معرفی و دانلود کتاب معادله نیمه تابستان

عکس جلد کتاب معادله نیمه تابستان
قیمت:
165200 تومان - 17.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب معادله نیمه تابستان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب معادله نیمه تابستان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب معادله نیمه تابستان

کتاب معادله نیمه تابستان رمانی جنایی از کیگو هیگاشینو، نویسنده‌ی پرفروش ادبیات ژاپن، است. در این اثر مخاطب سلسله‌ای از وقایع مهیج و رازآمیز خواهید بود که در پی مرگ مشکوک یک کارآگاهِ سابق به وقوع می‌پیوندند.

درباره کتاب معادله نیمه تابستان

کیگو هیگاشینو یکی از نویسندگان سرشناس ادبیات امروز ژاپن است. این داستان‌نویس خلاق و پرافتخار بیشتر در دو ژانر جنایی و معمایی قلم می‌زند. اغلب نوشته‌های داستانی هیگاشینو آثاری با پیرنگ‌هایی پیچیده و فضاهایی وهمی‌اند. سبک نگارش خاص این نویسنده سبب شده که بسیاری، آثار او را با آثار ادگار آلن پو، نویسنده‌ی بزرگ ژانر گوتیک، مقایسه کنند.

هیگاشینو نه فقط در زادگاهش، ژاپن، بلکه در جهان انگلیسی‌زبان نیز نویسنده‌ای شناخته‌شده و پرفروش است. خوشبختانه اغلب آثار او به زبان فارسی نیز ترجمه شده‌اند. از جمله رمان‌های «فداکاری مظنون x»، «شگفتی‌های همه‌چیزفروشی نامیا» و البته، معادله نیمه تابستان (A Midsummer's Equation). اثر اخیر یکی از بهترین عناوین داستانی در کارنامه‌ی ادبی نویسنده به شمار می‌رود. این اثر که رمانی جنایی با حال و هوایی مرموز و معمایی است، نخستین بار در سال 2011 میلادی منتشر، و خیلی زود به زبان انگلیسی ترجمه شد.

قهرمان کتاب معادله نیمه تابستان فیزیکدانی بزرگ و نابغه به نام مانابو یوکاوا است. یوکاوا بنا به دعوت سران شهر هاری کوو، برای شرکت در کنفرانسی علمی در زمینه‌ی مهندسی عمران، به این شهر ساحلی سفر می‌کند. او در طول اقامت خود، متوجه طرحی می‌شود که هدف از تدوین و تصویب آن، کمک به رونق اقتصادی شهر از طریق استخراج فلزهای کمیاب است. اجرای این طرح البته با مخالفت‌هایی روبه‌روست. خصوصاً از سوی مردم بومی، که موفقیت طرح مذکور را تهدیدی برای کسب‌وکار و معیشت خود تلقی می‌کنند. باری، بحث در باب این طرح عمرانی نقل محافل است که ناگهان خبری هولناک، حواس شهر را به سمتی دیگر معطوف می‌کند. ماجرا از این قرار است که پلیس شهر، جنازه‌ی یکی از کارآگاهان سابقِ هاری کوو را در ساحل پیدا می‌کند. این کارآگاه فقید، از قضا اخیراً در همان هتلی ساکن بوده که مانابو یوکاوا درش اقامت داشته. علت مرگ کارآگاه ابتدا سانحه‌ای تصادفی تلقی می‌گردد. اما پس از کالبدشکافی جسد او، گمانِ به وقوع پیوستن یک قتل قوت می‌گیرد. چرا که نکته‌ای به شدت مشکوک محرز می‌گردد: ریه‌های کارآگاه پیش از مرگ با گاز کشنده‌ی مونوکسید کربن پر شده بوده است. در پی این کشف، نیروی پلیس همت خود را صرف پیدا کردن قاتل یا قاتلین احتمالی می‌کند. در این میان، مانابو یوکاوا نیز به عنوان شخصیت اصلی روایت، درگیر این پرونده می‌شود. آیا او می‌تواند از شمّ تیز و هوش سرشار خویش، در جهت یاری به نیروهای عدالت استفاده کند؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال، باید تا پایان کتاب صبر کرد...

کتاب معادله نیمه تابستان توسط سعیده قاسمیان به زبان فارسی ترجمه شده و از سوی انتشارات چترنگ در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. امید که مطالعه‌ی آن را سرگرم‌کننده و لذت‌بخش بیابید.

