معرفی و دانلود کتاب میان دو آتش: حقیقت، جاه طلبی و سازش در روسیه دوره پوتین

عکس جلد کتاب میان دو آتش: حقیقت، جاه طلبی و سازش در روسیه دوره پوتین
قیمت:
۳۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب میان دو آتش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب میان دو آتش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب میان دو آتش: حقیقت، جاه طلبی و سازش در روسیه دوره پوتین

تحلیلی درخشان از پدیده‌ی پوتینیسم! کتاب میان دو آتش نوشته‌ی جاشوا یافا، روسیه‌ی پرتلاطم پوتین را روایت می‌کند و با نثری توامان خبری و رمان‌گونه جنبه‌های مختلفی از زندگی روسی را به تصویر می‌کشد. این کتاب موارد مختلفی چون استقلال چچن، فضای سیاست‌آلود رسانه، الحاق کریمه و... را بررسی می‌کند و از نقل‌قول‌های مستقیم و غیرمستقیم پرشماری نیز استفاده کرده است. این اثر در سال 2021 برنده جایزه اورول شده است.

درباره کتاب میان دو آتش:

جاشوا یافا (Joshua Yaffa) در کتاب حاضر ما را با برخی از برجسته‌ترین چهره‌های کشور روسیه آشنا می‌کند که هویتشان را در سایه سیستم پوتین ساخته‌اند. افرادی که در این کتاب به آن‌ها پرداخته می‌شود از سیاستمداران و کارآفرینان تا هنرمندان و مورخان را شامل می‌شود که هر کدام اگر بین جاه‌طلبی‌های خود و خواسته‌های همه جانبه دولت دچار مشکل شده‌اند، مسیری جداگانه برای سازش را طی کرده‌اند.

برخی حیله‌گری و بدبینی را به کار می‌گیرند تا هر نوع مزایا و امتیازاتی را از دولت و صاحبان قدرت بگیرند و اما افراد دیگر که خود را کمتر ماهر می‌دانند، در این سیستم شکسته و تضعیف می‌شوند. آنچه همه‌ی این افراد را به هم پیوند می‌دهد شبکه و سیستم متناقضی است که با آن‌ها روبرو هستند. کتاب میان دو آتش، حقیقت جاه طلبی و سازش در روسیه دوره پوتین است و زندگی افرادی را روایت می‌کند که می‌دانند برای تحقق رویاهایشان باید در درجات مختلفی با دولت روسیه همکاری کنند.

جاشوا یافا زندگی این شخصیت‌ها را با ادبیات آمیخته و ما را با روشن کردن حقایق شگفت‌زده می‌کند و از همین طریق تمام زوایای حقیقت حکمرانی پوتین را افشا می‌نماید. او نشان می‌دهد که چگونه شهروندان روسیه زندگی خود را حول خواسته‌های یک دولت دمدمی مزاج و غالباً سرکوبگر شکل می‌دهند. یافا ما را از پوتینیسم و فضایی که در روسیه حاکم است، آگاه می‌کند.

کتاب میان دو آتش (Between two fires: truth, ambition, and compromise in Putin's Russia) مردم را به خاطر همکاری با کرملین محکوم نمی‌کند بلکه مواردی را بررسی می‌کند که آن‌ها را وادار به همراهی با کرملین و اطاعت بی‌چون و چرا از سیستم حاکم کرده است. جاشوا یافا در این اثر به گذشته‌ی پرآشوب روسیه و مردمانی که تحت حکومت استالین، خروشچف و... زندگی کرده‌اند، اشاره می‌کند و رویداد‌های تاریخی و سیاسی شوروی سابق را شرح می‌دهد.

نویسنده کتاب حاضر را در هشت فصل تقسیم‌بندی کرده که یک شخصیت اصلی محوریت هر فصل قرار دارد که انتخاب‌ها، فرصت‌طلبی‌ها و سازش افرادی را که در دوران سلطه پوتین زندگی می‌کنند مورد بررسی قرار می‌دهد.

