معرفی و دانلود کتاب ناطور دشت

عکس جلد کتاب ناطور دشت
قیمت:
۱۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ناطور دشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ناطور دشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ناطور دشت

کتاب ناطور دشت یکی از محبوب‌ترین و مطرح‌ترین آثار جی. دی. سلینجر، نویسنده آمریکایی است. این رمان چند روز از زندگی نوجوانی را روایت می‌کند که از مدرسه فرار می‌کند و اتفاقات عجیبی در این مدت برایش رخ می‌دهد.

خلاصه داستان کتاب ناطور دشت:

شخصیت کلیدی کتاب ناطور دشت (The Catcher in the Rye) هولدن کالفیلد هفده سال دارد و در یک مرکز درمانی بستری شده است. او قصد دارد آن‌چه را که در کریسمس سال گذشته رخ داده برای روانکاوش تعریف کند: سه روز به کریسمس مانده است. هولدن شانزده ساله به دلیل به دست نیاوردن نمره قبولی در درس‌هایش از مدرسه شبانه‌روزی که در آن درس می‌خواند، اخراج می‌شود. هولدن سرخورده است و تصمیم ندارد به خانه برگردد. او از مدرسه خارج می‌شود و قدم در دنیای بی‌رحم و سرشار از خشم و تقلب بزرگ‌سالان می‌گذارد.

درباره کتاب ناطور دشت و هولدن کالفیلد:

در سال‌های 1945 و 1946 ناطور دشت به صورت یک داستان دنباله‌دار منتشر می‌شد. چند سال بعد یعنی در سال 1951 ناطور دشت به طور مستقل به عنوان اولین کتاب جی. دی. سلینجر در آمریکا و بریتانیا انتشار یافت و در مدت کوتاهی مورد توجه بسیاری از مردم سراسر دنیا قرار گرفت. با وجود این‌که مخاطب این کتاب بزرگسالان بودند، نوجوانان بسیاری برای خواندنش شوق داشتند و از مطالعه آن لذت می‌بردند.

هولدن کالفیلد شخصیت اصلی این کتاب نوجوانی قد بلند است که چند تار موی سفید در سرش دارد. او توجه ویژه‌ای به بچه‌های کوچک‌تر از خودش نشان می‌دهد. خلقیات و شخصیت او در عین حال که ساده است، پیچیدگی‌های خاص خودش را هم دارد. خارج شدن هولدن از مدرسه و ورودش به جامعه نشان دهنده بلوغ او و انتقالش از دنیای کودکی به دنیای بزرگسالی است. هولدن بررادر بزرگ‌تری به نام دیبی و خواهری به نام فیبی دارد که او را بسیار دوست دارد.

نام «ناطور دشت» که برای کتاب انتخاب شده به چیزی اشاره می‌کند؟

‌ترجمه لغت به لغت عنوان اصلی کتاب عبارت «گیرنده در مزرعه چاودار» می‌شود اما منظور از ناطور دشت (ناتور دشت) که برگردان ادبی آن است اشاره به شغل مورد علاقه هولدن دارد. او دلش نمی‌خواهد یک وکیل یا معلم باشد، دوست ندارد شغلی را که از نظر آدم بزرگ‌ها آینده‌دار و خوب است انتخاب کند. او رویایی دیده که در یک مزرعه گندم چند بچه مشغول بازی کردن هستند و هولدن تنها بزرگسال و مراقب آن‌هاست تا از پرتگاه کنار مزرعه پایین نیفتند.

