معرفی و دانلود کتاب من هریت تابمن هستم!

عکس جلد کتاب من هریت تابمن هستم!
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب من هریت تابمن هستم! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب من هریت تابمن هستم! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب من هریت تابمن هستم!

برد ملتزر در کتاب من هریت تابمن هستم! در قالب کتابی مصور داستان زندگی هریت تابمن، فعال سیاسی و اجتماعی، را روایت می‌کند. این اثر ذیل مجموعه‌ی پرطرفداری به نام «آدم‌های معمولی دنیا را تغییر می‌دهند» منتشر شده که کودکان را با زندگی افراد تأثیرگذار تاریخ آشنا می‌کند. بد نیست اشاره کنیم این مجموعه در فهرست کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز قرار دارد.

درباره‌ی کتاب من هریت تابمن هستم!

اثری که پیش روی شماست،‌ من هریت تابمن هستم! (I Am Harriet Tubman) نام دارد که برد ملتزر (Brad Meltzer) آن را ذیل مجموعه کتاب‌های پرفروش آدم‌های معمولی دنیا را تغییر می‌دهند منتشر کرده است. نویسنده‌ی این کتاب ضمن آن‌که به شکلی تصویری زندگی‌نامه‌ی هریت تابمن، فعال سیاسی و اجتماعی، را ترسیم می‌کند، پیامی را به مخاطبان خود انتقال می‌دهد: «همه‌ی شما می‌توانید قهرمان شوید؛ تنها به شرط آن‌که خارج از چهارچوب فکر کنید و جرأت اندیشیدن داشته باشید.»

حدود سال 1822 بود که هریت تابمن در مریلند به دنیا آمد. روز دقیق تولدش را نمی‌دانست. می‌دانیم که حتماً تعجب کرده‌اید. چطور ممکن است یک نفر روز تولد خودش را نداند؟ ماجرا از این قرار بود که هریت تابمن، یک بَرده بود. او همراه دیگر بردگان در آلونک‌های کوچک زندگی می‌کرد. تخت‌خوابش درواقع جعبه‌هایی پر از کاه بود و لباس تنش، گونی. هیچ‌کس به خاطر نداشت آن‌ها دقیقاً در چه روزی متولد شده‌اند. نه خبری از هدیه بود و نه نشانه‌ای از جشن تولد!

برد ملتزر در کتاب من هریت تابمن هستم! داستان زندگی او را برایمان تعریف می‌کند. داستانی که اگرچه ممکن است در ابتدا هراس‌انگیز و ترسناک به نظر بیاید، اما در واقع با شنیدن آن می‌توانید از قدرتی درون خود باخبر شوید که تا پیش از آن از وجودش خبر نداشته‌اید. برد ملتزر برای‌مان خاطرات مختلفی را از زندگی هریت تابمن تعریف می‌کند. برای مثال، هفت‌ساله بود که ماجرای مهمی در زندگی‌اش رخ داد. روزی او در خانه‌ی صاحبش مشغول به کار بود. هریت به سراغ قندان صاحبش رفت تا چندتایی قند از آن بردارد. همان‌طور که حدس می‌زنید، ارباب از کار هریت عصبانی شد. دستش را دراز کرد تا چیزی برای کتک زدن او پیدا کند، اما هریت در مزرعه و داخل خوکدانی به مدت پنج روز قایم شد. این کار به صاحب و اطرافیان هریت تابمن نشان داد که او بلد است به وقت نیاز از خودش مراقبت کند.

اگر دلتان می‌خواهد بیشتر با زندگی خانم هریت تابمن آشنا شوید، مطالعه‌ی کتاب حاضر را به شما پیشنهاد می‌کنیم. کتاب من هریت تابمن هستم! را شبنم حیدری‌پور به زبان فارسی برگردانده و انتشارات پرتقال -ناشر تخصصی کودک و نوجوان- آن را روانه‌ی بازار نشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی آدم‌های معمولی دنیا را تغییر می‌دهند

آدم‌های معمولی دنیا را تغییر می‌دهند (Ordinary People Change the World)، نام یک مجموعه کتاب فوق‌العاده به قلم برد ملتزر و تصویرگری کریستوفر الیوپولوس (Christopher Eliopoulos) برای کودکان و نوجوانان است. مجموعه کتابی که قلب شما را تسخیر می‌کند و روحتان را الهام می‌بخشد! شما در هر مجلد از این مجموعه با زندگی یک قهرمان آشنا می‌شوید. قهرمانانی واقعی که هرکدام در حوزه‌ی مربوط به خود، تفاوت‌ شگرفی را ایجاد کرده‌اند.

آماده‌اید درباره‌ی زندگیِ آملیا ارهارت، آبراهام لینکلن، رزا پارکس و بسیاری دیگر بیشتر بدانید؟ پس خود را برای یک مطالعه‌ی شگفت‌انگیز آماده کنید، کتاب‌های مجموعه‌ی آدم‌های معمولی دنیا را تغییر می‌دهند را در دست بگیرید و از خواندن آن‌ها لذت ببرید!

