معرفی و دانلود کتاب مهره حیاتی: آیا غیر قابل جایگزین هستید؟

عکس جلد کتاب مهره حیاتی: آیا غیر قابل جایگزین هستید؟
قیمت:
۱۰۸۰۰۰ ۵۴,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مهره حیاتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مهره حیاتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مهره حیاتی: آیا غیر قابل جایگزین هستید؟

ست گودین در کتاب مهره حیاتی بر این نکته تأکید دارد که همه‌ی ما نابغه هستیم و فرصتی طلایی پیش رویمان داریم که اگر از آن استفاده کنیم می‌توانیم به فردی مهم و تأثیرگذار تبدیل شویم. گودین در این کتاب پرفروش و تحسین‌شده، به ما می‌آموزد که چطور به قواعد تحمیلی دنیا تن ندهیم، دست به انتخاب بزنیم و از چرخ‌دنده‌ای معمولی به مهره‌ای غیرقابل‌جایگزین و حیاتی تبدیل شویم. این اثر نامزد جایزه‌ی گودریدز در بخش بهترین کتاب غیرداستانی بوده است.

درباره‌ی کتاب مهره‌ی حیاتی

بسیاری از شرایط کاری و زندگی خود در رنج هستند و احساس رضایت ندارند. شاید عمده‌ترین دلیل نارضایتی این افراد این باشد که در جای نامناسبی قرار دارند، کاری را انجام می‌دهند که با استعدادشان نامرتبط است و از توانایی‌هایشان استفاده‌ای نمی‌شود. آیا این احساس واقعیت دارد یا صرفاً ناشی از خودبزرگ‌بینی و توقع زیاد است؟ بله، این احساس واقعیت دارد و تا حد زیادی از شرایطی بیرونی ناشی می‌شود. درحقیقت این جامعه است که ما را به این وضعیت بغرنج می‌رساند.

ست گودین (Seth Godin)، از متخصصین مسائل سازمانی، معتقد است جامعه‌ی سنتی و واپس‌گرا با تحمیل‌کردن اصولی قدیمی و کلاسیک، آدم‌ها را تحت سلطه و کنترل خود درمی‌آورد و آن‌ها را به چرخ‌دنده‌های صنعت تبدیل می‌کند. چرخ‌دنده‌هایی پیش‌پاافتاده و قابل‌جایگزین که می‌توان راحت تعویض‌شان کرد و نبودشان چیزی را عوض نمی‌کند. جامعه وادارمان می‌کند سرمان را پایین بیاندازیم و کاری به کسی نداشته باشیم و هر چه از ما می‌خواهد انجام دهیم. درنتیجه، به پوچی و بیهودگی می‌رسیم و عمیقاً حس می‌کنیم بودونبودمان فرقی ندارد. گودین در کتاب مهره‌ی حیاتی (Linchpin) از ما می‌خواهد به این شرایط نه بگوییم و در برابرش بایستیم. او اصرار دارد که ما توانایی‌های خیلی بیشتری داریم و می‌توانیم به فردی مهم تبدیل شویم و در سازمان عنصری بسیار تأثیرگذار و حیاتی باشیم. اما این اتفاق مستلزم این است که دست به انتخاب بزنیم و زندگی ماشینی و اجباری‌مان را تغییر دهیم.

ست گودین معتقد است همه‌ی آدم‌ها نبوغ و استعداد دارند. طبیعتاً این نبوغ شبیه به هم نیست و هر کس در زمینه‌ی خاصی استعداد دارد. مسأله‌ی مهم این است که این نبوغ کشف شود و ما در همان مسیر حرکت کنیم. اما جامعه‌ی ما که بر مبنای اصول چندین قرن پیش شکل گرفته، به‌جای کشف استعداد، تلاش می‌کند قوانین خود را تحمیل کند و همه را شبیه هم سازد.

گودین در کتاب مهره‌ی حیاتی این نکته را مطرح می‌کند که در زندگی همه فرصتی مهم وجود دارد، و باید از این لحظه‌ی طلایی استفاده کرد و شرایط را تغییر داد. این همان بزنگاهی است که باید تصمیم‌مان را بگیریم و بین زندگی متوسط و زندگی ایده‌آل دست به انتخاب بزنیم. گودین می‌گوید ما به زندگی متوسط عادت کرده‌ایم چون بی‌خطر است و احتیاجات ابتدایی‌مان را تأمین می‌کند؛ اما درنهایت، از ما مهره‌ای بی‌اثر و خنثی می‌سازد که خیلی راحت قابل حذف است. اگر می‌خواهیم این‌گونه نباشد، اگر می‌خواهیم مهره‌ای غیرقابل‌جایگزین و حیاتی باشیم، باید در برابر این کلیشه‌ها بایستیم و به زندگی متوسط نه بگوییم. ست گودین در کتابش به ما می‌آموزد که چطور این کار را انجام دهیم، چه موانعی بر سر راهمان است و چگونه باید بر آن‌ها غلبه کنیم.

