معرفی و دانلود کتاب مغز کودک من از یک تا چهار سالگی

عکس جلد کتاب مغز کودک من از یک تا چهار سالگی
قیمت:
۱۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مغز کودک من از یک تا چهار سالگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مغز کودک من از یک تا چهار سالگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مغز کودک من از یک تا چهار سالگی

طاهره مهدوی حاجی و حامد اختیاری در کتاب مغز کودک من از یک تا چهار سالگی شما را با بخش‌های گوناگون مغز کودک و مناسب‌ترین تکنیک‌ها برای رشد و پرورش ذهنی او آشنا می‌کنند. این کتاب با زبانی ساده ساختمان مغز و چگونگی رفتار با کودکان را به شما آموزش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب مغز کودک من از یک تا چهار سالگی

برای شناخت علت رفتارهای گوناگون کودکان خوب است ابتدا با سازوکار ذهن آن‌ها بیشتر آشنا شویم. شما به‌عنوان یک والد یا معلم و مربی ممکن است در این مورد سوالات زیادی در ذهنتان داشته باشید. مثلاً این‌که پردازش‌ مغزی کودکان به هنگام انجام یک رفتار چگونه است؟ آیا مغز در دوران کودکی هنوز کامل نشده؟ چطور می‌توانیم با آگاهی درباره‌ی مغز کودک به رشد و پرورش بهتر ذهنی او کمک کنیم؟ این‌ها تنها بخشی از سوالاتی هستند که با خواندن کتاب مغز کودک من از یک تا چهار سالگی، نوشته‌ی طاهره مهدوی حاجی و حامد اختیاری، پاسخ آن‌ها را دریافت خواهید کرد.

در این کتاب، تلاش شده تا مفاهیم پیچیده‌ی مغزی که مختص کودکان یک تا چهارساله است به زبانی قابل فهم برای شما بیان گردد و در نهایت تکنیک‌های لازم را در برخورد با کودکان بیاموزید.

این کتاب در 4 بخش مجزا تدوین شده و هر بخش به بررسی یکی از قابلیت‌های مغزی کودک اختصاص یافته است. در بخش‌های مختلف این اثر می‌توانید پیرامون ساختمان مغز کودکان، حافظه در مغز، شناخت و مدیریت احساسات کودکان، علت کج‌خلقی و انواع آن در کودک و... اطلاعات مفیدی کسب کنید. به علاوه مثال‌های متعددی که در کتاب مغز کودک من از یک تا چهار سالگی وجود دارد به شما کمک می‌کند تکنیک‌های رفتاری مناسب را بهتر یاد بگیرید و به شکل ملموس با نمونه‌های واقعی رفتار کودک و والد آشنا شوید.

کتاب مغز کودک من از یک تا چهار سالگی را انتشارات مهرسا منتشر کرده و علاقه‌مندان به حوزه‌ی روان‌شناسی کودک و فرزندپروری می‌توانند از این راهنمای آموزشی و علمی بهره ببرند.

درباره‌ی مجموعه‌ی باشگاه مغز کودک

مجموعه‌ی باشگاه مغز کودک یکی از مجموعه کتاب‌های حوزه‌ی یادگیری و رشد کودکان است که با هدف و دغدغه‌ی رشد و تکامل فرآیندهای ذهنی کودکان فعالیت می‌کند. این مجموعه در تلاش است که با ارائه‌ی پکیج‌های آموزشی متعدد که شامل تمرین‌های کاربردی هستند، افراد را با فرهنگ مراقبت از مغز و اهمیت آن و همچنین ورزش‌های متنوع مغزی آشنا کند. باشگاه مغز در دو حوزه‌ی بزرگسال و کودک فعالیت کرده و کتاب‌های خود را هماهنگ با فرآیندهای یادگیری هر دو گروه تألیف و منتشر می‌کند. والدین و مربیانی که نسبت به یادگیری و رشد مغزی کودکان حساس‌اند و دوست دارند فرآیند یادگیری و رشد در آن‌ها به‌ طور کامل شکل بگیرد، می‌توانند این مجموعه‌ی آموزشی و علمی را تهیه کنند.

کتاب مغز کودک من از یک تا چهار سالگی مناسب چه کسانی است؟

مطالب این کتاب آموزشی برای والدین، معلمان، درمان‌گران، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و همه‌ی کسانی که با کودکان سروکار دارند، مناسب خواهد بود.

با نویسندگان کتاب مغز کودک من از یک تا چهار سالگی بیشتر آشنا شویم

طاهره مهدوی حاجی، دارای مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی از دانشگاه خوارزمی است. او هم‌اکنون به‌عنوان دانشجوی دکترای روانشناسی شناختی در
پژوهشکده‌ی علوم شناختی مشغول به تحصیل است.

