معرفی و دانلود کتاب مهندسی و طراحی دیوارهای حائل و سیلبند

برای دانلود قانونی کتاب مهندسی و طراحی دیوارهای حائل و سیلبند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مهندسی و طراحی دیوارهای حائل و سیلبند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مهندسی و طراحی دیوارهای حائل و سیلبند

کتاب مهندسی و طراحی دیوارهای حائل و سیلبند یک راهنمای کاربردی برای ارائه‌ی روش‌های ساخت و طراحی فونداسیون دیوارهای حائل و سیلبند است. کتاب حاضر را گروهی از نویسندگان در مؤسسه‌ی فرهنگی-هنری دیباگران تهران منتشر نموده‌اند.

درباره‌ی کتاب مهندسی و طراحی دیوارهای حائل و سیلبند

کتاب مهندسی و طراحی دیوارهای حائل و سیلبند با هدف آموزش چگونگی طراحی و ساخت مطمئن و به‌صرفه‌ی دیوارهای حائل و سیلبند، به صورتی ساختارمند و کاربردی به انتشار رسیده است. شیما بهادری، علی ابراهیمی و مهدی بهداروندی عسکر در مقدمه‌ی این کتاب روی این نکته تأکید ورزیده‌اند که این کتاب راهنما در مرتبه‌ی نخست، ویژه‌ی آن دسته از دیوارهای حائلی است که تحت بارگذاری هیدرولیکی نظیر جریان آب، قرار گرفتن در معرض محیط شیمیایی آلوده و... باشند.

به پیروی از ساختار تمام کتب نظری، نخستین فصل کتاب مهندسی و طراحی دیوارهای حائل و سیلبند به مقدمات و ملاحظات عمومی اختصاص یافته است. در این فصل مفاهیمی نظیر طراحی انواع دیوارهای حائل و سیلبند، تفاوت دیوار سیلبند و حائل و هماهنگی بین واحدها شرح داده شده است.

با توجه به این که این کتابچه‌ی راهنما کوشیده است تمام جوانب را برای طراحی و ساخت در نظر داشته باشد، در دومین فصل به سراغ مبحث تأثیرگذار نیروهای وارد بر دیوار می‌رود. مؤلفان پس از مقدمه‌ای در این فصل، نیروها و فشار خاک و آب و نیروهای تکمیلی را بررسی نموده‌اند.

پایداری سازه، مفهومی است که در سومین فصل کتاب به آن پرداخته شده است. برای ورود به این مبحث ضروری است خواننده با اطلاعاتی از قبیل شرایط بارگذاری، ملاحظات پایداری، پایداری در مقابل واژگونی، پایداری لغزشی سازه و... آشنا باشد سپس به سراغ روش طراحی برود.

مؤلفان در فصل پنجم و ششم، به ترتیب نکاتی در مورد تحلیل فونداسیون و طراحی و ساخت جزئیات و علت‌های اجرای نامناسب بیان کرده‌اند. هفتمین فصل نیز به ملاحظات خاص برای دیوارهای سیلبند تعلق دارد. نویسندگان پس از ذکر مشخصات عمومی از کنترل تراوش، ملاحظات فونداسیون، انواع ستون‌های یکپارچه (Monolith) و دیگر الزامات این بخش سخن گفته‌اند.

از آنجایی که پایداری در دیوار حائل ثقلی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، نویسندگان در فصل‌ هفتم کتاب مهندسی و طراحی دیوارهای حائل و سیلبند به دیوارهای ثقلی بتنی پرداخته‌ و ویژگی‌های آن را برای طراحی و تعیین عملکرد، برشمرده‌اند.

دیوار بتن مسلح طره‌ای (کنسولی) عنوان هشتمین فصل این کتاب است و در فصل نُهم نیز مطالب باارزشی در مورد انواع جایگزین دیوارهای حائل و سیستم‌های خاک‌ریزی که به‌طور مکانیکی تثبیت شده‌اند، بیان شده است. این کتاب با فصل سیستم‌های مدولار بتنی پیش‌ساخته به پایان می‌رسد.

