معرفی و دانلود کتاب مرجع سریع پرستاری اورژانس کودکان

عکس جلد کتاب مرجع سریع پرستاری اورژانس کودکان
قیمت:
۱۰۵۰۰۰ ۵۲,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مرجع سریع پرستاری اورژانس کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مرجع سریع پرستاری اورژانس کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مرجع سریع پرستاری اورژانس کودکان

کتاب مرجع سریع پرستاری اورژانس کودکان نوشته‌ی کالین پ اندریونی و بورلی کلین خامر، یک منبع کامل برای دستیابی سریع به اطلاعات کاربردی در زمینه‌ی اورژانس‌های کودکان، پروسیجرهای پرستاری، داروها و درمان‌ها است که شما را با انواع درمان‌های سریع و اورژانسی مرتبط با بیماری و عارضه‌های به‌وجودآمده در کودکان آشنا می‌کند.

درباره‌ی کتاب مرجع سریع پرستاری اورژانس کودکان

مهم‌ترین هدف پرستاری تا به امروز تأمین مراقبت مطلوب،‌ اصولی و البته از بیماران بوده است. در این میان کودکان که یک‌سوم مراجعان اورژانس را در بر می‌گیرند از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. کتاب مرجع سریع پرستاری اورژانس کودکان (Quick reference pediatric emergency nursing) نوشته‌ی کالین پ اندریونی (Colleen P Andreoni) و بورلی تیپسورد کلین خامر (Beverley Tipsord Klinkhammer) یک منبع جامع برای دسترسی به اطلاعاتی ساده و کاربردی در زمینه‌ی درمان‌های اورژانسی شایع و نادر کودکان به‌شمار می‌رود.

کتاب حاضر از هفت بخش تشکیل شده. بخش اول که عنوان آن «مرجع جست‌وجوی سریع» است، در سی مرجع به مباحثی نظیر تعیین نمره‌ی آپکار (Apgar)، مقادیر طبیعی برای گازهای خون شریانی در کودکان، درخت تصمیم‌گیری در آسیستول و ایست قلبی، کاربرد AVPU، درخت تصمیم‌گیری برادیکاردی و ... می‌پردازد. مخاطب با مراجعه به این فصل می‌تواند با استفاده از ودارها و جداول اطلاعاتی در مورد این مباحث، بهترین اطلاعات کاربردی را در کم‌ترین زمان ممکن دریافت کند.

نویسندگان در دومین بخش کتاب جدول‌‎های رشد و تکامل را ارائه می‌کنند. با مطالعه‌ی این بخش با شاخص‌های ارزیابی ویژگی‌های جسمی، مهارت‌های حرکتی، مشخصه‌های روانی-اجتماعی، برقراری ارتباط، درد و رفلکس‌ها، اصول راهنمای حین بررسی و تغذیه مناسب هر دوره‌ی سنی آشنا می‌شوید. در ادامه، با بررسی شاخص‌های خاصی، از نشانه‌ها و علائم خطر آگاه می‌شوید و اقدامات لازم را برای آن انجام می‌دهید.

در سومین بخش کتاب مرجع سریع پرستاری اورژانس کودکان نیز اورژانس‌های منتخب کودکان شرح داده شده‌اند. این بخش پانزده فصل دارد و برخی عناوین آن از این قرار است: اورژانس‌های قلبی-عروقی، غدد درون‌ریز، اورژانس‌های محیطی، چشم، گوش، بینی و حلق، مایعات و الکترولیت‌ها. از آن جایی که مراقبت از کودکان با نیازهای خاص، ملاحظات ویژه‌ی خود را دارد در بخش چهارم کتاب، نکات مهم و اساسی در این خصوص در اختیار مخاطب قرار داده شده است. کالین پ اندریونی و بورلی تیپسورد کلین خامر، با توجه به اهمیت سلامت ذهنی کودکان در شرایط بیماری یا حادثه، بخش پنجم کتاب مرجع سریع پرستاری اورژانس کودکان را به توضیح این مبحث اختصاص داده‌اند.

عنوان فصل ششم اثر حاضر، پیشگیری آموزش منتخب نام دارد و بخش پایانی و هفتم آن تکنیک‌های اورژانس کودکان را بیان کرده. این تکنیک‌ها در 15 بخش شرح داده شده‌اند که از آن جمله می‌توان به مواردی نظیر لوله‌گذاری قفسه سینه، تسکین بدون بیهوشی، دفیبریلاسیون و کاردیوورژن، چکاندن قطره‌های گوش و شست‌وشوی گوش و انفوزیون داخل استخوانی اشاره کرد.

کتاب مرجع سریع پرستاری اورژانس کودکان با ترجمه‌ی فاطمه احدی و علی فخرموحدی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی سمنان توسط انتشارات بشری به چاپ رسیده است.

در نکوداشت کتاب مرجع سریع پرستاری اورژانس کودکان

  • پرستاران حوادث و اورژانس این کتاب را به‌عنوان یک مرجع سریع و کاربردی خواهند یافت. (آلن چارترز)

کتاب مرجع سریع پرستاری اورژانس کودکان را به چه کسانی پیشنهاد می‌دهیم؟

مطالعه‌ی کتاب مرجع سریع پرستاری اورژانس کودکان برای همه‌ی دانشجویان پرستاری، پرستاران بخش کودک و افراد فعال در این حوزه مناسب است.

فهرست مطالب کتاب

بخش 1: مرجع جست‌وجوی سریع
بخش 2: جدول رشد و تکامل
بخش 3: اورژانس‌های منتخب کودکان
بخش 4: کودکان با نیازهای خاص
بخش 5: موضوعات سلامت ذهنی
بخش 6: پیشگیری آموزش منتخب
بخش 7: تکنیک‌های اورژانس کودکان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مرجع سریع پرستاری اورژانس کودکان
نویسنده،
مترجمفاطمه احدی، علی فخرموحدی
ناشر چاپینشر بشری
سال انتشار۱۳۸۴
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات396
زبانفارسی
شابک964-399-027-3
موضوع کتابکتاب‌های پرستاری، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۰۵۰۰۰ ۵۲,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مرجع سریع پرستاری اورژانس کودکان

برای دریافت کتاب مرجع سریع پرستاری اورژانس کودکان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.