دکتر حامد اختیاری عضو هیأت علمی و مدیر برنامه‌ی علوم اعصاب کاربردی در پژوهشکده‌ی علوم شناختی است و در حوزه‌ی «نوروساینس و اختلالات شناختی مرتبط» فعالیت دارد. او پس از دفاع از پایان‌نامه‌اش در رابطه با تصمیم‌گیری خطرناک و رفتار بدون فکر در «مرکز ملی مطالعات اعتیاد ایران» (INCAS) مشغول به کار شد و در نهایت آزمایشگاه عصبی - شناختی خود را راه‌اندازی کرد. «باشگاه مغز پلاس» و «مغز من و بهانه‌های پرخوری» برخی از کتاب‌های او هستند که با همکاری نویسندگان دیگر تألیف کرده است.

در بخشی از کتاب مغز کودک من از یک تا چهار سالگی می‌خوانیم

کودکان ما با یک نظام یا سامانه‌ی ذاتی برای نزدیک شدن به والد و برقراری ارتباط با او به دنیا می‌آیند که به آن «نظام دلبستگی» می‌گویند. این نظام دلبستگی، شامل جنبه‌های انگیزشی، هیجانی و حافظه‌ای است. به زبان ساده‌تر، نظام دلبستگی ابزارهای لازم برای چسبیدن نوزاد نابالغ به والد یا مراقب اصلی خود را برایش فراهم می‌کند.

نوزاد انسان به این ابزارها و در نتیجه نزدیکی به والد خود نیاز اساسی دارد، چرا که این چسبیدن به بزرگسال، باعث بقای او می‌شود و او را از خطر آسیب‌های فیزیکی در امان نگه می‌دارد و به او کمک می‌کند نیازهای فیزیولوژیکش را برآورده کند. به‌علاوه، باید به این نکته توجه داشته باشید که مغز نوزاد انسان بسیار نابالغ است؛ او با کمک نظام دلبستگی، نزدیکی به والد و برقراری ارتباط با او، می‌تواند از مغز بالغ والد کمک بگیرد و نیازهای خود را برطرف کند.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
با بزرگان این حوزه آشنا شوید
پیش از خواندن کتاب موارد زیر را در نظر داشته باشید
وقتی از مغز حرف می‌زنیم، از چه حرف می‌زنیم؟
ساختمان مغز
بازنمایی عصبی
هرس شدن عصبی: استفاده کن یا از دست بده!
توصیه‌های کاربردی: محیط غنی فراهم کنید
انسجام و یک‌پارچگی
توصیه‌های کاربردی: با مغز راست ارتباط برقرار کنید، با مغز چپ هدایت کنید
انسجام بینِ‌فردی
توصیه‌های کاربردی: ذهن‌خوانی کنید
دلبستگی
توصیه‌های کاربردی: بفهمید که چه می‌گویند
جمع‌بندی
هیپوکامپ وارد می‌شود!
حافظه در مغز
حافظه‌ی ناآشکار یا ضمنی
توصیه‌های کاربردی: حقایق ناگوار را انکار نکنید
توصیه‌های کاربردی: قصه‌گو باشید
حافظه‌ی آینده‌نگر
حافظه‌ی آشکار
توصیه‌های کاربردی: به یاد داشته باشید که به یاد بیاورید
طبقه‌ی بالا در دست ساخت است
تفاوت کج‌خلقی‌های طبقه‌ی پایین و بالا
توصیه‌های کاربردی: هیولا را بخوابانید، طبقه‌ی بالا را به کار بگیرید
توصیه‌های کاربردی: برای کودکان فرصت تصمیم‌گیری فراهم کنید
توصیه‌های کاربردی: شناخت و مدیریت احساسات را با کودکان تمرین کنید
توصیه‌های کاربردی: همدلی را تمرین کنید
توصیه‌های کاربردی: بدنت را حرکت بده تا عقلت را از دست ندهی
جمع‌بندی
بازی کسب‌وکار من است
ضرورت بازی و یافته‌های علمی
توصیه‌های کاربردی: گاهی با کودکان بازی‌های هدفمند کنید
جمع‌بندی
توصیه‌های کاربردی: کتاب قصه‌ی کودک خود را بسازید
استرس و آسیب به حافظه
جمع‌بندی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مغز کودک من از یک تا چهار سالگی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات121
زبانفارسی
شابک978-600-9890-90-3
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان، کتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مغز کودک من از یک تا چهار سالگی

برای دریافت کتاب مغز کودک من از یک تا چهار سالگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.