معرفی و دانلود کتاب قلعه حیوانات

عکس جلد کتاب قلعه حیوانات
قیمت:
10000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قلعه حیوانات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قلعه حیوانات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قلعه حیوانات

کتاب قلعه حیوانات نوشته جورج اورول درباره گروهی از حیوان‌‌‌های مزرعه است که تصمیم می‌گیرند برای به دست آوردن آزادی و برابری علیه صاحب مزرعه دست به شورش بزنند. این کتاب از جمله پرفروش‌ترین کتاب‌‌‌های قرن بیستم و یکی از شاهکار‌‌های ادبیات این قرن است که در سال 1945 منتشر شد.

خلاصه داستان کتاب قلعه حیوانات:

میجر خوک پیری است و در شبی خواب می‌بیند همه حیوانات مزرعه در صلح و آرامش زندگی می کنند بدون اینکه تحت سلطه انسان‌ها باشند. به دنبال رویای میجر حیوانات مزرعه تصمیم می‌گیرند علیه صاحب مزرعه انقلاب کنند تا بتوانند برابری، آزادی، رفاه و آسایش به دست بیاورند. پس از این که موفق می‌شوند صاحب مزرعه را فراری بدهند، رهبری آن‌‌‌ها را گروهی از خوک‌‌‌های مزرعه به عهده می‌گیرند. یکی از این خوک‌ها اسنوبال نام دارد. اسنوبال به حیوانات خواندن یاد می‌دهد. خوک دیگر ناپلئون نام دارد و او اصول حیوان دوستی را به دیگران می‌آموزد. خوک‌هایی که رهبری حیوانات را به عهده گرفته‌اند، آن‌ها را از داشتن هرگونه رفتاری که شبیه رفتارهای انسان‌ها باشد، منع می‌کنند. در ابتدا همه چیز و خوب و ایده‌آل است و حیوانات با هم متحد هستند. اما با گذشت زمان خوک‌هایی که رهبری مزرعه را به عهده گرفته بودند تغییر رویه می‌دهند و بینشان اختلاف‌هایی به وجود می‌آید. آن‌ها از دیگر حیوانات مزرعه سو استفاده می‌کنند، حقشان را پایمال می‌کنند و هرگونه مخالفتی را نفی و سرکوب می‌کنند تا جایی که مزرعه به یک دیکتاتوری تمام عیار تبدیل می‌شود. در نهایت خوک‌هایی که کنترل مزرعه را به دست گرفته‌اند، رفتارهایی مانند انسان‌ها از خود نشان می‌دهند و با انسان‌ها نشست و برخاست می‌کنند.

در ابتدا همه چیز خوب است تا این که به مرور زمان رهبران جدید شروع به سوء استفاده کردن از دیگر حیوانات می‌کنند؛ پایمال کردن حقشان، نفی و سرکوب هر گونه مخالفت و برقراری یک دیکتاتوری تمام عیار.

چند نکته درباره کتاب قلعه حیوانات:

می‌توان گفت یکی از معروف‌ترین جمله‌‌‌های کتاب قلعه حیوانات (Animal Farm)، جمله‌ی «همه حیوان‌‌‌ها با هم برابر هستند اما بعضی از آن‌‌‌ها از دیگر حیونات برابرتر هستند» است. این جمله به تنهایی نشان دهنده قلم جادویی اورول در این کتاب است که فرصت خواندن آن را نباید از دست داد زیرا نویسنده به طور حیرت‌انگیزی در قالب استفاده از حیوانات، آن‌چه در دنیای واقعی انسان‌‌‌ها رخ داده است را بیان می‌کند و نشان می‌دهد چگونه قشر حاکم بر قشر کارگر جامعه چیره شده است و از انرژی و منابع کارگران برای رسیدن به لذت‌‌‌ها و هدف‌‌‌های خود استفاده می‌کند. کتاب قلعه حیوانات در بین فهرست صد کتاب برتر که به وسیله مجله تایم معرفی شده است، قرار دارد.

قلعه حیوانات یک رمان تمثیلی به حساب می‌آید زیرا شخصیت‌‌‌های داستان و اتفاقاتی که برایشان رخ می‌دهد به گونه‌ای دارای نمونه‌‌‌های عینی و واقعی هستند. بسیاری از منتقدان، نویسندگان و خوانندگان این کتاب معتقد هستند کتاب قلعه حیوانات به وقایع مربوط به انقلاب روسیه اشاره دارد. هدف خود نویسنده هم از نگاشتن قلعه حیوانات تا حدودی این بوده است که مشکلات و اتفاقات در ارتباط با این انقلاب را به شیوه ای قابل فهم و راحت در قالب استعاره و با زبانی طنز برای طیف مختلفی از مخاطبان بیان کند. مطالعه این کتاب حتی برای کسانی که به تاریخ علاقه‌ای ندارند یا اطلاعات تاریخی آن‌‌‌ها کم است هم جذابیت دارد.