کتاب مهندسی و طراحی دیوارهای حائل و سیلبند را مؤسسه‌ی فرهنگی-هنری دیباگران تهران به انتشار رسانده است.

کتاب مهندسی و طراحی دیوارهای حائل و سیلبند برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب یک راهنمای ویژه، کاربردی و تخصصی برای دانشجویان، کارشناسان و پژوهشگران مهندسی عمران محسوب می‌شود. علاوه بر آن، راهنمایی‌های موجود در این کتابچه، برای تمام بخش‌های HQUSACE/OCE و طراحان و مسئولان طرح‌های عمرانی نیز مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب مهندسی و طراحی دیوارهای حائل و سیلبند می‌خوانیم

دیوار سیلبند به عنوان هر دیواری که عملکرد اصلی آن ممانعت از جریان سیل در زمین مجاور است تعریف می‌شود. دیوارهای دریایی که به عنوان سازه‌هایی که نواحی آب و خشکی را جدا می‌کنند و برای جلوگیری از فرسایش و سایر آسیب‌های ناشی از عملکرد موج طراحی می‌گردند، تعریف می‌شوند در این کتابچه به طور اختصاصی پوشش داده نشده‌اند. این دیوارها، غالبا در لبه آب ساخته می‌شوند، اما می‌توانند به منظور مقاومت در برابر تناوب‌های آب بلند، روی خشکی نیز ساخته شوند. دیوارهای دریایی، به طور کلی توسط یک مقطع عرضی حجیم و وجه شکل داده شده به سمت دریا مشخص می‌شوند، تا انرژی موج را مستهلک کنند. دیوارهای ساحلی، با این حال، عموما در خط آب بلند طبیعی به سوی خشکی، ایجاد می‌شوند، به طوریکه تنها توسط تندباد یا جزر و مد غرق آب می‌شوند و ساقه طره‌ای با وجه صاف دارند که در این کتابچه راهنما نمایش داده شده است.

ب- انواع فونداسیون: این کتابچه راهنما روشهای طراحی فونداسیون دیوارهای حائل و سیلبند روی فونداسیون‌های کم عمق را شرح می‌دهد. یعنی باربری مستقیما روی خاک یا سنگ است. این راهنما شامل طراحی زیر سازه دیوار با فونداسیون شمع نیست و در EM 1110-2-2906 پوشش داده شده است.

- راهنمای دیوارهای سیلبند: دیوار سیلبند به عنوان یک حالت خاص از دیوار حائل عمل می‌کند. این راهنما برای هر دو دیوار حائل و سیلبند به کاربرده می‌شود، مگر اینکه به طور مخصوص اشاره شود.

- جنبه‌های ژئوتکنیکی و سازه‌ای: هم جنبه‌های ژئوتکنیکی و هم سازه‌ای گنجانده شده است. هماهنگی مهندسان ژئوتکنیک، سازه و زمین‌شناسان در طراحی دیوارهای حائل و سیلبند ضروری می‌باشد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مقدمه
فصل 2: ملاحظات عمومی طراحی
فصل 3: نیروهای وارد بر دیوار
فصل 4: پایداری سازه
فصل 5: تحلیل فونداسیون
فصل 6: طراحی و ساخت جزییات و علت‌های اجرای نامناسب
فصل 7: ملاحظات خاص برای دیوارهای سیلبند
فصل 8: دیوارهای ثقلی بتنی
فصل 9: دیوار بتن مسلح طره‌ای (کنسولی)
فصل 10: انواع جایگزین دیوارهای حائل

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مهندسی و طراحی دیوارهای حائل و سیلبند
نویسنده، ،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات437
زبانفارسی
شابک978-600-124-969-3
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی عمران، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۶۵۰۰۰ ۵۸,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مهندسی و طراحی دیوارهای حائل و سیلبند

برای دریافت کتاب مهندسی و طراحی دیوارهای حائل و سیلبند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.