جوایز و افتخارات کتاب میان دو آتش:

- برنده جایزه اورول در سال 2021
- برگزیده بهترین کتاب سال توسط نقدهای KIRKUS
- برگزیده بهترین کتاب سال توسط NPR

نکوداشت‌های کتاب میان دو آتش:

- روایتی ظریف و خیره‌کننده. (وال‌استریت ژورنال)
- کتابی متفاوت و فراموش‌نشدنی. (پاتریک رادن کیف، نویسندۀ هیچ نگو)
- کتابی مهم درباره‌ی روسیه و اثری تراز اول در باب اخلاقیات و انتخابگری. (شبکه‌ی رادیویی ان‌پی‌آر)
- فراموش نشدنی... کتابی درباره روسیه پوتین که شبیه هیچ کتاب دیگری نیست. (نیویورک تایمز)

کتاب میان دو آتش مناسب چه کسانی است؟

این اثر را به افرادی که به سیاست روسیه علاقه دارند و نسبت به رخدادهای آن کنجکاو هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

جاشوا یافا را بیشتر بشناسیم:

جاشوا یافا به عنوان خبرنگار نشریه‌ی نیویورکر در مسکو اقامت دارد. او به عنوان یکی از نامزدهای نهایی جایزه‌ی لیوینگستون معرفی شده بود و همچنین بابت فعالیت‌هایی که در روسیه انجام داده، جایزه‌ی جورج اورول و آکادمی آمریکایی برلین را دریافت کرده است.

در بخشی از کتاب میان دو آتش می‌خوانیم:

الحاق کریمه اشتیاق بازیابی شکوه همایونی را زنده کرد، مراد و مقصودی که با فروپاشی شوروی در هم شکسته بود. بازگشت کریمه به دامن روسیه عوایدی ملموس داشت و در فضای سیاسی روسیه اقدامی انتقام‌جویانه برای دوران پر از تحقیر و توهین پساشوروی به حساب می‌آمد. همان‌طور که پوتین در نطق پیروزمندانۀ خود گفت، بهار سیاسی به فضای روسیه بازگشته بود. روسیه در حال جابه‌جایی مرزها و احیای ظاهر پیشین خود بود و غرب نیز کاری از پیش نمی‌برد. واکنش دولت‌های غربی در سرزنش و تحریم روسیه مُهر تأییدی بر شجاعت و قابلیت سیاسی این کشور قلمداد می‌شد.

درگیری‌های بیشتر در طی ماه‌های بعد در شرق اوکراین به بروز احساسات عمومی دامن ‌زد. عوامل نفوذی روسیه در اوکراین و میهن‌پرستانی که داوطلبانه وارد کارزار شده بودند به تحریک هر چه بیشتر جدایی‌طلبان ضد کی‌یف در دونباس می‌پرداختند. دونباس منطقه‌ای صنعتی و مملو از معادن زغال‌سنگ است که روابط اقتصادی و فرهنگی دیرینه‌ای با روسیه دارد. این جنگ فراز دیگری از درگیری‌های مسکوت از آغاز جنگ سرد بود: کشمکشی بزرگ با ایالات متحده و غرب.

برتری یافتن بر دولت‌ها و نهادهای غربی جای خود را به مواجهۀ مستقیم داده بود و تظاهر به مهربانی در روابط روسیه و غرب جایی نداشت. چنین چرخشی حاکی از آن بود که فرهنگ سیاسی نزد محافظه‌کاران و تندروها دستخوش تغییر است. صحبت از بسیج عمومی و نگرانی از بابت عناصر نامطلوب داخلی و خارجی بود. پوتین در نطق خود دربارۀ الحاق کریمه صحبت از «ستون پنجم» و «خیانتکاران ملی» را پیش کشید که به اختلاف‌افکنی در داخل روسیه مشغول‌اند.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت ناشر
سخن مترجم
پیشگفتار سیّاس
فصل اول: استاد مراسم‌ها
فصل دوم: از اژدها برحذر باش
فصل سوم: آخرین کشیش آزاده
فصل چهارم: پادشاه مغرور
فصل پنجم: نوشته‌هایی در باب اردوگاه
فصل ششم: ‌جهنمی برپاشده بر زمین
فصل هفتم: ‌موجودات حساس
سخن آخر پدران و پسران
سپاس‌نامه
منابع
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب میان دو آتش: حقیقت، جاه طلبی و سازش در روسیه دوره پوتین
نویسنده
مترجمنیما حسن ویجویه
ناشر چاپیانتشارات نگاه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات471
زبانفارسی
شابک978-622-2671-51-8
موضوع کتابکتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب میان دو آتش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب میان دو آتش

برای دریافت کتاب میان دو آتش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.