معرفی و دانلود کتاب صوتی بیشعوری: راهنمای عملی شناخت و درمان خطرناک‌ترین بیماری تاریخ بشریت

عکس جلد کتاب صوتی بیشعوری: راهنمای عملی شناخت و درمان خطرناک‌ترین بیماری تاریخ بشریت
قیمت:
۷۲۰۰۰ ۵۰,۴۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بیشعوری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بیشعوری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بیشعوری: راهنمای عملی شناخت و درمان خطرناک‌ترین بیماری تاریخ بشریت

خود را در برابر خطرناک‌ترین ویروس جهان واکسینه کنید! خاویر کرمنت در کتاب صوتی بیشعوری به برشمردن انواع و اقسام رفتارهای مخرب پرداخته، و شیوه‌ی اجتناب از آن‌ها را به ما آموخته است. گفتنی است که بیشعوری یکی از پرفروش‌ترین عناوین روان‌شناختی در بازار نشر ایران است.

درباره کتاب صوتی بیشعوری

مرض بیشعوری خطرناک‌ترینِ بیماری‌هاست. دردی کشنده‌تر از وبا و زجرآورتر از سرطان! و این گفته‌ای است که احتمالاً اغلب شما خوانندگانِ محترم مطلب حاضر تصدیقش خواهید کرد. آخر... خب، خودمانیم دیگر، کدام‌یک از ما تا به حال از بیشعوری و بیشعورها زخم نخورده است؟ کدام‌یک از ما هست که داغ زبان‌نفهمی‌ای را که از عوارض حاد این بیماری‌ است، بر دل نداشته باشد؟ مقابل خانه‌ی کدام یک از ما تا به حال آشغال و زباله نریخته‌اند؟ شکل بدنِ کدام‌یک از ما تا به حال دستخوش طعنه‌ی یک بیمار بیشعور قرار نگرفته؟ کدام‌یک از ما هرگز مورد ناسپاسی قرار نگرفته‌ایم؟ در یک کلام؛ کدام یک از ما می‌تواند ادعا کند که در روابط خود با آدم‌های دیگر، به طور کامل از عوارض بیماری بیشعوری در امان بوده است؟ به راستی که هیچ‌یک از ما!

بله. با کمال تأسف بیشعوری همه جا هست؛ حتی اگر از فرط نزدیکی آن را نبینیم و احساسش نکنیم. بیشعوری از این حیث درست مثل اکسیژن است. و به راستی هم که گویی برخی‌ها بی آن دچار خفگی می‌شوند! این دسته، حادترین بیمارانِ مبتلا به مرض بیشعوری‌اند. اما خب، انصافاً تمام بیمارانِ این مرض در چنین وضعیت اسفباری قرار ندارند. درست همانطور که غده‌ی سرطانی گاه خوش‌خیم است و گاه بدخیم، بیشعوری نیز گاه درمان‌پذیر است و گاه نه.

خاویر کرمنت (Xavier Crement) کتاب بیشعوری (Asshole No More) را که از جمله آثار مشهور و پرفروشِ ژانر خودیاری است، برای کمک به همین دسته از بیماران اخیر، یعنی بیشعوران درمان‌پذیر، به رشته‌ی تحریر درآورده! او در این اثر ضمن برشمردن رفتارهای ناپسند و زشت و آسیب‌زایی که عمدتاً از آن‌ها با عنوان رفتار افراد بیشعور یاد می‌کنیم، به ما در شناخت بیشعورهای اطرافمان یاری رسانده. البته، چنانچه از قضا (البته دور از جان شما) خودمان یکی از همان بیشعورهای مورد بحث کتاب باشیم، نباید سرخورده شویم. چون کرمنت برای خود بیشعورها هم درس‌ها و گفتنی‌های بسیار دارد!

خلاصه‌ی کلام: با مطالعه‌ی کتاب بیشعوری خود را در برابر خطرناک‌ترین ویروسی که بشر به خود دیده ایمن خواهید کرد. پس اگر به سلامت خودتان اهمیت می‌دهید، همین حالا اقدام کنید!

