معرفی و دانلود رایگان کتاب معماری روز دنیا به سبک ایرانی از نظر صاحب نظران

عکس جلد کتاب معماری روز دنیا به سبک ایرانی از نظر صاحب نظران
قیمت:
رایگان - 0€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب معماری روز دنیا به سبک ایرانی از نظر صاحب نظران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب معماری روز دنیا به سبک ایرانی از نظر صاحب نظران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب معماری روز دنیا به سبک ایرانی از نظر صاحب نظران

معماری ایران و ایرانی از دیر باز و در همه دوره ها در نقش گیری سبک های معماری جهان نقش داشته است که این موضوع دلیلی بر غنی بودن آن میباشد، اما متاسفانه طی سال های اخیر این تاثیر کمرنگ شده وپیشرفت معماری کشور با سرعت کندی پیش میرود، البته سمینارها،همایش ها ،چاپ کتب و مقالات تخصصی درصورت حمایت بیشتر کمک خوبی در این امر خواهند داشت.

گنجینه‌های هنر معماری، به جای مانده از قرون و اعصار، از چنان اعتبار و حیثیتی برخوردارند که توجه و حفاظت از آنها بطور مستمر از اهداف مهم مراکز فرهنگی در سراسر جهان بوده است. امید می‌رود در کشور ما نیز با داشتن سابقه تاریخی ممتد(و در اختیار داشتن بسیاری از این گنجینه‌ها) به ارزش واقعی آن توجه شده و میراثی را که نبوغ نسل‌های پیشین را به نمایش می‌گذارد، پاس بداریم . اگر چه حفظ میراث یک تمدن، کاری آسان نیست ولی اگر بخواهیم هویت خود را حفظ کنیم و از آن بعنوان پلی به سوی آینده بهره‌مند شویم، چنین امری بس ضروری است.

جغرافیا، تکنیک، مصالح، کار کرد، استفاده ،عملکرد و ... همگی زمینه های کار معماری هستند اما امروزه کار معماری فراتر از این ها است و در واقع دیگر کار معماری زمانی اتفاق می افتد که در آن خلاقیت اتفاق افتاده باشد که این خلاقیت توسط یک معمار درک و توسط افراد عادی لمس می شود.

معماری به مانند یک انسان که در دوره حجر در نوزادی خود در داخل غار ها سکونت میکرد ، در دوره کودکی همراه با ماد ها درکنار جغازنبیل، دوره نوجوانی همراه با ساسانیان برای جشن ها به تخت جمشید میرفته، و دوره جوانی خود را با ساختار شکنی از پوسته خارج شدن گذراند و هم اکنون که از این دوره نیز عبور  کرده است به پوشش ها و خصلت های متفاوتی احتیاج دارد و علاوه بر نیاز های ظاهری و استحکامی باید جوابگوی احساسات روانی نیز باشد به بیانی همانکونه که استاد ارجمند سید هادی میر میران در یکی از مصاحبه های خود میگوید:

«همانطور که یک انسان میتواند بفهمد عاشق شده یا خیر، در معماری و طراحی امروز نیز همین طور است و یک معمار میتواند بگوید آیا یک طرح، یک طرح معمارانه است یا خیر»

کتاب حاضر تلاش و کوششی در جهت تبیین مبانی و مفاهیمی است که جوابگوی نیازهای معماری روز دنیا است.به نظر نگارنده ،شرط ارتقاء معماری ایران و ورود به حوزه فکری در حیطه فرهنگی کشور و نقش یافتن دوباره در سبک های معماری جهان در گرو توجه به زیر بناهای معماری تاریخی ایران و منابع الهام آن و همچنین استفاده از یافته های روز دنیاست.

فهرست مطالب کتاب

درآمد
پیشگفتار
مقدمه مؤلف
بخش اول: معماری ایرانی
فصل اول : هوشنگ سیحون
فصل دوم : محمد کریم پیرنیا
فصل سوم: بالکریشنا دوشی
فصل چهارم: ایرج اعتصام
فصل پنجم: نادر اردلان
فصل ششم: سید هادی میرمیران
فصل هفتم: حکمت ال... ملاصالحی
فصل هشتم: محمود گلابچی
بخش دوم: معماری روز دنیا
فصل نهم: پیتر آیزنمن
فصل دهم: چارلز جنکز
فصل دوازدهم: سایمون بل
فصل سیزدهم: رنزو پیانو
بخش سوم: چگونگی ترکیب معماری ایرانی با علم روز دنیا
فصل سیزدهم: محمد کریم پیرنیا
فصل چهاردهم: ایرج اعتصام
فصل پانزدهم: نادر خلیلی
فصل شانزدهم: علی‌اکبر صارمی
فصل هفدهم: سید هادی میرمیران
فصل هجدهم: بهرام شیردل
مؤخره
کتابنامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب معماری روز دنیا به سبک ایرانی از نظر صاحب نظران
نویسنده
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات141
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های معماری
قیمت نسخه الکترونیک
رایگان - 0 یورو
افزودن به کتابخانه

