معرفی و دانلود کتاب زمان اشتباه، مکان اشتباه

عکس جلد کتاب زمان اشتباه، مکان اشتباه
قیمت:
۵۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زمان اشتباه، مکان اشتباه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زمان اشتباه، مکان اشتباه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زمان اشتباه، مکان اشتباه

کتاب زمان اشتباه، مکان اشتباه رمانی تریلر و روان‌شناختی از جیلیان مک آلیستر است. داستانِ رمان درباره‌ی شبی است که پسرِ هجده‌ساله‌ی جنیفر دست به قتل یک غریبه می‌زند. جنیفر دلیل این قتل را نمی‌داند و زندگی پسرش را نابودشده می‌پندارد؛ اما هنوز یک راه برای جلوگیری از این اتفاق وجود دارد و آن رفتن به گذشته است. این کتاب جوایز و افتخارات بسیاری کسب کرده و به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌ تایمز شناخته شده است.

درباره‌ی کتاب زمان اشتباه، مکان اشتباه

کتاب زمان اشتباه، مکان اشتباه (Wrong Place Wrong Time) رمانی رازآلود و هیجان‌انگیز درباره‌ی یک قتل است. جیلیان مک آلیستر (Gillian McAllister) در این رمان، فاجعه‌بارترین اتفاق ممکن برای یک مادر را به تصویر می‌کشد و پس از آن امکانِ جلوگیری از آن اتفاق را مطرح می‌کند.

شبِ هالووین است، جنیفر ناشیانه کدوحلوایی درست کرده و جلوی خانه گذاشته. کِلی، شوهرش، برخلافِ شب‌های دیگر هنوز بیدار است. ساعت از دوازده گذشته و جنیفر سعی می‌کند نگرانِ تاد نباشد. تاد تازه هجده‌ساله شده، پس دیگر مجوز انجام خیلی کارها را دارد. کمی بعد سروکله‌ی تاد پیدا می‌شود. اما او تنها نیست. جنیفر او را با غریبه‌ای در تاریکی می‌بیند. وقتی به تاد نزدیک‌تر می‌شود، چیزی می‌بیند که باور کردنش ممکن نیست. پسرش در حال چاقو زدن به غریبه است. وقتی جنیفر بالای سرشان می‌رسد، غریبه را مرده می‌یابد. روحش هم خبر ندارد او کیست و چرا این‌گونه به دست پسرِ شاد و سرزنده‌اش کشته شده. تنها چیزی که می‌داند این است که آینده‌ی تاد از دست رفته و زندگی همگی‌شان نابود شده.

معرفی و دانلود کتاب زمان اشتباه، مکان اشتباه

جیلیان مک آلیستر قصد ندارد رمانی تلخ و تاریک بنویسد که حول محور نجات پسر از اعدام موضوعیت یابد، بلکه او خواننده را باز هم شگفت‌زده می‌کند. تاد همان شب دستگیر می‌شود، اما صبحِ روز بعد وقتی جنیفر غرق در ناامیدی از خواب برمی‌خیزد، صدایی از اتاق تاد می‌شنود. او خیال می‌کند که همسرش به اتاق پسرشان رفته، اما وقتی تاد را شاد و بانشاط در اتاقش می‌بیند، میخ‌کوب می‌شود. جنیفر در روزِ قبل از فاجعه بیدار شده و قتل هنوز اتفاق نیفتاده. از این پس هر روزی که از خواب برمی‌خیزد از زمان حال و روز وقوع قتل دور و دورتر می‌شود و کم‌کم به سال‌های گذشته برمی‌گردد. او می‌تواند منشأ و انگیزه‌ی این عمل غیرانسانی را در زندگی پسرش جست‌وجو کند و مانع رخ دادن این اتفاق وحشتناک در آینده شود.

رمانِ جناییِ زمان اشتباه، مکان اشتباه مملو از تعلیق و هیجان است؛ چنانچه به مخاطب اجازه نمی‌دهد از خواندن کتاب دست بکشد. این کتاب به کوشش نشر نون و با ترجمه‌ی روناک احمدی آهنگر به چاپ رسیده است.

