معرفی و دانلود کتاب معجزه ذهن: برترین ورزشکاران ایران چگونه می‌اندیشند

عکس جلد کتاب معجزه ذهن: برترین ورزشکاران ایران چگونه می‌اندیشند
قیمت:
۸۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب معجزه ذهن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب معجزه ذهن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب معجزه ذهن: برترین ورزشکاران ایران چگونه می‌اندیشند

کتاب معجزه ذهن، چراغ راهی است برای ورزشکارانی که به‌دنبال کسب افتخار در سکوهای بین‌المللی هستند. دکتر خسرو حمزه، نویسنده‌ی کتاب، تجربه‌‌های ارزشمند خود از مشاوره‌های روانشناسی به ورزشکاران ایرانیِ شرکت‌کننده در چندین دوره المپیک را در این کتاب با خواننده به اشتراک گذاشته است. نویسنده‌ در این کتاب به خواننده یاد می‌دهد که چگونه با ذهن خود رفتار کند تا در شرایط حساسِ رقابت‌های ورزشی، بهترین تصمیم‌ها را بگیرد و همیشه برنده باشد.

درباره‌ی کتاب معجزه ذهن

کتاب معجزه‌ ذهن، اثری است در حوزه‌ی روانشناسی ورزشی. دکتر خسرو حمزه، نویسنده کتاب، دلاورمردان ایرانی را در چهار دوره المپیک به‌عنوان روانشناس، همراهی کرده است. کتاب پیش رو، ماحصل تجربه‌‌های نویسنده در راهنماییِ ورزشکاران برای رسیدن به برتری ذهنی در برابر حریفان قَدَر در مسابقه‌های ورزشی است. نویسنده در این کتاب، خواننده را با این نکته آشنا می‌کند که برترین ورزشکاران ایران، چگونه می‌اندیشند. پس از مطالعه‌ی کتاب، با این مفهوم آشنا می‌شوید که عواملی مانند خودباوری، تمرکز و جنگندگیِ ورزشکاران، تاثیر چشمگیری در موفقیت قهرمانان یا تیم قهرمانان دارد. به‌گفته نویسنده، بسیاری از ورزشکاران به‌رغم اینکه از توانمندی بدنیِ خوبی برخوردار هستند، مهارت‌های ذهنی کافی برای شرکت در رقابت‌های نفس‌گیرِ بین‌المللی را ندارند. در نتیجه، کنترل خود را در مسابقه‌های حساس از دست می‌دهند و میدان مبارزه را به حریف، تسلیم می‌کنند.

معرفی و دانلود کتاب معجزه ذهن

کتاب حاضر، شامل مصاحبه‌های خسرو حمزه با 31 ورزشکار ایرانی است که در میدان‌های بین‌المللی افتخار به دست آورده‌اند. هدف نویسنده از این مصاحبه‌ها، انتقال تجربه‌های ورزشکاران ایرانی به علاقه‌مندانی است که به‌دنبال آمادگی ذهنی بهتری برای شرکت در رقابت‌های ورزشی هستند. نویسنده‌ کتاب معجزه ذهن، طیف‌ گسترده‌ای از ورزش‌ها را در نظر گرفته‌ است. مصاحبه‌هایی با قهرمانان ایرانیِ مدال‌آور در رشته‌های وزنه‌برداری، تیراندازی، تیروکمان، قایقرانی، بسکتبال، والیبال، واترپلو را می‌توان از بخش‌های خواندنی این اثر نام برد. نویسنده در این کتاب مصاحبه‌هایی با قهرمان‌های دیگر رشته‌های ورزشی نیز انجام داده است. در این زمینه می‌توان به مصاحبه‌هایی با ورزشکاران کاراته، تکواندو، ووشو، کشتی و مشت‌زنی اشاره کرد.

