‌ای، زمانی روشن‌تر خواهد شد که به پیامدهای منفی افزایش جمعیت سالمندان و شیوع بیماری‌های مزمنی چون اختلالات قلبی و عروقی، دیابت، چاقی، سرطان‌های گوناگون و... بیندیشید و هزینه‌های احتمالی ناشی از آن را در نظر بگیرید. در حقیقت آموزه‌های این کتاب به متخصصان حوزه‌ی تغذیه کمک می‌کند اقدامات به موقع و پیشگیرانه را در درمان بیماری‌ها در نظر بگیرند.

این اثر با ترجمه‌ی جمعی علی نظری، زهرا میرشکاران، شیرین گرامی، مریم رنجبر زاهدانی و مهران نوری از سوی انتشارات حتمی منتشر شده است.

کتاب مطالعات بالینی موردی برای فرآیند مراقبت تغذیه‌ای مناسب چه کسانی است؟

متخصصان تغذیه و تکنسین‌های رژیم غذایی می‌توانند از مطالب تخصصی و یافته‌های علمی موجود در این اثر استفاده کنند.

در بخشی از کتاب مطالعات بالینی موردی برای فرآیند مراقبت تغذیه‌ای می‌خوانیم

اصلاح رژیم غذایی و مدیریت مصرف مایعات به میزان باقیمانده روده بیمار و وجود کولون بستگی دارد. میزان سازگاری روده پس از برداشتن بخشی از آن، تعیین‌کننده میزان تحمل رژیم غذایی خوراکی و نیازمندی به حمایت تغذیه‌ای بیشتر است. بیشتر بیماران نیازمند وعده‌های غذایی کوچک حاوی مقادیر کمی از قندهای ساده (به خصوص فروکتوز و الکل قندها) و مقادیر زیادی از پروتئین و انرژی هستند. ممکن است اجتناب یا محدودیت در مصرف کافئین و الکل ضروری باشد. به بیماران توصیه می‌شود روزانه 6 - 8 وعده غذایی کم‌حجم بخورند، به آرامی غذا را میل کنند و لقمه‌ها را به خوبی بجوند. توصیه‌های مربوط به مصرف چربی، فیبر، اگزالات، نمک و مایعات در رژیم غذایی به وجود ایلئوم و کولون بستگی دارد. ممکن است بیماران دارای کولون به رژیم غذایی کم‌چرب با کربوهیدرات پیچیده زیاد نیاز داشته باشند؛ درحالی‌که افراد بدون کولون باید چربی بیشتر و کربوهیدرات کمتری مصرف کنند.

براساس علائم، لاکتوز باید محدود شود. غذاهای حاوی فیبرهای محلول ممکن است مفید باشند، به ویژه در بیماران دارای کولون. رژیم غذایی بیمارانی که کولون سالمی دارند باید اگزالات محدودی داشته باشد، درحالی‌که به دلیل افزایش خطر ابتلا به سنگ کلیه حاوی کلسیم و مایعات کافی باشد. بیماران فاقد کولون محدودیتی در مصرف اگزالات ندارند. افراد دارای کولون می‌توانند مصرف نمک را مثل گذشته ادامه دهند، درحالی‌که افراد فاقد کولون باید سدیم بیشتری مصرف کنند. محلول‌های رهیدراسیون خوراکی بهتر از مایعات هیپوتونیک مثل آب تحمل می‌شوند ممکن است اجتناب از مصرف همزمان مایعات و جامدات مفید باشد. یادداشت مواد غذایی دریافتی و علائم برای همه بیماران مفید است.

فهرست مطالب کتاب

بخش 1: مراقبت‌های عمومی تغذیه
مورد 1: ارزیابی تغذیه‌ای عمومی    
مورد 2: تداخل غذا و دارو    
مورد 3: پوکی استخوان پس از یائسگی    
مورد 4: آگاهی فرهنگی    
بخش 2: اطفال
مورد 5: سوءتغذیه در کودکان    
مورد 6: آلرژی در کودک نوپا    
مورد 7: یبوست عملکردی در کودکان    
مورد 8: چاقی در کودکان    
بخش 3: بیماری قلبی و عروقی
مورد 9: مدیریت وزن در بیماران مبتلا به سندرم متابولیک    
مورد 10: چربی و فشارخون بالا در یک مرد میانسال    
مورد 11: نارسایی قلبی در یک زن چاق    
مورد 12: مدیریت تغذیه پس از سکته‌ی مغزی    
بخش 4: بیماری‌های کلیوی و غدد درون‌ریز
مورد 13: دیابت    
مورد 14: دیابت نوع 2 در مرد میانسال    
مورد 15: دیابت نوع 2 در جوانان با تفاوت‌های فرهنگی    
مورد 16: سندرم تخمدان پلی‌کیستیک در یک زن جوان    
مورد 17: بیماری مزمن کلیه: تغذیه برای بیمار همودیالیزی    
بخش 5: گوارش
مورد 18: جراحی چاقی    
مورد 19: تشدید بیماری کرون    
مورد 20 رویکرد رژیم غذایی حاوی مقادیر کم FODMAPها برای بیمار مبتلا به سندروم روده‌ی‌ تحریک‌پذیر (IBS)
مورد 21: سندروم روده‌ کوتاه    
مورد 22: وضعیت سرطان پانکراس بعد از جراحی ویپل    
بخش 6: حمایت تغذیه‌ای
مورد 23: تغذیه انترال    
مورد 24: سرطان مری با تغذیه انترال    
مورد 25: حمایت تغذیه‌ای برای بیمار جراحی چاقی به همراه عوارض    
مورد 26: حمایت تغذیه‌ای برای بیمار مبتلا به ترومای وخیم درجه 3
مورد 27: حمایت تغذیه‌ای پرنترال برای بیماران بحرانی    
مورد 28: تغذیه حمایتی برای بیماران دچار سوختگی    
ضمیمه A: ابزارهای پایشو ارزیابی
ضمیمه B: فرمولاهای انتخابی
ضمیمه C: لینک‌های مفید برای فرآیند مراقبت‌های تغذیه‌ای
ضمیمه D: مخفف‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مطالعات بالینی موردی برای فرآیند مراقبت تغذیه‌ای
نویسنده
مترجمعلی نظری، زهرا میرشکاران، شیرین گرامی، مریم رنجبر زاهدانی، مهران نوری
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات185
زبانفارسی
شابک978-600-355-660-7
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام
قیمت نسخه الکترونیک
124500 ت - 13.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مطالعات بالینی موردی برای فرآیند مراقبت تغذیه‌ای

برای دریافت کتاب مطالعات بالینی موردی برای فرآیند مراقبت تغذیه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.