درباره نویسنده کتاب ناطور دشت:

جروم دیوید سلینجر (Jerome David Salinger) در سال 1919 در نیویورک به دنیا آمد. ناطور دشت نخستین کتاب سلینجر است که در سال 1951 منتشر شد. این کتاب یکی از برجسته‌ترین آثار او است که در مدت کوتاهی شهرت فراوانی یافت. شخصیت اصلی رمان، هولدن کالفیلد پیش از این‌که در این کتاب معرفی شود، در چند داستان کوتاه سلینجر ظاهر شده بود. از دیگر کتاب‌ها و داستان‌های سلینجر که به فارسی هم ترجمه شده‌اند می‌توان به «فرنی و زویی، مجموعه داستان دلتنگی‌های نقاش خیابان چهل و هشتم، جنگل واژگون و دختری که می‌شناسم» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب ناطور دشت می‌خوانیم:

هوا به سردی دیروز نبود، اما خورشید هنوز بیرون نیومده بود و واسه پیاده‌روی خیلی خوب نبود. اما یه چیز خوب بود. یه خانواده که می‌تونستی بفهمی تازه از یه کلیسا بیرون اومده بودن و داشتن درست جلوی من راه می‌رفتن، پدر، مادر و یه بچه کوچولو که حدود شش سال داشت. یه جورایی فقیر به نظر می‌رسیدن. پدره یه کلاه خاکستری صدفی سرش بود که آدم‌های بیچاره وقتی می‌خوان شیک‌وپیک به نظر برسن سرشون می‌ذارن. اون و خانمش فقط داشتن قدم می‌زدن، حرف می‌زدن و حواسشون به بچه‌شون نبود. بچه‌شون معرکه بود. به جای اینکه تو پیاده‌رو راه بره، تو خیابون، اما درست نزدیک به لبه‌ی پیاده‌رو راه می‌رفت. طوری نشون می‌داد انگار داره از روی یه خط خیلی صاف می‌ره، همون کاری که بچه‌ها می‌کنن و تمام وقت هی داشت آواز می‌خوند و زمزمه می‌کرد. نزدیک‌تر شدم تا ببینم چی داره می‌خونه.

داشت این ترانه رو می‌خوند، «اگه یکی یه نفر رو که داره از تو دشت می‌آد بگیره». صداش تاحدی بچگانه بود. می‌تونستی بگی، همین‌طوری داشت آواز می‌خوند. ماشین‌ها با سرعت می‌رفتن، سرتاسر اونجا صدای قیژقیژ ترمز ماشین‌ها رو می‌شنیدی و پدر مادره هیچ عین خیالشون نبود و اون همش نزدیک لبه‌ی پیاده‌رو راه می‌رفت و می‌خوند: «اگه یکی یه نفر رو که داره از تو دشت می‌آد بگیره.» این ترانه حالم رو بهتر کرد. کاری کرد دیگه احساس افسردگی نکنم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ناطور دشت
نویسنده
مترجمالیزا معماریان
ناشر چاپیانتشارات انگیزه مهر
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات300
زبانفارسی
شابک978-600-8325-44-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ناطور دشت

میلاد داداش بیک
۱۳۹۹/۱۲/۲۸
تنها جای مثبت کتاب شاید بشه گفت صحبتای اقای انتولینی بود. کتاب باید طوری نگاشته میشد که انگار از نگاه و زاویه دید یک نوجوانه، نه از زبان نوجوان. از اول کتاب تا اخرش هولدن قصد داشت به جین زنگ بزنه کسی که بخاطرش کتک مفصلی خورد اخرشم ک زنگ نزد. یا در مورد برادرش دی بی و اون دختره سانی توی هتل و اون که دختر خانومه باهاش دوست بود، سالی، یه جورایی نویسنده انگار پرش افکار داشت و نمیتونست روی یک موضوع باشه و خواننده همش منتظره که تکلیف این شخصیتا معلوم بشه و اصلا قید کردن بعضی از شخصیتا هیچ تاثیری در ماجرای کتاب نداشت
ریحانه قاسمی
۱۴۰۰/۱/۱۹
نتونستم ادامه بدم و البته فکر می‌کنم ترجمه ش چندان قوی و گویا نیست
Nda Gh
۱۳۹۹/۱۰/۱۳
خیلی جذاب نبود به نظرم
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب ناطور دشت

برای دریافت کتاب ناطور دشت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.