معرفی و دانلود کتاب میراث پادشاه: و بیست و سه داستان کوتاه دیگر

عکس جلد کتاب میراث پادشاه: و بیست و سه داستان کوتاه دیگر
قیمت:
۳۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب میراث پادشاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب میراث پادشاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب میراث پادشاه: و بیست و سه داستان کوتاه دیگر

کتاب میراث پادشاه نوشته‌ی ویلیام الیوت گریفیس مجموعه‌ای از داستان‌های شیرین، روان و لذت‌بخش از سرزمین ولز است. گریفیس با داستان‌سرایی فوق‌العاده‌ی خود و با غریزه‌ای که در ریتم بخشیدن به داستان‌ها با ذکر جزئیات دارد، شما را به دنیای اسرارآمیز افسانه‌های قدیمی ولز می‌برد.

درباره‌ی کتاب میراث پادشاه

نویسنده‌ی کتاب میراث پادشاه (Welsh Fairy Tales)، ویلیام الیوت گریفیس (William Elliot Griffis)، یک پنسیلوانیایی مغرور از تبار ولز بود. او یک خاورشناس برجسته، مدرس، نویسنده‌ای پرکار و وزیر کنگره نیز بود، اما بیشتر به عنوان یک ولزی اهل پنسیلوانیا شناخته می‌شد. گریفیس این کتاب را به پدربزرگ متولد ولز خود، کاپیتان جان گریفیس تقدیم کرده است. وی از سال 1900 به بعد کتاب‌های زیادی در رابطه با قصه‌های پریان به رشته‌ی تحریر درآورد. ویلیام الیوت گریفیس به عنوان نویسنده و استاد، سفرهای زیادی به کشورهای اروپایی به ویژه هلند داشته که باعث فهم عمیق او از فرهنگ کشورهای اروپایی شده است.

آیا ولزی‌ها نیز افسانه‌های خود را دارند؟ درون‌مایه‌ی این افسانه‌ها چیست؟ داستان‌های پریانِ برادران گریم از آلمان ممکن است به شهرت جهانی رسیده باشد (خصوصاً به لطف والت دیزنی و دیگر کمپانی‌های ساخت انیمیشن)، اما کشورهای دیگر نیز افسانه‌های خود را دارند که آنها نیز شایسته‌ی توجه هستند. در کتاب میراث پادشاه، خواننده با مجموعه‌ی 24 افسانه‌ی اصیل ولزی روبه‌رو می‌شود که در حدود سال 1921 توسط ویلیام الیوت گریفیس جمع‌آوری و ویرایش شده‌اند. اگرچه گریفیس به اندازه‌ی هانس کریستین آندرسن و برادران گریم که قصه‌های فولکلور زیادی جمع‌آوری کرده‌اند شناخته‌شده نیست، اما نقش بسیار پررنگی در زمینه‌ی نگارش قصه‌های پریان داشته است.

در یکی از داستان‌های کتاب میراث پادشاه، گریفیس درباره‌ی نامی ویژه و خاص در میان مردم سلتی (که ولزی نامیده می‌شوند) توضیح می‌دهد؛ تافی. او اینچنین نقل می‌کند که امروزه مردم ولز از آموزگاری به نام تافید به نیکی یاد می‌کنند. آنها برای صمیمیت بیشتر او را تافی صدا زده و این نامی مرسوم برای کسی‌ست که در ولز به دنیا آمده است. این تنها بخشی کوتاه از فرهنگ عامه و جذاب ولزی است که خواننده با خواندن این افسانه‌ها، به خوبی با آن آشنا خواهد شد و لمسش خواهد کرد.