مجموعه‌ کتاب‌های آدم‌های معمولی دنیا را تغییر می‌دهند از طریق داستان‌سرایی جذاب و تصاویر تأثیرگذارشان شما را با خود به گذشته می‌برند و به شما این امکان را می‌بخشند که با زندگی مشاهیر بیشتر آشنا شوید؛ زندگی افرادی با عزم تزلزل‌ناپذیر و قدرتی باورنکردنی که جهان را دگرگون کرده‌اند.

تا کنون دو انتشارات اقدام به ترجمه و انتشار این مجموعه کرده‌اند. نخست، نشر مهرسا است که آن را با عنوان «آدم‌های معمولی جهان را تغییر می‌دهند» به چاپ رسانده و دیگری، انتشارات پرتقال که آن را با نامِ آدم‌های معمولی دنیا را تغییر می‌دهند روانه‌ی بازار نشر کرده است. نسخه‌ای که در دست دارید، به همت انتشارات پرتقال و با ترجمه‌ی شبنم حیدری‌پور روانه‌ی بازار نشر شده است. آنچه در ادامه مشاهده می‌کنید، نام برخی مجلدهای منتشرشده ذیل مجموعه‌ی آدم‌های معمولی دنیا را تغییر می‌دهند هستند:

  • من ساکاگاوا هستم!
  • من لئوناردو داوینچی هستم!
  • من گاندی هستم!
  • من والت دیزنی هستم!
  • من آلبرت اینشتین هستم!

اقتباس سینمایی از مجموعه‌ی آدم‌های معمولی جهان را تغییر می‌دهند

در سال 2019، مجموعه‌ی تلویزیونی خاویر ریدلی و موزه‌ی مخفی (Xavier Riddle and the Secret Museum) از شبکه‌ی PBS Kids برای کودکان پخش شد. این سریال 37 قسمتِ 22 دقیقه‌ای دارد و با اقتباس از مجموعه کتاب آدم‌های معمولی جهان را تغییر می‌دهند نوشته‌ی برد ملتزر ساخته شده است. کوری بوبیاک (Cory Bobiak) کارگردانی این مجموعه را برعهده داشته است.

افتخارات مجموعه‌ی آدم‌های معمولی دنیا را تغییر می‌دهند

  • ترجمه‌شده به زبان‌های مختلف جهان
  • در فهرست کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز

نکوداشت‌های مجموعه‌ی آدم‌های معمولی دنیا را تغییر می‌دهند

  • شوخ‌طبعی‌ای که در مجموعه‌ی آدم‌های معمولی دنیا را تغییر می‌دهند وجود دارد، باعث می‌شود تعصبات نژادی که در کتاب از آن‌ها سخن به میان آمده، کمی تعدیل شوند. (Publishers Weekly)
  • یک مجموعه کتاب بیوگرافیکِ تصویریِ جذاب. (Amazon)
  • مجموعه‌ی جذاب آدم‌های معمولی دنیا را تغییر می‌دهند راهی فوق‌العاده جهت زنده کردن تاریخ آمریکا برای کودکان خردسال و الهام بخشیدن به آن‌هاست تا بتوانند تلاش کنند و رؤیا ببینند. (Goodreads)
  • نمی‌توانم به قدر کافی چیزهای شگفت‌انگیزی درباره‌‌ی مجموعه‌ی آدم‌های معمولی دنیا را تغییر می‌دهند بگویم!!! این کتاب‌ها حقیقتاً آثاری هستند که معلمان عاشقشان می‌شوند؛ موضوعاتی که پرداختن به آن‌ها سخت است، در مجلدهای این مجموعه گردآوری شده و به روشی که درک آن ساده باشد، به کودکان خردسال عرضه شده است. (Teacher to the Core - Blog)

کتاب من هریت تابمن هستم! برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب فوق‌العاده‌ی من هریت تابمن هستم به کودکانی که در رده‌ی سنی 7 تا 12 سال قرار دارند پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب من هریت تابمن هستم! می‌خوانیم

ما در آلونک‌های کوچک و بدون پنجره زندگی می‌کردیم. یا روی زمین می‌خوابیدیم یا توی جعبه‌هایی که پر از کاه بود.
چون بچه بودیم، باید گونی می‌پوشیدیم. خبری از جشن تولد نبود و اصلا کسی یادش نمی‌آمد ما کی به دنیا آمده‌ایم!

بدتر از همه اینکه وقتی برده بودی یعنی مال کسی بودی و هیچ فرقی با اسب یا وسایل خانه‌ی آن فرد نداشتی.
یعنی خانواده‌ی من پدر و مادرم دارایی شخص دیگری بودند و آن‌ها می‌توانستند ما را بفروشند.
که این کار را هم می‌کردند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب من هریت تابمن هستم!
نویسنده
مترجمشبنم حیدری پور
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات45
زبانفارسی
شابک978-622-274-249-2
موضوع کتابکتاب‌های کمیک و رمان‌های مصور
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب من هریت تابمن هستم!

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب من هریت تابمن هستم!

برای دریافت کتاب من هریت تابمن هستم! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.