معرفی و دانلود کتاب مدیریت استراتژیک در ورزش

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت استراتژیک در ورزش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت استراتژیک در ورزش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت استراتژیک در ورزش

کتاب مدیریت استراتژیک در ورزش نوشته‌ی دنی اوبرین، میلنا ام. پارنت، لیزلی فرکینز و لیزا گوتورپ است. نویسندگان در این کتاب به ما می‌آموزند که با وجود دنیای پر از تغییر و آشوبِ امروز چطور می‌توان با برنامه‌ریزی پیش رفت و با به‌کاربردن استراتژی مناسب و مدیریت هدفمند، تیم‌های ورزشی را به موفقیت رساند. از نکات مثبت این کتاب استفاده از به‌روزترین مطالب است.

درباره‌ی کتاب مدیریت استراتژیک در ورزش

دنیای امروز پر از تغییرات مختلف است و این تغییرات به سرعت و غالباً غیرقابل پیش‌بینی اتفاق می‌افتند و نمی‌توان جلوی آن‌ها را گرفت. این شرایط در اکثر مواقع به زیان سازمان‌هاست و می‌تواند آن‌ها را متحمل زیان‌های جبران‌ناپذیری نماید. تنها راهی که می‌توان به واسطه‌ی آن‌ جلوی این اتفاق را گرفت و تأثیر تغیرات را به حداقل رساند، استفاده از یک برنامه‌ی جامع و داشتن یک استراتژی قوی برای مدیریت شرایط است. داشتن یک استراتژی مناسب می‌تواند در وضعیت بحرانی مانند یک برگ برنده عمل کند و همه‌چیز را به نفع سازمان موردبحث درآورد.

ورزش و سازمان‌های ورزشی نیز از آنچه توضیح داده شد مستثنی نیستد. ورزش می‌تواند پر از غافلگیری‌های مختلف باشد و موفقیت‌ تیم‌های ورزشی در گرو مدیریت صحیح و هدایت درست آن است. دنی اوبرین (Danny O'Brien)، میلنا ام پارنت (Milena M Parent)، لسلی فرکینز (Lesley Ferkins) و لیزا گوتورپ (Lisa Gowthorp) در کتاب مدیریت استراتژیک در ورزش (Strategic managmet in sport) به مخاطبان می‌آموزند که چطور می‌توان در حین تغییرات ناگهانی در ورزش یک استراتژی مناسب اتخاذ کرد و تیم را به پیروزی رساند.

این کتاب که یکی از مهم‌ترین دروس دانشجویان تحصیلات تکمیلی در رشته‌ی تربیت‌بدنی را پوشش می‌دهد شامل ده فصل است و طی هر فصل به یک موضوع مهم در حیطه‌ی مدیریت استراتژیک می‌پردازد. نویسندگان در بخش ابتدایی کتاب شرح می‌دهند که فرایند مدیریت استراتژیک به چه شکل است و چطور باید محیط داخلی و خارجی را به روشی درست و اصولی تجزیه و تحلیل کرد. بخش بعدی به روش مدیریت استراتژیک و مسیر استراتژیک و اجرای یک سیستم مناسب اختصاص یافته و در بخش آخر نیز راهکار‌هایی عملی برای یک برنامه‌ریزی استراتژیک ارائه شده است.

یکی از ویژگی‌های قابل‌توجه این کتاب، آوردن مثال‌های واقعی در ابتدای هر فصل است که سبب می‌شود مبحث شرح‌‌داده‌شده برای مخاطبان ملموس‌تر باشد و خوانندگان در ضمن یادگیری مطالب، با کاربرد عملی آن‌ها نیز آشنا شوند. نویسندگان کوشیده‌اند تا در کتاب مدیریت استراتژیک در ورزش تمام جنبه‌های مختلف ورزش را در نظر بگیرند تا استفاده از این کتاب برای دانشجویان و فعالان در هر رشته‌ی ورزشی امکان‌پذیر باشد. از نکاتی که این کتاب را از دیگر کتاب‌های هم موضوع خود متمایز می‌کند، استفاده‌ از جدیدترین مطالب و ارائه‌ی آن‌ها به شکلی کاربردی و عملی است.

این کتاب به همت مجید نامور، جواد فسنقری و اعظم خلیل‌پور به فارسی ترجمه شده و توسط انتشارات مبانی به چاپ رسیده است.

کتاب مدیریت استراتژیک در ورزش برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی در رشته‌ی تربیت بدنی و تمامی فعالین در حوزه، مناسب و کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب مدیریت استراتژیک در ورزش می‌خوانیم

حکمرانی سیستمی در ورزش و مسیرهای حکمرانی جمعی

هر دو تعریفی که در بالا ذکر شد از یک دیدگاه سازمانی فردی (به عنوان مثال، یک سازمان بین‌المللی، ملی یا محلی نظیر فدراسیون بین‌المللی تنیس، تنیس سوئیس و تنیس ژنو) در مورد حکمرانی حاصل آمده‌اند. درک نظری و عملی ما از حکمرانی ورزش نیز مثل درک ما از رهبری ورزش، در حال تکامل است. کرونفورث (2011 ) که یک پژوهشگر برجسته در حوزه حکمرانی سازمان‌های غیرانتفاعی است، سایر پژوهشگران را تشویق می‌کند که برای بررسی حکمرانی در پاسخ به «بافت در حال تغییری که در آن سازمان‌های غیرانتفاعی زیادی عمل می‌کنند» و نیز پیچیدگی ترتیبات حکمرانی که معمولا در آن‌ها سازمان‌های چندگانه‌ای در حکمرانی دخیل هستند، رویکرد گسترده‌تری به کار گیرند. این ایده با سیستم ورزشی اغلب کشورهای مشترک المنافع که در آن‌ها نهادهای حقوقی چندگانه‌ای در حکمرانی تنها یک کد ورزشی نقش دارند تناسب دارد. مثلا مجددا راگبی آفریقای جنوبی را در نظر بگیرید. مثال‌هایی از وابسته‌های این سازمان با سطوح مختلف مسئولیت برای حکمرانی رهبری، عبارتند از راگبی جهانی و نیز استان‌ها و باشگاه‌ها در آفریقای جنوبی. اگر این سازمان‌های چندگانه را با هم در نظر گیریم، روشن می‌شود که حکمرانی، هم سازمان محور است و هم سیستمی (سیستمی از سازمان‌های مسئول در قبال حکمرانی ورزش).

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: فرآیند مدیریت استراتژیک در ورزش
فصل دوم: تجزیه و تحلیل محیط داخلی
فصل سوم: تجزیه و تحلیل محیط خارجی
فصل چهارم: رهبری و حکمرانی استراتژیک
فصل پنجم: مسیر استراتژیک
فصل ششم: تدوین استراتژی چند سطحی
فصل هفتم: ارزیابی و انتخاب استراتژی
فصل هشتم: اجرای استراتژی و تغییر سازمانی
فصل نهم: سیستم‌های کنترل استراتژیک و مدیریت تغییر
فصل دهم: برنامه‌ریزی استراتژیک

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت استراتژیک در ورزش
نویسنده، ، ،
مترجممجید نامور، جواد فسنقری، اعظم خلیل پور
ناشر چاپیانتشارات مبانی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات245
زبانفارسی
شابک978-622-6882-54-5
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدیریت استراتژیک در ورزش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت استراتژیک در ورزش

برای دریافت کتاب مدیریت استراتژیک در ورزش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.