معرفی و دانلود کتاب من جوکترینم: یک داستان نوجوانانه

عکس جلد کتاب من جوکترینم: یک داستان نوجوانانه
قیمت:
۸۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب من جوکترینم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب من جوکترینم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب من جوکترینم: یک داستان نوجوانانه

جیمی حالا یک قدم با عنوان بهترین کمدین جهان فاصله دارد، اما بزرگترین چالش نیز در همین مرحله منتظر اوست: دلسوزی. قهرمان کتاب من جوکترینم در این قسمت به پیروزی‌هایش شک کرده و می‌کوشد دلیل داوران برای برگزیدنش را پیدا کند. جیمز پترسون و کریس گرابنستاین، نویسندگان این رمان پرفروش نوجوان هستند.

درباره‌ی کتاب من جوکترینم

جیمی گریم این‌ بار موفق‌تر از همیشه برگشته! او پس از درخشش در مسابقه‌های گوناگون به خانه برگشته، جایی که در مرکز همه‌ی توجهات قرار دارد. هر کسی که جیمی را می‌شناسد خوب می‌داند بزرگترین آرزوی او برنده شدن در رقابت‌های کمدی نوجوانان است. او خانواده‌اش را در تصادفی هولناک از دست داده و حالا بدون ویلچر قادر به حرکت نیست اما با این وجود، شخصیتی محبوب در مدرسه است. همه جیمی را دوست دارند و امیدوارند این پسر منحصربه‌فرد رویایی همیشگی‌اش را محقق کند، البته پیش از اینکه اتفاقات کتاب من جوکترینم (Totally Funniest) آن‌ها را شوکه کند‍!

شوخی همیشه ابزار دفاعی محبوب جیمی بوده به همین دلیل زمانی که زندگی سخت می‌شود، او از کمدی برای کنار آمدن با مشکلاتش کمک می‌گیرد. این تفریح کم‌کم به دغدغه‌ی قهرمان قصه تبدیل شد تا جایی که رویاهایش را تسخیر کرد. جیمی علی‌رغم بدبینی دیگران وارد حوزه‌ی استندآپ‌ کمدی شد و بعد از قهرمانی در مدرسه هدف‌های بزرگتری برای خودش تعیین کرد که به تمام آن‌ها هم رسید. اگر واقع‌بین باشیم زندگی هیچ‌وقت به اندازه‌ی امروز با او مهربان نبوده، اما وقتی شک و تردیدی سنگین مانند خوره به جان جیمی می‌افتد او دیگر نمی‌تواند از موفقیت‌هایش لذت ببرد: آیا داورها فقط برای دلسوزی این کمدین ویلچرنشین را برگزیده‌اند؟

زمانی که جیمی توانایی‌هایش را زیر سؤال می‌برد، شوخی‌هایش رنگ‌وبوی کنایه پیدا می‌کنند. او در اجراها به دوستانش حمله‌ور می‌شود. نگاه خوش‌بینانه و اعتمادبه‌نفسش از بین می‌رود و دیگر هیچ چیز مثل سابق نیست. از طرفی هواداران و رفیق‌های قدیمی جیمی پی می‌برند دوست داشتن شخصیت جدید او کار آسانی نیست و همین موضوع، رابطه‌شان با جیمی را در معرض فروپاشی قرار می‌دهد.

کتاب من جوکترینم، نوشته‌ی جیمز پترسون (James Patterson) و کریس گرابنستاین (Chris Grabenstein)، نقطه‌ی اوج سرنوشت این کمدین نوجوان است که توسط زهرا غفاری و مریم بنایی به زبان فارسی ترجمه شده. جیمی نهایتاً پی می‌برد برای برنده شدن پیش از هر چیز باید با خودش صادق باشد و به دنیا نشان دهد او واقعاً کیست اما برای رسیدن به این نقطه، مسیری طولانی را پشت سر می‌گذارد. این اثر کمدی ضمن خنداندن شما، با احساسات قوی و عمیق، هر خواننده‌ای را تحت تأثیر قرار خواهد داد و می‌تواند طیف وسیعی از مخاطبان را به خود جلب کند. در پایان باید اشاره کرد انتشارات پرتقال چاپ کتاب پیش‌رو را بر عهده داشته است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های یک داستان نوجوانانه

داستانی طنز اما عمیق درباره‌ی جیمی گریم! پسری که مصمم است کمدین شود حتی اگر دلایل اندکی برای خندیدن وجود داشته باشد. او به‌تازگی به شهری جدید نقل‌مکان کرده، با عمو و پسر شرورش زندگی می‌کند، در مدرسه از آزارهای یک دانش‌آموز قلدر رنج می‌برد و به دلایلی نمی‌تواند راه برود. تنها یکی از این مشکلات برای ناامید کردن افراد کافی است اما گویی جیمز پترسون و کریس گرابنستاین قصد داشته‌اند با تألیف مجموعه‌ی پرفروش یک داستان نوجوانانه (I Funny) نشان دهند که می‌توان در برابر سختی‌ها تسلیم نشد. جیمی با وجود تمام سختی‌ها به خیال‌پردازی درباره‌ی تبدیل شدن به بزرگترین کمدین استندآپ جهان ادامه می‌دهد و در این مسیر با اتفاقات پیش‌بینی‌نشده‌ی بسیاری مواجه می‌شود.