شباهت‌‌‌های کتاب قلعه حیوانات با وقایع تاریخ روسیه:

موضوع کتاب: قلعه حیوانات به اتحاد جماهیر شوروی اشاره دارد و انقلابی که حیوانات مزرعه انجام دادند نمادی از انقلاب جنبش کارگری روسیه است.

شخصیت بوکسر: بوکسر اسبی است نجیب، متعهد، سخت‌کوش و پرتلاش اما ساده‌لوح. تلاش بیش از نیاز بوکسر و باور او به این کار و اعتمادش به خوکِ رهبر نمادی است از آلکسی استاخانوف.

آلکسی استاخانوف کارگر معدنی بود که توانست با کمک کارگرانی ماهر و متخصص و تقسیم کار بین آن‌ها چندین برابر بیشتر از حد معمول زغال سنگ را از معادن استخراج کنند.

میجر پیر: خوک پیری که حضورش نمادی از دو شخصیت تاریخی مارکس، نظریه‌پرداز آلمانی و از خالقان جنبش کمونیسم و لنین، رهبر کمونیست انقلاب روسیه و شوروی است.

ناپلئون: یک خوک که رهبری مزرعه حیوانات را به عهده گرفت و شخصیت و عملکردی مانند استالین دارد. او پس از مرگ لنین رهبری شوروی را به دست گرفت.

درباره جورج اورول نویسنده کتاب قلعه حیوانات:

اریک آرتور بلیر (Eric Arthur Blair) که با نام هنری جورج اورول (George Orwell) شناخته می‌شود نویسنده، منتقد ادبی و روزنامه‌نگار انگلیسی است که در سال 1903 در هند به دنیا آمد. اصلیت او به هندوستان برمی‌گردد اما بیشتر دوران زندگی‌اش را به همراه خانواده در انگلیس گذرانده است. شهرت اصلی او به خاطر دو کتاب قلعه حیوانات و 1984 است که هر دو کتاب از پرفروش‌ترین کتاب‌‌‌های قرن بیستم بوده اند. جورج اورول تحصیلاتش را نیمه‌کاره ر‌‌ها کرد و به استخدام نیروی پلیس بریتانیا در آمد و سال‌‌‌های زیادی از عمرش در انگلیس و در برمه در این حوزه فعالیت می‌کرد. در همین موقعیت‌‌‌ها بود که با عمق فساد حاکم بر جامعه آشنا شد و موضوع‌‌‌ها و سرفصل‌‌‌های بسیاری از کتاب و داستان‌‌‌هایش را به دست آورد.

در بخشی از کتاب قلعه حیوانات می‌خوانیم:

اگر بوکسر نبود کار بخوبی پیش نمی‌رفت زمانی که سنگ‌‌ها لیز می‌خوردند و حیوانات با ترس از اینکه همراه سنگ به پائین تپه واژگون شوند با صدای بلند فریاد می‌زدند. بوکسر به کمک بازوان قدرتمند خود سنگ‌‌ها را می‌کشید و در یک نقطه آن را نگه می‌داشت. حیوانات تمام تلاش بوکسر را برای کشیدن سنگ می‌دیدند و از اینکه او نفس‌‌هایش به شماره در می‌آمد و عرق زیادی سراسر بدنش را می‌پوشاند او را مورد تشویق قرار می‌دادند. کلاور به او می‌گفت کمی استراحت کند اما او همچنان تلاش می‌کرد.

او همیشه با دو شعار «من بیشتر کار خواهم کرد» و «همیشه حق با ناپلئون است» به جنگ با مشکلات می‌رفت. او با جوجه خروس‌‌ها قرار گذاشته بود که او را نیم ساعت یا سه ربع زودتر از خواب بیدار کنند در زمان استراحت که زیاد هم نبود او به تنهایی به معدن سنگ می‌رفت و سنگ‌‌های خرد شده را به محل ساخت آسیاب بادی می‌برد.

با آنکه کار حیوانات زیاد و مشقت‌بار بود ولی در طول تابستان وضعیت آن‌‌ها بد نبود اگرچه در مقایسه با زمان جونز غذای کافی نمی‌خوردند ولی غذایشان کم هم نبود. فکر کردن به اینکه برای خودشان کار می‌کنند و مجبور نیستند برای انسان‌‌ها زحمت بکشند آن‌‌ها را راضی و شاد نگه داشته بود و جبران تمام سختی‌‌‌ها را می‌کرد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قلعه حیوانات
نویسنده
مترجمآوینا ترنم
ناشر چاپیانتشارات انگیزه مهر
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات128
زبانفارسی
شابک978-622-8325-50-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قلعه حیوانات