اقتباس سینمایی از کتاب معادله نیمه تابستان

رمان معادله نیمه تابستان در سال 2013 به فیلمی سینمایی با همین عنوان بدل شد. کارگردانی اثر جناییِ مذکور بر عهده‌ی هیروشی نیشیتانی، فیلمساز شهیر ژاپنی، بوده است. فیلم سینمایی معادله نیمه تابستان در سایت آی. ام. دی. بی نمره‌ی متوسط 6.6 از 10 را به خود اختصاص داده است.

نکوداشت‌های کتاب معادله نیمه تابستان

  • کتاب معادله نیمه تابستان یادآور آثار معمایی و روانشناختی آلفرد هیچکاکِ بزرگ است. این از آن دست آثاری است که دلتان می‌خواهد یک‌شبه تمامش کنید! (Richmond Times-Dispatch)

  • کیگو هیگاشینو استاد خلق فضاهای رازآلود و گیج‌کننده است. کتاب معادله نیمه تابستان او، شاهکاری در رده‌ی آثار کلاسیک است. (New York Times Book Review)

  • کتاب معادله نیمه تابستان، در میان کتاب‌هایی که در چند وقت اخیر خوانده‌ام، یکی از هوشمندانه‌ترین پایان‌بندی‌ها را دارد. در پایان این کتاب، پیوند عقل و احساس به اوجی تکان‌دهنده می‌رسد. (The Los Angeles Times)

کتاب معادله نیمه تابستان مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به رمان‌های معمایی و جنایی از مطالعه‌ی کتاب معادله نیمه تابستان، اثر کیگو هیگاشینو، نهایت لذت را خواهند برد.

با کیگو هیگاشینو بیشتر آشنا شویم

کیگو هیگاشینو (Keigo Higashino) به سال 1958 در شهر اوساکای ژاپن دیده به جهان گشوده است. وی یکی از شناخته‌شده‌ترین نویسندگان امروز ادبیات آسیای شرقی به شمار می‌رود. او در رشته‌ی مهندسی برق دانشگاه زادگاهش تحصیل نمود و پس از اتمام درس خود، به عنوان مهندس در شرکتی بزرگ مشغول به کار شد. در همان ایام بود که نویسندگی را نیز به طور جدی آغاز کرد و با نگارش داستان‌هایی کوتاه و بلند، در عالم ادبیات به آوازه‌ای فراوان رسید.

کیگو هیگاشینو نویسنده‌ای پرفروش و پرافتخار است. آنچه در ادامه آمده، عناوین برخی از بهترین نوشته‌های داستانیِ اوست:

«معادله نیمه تابستان»، «رستگاری یک قدیسه»، «خانه‌ای که در آن مرده بودم»، «تازه‌وارد»، «فداکاری مظنون x»، «شگفتی‌های همه‌چیزفروشی نامیا» و «بدخواهی».

جوایز و افتخارات کیگو هیگاشینو

  • برنده‌ی جایزه‌ی ناووکی
  • برنده‌ی جایزه‌ی Honkaku
  • برنده‌ی جایزه‌ی نویسندگان سبک رازآلود
  • نامزد جایزه‌ی ادگار در بخش بهترین رمان
  • نامزد جایزه‌ی Audie در بخش بهترین داستان معمایی
  • و...

در بخشی از کتاب معادله نیمه تابستان می‌خوانیم

در اداره پلیس خلیج هاری، گروه ضربت تحقیقات جلسه داشتند. مأمور تحقیقاتی که از ستاد فرماندهی استان آمده بود، ایستاد و دفترچه‌اش را باز کرد. «ما شب گذشته به دیدن خانم تسوکاهارا در خونه‌ش رفتیم تا بررسی کنیم آیا ایشون متوجه رفتار غیرمعمولی از همسرش در چند ماه اخیر شده بود یا خیر. همون مطالبی رو که از قبل هم در پرونده داشتیم، تکرار کرد؛ فیلم‌های مورد علاقه، کتاب‌ها و سفرهای گاه‌وبی‌گاه همسرش. همچنین به این مورد هم اشاره کرد که خیلی در جریان نیست همسرش بیشتر روزش رو چطور می‌گذرونده، چون به دلیل شغلش که خیاطیه، خونه نمی‌مونه. مطمئن هم شدیم که در گذشته یا در حال حاضر هیچ خصومتی با کسی نداشته و این زوج هیچ‌وقت هیچ مشکل مالی‌ای هم نداشتن. ایشون بیان کرد هیچ‌وقت احتمال هیچ خیانت زناشویی‌ای هم وجود نداشته.»

