معرفی و دانلود کتاب ملاقات در جنگل بلوط: روایت داستانی از 28 مرداد 1332

عکس جلد کتاب ملاقات در جنگل بلوط: روایت داستانی از 28 مرداد 1332
قیمت:
۴۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ملاقات در جنگل بلوط و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ملاقات در جنگل بلوط و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ملاقات در جنگل بلوط: روایت داستانی از 28 مرداد 1332

ملاقاتی با تاریخ سوژه‌ی کتاب ملاقات در جنگل بلوط به قلم جواد افهمی است که به روایت داستانی از کودتای بیست‌وهشتم مرداد می‌پردازد. این کودتا به سرنگونی دولت مصدق و حوادث پس از آن انجامید. کتاب نامبرده اثری از مجموعه‌ی روزهای انقلاب است که توسط دفتر کودک و نوجوان انتشارات سوره‌ی مهر در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

درباره‌ی کتاب ملاقات در جنگل بلوط

نگاهی به وقایع مهم تاریخ ایران، همواره با کشف ردپای دغلکاری‌های استعمار پیر همراه بوده: اینجا لندن است و اکنون ساعت دقیقاً 12 نیمه‌شب... شاید این جمله‌ی به ظاهر ساده که توسط گوینده‌ی رادیو بی‌بی‌سی گفته شد، در نگاه اول محتوایی کاملاً عادی داشته باشد، اما این پیام در حقیقت رمز عملیاتی معروف به آژاکس بود که برای سرنگونی دولت مصدق طراحی شده بود. کتاب ملاقات در جنگل بلوط نوشته‌ی جواد افهمی، به روایت داستانی درباره‌ی این کودتا تعلق دارد.

ماجرا از تحقیق یک دانشجو در زمان حال آغاز می‌شود که برای تکمیل پایان‌نامه‌ی خود در رابطه با کودتا بیست‌وهشتم مرداد، به پیشنهاد یکی از همکلاسی‌هایش به ملاقات یکی از کودتاچی‌های قدیم می‌رود. پیرمرد به هر شکلی که بوده از چنگ قانون گریخته و در گوشه‌ی دنجی در جنگل انبوه بلوط واقع در شمال کشور روزگار می‌گذراند. مشکل راوی این است که پیرمرد به‌هیچ‌وجه حاضر به حرف زدن نیست و ماجرا با ترفندی ادامه می‌یابد که قهرمان داستان برای به حرف در آوردن پیرمرد به‌کار می‌گیرد و شرح وقایع آن تابستان داغ آغاز می‌شود.

کتاب ملاقات در جنگل بلوط توسط دفتر کودک و نوجوان انتشارات سوره‌ی مهر وابسته به حوزه‌ی هنری در دسترس علاقه‌مندان به کتابخوانی قرار گرفته است.

کتاب ملاقات در جنگل بلوط مناسب چه کسانی است؟

خواندن کتاب ملاقات در جنگل بلوط به نوجوانان علاقه‌مند به روایات تاریخی و حوادث مربوط به کودتای بیست‌وهشتم مرداد پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب ملاقات در جنگل بلوط: روایت داستانی از 28 مرداد 1332 می‌خوانیم

اشرف، بعد از اتمام مأموریتش، از ایران خارج شد. شاه با شنیدن پیام رمز از رادیو بی‌بی‌سی مطمئن شد که شاپور ریپورتر، سخنگوی رسمی دولت پادشاهی بریتانیاست. بعد نوبت ژنرال شوارتسکف آمریکایی بود که با شاه ملاقات کنه؛ اونم چه ملاقاتی! شاه، نگران استراق سمع به وسیله‌ی میکروفن مخفی بود. برای همین پیشنهاد کرد ژنرال رو به یه سالن رقص ببریم. مام همین کار رو کردیم. در آخرین لحظه، یه سالن رقص بزرگ انتخاب کردیم و وسط سالن یه میز کوچیک گذاشتیم و اون دو نفر نشستند پشت میز کوچیک مقابل هم و ساعت‌ها با هم حرف زدند. بعد از اون، ملاقات‌های دیگه‌ای هم شاه با شاپور و همین ژنرال آمریکایی و گاهی هم با روزولت انجام داد. یکی از علل مهم همه‌ی این نشست‌ها، فشار وارد کردن به شاه و از بین بردن تزلزل و بی‌تصمیمی‌ش بود.

شاه درسته که از مصدّق نفرت داشت و آرزو می‌کرد یه‌جوری اون از سرِ راهش برداشته بشه. دلایل زیادی هم واسه این نفرت داشت. مصدّق، این آخر کاری، چنان خیره‌سر شده بود که ملاحظه‌کاری رو رسماً کنار گذاشته بود و دست گذاشته بود رو ثروت شاه و داشت املاک و دارایی‌های شاه رو به نفع دولت ضبط و مصادره می‌کرد. شاه، چنین توهینی رو نمی‌تونست تحمل کنه. با این همه شاه شخصیت ضعیفی داشت و ذاتاً آدم ترسو و بی‌بته‌ای بود. یه مو از بدنش به پدرش نرفته بود. بابای سازمان‌های مخفی انگلیس و آمریکا دراومد تا تونستند وادارش کنند مصدّق رو عزل کنه و زاهدی رو جانشین مصدّق معرفی کنه. تو این مدّت کوتاه و حیاتی، من با چشم‌های خودم دیدم که شاپور ریپورتر چه ترفندهایی زد. رگ خواب شاه دستش اومده بود و از هیچ حقّه‌ای واسه راضی کردن شاه رو‌گردون نبود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ملاقات در جنگل بلوط: روایت داستانی از 28 مرداد 1332
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات144
زبانفارسی
شابک978-600-175-832-4
موضوع کتابکتاب مذهبی انقلاب دفاع مقدس نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ملاقات در جنگل بلوط

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ملاقات در جنگل بلوط

برای دریافت کتاب ملاقات در جنگل بلوط و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.