معرفی و دانلود کتاب من جکی رابینسون هستم!

عکس جلد کتاب من جکی رابینسون هستم!
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب من جکی رابینسون هستم! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب من جکی رابینسون هستم! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب من جکی رابینسون هستم!

برد ملتزر در کتاب من جکی رابینسون هستم! داستان زندگی یکی از برجسته‌ترین چهره‌های بیسبال را به تصویر می‌کشد. این کتاب ‌ذیل مجموعه‌ای پرطرفدار به نام «آدم‌های معمولی دنیا را تغییر می‌دهند» منتشر شده است؛ مجموعه‌ای مصور که الهام‌بخش کودکان بسیاری بوده و در فهرست پرفروش‌ترین آثار نیویورک تایمز جای گرفته است.

درباره‌ی کتاب من جکی رابینسون هستم!

همه‌ی ما می‌توانیم قهرمان باشیم. این پیامی است که در برد ملتزر (Brad Meltzer) در کتاب بیوگرافیک من جکی رابینسون هستم! (I Am Jackie Robinson) آن را با صدایی بلند و رسا به گوش ما می‌رساند. اما جکی رابینسون کیست که ملتزر داستان زندگی او را در کتاب نامبرده روایت کرده؟ ماجرای زندگی او چه تأثیری بر زندگی ما دارد؟

روزی روزگاری پسری متولد شد که نام او را جکی روزولت رابینسون گذاشتند. مادر پسرک عاشق آدم‌های شجاع بود. برای همین هم بود که وقتی به دنیا آمد، مادرش به یاد رئیس‌جمهور تدی روزولت -که جنگید تا مطمئن شود سیاه‌پوستان به حقوق برابری دست می‌یابند- نام میانی‌اش را چنین گذاشت.

هشت سال بعد، یکی از وحشتناک‌ترین صحنه‌های زندگی جکی رخ داد. بیرون از خانه بود که دخترکی از آن طرف خیابان به او حرف بدی زد. جکی هم عصبانی شد و با کلمه‌ی زشت‌تری جواب او را داد. در همین اثنا، پدر دخترک سر رسید. راستش را بخواهید، هیچ خوشش نیامد که پسرکی سیاه‌پوست به دختر سفیدپوست عزیزدردانه‌اش حرف بد زده. آخر می‌دانید، جکی و خانواده‌اش تنها خانواده‌ی سیاه‌پوست ساکن در آن خیابان بودند. همین شد که دعوایی میان جکی و پدر دخترک در گرفت تا این‎که مادر دختر آن‌ها را از هم جدا کرد.

بعدها از این دست اتفاقات در زندگی جکی رابینسون زیاد رخ داد. در بعضی از مناطق تنها سفیدپوستان بودند که اجازه‌ی ورود داشتند. مثلاً جکی حق ورود به استخر عمومی محله‌شان، بروکساید پارک، را نداشت. مورد دیگر در ورزش رخ داد. جکی هر نوع ورزشی را دوست داشت؛ به‌ویژه بیسبال را. اما تبعیض نژادی به او اجازه نمی‌داد در تیم‌های خوب بازی کند. او آدمی نبود که به این راحتی پا پس بکشد بی‌آنکه حقوقش را بگیرد. سال‌ها گذشت و جکی رابینسون به ورزشکار بزرگی تبدیل شد. او در واقع اولین بازیکن سیاه‌پوست لیگ برتر بیسبال بود و شجاعتی که برای استحقاق حقوقش به عنوان یک سیاه‌پوست انجام داد، برای همیشه تاریخ آمریکا را تغییر داد.

برای آن‌که با جکی رابینسون آشنا و از تأثیر او بر تاریخ آگاه شوید، پیشنهاد می‌کنیم کتاب من جکی رابینسون هستم! نوشته‌ی برد ملتزر را بخوانید. کتابی که به شما نشان می‌دهد انسان‌های معمولی چگونه دنیا را تغییر داده‌اند. چه بسا این زندگی‌نامه‌ی مصور بهانه‌ای شود برای آن‌که مشاهده کنید شما هم می‌توانید یکی از همین انسان‌ها باشید. بیش از این شما را برای خواندن کتاب من جکی رابینسون هستم! معطل نمی‌کنیم. این شما و این داستان هیجان‌انگیز پسری که علی‌رغم همه‌ی تبعیض‌های نژادی، به بازیکنی مشهور و مهم تبدیل شد.

کتاب من جکی رابینسون هستم! را شبنم حیدری‌پور به زبان فارسی ترجمه کرده و انتشارات پرتقال -ناشر تخصصی کودک و نوجوان- آن را روانه‌ی بازار نشر ساخته است.

درباره‌ی مجموعه‌ی آدم‌های معمولی دنیا را تغییر می‌دهند

آدم‌های معمولی دنیا را تغییر می‌دهند (Ordinary People Change the World)، نام یک مجموعه کتاب فوق‌العاده به قلم برد ملتزر و تصویرگری کریستوفر الیوپولوس (Christopher Eliopoulos) برای کودکان و نوجوانان است. مجموعه کتابی که قلب شما را تسخیر می‌کند و روحتان را الهام می‌بخشد! شما در هر مجلد از این مجموعه با زندگی یک قهرمان آشنا می‌شوید. قهرمانانی واقعی که هرکدام در حوزه‌ی مربوط به خود، تفاوت‌ شگرفی را ایجاد کرده‌اند.