مجموعه‌ی یک داستان نوجوانانه حاوی شش جلد است که انتشارات پرتقال پنج جلد ابتدایی را به زبان فارسی منتشر کرده. همه‌ی عناوین مجموعه به ترتیب عبارتند از:

  • جلد اول: من جوکم (I Funny)
  • جلد دوم: من حتی جوکترم (I Even Funnier)
  • جلد سوم: من جوکترینم (I Totally Funniest)
  • جلد چهارم: من حتی توی تلویزیون هم جوکم (I Funny TV)
  • جلد پنجم: من حتی توی مدرسه هم جوکم (I Funny: School of Laughs)
  • جلد ششم: The Nerdiest, Wimpiest, Dorkiest I Funny Ever (این کتاب تاکنون به زبان فارسی منتشر نشده است.)

کتاب من جوکترینم مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این رمان که سومین عنوان از مجموعه‌ی یک داستان نوجوانانه به شمار می‌آید، به مخاطبان گروه سنی کودک (از 7 تا 12 سال) و نوجوان پیشنهاد می‌شود.

با نویسندگان کتاب من جوکترینم بیشتر آشنا شویم

جیمز پترسون (22 مارس 1947) یکی از موفق‌ترین نویسندگان معاصر است. او براساس رکوردهای گینس بیشتر از هر نویسنده‌ی دیگری در جمع پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفته و توانسته جوایزی مانند ادگار را به دست آورد. کتاب‌های پترسون تا امروز بیش از سیصد میلیون نسخه فروخته‌اند. کتاب‌های من، آلکس کراس هستم (I, Alex Cross) و پزشک قانونی (باشگاه قتل زنان) (The Medical Examiner) از آثار خواندنی وی محسوب می‌شوند.

کریس گرابنستاین (2 سپتامبر 1955) نویسنده‌ی آمریکایی است. او اولین رمانش را در سال 2005 منتشر کرد و تا امروز آثار متعددی برای گروه‌های مختلف به چاپ رسانیده. عمده‌ی شهرت گرابنستاین به دلیل همکاری با جیمز پترسون است. مجموعه‌ کتاب‌های آقای لمونچلو (Mr. Lemoncello) از دیگر آثار اوست.

در بخشی از کتاب من جوکترینم: یک داستان نوجوانانه می‌خوانیم

برنامه‌م رو با گفتن یه جوک درباره‌ی سریالی که قراره تو ان‌بی‌سی واسه‌م بسازن، تموم می‌کنم.

«نمکی‌ترین بچه‌کمدین روی کره زمین. خیلی دلم می‌خواد بدونم بچه‌های کهکشان‌های دیگه هم توی سیاره‌شون یه همچین مسابقه‌ای دارن یا نه. شما الان می‌خندید، ولی خبر ندارید مریخی‌ها چه جرزن‌هایی هستن. راستش رو بخواید شنیدم یه روز یه روسی، یه آمریکایی و یه مریخی با هم حرف می‌زدن، روسه گفت: «ما اولین آدم‌هایی بودیم که پامون رو گذاشتیم تو فضا!». آمریکاییه جواب داد: «ما اولین آدم‌هایی بودیم که پامون رو گذاشتیم تو ماه!». مریخیه خندید و گفت: «قبول. پس ما هم اولین کسانی هستیم که می‌رن خورشید!». روسه و آمریکاییه به هم نگاه کردن و سرشون رو تکون دادن. روسه گفت: «تو هیچ‌وقت نمی‌تونی پات رو بذاری رو خورشید احمق جون. می‌سوزی.» مریخیه دوباره خندید: «ما احمق نیستیم. قراره شب بریم که خورشید سرده!». ممنون رفقا. من جیمی گریمم و همه‌تون رو دوست دارم.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب من جوکترینم: یک داستان نوجوانانه
نویسنده،
مترجمزهرا غفاری، مریم بنایی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات325
زبانفارسی
شابک978-600-8347-96-5
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب من جوکترینم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب من جوکترینم

برای دریافت کتاب من جوکترینم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.