معرفی و دانلود کتاب ملکه سایه‌ها

عکس جلد کتاب ملکه سایه‌ها
قیمت:
۱۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ملکه سایه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ملکه سایه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ملکه سایه‌ها

کتاب ملکه سایه‌ها نوشته‌ی احمد شاملو، یکی از مجلدهای منتشرشده در مجموعه‌ی «کودکانه‌های بامداد» است. شاملو در این اثر به بازآفرینی یک داستان قدیمی ارمنی با زبانی ساده و شیرین پرداخته و یکی از خواندنی‌ترین کتاب‌هایش برای کودکان را به یادگار گذاشته است. دو قهرمان داستان، خواهر و برادری هستند که آرزویی ساده آن‌ها را از هم جدا می‌کند و بعد اتفاقات عجیبی را از سر می‌گذرانند تا دوباره به یکدیگر بپیوندند.

درباره‌ی کتاب ملکه‌ی سایه‌ها

روزی از روزها، برادر و خواهری لب یک پنجره‌ی بلند نشسته بودند و با هم درددل می‌کردند. آن‌ها بسیار خوشبخت بودند، اما خواهر آرزو داشت که کبوتری باشد و بتواند پرواز کند. برادرش به او گفت: این‌که غصه ندارد خواهر جان، اگر واقعاً می‌خواهی پرواز کنی فقط آرزو کن، کبوتر خواهی شد. این شد که خواهر کبوتری شد، پر کشید و به آسمان رفت و برادر تنها ماند. احمد شاملو در کتاب ملکه سایه‌ها یک افسانه‌ی قدیمی ارمنی را برای کودکان فارسی‌زبان بازآفرینی کرده و ضیاءالدین جاوید نیز تصویرگری این کتاب را بر عهده داشته است.

معرفی و دانلود کتاب ملکه سایه‌ها

در ادامه‌ی داستان می‌خوانیم که برادر در جست‌جوی خواهر گم‌شده‌اش راهی کوه و دشت و بیابان می‌شود. به جنگلی می‌رسد و همان‌وقت که بسیار گرسنه و تشنه است، قصری با دیوارهای بلند را می‌بیند. پیرزنی مهربان در قصر را به‌روی پسر باز می‌کند و از او می‌پرسد که کیست و چرا به آنجا آمده. پسر داستان خودش را برای پیرزن تعریف می‌کند و از او کمک می‌خواهد. شاملو در خلال داستان‌گویی با کمک گرفتن از عناصر قصه‌های تخیلی کودکانه که شامل مواردی چون قصر، پیرزن مهربان و یک جوان شجاع می‌شود، به معرفی حس انسان‌دوستی و کمک به هم‌نوع هم پرداخته است. در جایی از داستان می‌خوانیم که کامیارشاه و خورشیدشاه دو برادر مهربانی هستند که به پسر در راه پیدا کردن و نجات خواهرش یاری می‌رسانند. و در بخش پایانی داستان نیز، جوان شجاع علاوه بر خواهر خود، سی‌ونه دختر دیگر را نیز از دام ملکه‌ی سایه‌ها می‌رهاند و طلسمشان را با خون خود باطل می‌کند.

کتاب ملکه‌ی سایه‌ها را نشر چشمه منتشر کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی کودکانه‌های شاملو

احمد شاملو در زمینه‌های متنوعی از ادبیات فعال بود. قصه‌های کودکان نیز یکی از حوزه‌هایی است که شاملو در آن قلم زد و آثار ماندگاری از خود بر جای گذاشت. نشر چشمه مجموعه‌ای از نوشته‌ها و سروده‌های شاملو در حوزه‌ی ادبیات کودکان را ذیل عنوان «کودکانه‌های بامداد» منتشر کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. از جمله مجلدهای این مجموعه می‌توان به «قصّه‌ی هفت کلاغون»، «بز زنگوله‌پا» و «ملکه‌ی سایه‌ها» اشاره کرد.

کتاب ملکه‌ی سایه‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این داستان زیبا را به همه‌ی کودکان 10 تا 12 سال توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب ملکه سایه‌ها می‌خوانیم

جوان این را که شنید سخت خوشحال شد. دست خورشیدشاه را بوسید و با دلی پرامید به راه افتاد و رفت که خواهرش را از طلسم ملکه‌ی سایه‌ها نجات دهد. وقتی که به پل استخوانی رسید، همان‌طور که خورشیدشاه گفته بود، خنجرش را کشید و انگشت خودش را زخم زد و وارد قلعه شد. قلعه از مرمر سیاه ساخته شده بود و چهل اتاق داشت.

جوان پابرچین پابرچین جلو رفت، اما به هر کدام از اتاق‌ها که وارد شد، دید کبوتر سفیدی در آن به خواب رفته است، اما هیچ کدام از اتاق‌ها خواهر او نبودند، چون هیچ کدام تاجی روی سرشان نداشتند. تا این که بالاخره در اتاق چهلمی کبوتر تاج‌دار را دید. به یک نگاه خواهرش را شناخت و با خوشحالی زیاد فریاد زد: خواهر کوچولوی من! چقدر از دوری تو غصه خوردم!

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ملکه سایه‌ها
نویسنده
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات31
زبانفارسی
شابک978-600-229-322-0
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ملکه سایه‌ها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ملکه سایه‌ها

برای دریافت کتاب ملکه سایه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.