نویسنده در این کتاب از هر کدام از ورزشکاران، 23 سوال، پرسیده است. ورزشکارانِ مصاحبه‌شونده، پاسخ‌های جالب و مهمی به این پرسش‌ها داده‌اند. به این ترتیب می‌توان گفت مطالعه‌ی کتاب معجزه ذهن، خواننده را با رویکرد ذهنی ورزشکارانِ ایرانی در مصاف‌های بین‌المللی آشنا می‌کند. مصاحبه‌های کتاب معجزه ذهن با پرسش‌هایی از حمید سوریان، برنده 7 مدال طلای جهان و المپیک در کشتی فرنگی، آغاز می‌شود. مصاحبه‌ای با علیرضا حیدری، بخش دیگر کتاب معجزه ذهن را تشکیل می‌دهد. این مصاحبه‌ها به گونه‌ای ترتیب‌داده‌شده‌اند که خواننده پس از مطالعه‌ی کتاب، روش‌هایِ رویارویی با پیروزی، شکست و آسیب‌دیدگی‌های جسمی را در میدان‌های بین‌المللی فرا می‌گیرد.

انتشارات گلگشت، چاپ و نشر کتاب معجزه ذهن را انجام داده‌‌است.

کتاب معجزه ذهن برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی ورزشکارانی که به دنبال روش‌هایی برای کسب افتخارهای بیشتر در میدان‌های ورزشی هستند، مخاطب اصلی این کتاب به‌حساب می‌آیند. مصاحبه‌های کتاب معجزه ذهن، خواننده‌ را در جریان طرز تفکر ورزشکاران ترازاولِ ایرانی قرار می‌‌دهد. به همین دلیل این کتاب برای علاقه‌مندان حوزه‌های مختلفِ توسعه‌ فردی نیز خالی از لطف نیست.

در بخشی از کتاب معجزه ذهن: برترین ورزشکاران ایران چگونه می‌اندیشند می‌خوانیم

با توجه به اینکه قبل از المپیک 2012 لندن به عنوان روان‌شناس با تیم ملی تکواندو مشغول به کار بودم از نزدیک با برخی از ویژگی‌های شخصیتی محمد باقری معتمد آشنا شدم. تمرکز بالا، دوری از حاشیه، هوش سرشار و نظم و انضباط عالی و شخصیت قهرمانی بالایی که از خود بروز می‌داد، همگی شاهدی بودند بر حضور یک قهرمان شاخص که صاحب بدن و صد البته ذهن قوی برای ورزش قهرمانی است. برخی از برجسته‌ترین نکات روان‌شناختی مصاحبه محمد باقری معتمد شامل موارد زیر هستند: اشاره محمد به عدم استفاده‌ی هشت ماهه از موبایل و خاموش کردن آن در سال قبل از المپیک، به‌خوبی بیانگر سبک زندگی قهرمانی اوست. اینکه فکر می‌کرده برای آنکه ذهن خود را متمرکز بر هدف قهرمانی خود نگه دارد باید بتواند آن را از اخبار و اتفاقات غیرقابل‌کنترلی که بیرون از اردوی تیم ملی رخ می‌دهد دور کند، بسیار ارزشمند است. اصولاً یکی از نقاط ضعف ورزشکارانی که علی‌رغم استعداد و حتی تلاش زیادشان نمی‌توانند افتخارات بزرگی را خلق کنند این است که می‌خواهند از همه‌ی مواهب و شرایط عادی‌ای که دیگران در زندگی از آن استفاده می‌کنند، بهره‌مند باشند درحالی‌که بسیاری از آن‌ها می‌توانند تولیدکننده‌ی حاشیه‌های ناخواسته بوده و ذهن یک قهرمان را از اهدافش دور کنند.