جوایز و افتخارات کتاب زمان اشتباه، مکان اشتباه

  • پرفروش نیویورک‌ تایمز؛
  • منتخب باشگاه کتاب Reese؛
  • منتخب مجله‌ی یو‌اس‌ای تودی؛
  • بهترین کتاب تریلرِ سال از نگاه ساندی‌ تایمز؛
  • نامزد جایزه‌ی RUSA CODES Reading List (2023)؛
  • بهترین کتاب تریلر ماه از نگاه واتراستونز (مارچ 2023)؛
  • نامزد جایزه‌ی گودریدز برای بهترین کتابِ تریلر و رازآلود (2023)؛
  • نامزد جایزه‌ی کتاب بریتانیا برای بهترین کتاب تریلر و جنایی (2023)؛
  • حضور در فهرست بهترین کتاب‌های جنایی Theakston Old Peculier (2023).

نکوداشت‌های کتاب زمان اشتباه، مکان اشتباه

  • یک پازل هوشمندانه و پراحساس. (گاردین)

  • هر کلمه‌ی این اثر بی‌نقص است. یکی از بهترین کتاب‌هایی که تابه‌حال خوانده‌ام. (لیزا جول)

  • رمانی پرپیچ‌وتاب و به‌طرز شگفت‌انگیزی بدیع. (رزی والش، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک‌ تایمز)

  • از خواندن اثری با چنین نبوغی شگفت‌زده خواهید شد. زمان اشتباه، مکان اشتباه به‌طرزی باورنکردنی هوشمندانه و جسور است. (نیویورک‌ تایمز)

  • جیلیان مک آلیستر به خوانندگان این فرصت را می‌دهد تا جنایت را با رویکردی تازه حل کنند و درعین‌حال بینش‌های ظریفی درباب چگونگی رویارویی با گذشته‌ ارائه می‌دهد. (پابلیشرز ویکلی)

کتاب زمان اشتباه، مکان اشتباه برای چه کسانی مناسب است؟

این رمان به دوست‌داران داستان‌های جنایی، رازآلود و روان‌شناختی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب زمان اشتباه، مکان اشتباه می‌خوانیم

راکش می‌گوید: «یکی از دوست‌هام برای رساله‌ی دکتری‌ش روی سفر در زمان کار کرده بود.»
«واقعاً؟»
«آره. درباره‌ی این بود که واقعاً گاهی‌وقت‌ها ممکنه توی یه حلقه‌ی زمانی گیر کنی و نتونی ازش بیرون بیای. یادمه چکیده‌ش رو خوندم. باهم چندتا درس مشترک داشتیم...» دست‌به‌سینه به دیوار تکیه می‌دهد. کتش روی شانه‌ها چروک خورده. «باهم فیزیک محض و ریاضی کاربردی داشتیم. توی دانشگاه لیورپول باهم بودیم، و بعدش اون رفت تا یه رشته‌ی عجیب‌وغریب بخونه. الان توی جان مور مشغوله.»
«اسمش چیه؟»
«اندی وتس.» راکش دستش را در جیب شلوارش می‌برد و یک پاکت سیگار بازشده بیرون می‌آورد. «راستی، تو رو خدا این‌ها رو از من بگیر. دوباره دارم عادت می‌کنم.»

جنیفر به‌شوخی می‌گوید: «باید بری دکتر.» و کف دستش را به‌سمت او می‌برد تا پاکت سیگار را بگیرد. وقتی راکش برمی‌گردد تا بیرون برود، جنیفر لبخند می‌زند و در این فکر است که حالا واقعاً اینجاست. در روز پنج‌شنبه. از اینکه با کسی که بهش اعتماد دارد حرف زده، آرام‌تر شده و حالا بهتر می‌تواند به موضوع نگاه کند.

پس چه اتفاقی افتاده؟ چطور به عقب رفته؟ وقتی می‌خوابد، این اتفاق می‌افتد؟ و برای اینکه از شر این اوضاع خلاص شود باید چه‌کار کند؟

به پاکت له‌شده‌ی سیگار خیره می‌شود. حتماً راه‌حل این است که چیزی را تغییر دهد. چیزی باید تغییر کند تا عقب رفتن در زمان متوقف شود، تاد را نجات دهد و از این چرخه‌ی ناتمام بیرون بیاید.

«اگه یادم بمونه، جوراب‌های معمولی می‌پوشم.» لبخند پررمزورازی روی لب‌های راکش نشسته. دست‌هایش روی چهارچوب درند.

