معرفی و دانلود کتاب این منم ماری کوری

عکس جلد کتاب این منم ماری کوری
قیمت:
۱۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب این منم ماری کوری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب این منم ماری کوری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب این منم ماری کوری

ماری کوری کسی بود که در دنیای مردانه و نابرابر، تسلیم نشد و به رویایی که در سر داشت، تحقق بخشید. کتاب این منم ماری کوری داستانی تأثرانگیز و انگیزشی از برد ملتزر، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز است که کودکان را تشویق می‌کند رویاهای بزرگ داشته باشند و برای رسیدن به آن‌ها بارها و بارها تلاش کنند.

درباره‌ی کتاب این منم ماری کوری

ماری کوری، اولین زنِ برنده‌ی جایزه‌ی نوبل، قهرمان کتاب این منم ماری کوری (I am Marie Curie) نوشته‌ی برد ملتزر (Brad Meltzer) است. این کتاب در قالب زندگی‌نامه از زبان خود قهرمان با لحنی صمیمانه روایت می‌شود. داستان به ویژگی‌هایی قهرمانانه درمورد ماری کوری اشاره میکند که کودکان با خواندن آن آرزو می‌کنند آن ویژگی‌ها را در خودشان پرورش دهند.

ماری کوری در لهستان به دنیا آمد، پدر او معلم علوم بود و ماری از این طریق به علم علاقه‌مند شد. اما لهستان جایی نبود که زنان اجازه‌ی کسب علم را در آن داشته باشند. در آن زمان تنها از پسران انتظار می‌رفت درس بخوانند و کارهای بزرگ انجام دهند، اما ماری افکار خودش را داشت و می‌خواست هرطور شده آن‌ها را عملی کند. او رویای رفتن به دانشگاه سوربن فرانسه و دانشمند شدن را در سر داشت. همین‌طور هم شد! با وجود تمام فقر و سختی‌هایی که مانع او برای رسیدن به اهدافش بودند، او یکی از دو دختری بود که در دانشگاه سوربن فیزیک خواند و چند سال بعد عنصر رادیوم و پولونیوم و اشعه‌ی رادیواکتیویته را کشف کرد و به‌عنوان اولین نفر در دو رشته‌ی علمی جایزه‌ی نوبل را دریافت کرد.

روایت داستان زندگی ماری کوری از تولد تا مرگ و شرح شکست‌ها و موفقیت‌های قهرمانی مثل او، کودک را با این داستان غیرتخیلی همراه می‌کند. در پایانِ کتاب سال‌شماری از اتفاقات مهم زندگی ماری کوری آورده شده که عکس‌های مستند و صحبت دیگر آدم‌ها و دانشمندان راجع‌به او آن را تکمیل می‌کند.

بچه‌ها با خواندن کتاب این منم ماری کوری درمی‌یابند که قهرمان فقط در دل داستان‌ها ساخته نمی‌شود، بلکه هر انسان معمولی با سخت‌کوشی می‌تواند قهرمان زندگی خود شود. برد ملتزر در این اثر کودکان را با مفاهیمی مثل پشتکار، سرسختی، امیدواری و طرز فکرِ رشد آشنا می‌کند.

این کتاب یک مجلد از مجموعه کتاب «آدم‌های معمولی جهان را تغییر می‌دهند» است که انتشارات مهرسا آن را با ترجمه‌ی سیده هستی حسینی منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب آدم‌های معمولی جهان را تغییر می‌دهند

مجموعه کتاب آدم‌های معمولی جهان را تغییر می‌دهند (Ordinary People Change the World) روایت‌هایی است از زندگی انسان‌هایی عادی که با سخت‌کوشی و روحیه‌ی شکست‌ناپذیری خود به قهرمانانی بزرگ بدل شدند. این مجموعه کتابِ پرفروش نیویورک تایمز به قلم برد ملتزر نوشته شده است. راوی کتاب‌های این مجموعه خود قهرمانان هستند که زندگی‌شان را از ابتدا تا انتها با لحنی صمیمانه تعریف می‌کنند. وجود سال‌شمار رویدادهای کلیدی زندگی قهرمان، تصویرگری خوبِ کریستوفر الیوپولوس، عکس‌های مستند، ویژگی‌های بارز اخلاقی قهرمان و لحظات تأثیرگذار دوران کودکی او ارتباط کودکان را با داستان زندگی‌نامه‌ای و غیرتخیلی این مجموعه حفظ می‌کند.

