معرفی و دانلود کتاب مقدمه‌ای بر پرستاری مراقبت‌های ویژه

عکس جلد کتاب مقدمه‌ای بر پرستاری مراقبت‌های ویژه
قیمت:
15000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مقدمه‌ای بر پرستاری مراقبت‌های ویژه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مقدمه‌ای بر پرستاری مراقبت‌های ویژه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مقدمه‌ای بر پرستاری مراقبت‌های ویژه

مراقبت‌های ویژه یکی از مهم‌ترین اقدامات درحوزه پزشکی و پرستاری از بیماران است. کتاب مقدمه‌ای بر پرستاری مراقبت‌های ویژه نوشته محمدرضا عسگری، علی فخرموحدی، محسن سلیمانی و علی اصغر قدس است که مهم‌ترین نکات و اصول مورد نیاز برای انجام مراقبت‌های ویژه از بیماران را بیان می‌کند.

درباره کتاب مقدمه‌ای بر پرستاری مراقبت‌های ویژه:

قطعا می‌دانید که مراقبت و نگهداری از بیماران در شرایط خاص و بحرانی، نیازمند مهارت و امکانات ویژه است. به‌همین‌دلیل مبحث مراقبت‌های ویژه در حوزه پرستاری اهمیت بسیاری دارد و دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد، می‌بایست این اصول را به شکل کاملا حرفه‌ای بیاموزند.

کتاب مقدمه‌ای بر پرستاری مراقبت‌های ویژه یکی از مهم‌ترین کتاب‌های آموزشی در حوزه پرستاری و مراقبت‌های خاص از بیماران است که براساس سرفصل واحد درسی «مقدمه‌ای بر پرستاری مراقبت‌های ویژه» دانشجویان کارشناسی ارشد پرستاری نوشته شده است.

محمدرضا عسگری، علی فخرموحدی، محسن سلیمانی و علی اصغر قدس، نویسندگان این کتاب پرکاربرد، همگی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی سمنان و متخصص در این زمینه هستند. آن‌ها کتاب حاضر را با هدف تربیت پرستارانی با مهارت‌های حرفه‌ای نوشته‌اند که بهترین شیوه‌های مراقبتی از بیماران بستری‌شده در بخش مراقبت‌های ویژه را بیاموزند.

سرفصل‌های این کتاب، به موضوعات متنوع و خاص مراقبت‌های ویژه می‌پردازد و با توضیح دقیق آن‌ها مانند یک راهنمای کاربردی و همیشگی برای دانشجویان مقطع ارشد پرستاری عمل می‌کند.

کتاب مقدمه‌ای بر پرستاری مراقبت‌های ویژه مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای همه دانشجویان پرستاری که در مقطع کارشناسی ارشد در حال تحصیل‌اند، بسیار مناسب است.

در بخشی از کتاب مقدمه‌ای بر پرستاری مراقبت‌های ویژه می‌خوانیم:

جنگ جهانی دوم نیز در ایجاد بخش مراقبت ویژه نقش داشته است، به‌طوری‌که در آن زمان پزشکان به این نتیجه رسیدند که برای کاهش میزان مرگ و میر، مجروحین بدحال باید بطور مجزا، مداوم، و دقیق تحت درمان و مراقبت قرار گیرند، لذا در بیمارستان‌های خط مقدم اقدام به تأسیس بخش‌های مراقبت ویژه نمودند. برای این بخش‌ها پرستارانی انتخاب شدند که دارای مهارت و تجربه زیادی بودند. به‌تدریج در بیمارستان‌های شهرها، بخش‌های مراقبت ویژه تأسیس گردید.

از سال 1950 و بدنبال پیشرفت‌هایی که در زمینه تکنولوژی، تهویه مکانیکی، و جراحی قلب پدید آمد اهمیت و نیاز به بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیشتر احساس گردید. در سال 1950 یک متخصص بیهوشی به نام Peter Safar طرح حمایت پیشرفته از حیات را اجرا کرد. وی بیماران را بصورت بیهوش و با کمک دستگاه تنفس مصنوعی در یک بخش ویژه تحت مراقبت قرار می‌داد، بعد از وی در کپنهاگ دانمارک شخصی به نام Ibsen که بر روی بیماران مبتلا به فلج اطفال (که در مراحل پیشرفته بیماری نیاز به دستگاه تنفس مصنوعی پیدا می‌کنند) کار می‌کرد، نخستین بخش مراقبت ویژه (ICU) بصورت امروزی را در سال 1953 راه‌اندازی کرد. نخستین بخش CCU در سال 1963 در فیلادلفیای آمریکا افتتاح شد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: معرفی بخش مراقبت پرستاری ویژه
فصل دوم: نیاز مبرم به بخش‌های مراقبت ویژه و ارتباطات و ارزیابی بیماران ویژه
فصل سوم: سیاست‌های سلامت - اقتصاد و جهت‌گیری‌های آینده
فصل چهارم: موضوعات اخلاقی و قانونی در پرستاری مراقبت ویژه
فصل پنجم: نقش و وظایف پرستاری در ارائه خدمات مراقبت ویژه
فصل ششم: پژوهش در پرستاری مراقبت ویژه
فصل هفتم: عملکرد مبتنی بر حرفه پرستاری مراقبت ویژه
فصل هشتم: آموزش بهسازی نیروی انسانی در پرستاری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مقدمه‌ای بر پرستاری مراقبت‌های ویژه
نویسنده، ، ،
ناشر چاپینشر بشری
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات125
زبانفارسی
شابک978-964-399-227-9
موضوع کتابکتاب‌های پرستاری، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
15000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مقدمه‌ای بر پرستاری مراقبت‌های ویژه

فایزه خواجه
۱۴۰۱/۱۱/۲۸
ی کم قدیمیه بهتره ویرایش بشه دیگه خوب میشه
فرشته جنگی
۱۴۰۱/۱۱/۷
بسیار بد اصلا کار بادستگاه و.. توضیح نداده
Elham Jesmani
۱۴۰۱/۱۰/۲۱
خوبه اگر حوصله خوندن را پیدا کنیم
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب مقدمه‌ای بر پرستاری مراقبت‌های ویژه

برای دریافت کتاب مقدمه‌ای بر پرستاری مراقبت‌های ویژه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.