کتاب مهره‌ی حیاتی با استقبال خیلی خوبی مواجه شد و فروش زیادی به دست آورد. این اثر را نشر آموخته با ترجمه‌ی علیرضا خاکساران عرضه کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب مهره‌ی حیاتی

  • در لیست پرفروش‌ترین آثار نیویورک‌ تایمز؛
  • نامزد جایزه‌ی گودریدز در بخش بهترین کتاب غیرداستانی؛
  • جزو بیست کتاب برتر حوزه کسب‌وکار به انتخاب مجله‌ی بلومبرگ؛
  • حضور در فهرست «کتاب‌هایی که زندگی‌تان را دگرگون خواهند کرد»؛

نکوداشت‌های کتاب مهره‌ی حیاتی

  • کتاب مهره‌ی حیاتی یک هدیه است. (جاکلین نووگراتز، بنیان‌گذار آمریکن فاند)
  • گودین در این کتاب افکار غافلگیرکننده و نامتعارفش را با شوخ‌طبعی ترکیب می‌کند و ارائه می‌دهد. (بیزینس‌ویک)
  • آینده‌ی کار (و دنیا) این‌چنین خواهد بود. این چیزی است که در اطرافتان دارد اتفاق می‌افتد. (تونی هسیه، مدیرعامل شرکت زاپو)
  • اگر ست گودین وجود نداشت، مجبور بودیم خودمان ابداعش کنیم، به‌ خاطر اینکه وجودش ضروری است. شما در دستانتان کتابی متقاعدکننده، ساده و کاربردی دارید. لطفی در حق خودتان کنید و آن را بخوانید؛ در آینده از خودتان ممنون خواهید بود. (آلن وبر، مجله‌ی فست کمپانی)

کتاب مهره‌ی حیاتی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید به انسان مهمی تبدیل شوید و فردی غیرقابل‌جایگزین در دنیا باشید، کتاب مهره‌ی حیاتی برای شماست.

با ست گودین بیشتر آشنا شویم

ست دبلیو. گودین (متولد 1960)، سخنران، کارآفرین و مؤلف آمریکایی است. او نویسنده‌ی بسیار پرکاری است و در طول سی‌وپنج سال نزدیک به چهل کتاب نوشته است که نیمی از آن‌ها در لیست پرفروش‌ترین آثار سال قرار گرفتند. همچنین کتاب‌های او به بیشتر از سی زبان ترجمه شده‌اند. «گاو بنفش»، «قبایل»، «فریب ایکاروس» و «شیب» ازجمله معروف‌ترین کتاب‌های او محسوب می‌شوند. گودین بنیان‌گذار دو شرکت اسکوئیدو و یویوداین هم هست. او در حوزه‌های متنوعی تبحر دارد و در مورد جنبه‌های مختلف سازمانی، از بازاریابی تا رهبری، صحبت می‌کند. نام ست گودین در تالار مشاهیر بازاریابی و بازاریابی مستقیم قرار گرفته است.

در بخشی از کتاب مهره حیاتی: آیا غیر قابل جایگزین هستید؟ می‌خوانیم

بیشتر افرادی که حقیقت را می‌بینند آن را نمی‌پذیرند. ممکن است مشتری ناراضی، کالای بنجل یا سقوط یک صنعت را تشخیص دهیم، ولی نخواهیم به آن توجهی کنیم. به آینده‌ای متفاوت وابسته‌ایم، برای همین داده‌ها را نادیده گرفته یا از اهمیت آن می‌کاهیم.

قصد دروغ گفتن نداریم؛ فقط جرأت اقرار نداریم.

عده‌ی انگشت‌شماری که می‌توانند حقیقت را ببینند و از آن آگاه باشند اغلب برای به زبان آوردن آن تأمل می‌کنند. نمی‌خواهید وضعیت موجود به هم بریزد. از این می‌ترسید که اگر بگویید پادشاه عریان است، همتایان‌تان خون‌شان به جوش آید. تعلل می‌کنید، چون به شما یاد داده‌اند کسی که عضو تیم است این کار را نمی‌کند؛ فرد هوچی‌گر از این کارها می‌کند.

سازمان‌های هوشمند به‌دنبال افرادی می‌گردند که بتوانند دنیا را همان طور که هست ببینند. ولی تا زمانی که حقیقت را درک نکنید و آن را با دیگران به اشتراک نگذارید، این مهارت ارزشی ندارد.

یکی از آژانس‌های مسافرتی را که می‌شناسید در نظر آورید که وجود مشکل در این صنعت را انکار می‌کرد و آن‌قدر این دست آن دست کرد که نابود شد. یا نماینده‌ی فروشی که اوضاعش کم‌کم کساد شد و به آخر خط رسید، چون در آن شرایط، ادامه‌ی کار مهم‌تر از درک حقیقت بود. طبیعت ما انسان‌ها این است که از جهان‌بینی خود دفاع کنیم و قصه‌هایی بسازیم که ما را از اعترافات دشوار مصون دارد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجم
مقدمه
1. دنیای جدید کار
2. به انتخابتان فکر کنید
3. نهادینه‌سازی باورها: چگونه به اینجا رسیدیم؟
4. تبدیل شدن به مهره‌ی حیاتی
5. آیا سخت‌کوشی در اتاقکی اداری امکان‌پذیر است؟
6. مقاومت
7. فرهنگ قدرتمند هدایا
8. هیچ نقشه‌ای وجود ندارد
9. انتخاب با شماست
10. فرهنگ ارتباط
11. هفت توانایی مهره‌ی حیاتی
12. وقتی هنرتان نتیجه نمی‌دهد
13. خلاصه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مهره حیاتی: آیا غیر قابل جایگزین هستید؟
نویسنده
مترجمعلیرضا خاکساران
ناشر چاپینشر آموخته
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات296
زبانفارسی
شابک978-600-8237-55-6
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
۱۰۸۰۰۰ ۵۴,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مهره حیاتی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مهره حیاتی

برای دریافت کتاب مهره حیاتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.