راکش بیرون می‌رود و جنیفر چند لحظه صبر می‌کند، بعد رو به راهرو داد می‌زند: «ترک کن!» تمام سعی خود را می‌کند که چیزی عوض شود. هر چه که باشد مهم نیست، فقط تغییری ایجاد شود. «اصلاً برای سلامتی‌ت خوب نیست!»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زمان اشتباه، مکان اشتباه
نویسنده
مترجمروناک احمدی آهنگر
ناشر چاپینشر نون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات368
زبانفارسی
شابک978-622-7566-83-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زمان اشتباه، مکان اشتباه

نارین نصرتی
۱۴۰۲/۱۰/۱۲
اگر به کتاب‌های مربوط به برگشتن به زمان گذشته و جنایی و فانتزی علاقه داشته باشین بی شک از این کتاب هم خوشتون میاد
ما با خانواده هامون زندگی میکنیم و زمان زیادی از عمرمون رو در کنار انها زندگی میکنیم ولی این دلیل نمیشه که فکر کنیم ما همه چیز رو درباره انها میدونیم و کامل انهارو میشناسیم. اتفاقا و
خیلی وقت‌ها میتونه برعکس باشه صرفا زندگی در کنار افرادی دیگه لزوما به این معنی نیست که از همه راز‌های انها خبر داریم
اگه ما حقیقت رو در مورد خانواده هامون کشف کنیم باز هم به همون اندازه دوسشون داریم یا باعث میشه که دیگه بهشون اهمیت ندیم؟ واقعیت اینه که همه ما کسایی رو توی زندگیمون داریم که به هر قیمتی شده ازشون محافظت میکنیم و میخواهیم زندگی خوبی داشته باشن حتی اگه بهمون دروغ بگن یا کار اشتباهی انجام بدن
خوندن این کتاب باعث میشه به روابطتون و به افراد نزدیک توی زندگتون به دید جدیدی نگاه کنید و بیشتر وقت و انرژی صرف مراقبت از اونا و خوشحالی انها بکنیم
محبوبه عباس زاده
۱۴۰۲/۹/۱۴
یک مادر برای نجات فرزندش چه کاری میتونه بکنه و تا کجاها میتونه قدرت داشته باشه؟!
سرنوشت ما با چی و کی گره میخوره و آیا ما به همه‌ی کسانی که دور و برمون میشناسیم اعتماد کامل داریم؟!
این چیزهایی بود که من ازین داستان متوجه شدم
کتاب علاوه بر اینکه فضای معمایی داره فضای فانتزی هم داره و کمی هم شما
رو وارد خیال و رویا میکنه که فکر کنید اگه بقیه یا خودتون جور دیگه‌ای تصمیم یا عمل میکردید چه اتفاقی می‌افتاد
ام البنین زمانی
۱۴۰۲/۱۱/۱۱
کتاب خیلی جالب و خواندنی است حکایت داستان زندگی بیشتر ما انسانها است که آن‌قدر غرق در کار و روزمرگی می‌شویم که گاهی خود و اطرافیان را فراموش می‌کنیم. فرزندمان را از یاد می‌بریم و به تغییرات آن‌ها بی توجهیم و وقتی اتفاقی پیش می‌آید تازه پی می‌بریم که چه قدر کم زندگی کرده ایا راستی اگر ما می‌تونستیم به گذشته برگردیم، چه تغییری در زندگی خودمون ایجاد می‌کردیم؟ سپاس از کتابراه
نونا رسولی
۱۴۰۲/۸/۸
ترجمه عالی و روان، اگه رمان کتابخانه نیمه شب رو خونده باشین و خوشتون اومده باشه، این کتاب رو فوق العاده بهتون پیشنهاد میکنم، مثل همین کتابی که گفتم، بهمون یاد آوری میکنه که گاها زندگی در مسیری که ما میخوایم پیش نمیره و کمی بگذره متوجه میشیم که همین مسیر، برای ما صلاح تر بوده. در کل کتاب مفیدی برای من بود
نرگس صیادی
۱۴۰۲/۷/۱۹