اقتباس سینمایی از مجموعه کتاب آدم‌های معمولی جهان را تغییر می‌دهند

خاویر ریدلی و موزه‌ی مخفی (Xavier Riddle and the Secret Museum) نام یک مجموعه‌ی تلویزیونی کودکان است که به کارگردانی کوری بوبیاک (Cory Bobiak) در سال 2019 از شبکه‌ی PBS Kids پخش شد. این سریال شامل 37 قسمتِ 22 دقیقه‌ای است که براساس مجموعه کتاب آدم‌های معمولی جهان را تغییر می‌دهند، نوشته‌ی برد ملتزر، ساخته شده است.

کتاب این منم ماری کوری برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب این منم ماری کوری برای کودکان 6 تا 12 ساله مناسب است.

با برد ملتزر بیشتر آشنا شویم

برد ملتزر نویسنده‌ی کتاب‌های غیرداستانی، رمان، کمیک و خالق برنامه‌های تلویزیونی است. برد در سال 1970 در بروکلینِ آمریکا به دنیا آمد و از دانشکده‌ی حقوق کلمبیا فارغ‌التحصیل شد. او پرفروش‌ترین نویسنده‌ی نیویورک تایمز برای کتاب‌های «دایره‌ی درونی (The Inner Circle)»، «کتاب سرنوشت (The Book of Fate)» و 9 کتاب پرفروش دیگر است.

برد ملتزر یکی از تنها نویسندگانی است که همه‌ی کتاب‌هایش، از رمان گرفته تا کتاب‌های غیرداستانی‌ و پندآموز و کتاب‌های کودک در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار گرفته‌اند. کتاب کمیک او به نام «لیگ عدالت آمریکا (Justice League of America)» جایزه‌ی معتبر آیزنر را به دست آورده. هالیوود ریپورتر او را در فهرست ۲۵ نویسنده‌ی قدرتمند هالیوود قرار داده است.

در بخشی از کتاب این منم ماری کوری می‌خوانیم

اجازه نده هیچ‌کسی چیزی را که می‌توانی به‌دست بیاوری محدود کند.
پیروی از دیگران و انجام کارها همان‌طوری که قبلاً انجام شده، خیلی راحت است.
اما برای اینکه راه خودت را بسازی، باید شهامت به خرج دهی.
باید خطر شکست را بپذیری و این‌گونه است که می‌آموزی. «آموختن» کلیدی جادویی است که قفل دانش را می‌گشاید.
و با آن دانش است که تو قدرتمند می‌شوی.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب این منم ماری کوری
نویسنده
مترجمسیده هستی حسینی
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات44
زبانفارسی
شابک978-622-743708-9
موضوع کتابکتاب‌های کمیک و رمان‌های مصور
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب این منم ماری کوری

Mahdis
۱۴۰۲/۱۱/۶
آموزنده لحن و نوشته ساده گرافیک قشنگ بر‌ اساس واقعیت کاش طوری که فوت کردند هم میگذاشت
سیده رها
۱۴۰۲/۱۲/۲۷
کتاب جالبی بود و من کلا مجموعش رو دوست دارم و اکثر مجموعش رو خواندم
فاطمه سادات یزدان پرست
۱۴۰۲/۷/۱۵
خیلی عالی بود و خیلی خوب زندگی ماری کوری رو کوتاه و مختصر بیان کرد
طیبه حیدری
۱۴۰۲/۱۰/۲۶
واقعا اشنایی با بزرگان خیلی خوب بود برای بچه ها
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب این منم ماری کوری

برای دریافت کتاب این منم ماری کوری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.