افتخارات کتاب صوتی بیشعوری

- از پرفروش‌ترین عناوین در بازار نشر ایران
- حضور در فهرست «کتاب‌هایی که زندگی‌تان را دگرگون خواهند کرد»

نکوداشت‌های کتاب صوتی بیشعوری

- بیشعوری یکی از کامل‌ترین آثار در حیطه‌ی خودیاری است. (Barnes & Noble)
- خاویر کرمنت انقلابی در صنعت خودسازی پدید آورده. (Research Gate)
- کتابی بامزه و شیرین. (Amazon)

کتاب صوتی بیشعوری مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به آثار حیطه‌ی خودیاری مخاطبین اصلی کتاب بی‌شعوری هستند.

با خاویر کرمنت بیشتر آشنا شویم

خاویر کرمنت نویسنده و روانشناسِ آمریکایی است که با نگارش و انتشار کتاب «بیشعوری» یک‌شبه ره صدساله را پیمود و به شهرتی کم‌نظیر دست یافت. از دیگر کتاب‌های کرمنت می‌توان به دو اثر با عناوین پیش رو اشاره کرد: «بیشعورهای گردن‌کلفت»، «بیشعورهای ابدی».

در بخشی از کتاب صوتی بیشعوری می‌شنویم

مشکل بزرگ بیشعوری آن است که همه‌ی افراد، از هر سن و جنس و طبقه، به راحتی به آن مبتلا می‌شوند. بیشعوری با بخش‌هایی از مغز که با قدرت و زرنگی مرتبط است می‌آمیزد و از آنجا که هر فردی در هر موقعیتی به هر حال از قدرت و زرنگی بی‌بهره نیست، همه در خطر ابتلا به آن هستند. هر چه قدرت بیشتر، خطر ابتلا به بیشعوری هم بیشتر. اما این به معنای آن نیست که صرفاً کسانی که با داشتن پول و اسلحه و تریبون و تیغ جراحی و قلم و تسبیح قدرت ظاهری زیادی دارند، بیشعور می‌شوند؛ آن‌ها البته در خط مقدم‌اند، اما قسمت تراژیک‌تر داستان آنجاست که قدرت فقط در این‌ها نیست. دوست داشته شدن، بزرگ‌تر بودن، بچه بودن، ترحم‌انگیز بودن و مواردی از این دست هم قدرت فراوانی در اختیار شخص قرار می‌دهد که به آسانی می‌تواند از آن‌ها سوءاستفاده کند و روزگار دیگران را سیاه کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
22 دقیقه
مقدمه
18 دقیقه
فصل اول: چه کسی بیشعور است؟ - یک: سرگذشت فرد
21 دقیقه
دو: چند سرگذشت دیگر
17 دقیقه
سه: تعریف بیشعوری
37 دقیقه
چهار: ماهیت بیشعوری
17 دقیقه
پنج: شدت بیشعوری
11 دقیقه
فصل دوم: انواع بیشعورها - شش: بیشعور اجتماعی
9 دقیقه
هفت: بیشعور تجاری
11 دقیقه
هشت: بیشعور مدنی
6 دقیقه
نه: بیشعور مقدس‌مآب
9 دقیقه
ده: بیشعور عرفان‌باز
9 دقیقه
یازده: بیشعور دیوان‌سالار
8 دقیقه
دوازده: بیشعور بیچاره
8 دقیقه
سیزده: بیشعور شاکی
11 دقیقه
فصل سوم: وقتی جامعه بیشعور می‌شود - چهارده: تجارت به مثابه‌ی بیشعور
10 دقیقه
پانزده: دولت به مثابه‌ی بیشعور
9 دقیقه
شانزده: خواندن، نوشتن و بیشعوری
10 دقیقه
هفده: بیشعوری در رسانه، یک اپیدمی واقعی
14 دقیقه
فصل چهارم: زندگی با بیشعورها - هجده: کار کردن با بیشعورها
7 دقیقه
وقتی دوست بیشعور است
8 دقیقه
بیست: ازدواج با آدم بیشعور
10 دقیقه
بیست و یک: بیشعور مادرزاد
12 دقیقه
بیست و دو: فرزندان والدین بیشعور
10 دقیقه
فصل پنجم: راه نجات - بیست و سه: مراحل درمان
17 دقیقه
بیست و چهار: وسایل درمان
6 دقیقه
بیست و پنج: سخن پایانی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بیشعوری: راهنمای عملی شناخت و درمان خطرناک‌ترین بیماری تاریخ بشریت
نویسنده
مترجممحمود فرجامی
راویامیرمهدی ژوله
ناشر چاپیانتشارات روزنه
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۲۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
۷۲۰۰۰ ۵۰,۴۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بیشعوری