بیشتر این افسانه‌ها در ستایش شجاعت و دلاوری قهرمانان قدیمی ولز و یا واجد درون‌مایه‌ای آموزنده هستند؛ افسانه‌هایی که بیان می‌کنند که گرچه ولزی‌ها هرگز از وظایف خود شانه خالی نمی‌کردند و آماده‌ی هر نوع ایثاری بودند، اما در کل مردمانی صلح‌طلب بوده‌اند و در پی داشتن سرباز و یا اسلحه نبوده‌اند. آن دسته از افسانه‌هایی که درون‌مایه‌ی آموزنده دارند با بیانی ساده و روان نقل می‌شوند، به شکلی که خواننده‌ی کودک و یا نوجوان، به راحتی با مضمون و شخصیت‌های داستان ارتباط برقرار می‌کند.

این کتاب را ابراهیم شیری به فارسی برگردانده و انتشارات سبزان آن را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

کتاب میراث پادشاه برای چه کسانی مناسب است؟

چنانچه به داستان‌ها و افسانه‌های فولکلور و عامیانه علاقه دارید، این کتاب برای شماست.

در بخشی از کتاب میراث پادشاه: و بیست و سه داستان کوتاه دیگر می‌خوانیم

در آن روزگاران آغازین سکونت در ولز، پریان بسیار زیادی در آنجا ساکن بودند که آن‌ها هم در میانشان خوب و بد فراوان بود. در این دوره از جهان، پریان تصوراتی در سر داشتند و آن این بود که هیچ‌چیز حتی چکش، قلم درز نجاری، یا دیلم نمی‌توانست در حریم زندگی آن‌ها فضولی یا تجسس کند. نه قدرت اسب، نه نیروی هیدرولیکی، نه بمب‌های شصت اینچی، نه توپ‌های جنگی، نه اژدها نمی‌توانستند آنها را بیرون کنند.

این عقیده در سرزمین پریان جا خوش کرده است که انسان‌ها در قیاس با پریان بسیار نادان هستند. پریان فکر می‌کنند که موجودات فانی، در مقایسه با پریان که هوشمندتر و چابک‌تر و در انجام کارها همیشه فرز هستند، کم‌هوش و بسیار کند هستند. شاید داستان زیر توضیح دهد که چرا این‌گونه است.

این مردم باستانی که در غارها زندگی می‌کردند احتمالاً چیزهایی که برای پریان مثل آب خوردن هستند را نمی‌دانستند. زیرا پریان ولزی، شاه پاک و ملکه ماب، همه‌چیز را در مورد تلگراف‌ها، کابل‌های زیردریایی، تلگراف بی‌سیم امروزی می‌دانند. اگر به پاک بگویید که تلفن چیز جدیدی برای اوست، به شما خواهد خندید. پیش‌تر در دوران شکسپیر، او لاف می‌زد که می‌تواند «در چهل دقیقه به دور زمین بگردد». مردان از آن موقع سعی کردند که به پای او برسند، اما همچنان موفق نشده‌اند.

فهرست مطالب کتاب

دربارۀ نویسنده
1- نامه‌ای به پدربزرگم
2- اَفَنگ، هیولای نیرومند
3- دو جادوگر گربه‌نما
4- چه شد که مردم سرزمین ولز را برای زندگی انتخاب کردند
5- پسری که نامش را دردسر نهادند
6- چنگ طلایی
7- اژدهای سرخ و بزرگ ولز
8- لمس گِل
9- لمس آهن
10- دختر جنگل سبز
11- گنج سنگی پریان
12- تامِ غول‌پیکر و بلابِ غول
13- پسری که از سرزمین پریان دیدن کرد
14- ولزی‌ها و نورمن‌ها
15- دورهمی پریان ولزی
16- غار شاه آرتور
17- بانوی دریاچه
18- نگه‌دارندۀ پاهای شاه
19- پاول، شاهزادۀ دیفید
20- پاول و عروسش
21- چرا درِ پشتی در جلو قرار داشت؟
22- راهزنان سرخ مونتگومری
23- اجتماع پریان
24- میراث پادشاه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب میراث پادشاه: و بیست و سه داستان کوتاه دیگر
نویسنده
مترجمابراهیم شیری
ناشر چاپیانتشارات سبزان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات176
زبانفارسی
شابک978-600-117-689-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب میراث پادشاه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب میراث پادشاه

برای دریافت کتاب میراث پادشاه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.