داستان فوق العاده و گیرایی خوبی داشت روند داستان خوب جلو می‌رفت و وادارت می‌کرد اونو دنبال کنی در طول داستان بارها و بارها آرزو می‌کردم که‌ای کاش میشد به واقع به عقب برگشت و مثل اولین شبی که جنیفر پدر از دست دادشو دوباره دید و احساسی رو که داشت منم تجربه می‌کردم و اشتباهتم رو جبران
خیلی زیبا بود
هانا عزیزی
۱۴۰۲/۸/۲۰
به جرات می‌تونم بگم یکی از برجسته‌ترین کتاب‌هایی بود که خوندم، خیلی روان و راحت با نویسنده همراه می‌شید و اصلا متوجه نمیشید چجوری انقدر قشنگ با فلسفه دژاوو آشنا شدید.
به شدت توصیه میشه
مخصوصا اگر از کتاب‌هایی با سبک رمز آلود یا جنایی خوشتون میاد.
الهام کریمی
۱۴۰۲/۱۱/۱۳
کتابی با موضوعی نسبتا جدید بود
هرچند فیلم و داستان‌هایی با این موضوع وجود دارند، اما این یکی باز هم جذاب و دوست داشتنی بود. نویسنده به زیبایی از عهده پختن داستان و به سرانجام رساندنش برآمده. بخصوص از پایانش خیلی لذت بردم. پایانی عالی داشت.
یاسمین زارع دزفولی
۱۴۰۳/۱/۱۲
سلام. من اصلا از کتاب‌هایی که دائم برگشت به گذشته دارن و تا حدی فانتزی و توهمی هستن خوشم نمیاد. فقط نکته مثبت این کتاب این بود که میخواست یادآوری کنه عزیزان و خانواده مون رو هر جوری باشن دوست داریم و سعی میکنیم ازشون محافظت کنیم.
book's bff
۱۴۰۲/۹/۲۶
این کتاب رو دوست داشتم فقط از یه جایی به بعد احساس کردم زیادی داره یکنواخت میشه و اون جذابیت قبل رو برام نداره اما بازهم ادامش دادم و میشه گفت با توجه به پایانی که داشت قطعا ارزش صبر کردن هم داره.
Fateme Edrissi
۱۴۰۲/۸/۲۹
کتابی که از خواندنش لذت خواهید برد راز آلود، هیجان انگیز، پلیسی، عشقهمه آنچه در این رمانبه اضافه ترجمه زیبا و روان که خواندن رمان را چندین برابر لذت بخش تر می‌کنه با تشکر از کتابراه
کاربر م
۱۴۰۲/۷/۳
کتاب خوبی است. موضوعی جدید و غیرمنتظره ….. نمی‌دانم من اوائلش را بی حوصله خواندم یا حوصله سر بر و کشدار بود چند فصل اولش! بهرحال بنظر من هم ارزش وقت گذاشتن و خواندن دارد کاملا ….
فروغ حقیقی
۱۴۰۳/۱/۶
اگر به جهان‌های موازی و یا به سفر در زمان علاقه دارید این کتاب را هم می‌پسندید، خود من رمان‌های قابل لمس و قابل باور را بیشتر می‌پسندم، اما از ترجمه خوب و روان کتاب هم نمیشه گذشت
نوشین نحریر
۱۴۰۲/۸/۲۵
کتاب بسیار بسیار جالبی بود. اینکه نمیشد روند اتفاقات رو حدس زد خیلی خیلی خوب بود. پر از معما و بسیار گیرا بود. از خوندنش خیلی لذت بردم و خوندنش رو به بقیه پیشنهاد میکنم.
Aa
۱۴۰۲/۱۰/۲۲
واقعا جالب عمرا بتوانید آخر کتاب را حدس بزنید اما کمی توضیحات اضافی در طول کتاب وجود داشت که شاید خسته شوید اما تا آخر بخوانید ارزشش را دارد
رویا محمدی
۱۴۰۲/۱۰/۴
واقعا داستان از همون ابتدا جذابه و کشش داره که ادامه بدیم خواندنش رو. همچنین ترجمه روناک احمدی آهنگر هم بسیار عالیه مثل بقیه‌ی ترجمه هاشون گل کاشتند.
مشاهده همه نظرات 36

راهنمای مطالعه کتاب زمان اشتباه، مکان اشتباه

برای دریافت کتاب زمان اشتباه، مکان اشتباه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.