الهام
۱۴۰۲/۱/۱۳
بار اولی که این کتاب خونده میشه تمامی مطالب و مثالها رو در اطرافیانمون جستجو میکنیم ولی در بار دوم خوندن و یا شنیدن این کتابه که بیشعوری خودمون رو بررسی میکنیم. به نظرم ترجمه ساده و روان این کتاب اونو از کتابهای روانشناسی سنگین که ممکنه پر از اصطلاحات سخت و تخصصی باشه جدا میکنه. هر آدم روشن فکری که ادعا میکنه مدام در حال پیشرفت فردی و اجتماعیه بدون تعصب حداقل دوبار این کتابو باید بخونه تا قبل از اینکه کسی بهش بگه بیشعور خودش از بیشعور شدن ویا بیشعورتر شدنش جلوگیری کنه. البته این کتاب بیشتر تشخیصیه تا درمانی
رضافرزانه
۱۴۰۲/۱/۹
مطالب کتاب در واقع یجوری بحث را پیش میبره که در هر شغلی ودر همه انسانها یه نوع بیشعوری وجود داره که خود اون شخص در وهله اول متوجه آن نیست ولی با رفتارهاش اطرافیان را اذیت یا بهشون آسیب میروسونه واگر بتوانیم این نقص را در خودمون پیدا کنیم و متوجه بشیم قطعا در روند زندگی خودمون واطرافیانمون مفید واقع خواهیم شد بنظر یه جوری رفتار‌های انسانها را موشکافانه داره دنبال میکنه واین رفتارها بستگی به شغل یا موقعیتی که قرار میگیرن در وجود همه انسانها هست واین برام جالب بود.
امیرحسین
۱۴۰۱/۱۲/۲۴
بنظرم هر کتابی می‌تونه ارزش یکبار گوش دادن یا خواندن رو داشته باشه در مجموع سلیقه من نبود اگرچه اکثر دوستانی که کتاب رو نقد میکنن دلیلشون اینه که با خواندن یا شنیدنش به بیشعوری خودشون پی بردن اما به این دلیل خیلی سلیقه من نبود چون طی یک دایره تمام انسان هارو بیشعور میشمرد در ظاهر دسته بندی کرده بود اما در باطن به شکلی می‌گفت همه‌ی ما همه روزه حداقل در ساعاتی بیشعور هستیم با نظرش مخالف نیستم و خب در نوع خودش کتاب بدی نبود ممنون از کتابراه و گویندگان ♥️👍
سعید خ
۱۴۰۲/۴/۱۵
میدونین کتاب خیلی بیشتر از حل مشکل به تکرار مکررات میپردازه، ۵ فصل اول و گوش دادم و بعد اینکه چیزی دستگیرم نشد باز رفتم جلو و یکی ار فصل‌های اخر در مورد درمان هم خوندم، واقعیتش انتظار یک کتاب با مرحله مرحله راه ارایه شده برای درمان رو‌داشتم وگرنه خیلی از ماها میدونیم بالاخره در یک زمینه از زندگی یا میلنگیم! خاطرات ادم‌های دیگه لیست هزار ویژگی یک بیشعور واقعا از نظر من راه درمان نیست... در کل بنظرم کتاب خوبی نبود.
عاطفه
۱۴۰۲/۲/۲۸
من تا حالا ۳ یا ۴ بار این کتاب و خونده بودم ولی به عقیده من این مدل کتابا مثل یه رمان نیست که بخونیش و بذاری کنار، به نظرم هر چند وقت یه بار که میخونیش انگار اولین بار هست که میخونی و تا زمانیکه این موارد تو ضمیر ناخوداگاه ما جا بگیره احتیاج به استمرار داره
وقتی صوتی این کتاب و تو کتابراه دیدم با
مخصوصا صدای امیر مهدی ژوله برام جذاب شد که دوباره گوش کنم
و جالب بود
و پیشنهاد میکنم بهتون حتما گوش بدین
میثم ابراهیمی
۱۴۰۲/۵/۱۰
بی نظیر و جذاب و گوشنواز، آنچنان صدای آقای امیر مهدی ژوله بر روی شما اثر می‌گذارد که نمی‌توانید تا پایان کتاب آن را رها کنید. اگر آقای امیر مهدی ژوله را بشناسید و با نوع شوخی هایش آشنا باشید، احساس می‌کنید این کتاب را خودش نوشته. نکات بسیار مهم و شاید دردناکی را بیان می‌کند که باید به آن‌ها عمیق فکر کنید. حتما توصیه می‌کنم که این کتاب را گوش کنید.
