معرفی و دانلود کتاب مهره سوخته

عکس جلد کتاب مهره سوخته
قیمت:
۸۰۰۰۰ ۴۰,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مهره سوخته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مهره سوخته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مهره سوخته

کتاب مهره سوخته اثر زینب حسینی کهنی، رمانی معمایی است. این کتاب، داستان دختر خبرنگاری را روایت می‌کند که درگیر وقایع و مشکلاتی شده که ریشه در گذشته‌ی زندگی‌اش دارد. نویسنده در این رمان وقایع را به تعلیق می‌اندازد و خواننده را غرق در کنجکاوی و دلهره می‌کند.

درباره‌ی کتاب مهره‌ی سوخته

زینب حسینی کهنی (فاخته) در کتاب مهره‌ی سوخته، داستانی معمایی و کنجکاوی‌برانگیز را از زندگی دختر خبرنگاری که درگیر مشکلاتی مبهم و نامشخص شده، روایت می‌کند.

شمیم، دختر خبرنگاری که پدر و مادرش را در زلزله از دست داده و با دوست و همکارش، هنگامه زندگی می‌کند، در حین فعالیت‌های حرفه‌ای دچار مشکلاتی می‌شود. داستان از دزدیده شدن کیف او با هدف به دست آوردن فلش حاوی گزارشات کاری‌اش آغاز می‌شود. مردی ناشناس به نام عمران، کیف و فلش را از دزد می‌گیرد و به شمیم تحویل می‌دهد، اما پس از این، او را رها نمی‌کند. عمران با دوستش حامد، از شمیم به عنوان یک خبرنگار، درخواستی دارند و انتظار دارند که شمیم درخواست آنان را بی‌چون و چرا بپذیرد. نپذیرفتن این درخواست، آغاز ماجراست. از طرفی سیامک که در گذشته با شمیم داستان‌هایی داشته و پولی به او قرض داده بوده، مدام برای شمیم مزاحمت ایجاد می‌کند. او در پی ازدواج با شمیم است، اما شمیم مایل به این ازدواج نیست.

داستان با اتفاقات عجیبی که برای شمیم و به واسطه‌ی او، هنگامه، می‌افتد ادامه می‌یابد. وقایعی مانند یادداشت گذاشتن در خانه‌ی این دو دختر، اقدام به آتش زدن ساختمان محل زندگی‌شان و... .

نقطه‌ی قوت داستان این است که دلایل این وقایع مبهم است و خواننده به صورت مداوم در تعلیق قرار دارد. بسامد اتفاقات و گره‌های داستان بالاست و نویسنده تقریباً هیچ گرهی را تا اواسط داستان باز نمی‌کند. همین مسئله به تعلیق‌های داستان دامن می‌زند و معماگونه بودن داستان را افزایش می‌دهد. بخش مهمی از جذابیت این رمان در گرو همین تعلیق‌ها و برانگیختن کنجکاوی است.

راوی داستان سوم‌شخص است. روایت هرازگاهی مانند فیلم‌های سینمایی برش می‌خورد و زوایای متفاوتی از داستان را به هم ربط می‌دهد. توصیفات نویسنده از وقایع نیز به گیرایی داستان کمک بسیاری می‌کند.

نویسنده در بعضی از صحنه‌ها، مهارت لازم را برای پردازش داستان به کار نگرفته است. گاه بعضی از قسمت‌های داستان فاقد واقع‌نمایی لازم‌اند و حتی مضحک جلوه می‌کنند. ارتباط‌های اولیه‌ی شمیم و هنگامه با حامد و عمران از این دست صحنه‌ها هستند.

زبان داستان ساده و بدون پیچیدگی است. بخشی از روان بودن داستان، تحت تأثیر همین زبان ساده و معیار است. بعضی از عبارات و اصطلاحات عامیانه در داستان، صمیمیت بین راوی و خوانندگان را بیشتر می‌کند. هم‌چنین بیان طنزآلودی که در بیشتر صحنه‌های رمان جاری است، عامل دیگر جذابیت کتاب مهره‌ی سوخته تلقی می‌شود.

رمان مهره‌ی سوخته، زندگی شمیم، خبرنگار جوان را در کشاکش اتفاقاتی مبهم و مرموز به تصویر می‌کشد. اتفاقاتی که از طرفی با سیامک و از طرفی با عمران و حامد ارتباط دارد. تمام داستان در هاله‌ای رمزآمیز و گنگ پیچیده شده و مخاطب در این سیر روایی، به صورت مداوم درگیر تلاش برای کشف اسرار و معماهاست.

کتاب مهره‌ی سوخته، نوشته‌ی زینب حسینی کهنی (فاخته) در انتشارات طلایه به چاپ رسیده است.

کتاب مهره‌ی سوخته برای چه کسانی مناسب است؟

این رمان برای کسانی که به داستان‌های اجتماعی، پررمز و راز، معماگونه و پرابهام علاقه‌مند هستند، مناسب است.

در بخشی از کتاب مهره سوخته می‌خوانیم

مایکل نفس عمیقی از سینه خارج ساخت و با تکان سر حرف عمران را تایید کرد، به سمت میزی کنج سالن راه افتاد که بساط بازی به پا بود. یک بسته تراول از جیبش بیرون کشید و میان بازی‌شان پرت کرد و همین موجب جلب توجه همگان شد.

شیخ قادر به تندی سر‌بلند کرد که با دیدن مایکل با آن ابروی بالا رفته و نگاه تمسخرآمیزی که آن‌ها را زیر نظر گرفته بود او را به بازی دعوت کرد.

مایکل شانه‌ای بالا انداخت و روی یکی از صندلی‌هایی که به لطف برخاستن بازیکن مقابل قادر خالی شده بود، جای گرفت. عمران که از کار‌های مایکل سردرنمی‌آورد تصمیم گرفت در سکوت به تماشای او مشغول شود.

دقایقی چند از بازی نگذشته بود که صدای فریاد عرب‌ها بلند شد و مرد ورزیده‌ای با چهره‌ای که پیر بودنش را کم‌تر نشان می‌داد نیمی ‌از پول‌های روی میز را به سمت مایکل سوق داد.

از حرص زیادش جام نوشیدنی‌اش را برداشت اما از خالی بودنش کفری شد و فریاد کشید، که دختری ریزنقش به سرعت خود را کنار او رساند و جام پری به دستش داد، نگاه حضار که هیچ نگاه پرلذت و در عین حال متعجب قادر هم تا روی صورت نیمه پوشیده دختر کشیده شد که سر به زیر انداخت.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مهره سوخته
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات طلایه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات639
زبانفارسی
شابک978-600-7602-86-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
۸۰۰۰۰ ۴۰,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مهره سوخته

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مهره سوخته

برای دریافت کتاب مهره سوخته و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.