معرفی و دانلود کتاب آفا (استتار، فریب، اختفاء)

عکس جلد کتاب آفا (استتار، فریب، اختفاء)
قیمت:
17000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آفا (استتار، فریب، اختفاء) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آفا (استتار، فریب، اختفاء) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آفا (استتار، فریب، اختفاء)

کتاب آفا (استتار، فریب، اختفاء) به تلاش‌های فردی و یگانی همانند همرنگ شدن با محیط، حرکات و جابجایی، نور و تولید صدا، کنترل برنامه، پراکندگی و عملیات فریب می‌پردازد. بدون اغراق آفا حتی از آموزش‌های نظامی چون رزم انفرادی و آموزش تخصصی نیز اهمیت بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد.

به حداقل رساندن تلفات و ضایعات در جنگ از اولین وظایف فرماندهان در تمامی رده‌های سلسله مراتب فرماندهی است و تردیدی نیست که آمار بالای نیروی انسانی و به کار گرفتن صحیح از توانمندی‌های آن‌ها از عوامل تعیین کننده رزم است. فرماندهان باید به تکنیک و تاکتیک‌های استتار، فریب و اختفاء اشراف کامل داشته باشند و با طراحی و برنامه ریزی‌های مناسب آموزشی، یگان‌های تحت امر خود را با رموز و ظرایف آفا آشنا نموده تا در شرایط عملیاتی آسیب پذیری آن‌ها به حداقل ممکن برسد.

یک فرد نظامی در وهله اول باید در شرایط دشوار و پیچیده جنگی زنده بماند تا توانایی استفاده از مهارت‌ها و تکنیک‌های آموخته شده نظامی را به کار برد. اگر چه در مورد استتار، فریب و اختفاء باید وضعیت نیروهای خود را مد نظر قرار داد و به نحو شایسته‌ای از آن استفاده نمود اما آگاهی و دانستن چگونگی استفاده از آفا در مقابل نیروهای دشمن نیز اهمیت خاص خود را داراست.

در بخشی از کتاب آفا (Camouflage, concealment, and decoys) می‌خوانیم:

آفا سطح مؤثر عوامل شناسائی، نظارتی و هدف یابی دشمن را پایین می‌آورد. دیدبانان ناظران ماهر و سنسورهای پیشرفته می‌توانند توسط مبهم کردن نشانه‌ها و ردپاهای تجهیزات و یگان‌ها در صحنه نبرد، مغلوب گردند. باید از قدرت‌ها و تلاش‌های شناسائی دشمن برای ارزیابی، الگویابی، کاربرد و تشخیص قابلیت‌های نیروهای خودی جلوگیری شود.

آفا قدرت بقای نیروهای خودی را با کاهش قدرت تشخیص، شناسائی و درگیری با نیروهای خودی، بالا می‌برد. بقاء در بر گیرنده تمامی اعمالی است که پرسنل و تأسیسات و منابع را از گزند عملیات و قدرت آتش نیروهای دشمن محافظت می‌نماید.

تکنیک‌های بقاء شامل استفاده از معیارهای فیزیکی مانند مبارزه، موقعیت حفاظت شده؛ تجهیزات هسته ای، بیولوژیکی، شیمیائی؛ و تمهیدات زرهی، می‌شود. این اقدامات وابسته به تاکتیک‌های اقدامات متقابلی مانند پراکندگی و انتشار، تکنیکهای حرکتی، امنیت ارتباطاتی، آفا و عملیات دودزا (نوعی از آقا)، می‌باشد. بهبود بخشیدن به قدرت بقاء توسط آفا تنها به عملیات جنگی محدود نمی‌شود. جلوگیری از جمع آوری اطلاعات در مورد نیروهای خودی در زمان صلح توسط دشمن نیز امری مفید بشمار می‌آید.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: اصول و پایه
فصل دوم: تهدید
فصل سوم: اصول بنیادی
فصل چهارم: عملیات آفندی
فصل پنجم: عملیات پدافندی
فصل ششم: اهداف با ارزش
فصل هفتم: محیط‌های خاص

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آفا (استتار، فریب، اختفاء)
مترجمکمال درخشانی
ناشر چاپیانتشارات راهبردی نهاجا
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات155
زبانفارسی
شابک978-600-8489-20-7
موضوع کتابکتاب‌های علوم نظامی
قیمت نسخه الکترونیک
17000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آفا (استتار، فریب، اختفاء)

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آفا (استتار، فریب، اختفاء)

برای دریافت کتاب آفا (استتار، فریب، اختفاء) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.