معرفی و دانلود کتاب من ملاله یوسف زی هستم!

عکس جلد کتاب من ملاله یوسف زی هستم!
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب من ملاله یوسف زی هستم! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب من ملاله یوسف زی هستم! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب من ملاله یوسف زی هستم!

کتاب من ملاله یوسف زی هستم! داستانی مصور از برد ملتزر، نویسنده‌ی پرفروش اهل آمریکاست. این اثر که ذیل مجموعه‌ی «آدم‌های معمولی دنیا را تغییر می‌دهند» منتشر شده است، سرگذشت یکی از زنان تأثیرگذار زمانه‌ی ما را تعریف می‌کند، زنی که با نیرو و اراده‌ای فوق‌العاده علیه خرافات و جهل و تعصب می‌جنگد و در مسیر تحقق برابری جنسیتی در کشور زادگاه خود تلاش می‌کند.

درباره‌ی کتاب من ملاله یوسف زی هستم!

همه‌ی ما، هرچقدر هم که با اخبار روز و دنیای سیاست بیگانه باشیم، دست‌کم یک بار نام ملاله یوسف زی را شنیده‌ایم. دختری جوان که در پاکستان به دنیا آمده و جوان‌ترین برنده‌ی جایزه‌ی صلح نوبل لقب گرفته است. کتاب من ملاله یوسف زی هستم! (I Am Malala Yousafzai) سرگذشت پرماجرا و آموزنده‌ی این زن شیردل و الهام‌بخش را برای ما روایت می‌کند. زنی که خیلی زود با واقعیت تلخ بی‌عدالتی و تبعیض آشنا شد و قبل از آن‌که به سن‌وسال جوانی برسد، تصمیمی گرفت که زندگی‌اش را برای همیشه دستخوش تحول کرد. تصمیم او این بود که تا آن‌جا که در توان دارد برای کاهش فشارهای ظالمانه به زنان در کشور زادگاهش تلاش کند و در این راه از پرداخت هیچ هزینه‌ای ابا نداشته باشد.

ملاله یوسف زی در ناحیه‌ای از پاکستان زندگی می‌کرد که تعصبات مذهبی وحشتناکی بر آن حاکم بود. ساکنان این ناحیه که دلبستگی‌هایی به گروه طالبان داشتند، با سرسختی و حماقت جلو تحصیل زنان می‌ایستادند و به دختران خردسال اجازه‌ی مدرسه رفتن نمی‌دادند. ملاله از همان خردسالی در ذهن خود با این سوالات کلنجار می‌رفت که «واقعاً چرا مردان باید این‌قدر در حق زنان بد کنند؟ همه جای دنیا وضعیت به همین شکل است؟ مگر خدا مردان و زنان را برابر نیافریده؟ پس چرا من نباید اجازه‌ی درس خواندن و باسواد شدن داشته باشم؟ و ...» ملاله یوسف زی در پی همین پرسش‌گری‌ها، به این نتیجه رسید که تفکر طالبانی که بر کشورهایی چون پاکستان و افغانستان حاکم است، تفکر نادرست و خطرناکی است و باید با آن مبارزه کرد. مبارزات ملاله با زن‌ستیزان کشورش اگرچه عواقب بسیاری برای او داشت، از او زنی مستقل و هوشمند ساخت و وی را بدل به الگویی برای دختران همسن‌وسال خود کرد. ملاله یوسف زی که در سال 1997 به دنیا آمده است، در سال 2014 (یعنی وقتی فقط هفده سال داشت) برنده‌ی جایزه‌ی صلح نوبل شد. او یک سال قبل از این تاریخ، در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک سخنرانی کرده و وضعیت اسف‌بار زنان در کشورهای مذهب‌زده‌ی آسیا را برای جهانیان شرح داده بود. البته آنچه دامنه‌ی شهرت ملاله یوسف زی را به طرز فوق‌العاده‌ای گسترش داد، انتشار کتابی از او با نام «من ملاله هستم» بود.

ملاله در این خودزندگینامه‌ی خواندنی -که نسخه‌های گوناگونی از آن در سایت کتابراه موجود است- حوادث ریز و درشت زندگی خود را با صداقت روایت کرده و درباره‌ی افکار و باورهایش سخن گفته است.

برد ملتزر (Brad Meltzer) در کتاب من ملاله یوسف زی هستم! مثل همیشه با قلمی جذاب و سرخوش داستان زندگی قهرمان خود را شرح می‌دهد و مخاطبان خردسال خویش را با انسانی آزاده و شریف آشنا می‌کند.

کتاب پیش رو، توسط انتشارات پرتقال چاپ شده و در اختیار شما قرار گرفته است.

درباره‌ی مجموعه‌ی آدم‌های معمولی دنیا را تغییر می‌دهند

مجموعه کتاب‌های آدم‌های معمولی دنیا را تغییر می‌دهند (Ordinary People Change the World) به این هدف نوشته شده که مخاطبین خردسال را به تلاش و کوشش در راستای رسیدن به آرزوهایشان وادارد. قهرمان هر یک از مجلدهای این مجموعه، یکی از چهره‌های برجسته‌ی تاریخ در حیطه‌های سیاست، علم، فلسفه و ... است، که با تلاش و پشتکار فردی به موفقیت‌هایی عظیم دست یافته است. با مطالعه‌ی کتاب‌های مجموعه‌ی آدم‌های معمولی دنیا را تغییر می‌دهند می‌آموزیم که برای بزرگی در حیطه‌ای که بدان علاقه داریم، تنها چیزی که نیاز است، شور و اشتیاق و ممارست است. گفتنی است که این مجموعه جزو عناوین پرفروش نشریه‌ی نیویورک تایمز به شمار می‌رود. از میان کتاب‌های متعلق به مجموعه‌ی مورد بحث، می‌توان از عناوین پیش رو یاد کرد:

  • من جین گودال هستم!
  • من لوسیل بال هستم!
  • من جکی رابینسون هستم!
  • من والت دیزنی هستم!

کتاب من ملاله یوسف زی هستم برای چه کسانی مناسب است؟

کودکان 7 تا 12 ساله مخاطبین اصلی این کتابند.

در بخشی از کتاب من ملاله یوسف زی هستم! می‌خوانیم

اینجا با پسرها و دخترها یکسان رفتار نمی‌شود. اگر دختر باشید ازتان انتظار دارند که ازدواج کنید و چند قدم عقب‌تر از همسرتان راه بروید تا نشان بدهید قدرت خانواده دست اوست. تازه وقتی از خانه بیرون می‌روید باید بدنتان کاملاً پوشیده باشد.

بعضی زن‌ها مثل مادرم یک‌جور شال به اسم نقاب می‌پوشند که روی صورتشان را می‌گیرد. بعضی زن‌های دیگر لباس بلند و گشاد سیاه می‌پوشند که اسمش برقع است و همه‌ی بدنشان را می‌پوشاند. در فرهنگ من این یک‌جور سنت است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب من ملاله یوسف زی هستم!
نویسنده
مترجمشبنم حیدری پور
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات45
زبانفارسی
شابک978-622-274-413-7
موضوع کتابکتاب‌های کمیک و رمان‌های مصور
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب من ملاله یوسف زی هستم!

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب من ملاله یوسف زی هستم!

برای دریافت کتاب من ملاله یوسف زی هستم! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.