محمد در طی این مصاحبه اشاره کرد که هر زمان‌ که فشار روانی نتیجه‌گیری و کسب مدال بر او شدید می‌شده است، سعی می‌کرده با استفاده از حواس‌پرتی ذهن خود را از موضوع کاملاً دور کند و کمتر به مسابقه و نتیجه آن فکر کند. این روش او کاملاً با اشتغال ذهنی دائمی و بی‌وقفه‌ای که ورزشکاران کم‌تجربه یا ورزشکارانی که چگونگی تسلط بر ذهن خود را نمی‌دانند و گرفتار آن می‌شوند تفاوت دارد و البته که روشی صحیح برای کاهش فشار روانی به حساب می‌آید. تأثیر آشنایی و تأثیرپذیری از شخصیت فریبرز عسگری در دوران اولیه‌ی ورزش محمد هم بسیار پر اهمیت بوده است. دیدن و تمرین کردن با یک قهرمان پرآوازه برای اکثر ورزشکاران نوپا، الهام‌بخش و انگیزه‌دهنده خواهد بود و باعث می‌شود که از همان ابتدا با الگو گرفتن از چنین افرادی، بلندپروازانه به اهداف آینده خود نگاه کنند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
پیش‌گفتار
1. حمید سوریان/ برنده‌ی 7 طلای جهان و المپیک در کشتی فرنگی
2. علیرضا حیدری/ دارنده 6 مدال قهرمانی جهان و المپیک در کشتی آزاد
3. یوسف کرمی/ قهرمان تکواندو جهان و المپیک
4. زهرا نعمتی/ قهرمان تیروکمان جهان و قهرمان تیر وکمان پارالمپیک 2012
5. حسین توکلی/ قهرمان وزنه برادری المپیک
6. محمد باقری معتمد/ قهرمان تکواندو جهان و المپیک
7. مهدی کامرانی/ پوینت گاردِ پُرافتخار تیم ملی بسکتبال
8. ابراهیم صادقی/ آقای وفادار فوتبال ایران و بازیکن سابق تیم ملی فوتبال
9. الهه احمدی/ قهرمان تیراندازی
10. بهنام محمودی/ بازیکن سابق تیم ملی والیبال
11. حمیده عباسعلی/ قهرمان کاراته جهان و آسیا
12. محسن رضوانی/ کاپیتان اسبق تیم ملی واترپلو
13. حسین اجاقی/ قهرمان ووشو جهان
14. فرزان عاشورزاده/ قهرمان تکواندو جهان
15. احمدرضا طالبیان/ قایقرانی کایاک آسیا
16. اکرم خدابنده/ کاپیتان تیم ملی تکواندو بانوان ایران
17. احسان حدادی/ قهرمان پرتاب دیسک جهان و المپیک
18. شاهو ناصری/ قهرمان قایقرانی کانو آسیا
19. مسعود مصطفی جوکار/ قهرمان کشتی المپیک
20. میلاد وزیری/ قهرمان تیروکمان در رشته ریکرو
21. مجید احتشام‌زاده/ قهرمان تنیس روی میز
22. سید مراد محمدی/ قهرمانی کشتی جهان و المپیک
23. بهمن عسگری/ قهرمان کاراته جهان
24. احسان روزبهانی/ قهرمان بوکس آسیا
25. فرزاد عبداللهی/ قهرمان تکواندو جهان
26. محسن محمد سیفی/ قهرمان ووشوی جهان
27. حمیدرضا نداف/ بازیکن تیم ملی تنیس ایران
28. زهرا دهقان/ قهرمان المپیکی تیروکمان
29. ذبیح‌الله پورشیب/ قهرمان کاراته جهان و کاپیتان تیم ملی کاراته ایران
30. افشین نوروزی/ قهرمان تنیس روی میز
31. سولماز عباسی/ قهرمان قایقرانی روئینگ آسیا

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب معجزه ذهن: برترین ورزشکاران ایران چگونه می‌اندیشند
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات گلگشت
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات340
زبانفارسی
شابک978-622-6489-31-7
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب معجزه ذهن

مهاد
۱۴۰۲/۱۲/۲۶
صرفا گزارشی بود سبکش رو دوست نداشت
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب معجزه ذهن

برای دریافت کتاب معجزه ذهن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.