معرفی و دانلود کتاب معجزه قدرت: آیا برای کشف خودت و مقابله با سختی‌ها آماده‌ای؟

عکس جلد کتاب معجزه قدرت: آیا برای کشف خودت و مقابله با سختی‌ها آماده‌ای؟
قیمت:
۶۵,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب معجزه قدرت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب معجزه قدرت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب معجزه قدرت: آیا برای کشف خودت و مقابله با سختی‌ها آماده‌ای؟

کتاب معجزه قدرت از پرفروش‌ترین کتاب‌های کشور ترکیه و حاصل گفت‌و‌گویی با دوغان جوجل اوغلو، نویسنده و روانشناس اهل این کشور است که به پرسش‌هایی پیرامون ابعاد مهم زندگی می‌پردازد. در این گفت‌وگو از اصول اولیه‌ی لازم برای ایستادگی در برابر دشواری‌ها و نحوه‌ی مواجه شدن با موقعیت‌های ناخواسته صحبت می‌شود و مفاهیمی همچون فرد بودن، گروه داشتن، راهنمایی گرفتن و مسئولیت‌پذیری مطرح می‌گردد.

درباره‌ی کتاب معجزه قدرت

آیا برای کشف خودتان و مقابله با سختی‌ها آماده‌اید؟ احساس می‌کنید برای کشف مسیر زندگی‌تان احتیاج به یک راهنما و مربی دارید که با در میان گذاشتن تجربه‌ها و توصیه‌های خود، چشم شما را به روی جنبه‌های بیشتری از موقعیت‌های مختلف زندگی باز کند؟ اصلاً چه کسی برای مشورت و راهنمایی مناسب است؟ دوغان جوجل اوغلو (Dogan Cuceloglu) طی گفت‌وگوهایی مفصل با خبرنگار اهل ترکیه، دنیز بایرام اوغلو (Deniz Bayramoglu) به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهد. حاصل این گفت‌وگوها در کتاب معجزه قدرت (Var Mısın?: Güçlü Bir Yaşam İçin Öneriler) به رشته‌ی تحریر درآمده است، اثری که پس از انتشار به سرعت به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های کشور ترکیه در حوزه‌ی رشد فردی بدل شد.

دوغان جوجل اوغلو نویسنده و روانشناس مشهور اهل ترکیه است که علاوه بر تدریس روانشناسی، دست به تألیف پژوهش‌هایی پیرامون روانشناسی مردم ترکیه زده و در مطالعاتش طرز فکر، عواطف و رفتارهای مردم را مورد تحلیل و بررسی قرار داده است. به عقیده‌ی او زیرساخت‌های اقتصادی یک جامعه و روابط برآمده از این زیرساخت‌ها، ساختار اساسی آن را تعیین می‌کنند، اما اشکال دیگری از جمله سنت‌ها، عقاید و فرهنگ نیز تأثیرگذار هستند. او با تکیه بر این فهم از اجتماع، به تحلیل روانشناختی جامعه‌ی ترکیه می‌پردازد.

معرفی و دانلود کتاب معجزه قدرت

از نظر دوغان جوجل اوغلو تمام جوامع انسانی میان دو تعریف از فرهنگ رفت و برگشت دارند. این دو تعریف اصطلاحات اساسی هستند که در کتاب معجزه قدرت به وفور به چشم می‌خورند و عبارتند از: «فرهنگ ارزش‌های رشدمحور» و «فرهنگ ترس‌های کنترل‌محور». او این دو اصطلاح را به تعریف کلی انسان بسط می‌دهد و برای انسان یک تعریف پنج بُعدی قائل می‌شود. این ابعاد شامل بعد بیولوژیکی، روانی، شناختی، اجتماعی و معنوی است. به عقیده‌ی او تنها ساختارهایی که تمام این پنج بعد را در نظر بگیرند، می‌توانند انسان «سالم» پرورش بدهند. برای داشتن چنین ساختاری ضروری است شش اصل اساسی را رعایت کنیم که شرحشان در کتاب آمده است.

کتاب معجزه قدرت در دوازده بخش نوشته شده است. دوغان جوجل اوغلو در این کتاب از تجربیات و آموخته‌های شخصی زندگی‌اش می‌گوید و از اهمیت زندگی فرد و درک خود به عنوان عضوی از یک گروه بزرگ‌تر صحبت می‌کند. ماهیت درونی انسان‌ها و شیوه‌ی بیان مخصوص هر شخص را مورد تحلیل قرار می‌دهد و تأثیرات محیط بر اشخاص را مطرح می‌کند. در ادامه در مورد نحوه‌ی انتخاب همسر و شغل توصیه‌هایی ارائه می‌دهد و در آخر راه‌های ایجاد دگرگونی در جامعه را می‌کاود.