آماده‌اید درباره‌ی زندگیِ آملیا ارهارت، آبراهام لینکلن، رزا پارکس و بسیاری دیگر بیشتر بدانید؟ پس خود را برای یک مطالعه‌ی شگفت‌انگیز آماده کنید، کتاب‌های مجموعه‌ی آدم‌های معمولی دنیا را تغییر می‌دهند را در دست بگیرید و شروع به خواندن کنید!

مجموعه‌ کتاب‌های آدم‌های معمولی دنیا را تغییر می‌دهند از طریق داستان‌سرایی جذاب و تصاویر تأثیرگذارشان شما را با خود به گذشته می‌روند و به شما این امکان را می‌بخشند که زندگی مشاهیر بیشتر آشنا شوید؛ زندگی افرادی با عزم تزلزل‌ناپذیر و قدرتی باورنکردنی که جهان را دگرگون ساخته‌اند.

تا کنون دو انتشارات اقدام به ترجمه و انتشار این مجموعه کرده‌اند. نخست، نشر مهرسا است که آن را با عنوان «آدم‌های معمولی جهان را تغییر می‌دهند» منتشر کرده و دیگری، انتشارات پرتقال که آن را با نامِ آدم‌های معمولی دنیا را تغییر می‌دهند روانه‌ی بازار نشر کرده است. نسخه‌ای که در دست دارید، به همت انتشارات پرتقال و با ترجمه‌ی شبنم حیدری‌پور روانه‌ی بازار نشر شده است. آنچه در ادامه مشاهده می‌کنید، نام برخی مجلدهای منتشرشده ذیل مجموعه‌ی آدم‌های معمولی دنیا را تغییر می‌دهند،‌ است: «من لئوناردو داوینچی هستم!»، «من گاندی هستم!»، «من هلن کلر هستم!»، «من ساکاگاوا هستم!»، «من محمدعلی هستم!» و ... .

اقتباس سینمایی از مجموعه‌ی آدم‌های معمولی جهان را تغییر می‌دهند

یک مجموعه‌ی تلویزیونی برای کودکان، به نام خاویر ریدلی و موزه‌ی مخفی (Xavier Riddle and the Secret Museum) در سال 2019، از شبکه‌ی PBS Kids پخش شد. این سریال که 37 قسمتِ 22 دقیقه‌ای دارد، بر اساس مجموعه کتاب آدم‌های معمولی جهان را تغییر می‌دهند نوشته‌ی برد ملتزر ساخته شده است. گفتنی‌ست کوری بوبیاک (Cory Bobiak) عهده‌دار کارگردانی این مجموعه بوده است. اگر به مجموعه‌ داستان نامبرده علاقه‌مند هستید، مشاهده‌ی خاویر ریدلی و موزه‌ی مخفی نیز خالی از لطف نخواهد بود.

افتخارات مجموعه‌ی آدم‌های معمولی دنیا را تغییر می‌دهند

  • ترجمه‌شده به زبان‌های مختلف جهان
  • در فهرست کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز

نکوداشت‌های مجموعه‌ی آدم‌های معمولی دنیا را تغییر می‌دهند

  • نوعی شوخ‌طبیعی در داستان وجود دارد که کمک می‌کند تعصبات نژادیِ نمایش‌داده‌شده در کتاب‌ به تعادل برسد. (Publishers Weekly)
  • یک مجموعه کتاب بیوگرافیکِ مصورِ جذاب. (Amazon)
  • این مجموعه کتابِ جذاب راهی عالی برای زنده کردن تاریخ آمریکا برای کودکان خردسال و الهام بخشیدن به آن‌ها برای تلاش کردن و رؤیا دیدن است. (Goodreads)
  • من نمی‌توانم به اندازه‌ی کافی چیزهای شگفت‌انگیز درباره‌‌ی این مجموعه بگویم!!! این مجلدها حقیقتاً کتاب‌هایی هستند که معلمان عاشقشان می‌شوند. موضوعاتی که پرداختن به آن‌ها دشوار است در این مجموعه گردآوری شده و به روشی که درک آن آسان باشد، به کودکان خردسال ارائه شده است. (Teacher to the Core - Blog)

کتاب من جکی رابینسون هستم! برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب آدم‌های معمولی دنیا را تغییر می‌دهند: من جکی رابینسون هستم! برای کودکان 7 تا 12 سال نوشته شده است. این کتاب را به کودکان علاقه‌مند به داستان‌های زندگی‌نامه، ماجراهای کمیک و تصویری، و قصه‌های آموزنده پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب من جکی رابینسون هستم! می‌خوانیم

همان‌طور که قبلا هم گفتم دنیا می‌تواند جای ترسناکی باشد. اما در همان بچگی هم همیشه یک چیز من را خوشحال می‌کرد...
ورزش و برنده شدن در ورزش. (خیلی خب؛ این شد دوتا چیز!)
من همه‌ی ورزش‌ها را دوست داشتم: بیسبال، فوتبال آمریکایی، بسکتبال، فوتبال، تیله‌بازی... حتی وسطی.
همه‌ی بچه‌ها دایره‌وار می‌ایستادند. سفید، سیاه، لاتین، آسیایی؛ همه باهم بازی می‌کردیم.
قوانین بازی ساده بود: توپ به هرکسی می‌خورد باید از زمین می‌رفت بیرون.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب من جکی رابینسون هستم!
نویسنده
مترجمشبنم حیدری پور
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات45
زبانفارسی
شابک978-622-274-263-8
موضوع کتابکتاب‌های کمیک و رمان‌های مصور
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب من جکی رابینسون هستم!

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب من جکی رابینسون هستم!

برای دریافت کتاب من جکی رابینسون هستم! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.