معرفی و دانلود کتاب میم مثل معلم (متفاوت و موثر عمل کن): 120 کلید طلایی برای معلمان

عکس جلد کتاب میم مثل معلم (متفاوت و موثر عمل کن): 120 کلید طلایی برای معلمان
قیمت:
۴۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب میم مثل معلم (متفاوت و موثر عمل کن) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب میم مثل معلم (متفاوت و موثر عمل کن) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب میم مثل معلم (متفاوت و موثر عمل کن): 120 کلید طلایی برای معلمان

سیما زاده محمودی در کتاب میم مثل معلم (متفاوت و موثر عمل کن)، اصول و مبانی شغل آموزگاری را مرور می‌کند و می‌کوشد نحوه‌ی تعامل مؤثر و حرفه‌ای با دانش‌آموزان را آموزش دهد. نویسنده بر مبنای سی سال تجربه‌ی دبیری خود، 120 نکته‌ی کاربردی و طلایی در اختیار معلمان می‌گذارد تا خود را ارتقاء دهند و ارتباط بهتر و صمیمانه‌تری با شاگردانشان برقرار کنند.

درباره‌ی کتاب میم مثل معلم (متفاوت و موثر عمل کن)

معلمی از مهم‌ترین شغل‌های جامعه و جزء ارکان اساسی آن به شمار می‌رود. آموزش و تربیت درست کودکان، می‌تواند آینده‌ی جامعه و توسعه‌ی آن را تضمین کند اما آموزگاری هیچ‌گاه کار ساده‌ای نبوده و نیست. ارتباط برقرار کردن با بچه‌ها، انتقال دانش و همین‌طور یاد دادن مهارت‌های انسانی و اجتماعی به آن‌ها، کاری مشقت‌بار و دشوار است. به همین خاطر، معلم باید هم از نظر علمی و هم اخلاقی کاملاً آماده باشد تا بتواند در این مسیر قدم بگذارد. معلمی نوعی مهارت است و نیاز به آموزش و تمرین مداوم دارد. یکی از منابعی که می‌تواند به معلم‌ها کمک کند سطح خود را ارتقاء دهند، کتاب میم مثل معلم (متفاوت و موثر عمل کن) است. سیما زاده محمودی نویسنده‌ی این کتاب، سی سال معلم بوده و تجربه‌ای کافی در این مهارت به دست آورده است. او با تکیه بر همین تجربه، تکنیک‌ها و اصولی در اختیار آموزگاران می‌گذارد تا بتوانند دانش‌آموزان را بهتر درک کرده و با آن‌ها ارتباط برقرار کنند. او در این اثر، تمام جوانب این شغل را بررسی می‌کند و بیش از صد نکته‌ی کاربردی ارائه می‌دهد که می‌توانند به همه‌ی دبیران، مخصوصاً دبیران جوان کمک کنند متفاوت‌تر فکر و رفتار نمایند.

کتاب میم مثل معلم (متفاوت و موثر عمل کن) از شش فصل تشکیل شده است: فصل اول تیپ‌های سه‌گانه‌ی دانش‌آموزان، یعنی حسی، لمسی و بصری را مرور می‌کند و اطلاعات مفیدی را درمورد آن‌ها ارائه می‌دهد. مرور این مدالیته‌های حسی و شناختی به معلم کمک می‌کند بداند با هر تیپ شاگردی چگونه برخورد نماید. فصل دوم کتاب به حوزه‌ی مدیریت کلاس اختصاص دارد. سیما زاده محمودی در اینجا تحقیقات، مطالعات و تجارب موفق خود و دیگر دبیران را در مدیریت کلاس بیان می‌کند. در ادامه‌ی فصل هم راهکارهایی برای این موضوع ارائه می‌دهد. او در فصل بعدی به مسأله‌ی مهم ارتباط برقرار کردن با بچه‌ها می‌پردازد. زاده محمودی به این نکته اشاره می‌کند که ارتباط موفق ترکیبی از مهربانی و اتوریته است. در مواجهه با شاگردان باید حاکمی مهربان بود. به این شیوه بچه‌ها آموزه‌های معلمشان را بهتر درک می‌کنند. فصل چهارم این کتاب در مورد انضباط است و به نکاتی پرداخته که می‌توان با کمک آن‌ها میزان نظم و انضباط را در کلاس و میان بچه‌ها افزایش داد. نویسنده فصل پنجم را به رابطه‌ی بین معلم و اولیا و همکاران اختصاص می‌دهد و نقش آن‌ها را در موفقیت و پیشبرد اهداف آموزگار نشان می‌دهد. اولیا بازوهای معلمان هستند و حضور مؤثری در تکمیل آموزش و تربیت کودک دارند. فصل آخر کتاب، مسأله‌ی انگیزه‌های شخصی معلم و رشد فردی آن‌ها را مدنظر قرار می‌دهد و بررسی می‌کند.