نقد، بررسی و نظرات کتاب معماری روز دنیا به سبک ایرانی از نظر صاحب نظران

امیر نبوی
۱۳۹۷/۵/۴
ضمن تقدیر از مولف گرامى:
از هر جهت که به سوژه بپردازیم قابل تقدیره، بنده چون افتخار شاگردى چند تن از معماران نامبرده در کتاب، بویژه استاد میرمیران رو داشتم، مطالب متنوعى رو که به صورت پراکنده و بدون دسته بندى مشخص، در طول سالیان تجربه کرده بودم را در یک قالب شسته رفته و منطقى دریافت کردم.
ضمن از
سپاس همه افرادى که در به ثمر رسیدن این کتاب و انتشار آن هم نقش داشته‌اند و با توجه به عشقى که در این مسیر صرف شده (با هیچ چیز دیگه نمیشه توصیفش کرد) و به عنوان یک عضو کوچک جامعه معمارى، آرزو میکنم که این دست فعالیت‌ها رو باز بیش از پیش شاهد باشیم. امیر نبوى نژاد
مهدی مژدهی
۱۳۹۴/۸/۲۱
سلام و درود بر شما دوستان عزیز باعث خرسندی بنده هست که دست نوشته هایم مورد تایید و پسند شما و جامعه معماران قرار گرفته و یکی از کتابهایی بوده که بیشترین دانلود را در بین کتاب‌های معماری سال اخیر داشته است
متاسفانه متوجه شدم اخیرا تعدادی سودجو کتاب بنده تحت عنوان کتاب "معماری روز دنیا به سبک ایرانی
از نظر صاحب نظران" را برای فروش قرار داده‌اند که این افراد کسانی هستند که صرفا به فکر منافع خودشان بوده و از دیدگاه بنده که خدمت به معماران جوان کشور است به دور هستند
Behrooz Amini
۱۳۹۵/۱۲/۴
با سلام و احترام من به تازگی با این نرم افزار آشنا شدمخیلی عالیه و کاملاز وقتی هم با نرم افزار کار می‌کنم روزانه بیشتر از دو ساعت کتاب میخونم تا قبل اون فقط وب گردی میکردماگه امکان ایجاد نوت رو هم بش اضافه کنین عالی تر میشهگاهی اوقات نیاز میشه که تو بخشی از کتاب علامتی بذاریم یا چیزی بنویسیم که بعدا دوباره پیداش کنیم در کل خیلی حرف‌ای هستش
رضا پیک فلک
۱۴۰۱/۱۱/۱۱
ناخودآگاه به یاد ابیانه افتادم به راستی جای‌جای ایران کبیر آثار باستانی فاخر باعث افتخار هر ایرانیست سازهای بی بدیلی که با تماشای آن‌ها انسان به وجد می‌آید و چه زیبا این اثر این مطالب را نقل میکند.
Morteza Nasiri
۱۴۰۱/۱۰/۱۰
معماری ایرانی بدون شک تأثیرگذار در معماری جهان بوده است و این کتاب علت کمرنگ شدن این موضوع در سال‌های اخیر و همچنین تأثیرات پیشین را از نظر اساتید معماری نشان می‌دهد.
نادیا ادنان
۱۴۰۲/۳/۲۷
عالی بود من عاشق معماریم و خیلی این کتاب مفید بود برام که با بعضی چیزا آشنا شم و دربارش بدونم واقعاا مرسی از مولف و کتابراه
حسن میرباقری
۱۳۹۸/۱/۳
از گرداورنده سپاسگزارم بخاطر زحمتی که متحمل شدند اما متاسفانه این کتاب کمک کاربردی به بنده نکرد
نگار شاهوار
۱۳۹۴/۴/۲۹
سلام تشکراز نگارش این کتاب، من اولین گامم رو با خوندن این کتاب برداشتم و کلیات خوبی رو در مورد معماری متوجه شدم، پیروز باشید
آرموند صفری
۱۳۹۹/۱/۲۲
سلام این معمارهایی که نام بردین آیا اثر خاصی وماندگاری بااین مضمون ازخودشون جاگذاشتن؟؟ غیر از موزه معاصر
مهدی ابوترابی
۱۳۹۶/۱/۲۵
کلیات مباحث معماری رو بیان میکنه، به نظرم برای شناخت معماران برجسته کاربرد بیشتری داره، در کل خوب بود
hadis
۱۴۰۲/۱/۵
برای کسانی که معمار یا علاقه به هنر معماری دارند میتونه جذاب و کاربردی باشه درکل کتاب خوبیه
Milad Beigi
۱۴۰۱/۵/۸
اگر رشتتون معماریه یا علاقه مند به معماری هستید، می‌تونه مفید باشه و بار اطلاعاتیتونو بالا ببره
محمدمهدی پنجاهی
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
مجموعه خوب و قوی‌ای از نقل‌قول‌های معماران برتر بود که واقعا جذاب و مفید شده بود
مرضیه امیرطاهری افشار
۱۳۹۸/۹/۳
سلام لطفا باز هم بیشتر از این نوع کتابها بزارید واینکه کاربردی باشه بهتره.
پژمان علیپور
۱۳۹۸/۲/۹
با سلام این کتاب کلیات خوبی داشته وباعث آشنایی با معماران ایرانی می‌باشد
مشاهده همه نظرات 40

راهنمای مطالعه کتاب معماری روز دنیا به سبک ایرانی از نظر صاحب نظران

برای دریافت کتاب معماری روز دنیا به سبک ایرانی از نظر صاحب نظران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.