کتاب معجزه قدرت را گلناز نوری به فارسی برگردانده و انتشارات نسل نواندیش ذیل مجموعه کتاب‌های روانشناسی روانه‌ی بازار کتاب ایران کرده است.

کتاب معجزه قدرت برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به تمامی کسانی که به مباحث روانشناسی و توسعه‌ی فردی علاقه دارند، توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب معجزه قدرت: آیا برای کشف خودت و مقابله با سختی‌ها آماده‌ای؟ می‌خوانیم

در اینجا می‌خواهم دربارۀ پاکی نیت در موضوع درک «علاقه و محبت» صحبت کنم. درک علاقه در فرهنگ ترس‌محور براساس مشاهدات بیرونی، با درک علاقه در فرهنگ رشد و پیشرفت‌محور مبتنی بر مشاهدات درونی متفاوت است. در اولی (فرهنگ ترس‌محور) علاقه، رفتارمحور و نتیجه‌محور است؛ علاوه‌براین، این خود فرد نیست، بلکه یک قدرت خارجی است که از طرف او تصمیم می‌گیرد که رفتار و نتیجۀ عمل آن چگونه باید باشد؛ برای مثال، یکی به شما می‌گوید: «حالا چون من تو را دوست دارم، تو باید این شغل را انجام دهی، تو باید با این فرد ازدواج کنی، تو باید در آن خانه زندگی کنی؛ نگران نباش، من تو را راهنمایی می‌کنم.» آن شخص دائماً به شما توصیه می‌کند یا از شما قدردانی می‌کند یا سرزنشتان می‌کند. در آن هنگام، دیگر شما خودتان نیستید و ناپدید شده‌اید؛ شما حتی متوجه این موضوع نمی‌شوید. در فرهنگ علاقه و محبت‌محور، اهمیت و فرصتی به شما داده می‌شود تا خودتان را بیابید، قوی شوید و در سفر خود زندگی معنادار، پرشور و قدرتمندی داشته باشید. هیچ نصیحتی نمی‌توان کرد، اما شما در یک مکالمۀ مداوم و معنی‌دار هستید. این گفت‌وگو در همۀ بخش‌های زندگی شما وجود دارد. والدین شما در خانه، معلمان شما در مدرسه، مدیران شما در محل کار، دائماً با شما صحبت می‌کنند. آن‌ها می‌خواهند به شما در درک و پیشرفت و زندگی‌تان کمک کنند. وقتی دربارۀ هستۀ آووکادو صحبت می‌کردیم، دربارۀ توانمندی آن هم صحبت کردیم. در اینجا، والدین و معلمان سعی می‌کنند این توانمندی را آشکار سازند. آن‌ها به شما و تصمیمات شما احترام می‌گذارند. درحقیقت، پیشرفت شما به‌عنوان خودتان و تولید بااشتیاق به معنی پیشرفت و تقویت گروه است.

فهرست مطالب کتاب

دوغان جوجل‌اوغلو
دنیز بایرام‌اوغلو
پیشگفتار
سپاسگزاری
مقدمه
پیشگفتار مترجم
سپاسگزاری مترجم
بخش اول: مفهوم زندگی چیست؟
بخش دوم: انسان چگونه خود را توسعه می‌دهد؟
بخش سوم: چگونه می‌توانیم بر ناامیدی غلبه کنیم؟
بخش چهارم: چگونه می‌توانیم به ماهیت درونی خود دست پیدا کنیم؟
بخش پنجم: محیط بیرون چگونه بر ما تأثیر می‌گذارد؟
بخش ششم: با چه کسی باید مشورت کرد؟
بخش هفتم: زندگی به چه چیزهایی پاداش می‌دهد؟
بخش هشتم: همسر چگونه انتخاب می‌شود؟
بخش نهم: ذهنمان چگونه کار می‌کند؟
بخش دهم: شغل چگونه انتخاب می‌شود؟
بخش یازدهم: چگونه می‌توانیم ما باشیم؟
بخش دوازدهم: جامعه چگونه دگرگون می‌شود؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب معجزه قدرت: آیا برای کشف خودت و مقابله با سختی‌ها آماده‌ای؟
نویسنده
مترجمگلناز نوری
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات328
زبانفارسی
شابک978-622-220-816-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب معجزه قدرت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب معجزه قدرت

برای دریافت کتاب معجزه قدرت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.