کتاب میم مثل معلم (متفاوت و موثر عمل کن)، با نکات کاربردی و طلایی‌اش می‌تواند مسیر پیش روی معلمان را روشن‌تر و هموارتر کند و دید جدیدی را در اختیار ایشان قرار بدهد. این اثر را انتشارات کنکاش به بازار کتاب عرضه نموده است.

کتاب میم مثل معلم (متفاوت و موثر عمل کن) برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به دبیران و علاقمندان حرفه‌ی معلمی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب میم مثل معلم می‌خوانیم

این افراد بیشتر به کیفیت‌های لمسی توجه می‌کنند. از آنچه لمس کرده‌اند بیشتر حرف می‌زنند و هیجانشان خیلی کم است. خیلی آرام‌اند. حتی یک نوع رخوت و سستی را می‌توان در آن‌ها دید. احساس آن‌ها از دیگران عمیق‌تر است و در ملایمت آن‌ها متانت نیز هست. شاید بتوان گفت که لمسی‌ها از بصری‌ها متنفرند! لمسی‌ها با آنچه با دست و تن حس می‌کنند خیلی میانۀ گرمی دارند. یک حمام آب گرم بیش از هرچیز دیگر او را در خلوت خود شاد می‌کند. لمسی‌ها را باید در آغوش کشید. دستانشان را به‌گرمی فشرد و دست تحسین و صمیمیت بر پشتشان زد. آن‌قدر که با نوازش در آغوش کشیدن و بوسیدن، می‌توان محبت را به لمسی‌ها ابراز کرد، با هدیه و گفتن (دوستت دارم) نمی‌توان دل آن‌ها را به دست آورد.

هل دادن و تنه زدن آنچنان موجب آزارشان می‌شود که گویی تیر خورده‌اند. آن‌ها ملایم صحبت می‌کنند و احساسات عمیقی دارند. برای نفوذ در دیگران باید کیفیت احساس مخاطبمان را بشناسیم و بر اساس آن با او رفتار کنیم. همۀ ما می‌خواهیم که صحبت کنیم و در دل دیگران نفوذ داشته باشیم اما چون هر کدام از ما به زبان خود آن را ابراز می‌کند. صمیمیت اتفاق نمی‌افتد. بنابراین، این مهم‌ترین شرط نفوذ به دنیای دیگران درک و شناسایی کیفیت احساسی فرد مقابل است و سپس عمل کردن بر اساس آن است.

کسب مهارت شناختی در این خصوص باعث می‌شود همسر خود، فرزند خود، همکار مدیر و دانش‌آموز خود را بهتر بشناسیم و در کنار آن‌ها و در ارتباط با آن‌ها روابط بهتر و مؤثرتری برقرار کنیم. زمانی که از دانش‌آموزان و تیپ‌های شخصیتی آن‌ها شناخت بهتری داشته باشیم، محتوای تدریس و آموزش خود را با توجه به شناختی که از یک دانش‌آموز بصری یا دیداری داریم، آماده می‌کنیم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
زنگ اول: شناخت مدالیته‌های حسی
زنگ دوم: برای کلاست مدیری مؤثر و متفاوت‌تر باش
زنگ سوم: با دانش‌آموزانت روابط جذاب‌تری برقرار کن
زنگ چهارم: تلخی‌ها را به شیرینی تبدیل کن
زنگ پنجم: در دنیای اولیا و همکارانت حضوری زیباتر داشته باش
زنگ ششم: قدم در بوستان انگیزه و رشد شخصی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب میم مثل معلم (متفاوت و موثر عمل کن): 120 کلید طلایی برای معلمان
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات کنکاش
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات89
زبانفارسی
شابک978-600-136-686-4
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب میم مثل معلم (متفاوت و موثر عمل کن)

برای دریافت کتاب میم مثل معلم (متفاوت و موثر عمل کن) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.