معرفی و دانلود کتاب صوتی مزرعه حیوانات

عکس جلد کتاب صوتی مزرعه حیوانات
قیمت:
۱۴۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مزرعه حیوانات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مزرعه حیوانات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مزرعه حیوانات

«همه‌ی حیوانات برابرند». حیوانات مزرعه با باور به این آرمان تصمیم می‌گیرند علیه ارباب مزرعه، یعنی آقای جونز قیام کنند و قدرت را از او بگیرند. کتاب صوتی مزرعه حیوانات، اثر درخشان و ماندگار جورج اورول، درباره‌ی آرمان‌هایی است که طی یک دوره‌ی کوتاه پس از انقلاب به باد می‌روند و به چیزهایی علیه خودشان تبدیل می‌شوند. این کتاب از زمان انتشار با تحسین‌های بسیار زیادی روبه‌رو شده و حتی مجله‌ی نیویورکر از آن به‌عنوان یکی از صد رمان برتر قرن بیستم نام برده است.

درباره‌ی کتاب صوتی مزرعه حیوانات

از آن شب به‌یادماندنی سخنرانی میجور در مزرعه، همه‌ی حیوانات احساس می‌کنند که جهان را به شکل دیگری می‌بینند؛ انگار که تابه‌حال در خوابی عمیق فرو رفته بودند و مشهودترین ظلم‌ها و مشکلات را متوجه نمی‌شدند. حالا دیگر هیچ‌کس نمی‌تواند جلوی آن‌ها را بگیرد و ایده‌های انقلابی را از سرشان بیرون کند. جورج اورول (George Orwell) در کتاب صوتی مزرعه حیوانات (Animal Farm)، زیروبم داستان یک قیام را روایت می‌کند. قیامی که در آغاز شکوهمند است و با به سرانجام رسیدن، مأیوس‌کننده و حتی ترسناک می‌شود.

جورج اورول در کتاب صوتی مزرعه حیوانات، تابلویی تأثربرانگیز از یک انقلاب شکست‌خورده را به تصویر می‌کشد. همه‌ی حیوانات با تمام توان خود در برابر آقای جونز متحد می‌شوند، علیه بهره‌کشی‌های او می‌ایستند و سرانجام کنترل مزرعه را به دست می‌گیرند. اما هنوز چیزی از جشن پیروزی‌شان نگذشته که آرام‌آرام تمام مظاهر فساد و ظلمی که علیه آن ایستادند، این‌بار در قالبی جدید و دهشتناک‌تر از آنچه بوده، بازمی‌گردد. مدت کوتاهی پس از انقلاب، خود انقلابیون تبدیل به دشمنان قیام می‌شوند!

معرفی و دانلود کتاب صوتی مزرعه حیوانات

در کتاب صوتی مزرعه حیوانات که بارها در ایران تحت عناوین مختلفی مثل «قلعه حیوانات» ترجمه و منتشر شده است، هر کدام از حیوانات، نماد یکی از قشرهای جامعه هستند. برای مثال اسنوبال و ناپلئون که خوک‌های باهوش و کاردان این مزرعه هستند، در مقام رهبران حیوانات قرار می‌گیرند؛ اما پس از پیروزی از موقعیت خود سوءاستفاده کرده و حیوانات دیگر را استثمار می‌کنند. جورج اورول در این کتاب که ازجمله مشهورترین آثار سیاسی و انتقادی در ادبیات معاصر است، این مزرعه را به‌عنوان نمادی از سیاست‌های حاکم بر جوامع امروزی در نظر گرفته است.

کتاب صوتی مزرعه حیوانات را نشر صوتی نوژین با صدای سهراب پاکزاد، خواننده‌ی مشهور ایرانی منتشر کرده و نسخه‌ی متنی کتاب را نیز همین نشر به چاپ رسانده است.

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب صوتی مزرعه حیوانات

  • مزرعه حیوانات یا قلعه حیوانات (Animal farm) نام یک انیمیشن انگلیسی است که با اقتباس از این اثر ساخته شد و در سال 1954 به نمایش درآمد.

  • جان استفنسون نیز با اقتباس از این اثر جورج اورول، انیمیشنی را با همین نام ساخت که در سال 1999 از شبکه‌ی تی‌ان‌تی به نمایش درآمد.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی مزرعه حیوانات

  • محبوب‌ترین کتاب مدارس انگلستان در سال 2016
  • برگزیده‌ی مجله‌ی تایمز به‌عنوان یکی از 100 رمان برتر انگلیسی‌زبان تاریخ
  • برنده‌ی جایزه تالار مشاهیر پرومتئوس در سال 2011
  • رتبه‌ی 31 فهرست کتابخانه‌ی مدرن در بخش بهترین رمان‌های قرن بیستم
  • ازجمله 100 رمان برتر و تأثیرگذار قرن بیستم به انتخاب مجله‌ی نیویورکر
  • برنده‌ی جایزه‌ی Retrospective Hugo در سال 1996

نکوداشت‌های کتاب صوتی مزرعه حیوانات

  • کتاب مزرعه حیوانات، به‌عنوان طنز تلخ درخشان در عصر ما نسبت به آن روی سیاه سکه‌ی عصر مدرن، جاودانه خواهد شد. (مالکوم بردبری)