مصطفی رضایی
۱۴۰۲/۱/۱
درود خدمت تمامی عزیزان. یک نکته در ابتدای کتاب گفته میشه (که فرد بی‌شعور اولین قدمی که باید برای رفع بیشعوریش برداره اینه که قبول کنه بیشعوره تا بتونه گام‌های بعدی رو برداره) و بعد از قبول کردن این نکته به شما انواع بیشعوری رو توضیح میده. شما هم با توجه به توضیحات متوجه میشی که کجای کارت میلنگه. در مجموع کتاب خوبی بود.
پیمان یزدانی
۱۴۰۲/۳/۳۱
این کتاب در مجموع کتاب مفیدی بود اما در بخش‌هایی نطرات و دیدگاه‌های نویسنده تند و افراطی به نظر می‌رسید و قابل نقد بود بطوریکه در برخی موارد با ادبیات تندی به بیان دیگاه‌های نژاد پرستانه وضد دین می‌پرداخت مثلا وقتی درباره تاجر چینی صحبت می‌کرد. همچنین ادبیات نویسنده کمی تند و بعضا بی ادبانه بود
لیدا دشتبان
۱۴۰۲/۲/۲
به نظر من این کتاب و هر انسانی تو زندگیش باید ١٠٠٠٠بار گوش کنه نا مملکت گلستان بشه، هر کسی اگر تغیرو از خودش شروع کنه و ایرادای خودشو اصلاح کنه دنیا حای قشنگتری میشه یرای زندگی، من تشکر میکنم از نویسنده این کناب و آقای ژوله که زحمت خواندنشو برامون کشیدن.
ممنون از گروه کتابراه🙏
Eli Khazraei
۱۴۰۱/۸/۲۸
این کتابو سالها پیش خوندم و لذت بردم صوتیش با صدای آقای ژوله بینظیره👍 کتاب در مورد بهتر شدن رسد فردی و جمعی کمک زیادی میکنه و با توجه به نکات گفته شده پی میبریم که بیشعوریم یا نه! یا در جمع بیشعورا گیر افتادیم که ممکنه منجر به بیشعوری خودمون بشه!
Majid Hasanzade
۱۴۰۲/۱۲/۱۹
در شناختن افراد و برخورد با آن‌ها مفید است. من از خواندن آن راضی بودم ولی فوق العاده نبود. و بهترین هدیه برای روز تولد افراد بیشعور که با آن‌ها در ارتباط هستید. چه بیشعور باشید و یا درگیر بیشعورها باشید، در هر صورت این کتاب انتخاب خوبی است.
Sajjad Sartipi
۱۴۰۱/۱۰/۲۴
خیلی دلم میخوایت که بخونم این کتاب رو.
بعد از خوندنش به این نتبجه رسیدم که اکثر مردم باید بدون سوء برداشت این کتاب رو مطالعه کنند. بدون شک خواند این کتاب رو باز هم تکرار خواهم کرد
لیلا کشاورزی
۱۴۰۱/۱۰/۳۰
واقعا از شنیدن این کتاب لذت بردم اگر بخوایم بدون قضاوت کامل بهش گوش کنیم میبینیم که واقعا جامعه با مشکل بیشعوری شدیدا درگیره حتی خود ما.
و صدای اقای ژوله واقعا عالی بود.
مینا غلامی
۱۴۰۱/۵/۱۹
این کتاب به مخاطب نگاه جدیدی برای بررسی رفتار خود و دیگران، میدهد
به بالا رفتن شعور جمعی کمک زیادی می‌کند
از خوانش زیبای آقای ژوله لذت بردم
از عوامل تهیه این کتاب صوتی سپاسگزارم
Amirali Eshgh
۱۴۰۲/۱/۱۳
این کتاب رو هرکسی یک بار باید بخونه، خیلی از ما خیلی از اخلاق‌های بد خودمون رو اصلا نمیشناسیم و خوندن این کتاب باعث میشه خیلی از ایرادات اخلاقی خودمون رو برطرف کنیم
مشاهده همه نظرات 57

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بیشعوری

برای دریافت کتاب صوتی بیشعوری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.