علی اکبر کارگر
۱۴۰۲/۱۱/۷
به نظرم داستان این کتاب خود واقعیته. واقعیتی که از زمان یک جا نشینی انسان‌ها و اختراع خط شروع شده و تا الان ادامه داشته و تا قرن‌ها بعد هم ادامه خواهد داشت. ما همگی حیواناتی هستیم که به دست حیواناتی که خود را برتر میدانند کنترل میشویم و برای رهایی از چنگ این حیوانات برتر راهی نداریم جز این که خود را به دست منجیانی بسپاریم که دیر یا زود بدتر از همان حیوانات خواهند شد. این کتاب تا حد زیادی حقیقت حاکم بر جهان را نشان می دهد و خواندن آن خالی از لطف نیست. ولی اگر حقایق تاریک دنیا برای شما مهم نیست و از زندگی خود راضی هستید پس نیازی به خواندن این کتاب ندارید
سید پدرام حسینی
۱۴۰۱/۱۲/۹
با اینکه اورول این کتاب را اختصاصا بر مبنای انقلاب روسیه نوشته است اما مزرعه حیوانات به تمام انقلاب‌های سرار تاریخ اشاره دارد و این که بگوییم رمان از نظام سیاسی خاصی حمایت می‌کند و یا ازش به عنوان تبلیغ باورمون استفاده کنیم به این رمان بی احترامی کرده ایم.
رقیه طالبی
۱۴۰۱/۴/۱۹
کتابی سیاسی و اجتماعی همراه با تمثیل‌های جالب و خواندنی. نویسنده‌ی جورایی انگار آینده نگری کرده در نگارش متن، ولی کاش آخرش رو هم می‌فهمیدیم به کجا می‌رسیدند.
یکی از دوستان پیشنهاد خوندنش رو داد و واقعا لذت بردم.
احمدپیغمبری
۱۴۰۳/۱/۴
واقعا هر انسانی باید تو عمرش یه بار این کتاب رو بخونه. این اثر تقریبا 40 سال قبل از انقلاب ایران نوشته شده ولی چقدر خوب اینده رو پیش بینی کرده. خدا جورج اورل کبیر رو بیامرزه
ابراهیم یوسف زاده
۱۴۰۲/۱۲/۱۶
کتاب واقعا جالبیه
فاقد از اینکه نویسنده اهل کشور دیگه ایه
ولی این کتاب قشنگ تموم سیاست هارو به تصویر میکشه
فقط‌ای کاش آخرش رو کمی ادامه میداد
ولی در کل مختصر و بسیار زیبا بود
پرهام زمانی
۱۴۰۱/۱۱/۲۸
کتاب فوق العاده عالی بود
اریک آرتور بلر معروف به جورج اورول دو کتاب ۱۹۸۴ و قلعه حیوانات بیشتر از دو کتاب هر نویسنده دیگری به فروش رفته پیشنهاد میکنم بخونیدش
Shirin
۱۴۰۱/۹/۶
کتابی سیاسی که به قراحت عاقبت هر جامعه‌ای که به فکر منفعت طلبی خود هست رو بیان کرده. این کتاب رو یکبار که نه باید چندین بار خواند.
Gholizade
۱۴۰۲/۱۱/۲۵
خوب بود دقیقا جامعه امروز ما رو در قالب یک داستان به رخ کشیده بود
جامعه ما هم دقیقا همینه که این کتاب میگه.
Alireza Ghorbani
۱۴۰۱/۹/۱۷
واقعا ارزش خوندن رو داره
سیاست‌های کثیف رو خیلی واضح نشون میده درکل کتابه جالبی بود
ممنون از کتابراه
مینا دمرچلی
۱۴۰۲/۷/۵
کتاب سیاسی اجتماعی خیلی عالی بود و خیالتون راحت باشه چون به راحتی همزاد پنداری میکنید با داستان
Afsaneh n
۱۴۰۱/۸/۷
بارها شنیده بودم برای شروع کتابخونی از این کتاب شروع کنید، امتحانش کردم و واقعا به نظرم درست بود
قاسم خدائی
۱۴۰۱/۶/۱۱
کتابی بسیار عالی برای کسانیکه در راستای تعالی سرنوشت خود بین خطوط خطی و گروهی گرفتار شده‌اند.
Ali Rezaei
۱۴۰۲/۱۰/۱۳
این اثر فوق العاده است و من چندین بار تاکنون این کتاب را خواندم ولذت بردم
محمد رضا عسگری
۱۴۰۱/۱۰/۶
فوق العاده اس به خصوص بخاطر زبان تمثیل اون که سیاست رو خیلی خوب نشون میده
امیرمحمد المال
۱۴۰۰/۷/۲۶
فهمیدم کی میره بالای هرم
ارزش حداقل یکبار خوندن داره👍🏻🤟🏻
مشاهده همه نظرات 22

راهنمای مطالعه کتاب قلعه حیوانات

برای دریافت کتاب قلعه حیوانات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.