  • مزرعه حیوانات آمیخته‌ای از دو جنبه و دو ویژگی است؛ از یک طرف به برندگی و تیزی شیشه است و از طرفی به شفافیت آن. (ماهنامه‌ی آتلانتیک)

  • یک داستان تمثیلی روشنگر، سرشار از نکات پندآمیز و تأثربرانگیز که مخصوص عصر ماست. (نیویورک تایمز)

  • این اثر انتقادی از جورج اورول با نهایت ظرافت نوشته و با زیرکی به تصویر کشیده شده است. (San Francisco Chronicle)

کتاب صوتی مزرعه حیوانات برای چه کسانی مناسب است؟

گوش سپردن به کتاب صوتی مزرعه حیوانات را به تمام مخاطبان ادبیات جهان و به‌خصوص علاقه‌مندان به رمان‌های سیاسی توصیه می‌کنیم. می‌توانید این اثر جورج اورول را که از مشهورترین رمان‌های جهان است، با صدای یکی از خوانندگان نسل جوان بشنوید.

در بخشی از کتاب صوتی مزرعه حیوانات می‌شنویم

سه روز بعد، میجور در آرامش کامل و در عالم خواب مُرد و جنازه‌اش پایین باغ میوه به خاک سپرده شد. این واقعه در اوایل ماه مارس اتفاق افتاد. تا سه ماه، فعالیت‌های پنهانی زیادی در جریان بود. نطق میجور به حیوون‌های زیرک مزرعه، دید تازه‌ای نسبت به زندگی داده بود. اون‌ها نمی‌دونستن انقلابی که میجور پیش‌بینی کرده بود، کی اتفاق می‌افته و هیچ دلیلی نداشتن که این انقلاب در طول زندگی‌شون صورت خواهد گرفت. اما کاملاً آگاه بودند که موظفن خودشون رو برای اون آماده کنن.

کار آموزش و مدیریت، به عهده‌ی خوک‌ها که هوشیارتر از سایر حیوونات شناخته‌شده‌ی مزرعه بودن افتاد. قدرتمند و سرآمد اون‌ها، دو خوک نر جوان بودند به نام‌های اسنوبال و ناپلئون که آقای جونز هردوشون رو به منظور فروش پرورش داده بود. ناپلئون هیکلی درشت داشت و قیافه‌ش تا حدی خشن و درنده‌خو بود و در مزرعه، تنها موجود برکشایری بود. در سخن‌وری دستی نداشت، ولی به هر صورت ممکن، حرفش رو به کرسی می‌نشوند. اسنوبال خوک پرجنب‌وجوش‌تری بود؛ بلیغ‌تر و مبتکرتر، ولی استقامت رأی ناپلئون رو نداشت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
3 دقیقه
شناسنامه
8 دقیقه
مقدمه
26 دقیقه
فصل اول
23 دقیقه
فصل دوم
17 دقیقه
فصل سوم
15 دقیقه
فصل چهارم
25 دقیقه
فصل پنجم
22 دقیقه
فصل ششم
31 دقیقه
فصل هفتم
35 دقیقه
فصل هشتم
29 دقیقه
فصل نهم
30 دقیقه
فصل دهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مزرعه حیوانات
نویسنده
راویسهراب پاکزاد
ناشر صوتیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۲۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مزرعه حیوانات

Mim
۱۴۰۲/۶/۲۵
گوینده کتاب رو به صورت داستانی روایت می‌کنه و با اینکه تو مقدمه به خوبی اشاره کرده که مخاطب کتاب بزرگسالان هستن و پشت قصه مفهوم سیاسی وجود داره، متاسفانه هم گوینده جوری قصه رو روایت میکنه که انگار مخاطب کودکان هستن، هم موسیقی‌های انتخاب شده به صورتیه که مناسب قشر کودک و نوجوان هست. ضمنا موسیقی بعضا زیاد پخش میشه و بین داستان وقفه طولانی با موسیقی بی کلام میفته.
در کل میتونست بهتر باشه.
Zahragorbanian
۱۴۰۲/۱۱/۹
حقایق زندگی رو بیان می کرد یک جورهایی کسی که قدرت به دست میاره دیگه زیر دست ها رو فراموش میکنه خیلی حرف ها داشت
zahra shariati
۱۴۰۲/۷/۴
از این کتاب کلی لذت بردیم منو دختر 10 ساله‌ام هر شب به داستان گوش میدیم و این داستان اموزنده و تاثیر گذار بود
روژینا بهروز
۱۴۰۳/۱/۱۰
کتاب جالبی بود و نکات ارزشمندی رو دریافت کردم
فرناز فاضلی
۱۴۰۲/۶/۱۴
عالی و بینظیر ترجمه عالی موضوع عالی
سارا رحمانی
۱۴۰۲/۱۲/۱۷
بسیار نکته‌های آموزشی داشت.
آرزو جمالان
۱۴۰۲/۱۰/۲۷
تاریخ تکرار مکررات است
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مزرعه حیوانات

برای دریافت کتاب صوتی مزرعه حیوانات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.