رئیس بخش، هوزومی، با پوزخند وسط حرفش پرید. «خب، اگه زنش می‌گه، پس لابد درسته.»

مأمور تحقیقات ادامه داد. «اممم، بله. ما البته حتماً این موضوع رو با همکاران سابقش بررسی می‌کنیم. درباره هیدتوشی سنبا هم همون چیزی رو که قبلاً می‌دونستیم تأیید کرد؛ اینکه تسوکاهارا همه کسایی رو که دستگیر کرده بود به یاد میاورد، اما کم پیش میومد درباره‌شون حرفی بزنه. سنبا هم از این موضوع مستثنی نبود. ما با اجازه همسر متوفی اتاق مطالعه رو هم بررسی کردیم، اما چیزی مرتبط با پرونده‌های قبلی پیدا نکردیم، از جمله پرونده سنبا. لازمه بگم که کارآگاه‌های اداره پلیس توکیو قبل از ما با ایشون صحبت کرده بودن، اما ایشون گفت که چیز بیشتری به اون‌ها نگفته و اون‌ها هم هیچ مدرکی با خودشون نبرده‌ن.» مأمور تحقیقات تعظیم نصفه‌نیمه‌ای به حاضران در اتاق کرد و نشست.

سر‌تاسر اتاق جلسات میز بود و در وسط کارآگاهانی از بخش جنایی استان نشسته بودند و پشتشان به دیوار بود. رئیس پلیس تومیتا و رئیس اوکاموتو از هاری کنار هوزومی نشسته بودند. با آن‌همه کارآگاهی که از پلیس استان آمده بود و دور و برشان را گرفته بود، هیچ‌کدامشان احساس راحتی نمی‌کردند.

رو‌به‌رویشان چند ده مأمور تحقیقات نشسته بودند که میزهایشان مرتب در کنار هم قرار گرفته بود؛ این گروه ضربت رسمی برای چیزی بود که اسمش را «پرونده جسد رهاشده در خلیج هاری» گذاشته بودند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب معادله نیمه تابستان
نویسنده
مترجمسعیده قاسمیان
ناشر چاپیانتشارات چترنگ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات467
زبانفارسی
شابک978-622-7342-48-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
165200 ت - 17.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب معادله نیمه تابستان

Hayedeh H
۱۴۰۲/۷/۲۶
یک کتاب تاثیر گذار دیگه از یک نویسنده فوق العاده. همیشه در پایان کتابهاش سنگینی خاصی رو روی قلبتون احساس میکنید و نمیدونید بیشتر باید برای قاتل متاسف باشید یا مقتول! توصیه میکنم حتما بخونید. ممنون کتابراه
Fatemeh.M
۱۴۰۲/۴/۲۷
تایپ متن نسبت به کتاب‌هایی که قبلا مطالعه کردم، بهتر بود. راجع به داستان شاید تعداد زیاد اسامی و شخصیت‌ها به نظر خسته کننده باشه اما روند داستان طوریه که باعث کنجکاوی خواننده کتاب میشه.
با تشکر از کتابراه
sheyda عaz
۱۴۰۲/۵/۲۹
واقعا زیبا بود، در طول جریان داستان هیجان زیادی ایجاد نمیشه اما آدم داستان رو رها نمیکنه. روایت خیلی ساده اما پر کشش هست. واقعا کتاب‌های این نویسنده ارزش خوندن دارن
HamidReza Abedi
۱۴۰۲/۴/۱۷
معماهای خوب
بیشترین لذت من مربوط بود به نقش یک دانشمند و منطق کاملا علمی او برای کشف معما
ولی نثر کتاب کمی کند وکسالت آور بود وحتی اواسط داستان میخواستم آنرا کنار بگذارم
leila ghaemi
۱۴۰۲/۴/۸
کتابهای کیگو هیگاشینو جذاب با پایانی شوکه کننده هستند، کاملا مسائل رو در انتهای کتاب حل میکنه، این کتاب هم مثل بقیه کتابهاش موضوع جالبی داره
ارام ا
۱۴۰۱/۱۱/۴
موضوع جالبی داره، ارزش خوندن داره
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب معادله نیمه تابستان

برای دریافت کتاب معادله نیمه تابستان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.