معرفی و دانلود کتاب صوتی مردمان فرودست

عکس جلد کتاب صوتی مردمان فرودست
قیمت:
۸۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مردمان فرودست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مردمان فرودست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مردمان فرودست

ماکار آلکسیویچ، مردی میان‌سال، در همسایگی واروارا آلکسیونا، زنی بسیار جوان‌تر از خودش زندگی می‌کند. کتاب صوتی مردمان فرودست روایتگرِ رابطه‌ی دوستانه‌ی میانِ این دو نفر است که با فقر و تنهایی دست به گریبانند. فئودور داستایوفسکی نامه‌نگاری را به‌عنوان قالبِ اولین رمان خود برمی‌گزیند. مخاطب از لابه‌لای نامه‌های زن و مرد، به شناختی از جامعه‌ی فقیرِ روسیه‌ی قرن نوزدهم دست می‌یابد.

درباره‌ی کتاب صوتی مردمان فرودست

وقتی کتاب مردمان فرودست (Poor Folk) منتشر شد، بلینسکی (Belinsky)، منتقد و نویسنده‌ی شهیر روس، اذعان کرد که غول ادبی بزرگی متولد شده است. این کتاب شهرت و اعتبار زیادی برای فئودور داستایوفسکی (Fyodor Dostoevsky) به همراه داشت و نام او را در محافل ادبی بر سر زبان‌ها انداخت. این رمان در حالی نوشته شد که داستایوفسکی جوانی فقیر بود و از روی آثار بزرگانی چون الکساندر پوشکین و نیکلای گوگول سیاه‌مشق می‌کرد. او سراغ موضوعی رفت که در قرن نوزدهم مورد توجه منتقدین و نویسندگان بسیاری بود؛ فقر، اختلاف طبقاتی و تحقیرِ مردمان سرخورده و فرودست.

ماکار آلکسیویچ دیووشکین و واروارا آلکسیونا رابطه‌ای متفاوت اما ملموس دارند که بر پایه‌ی نامه‌نگاری شکل گرفته و گسترش می‌یابد. ماکار مردی میان‌سال و واروارا دختری جوان است، این دو در همسایگیِ یکدیگر زندگی می‌کنند، اما برای دوری از حرف و حدیث آشنایان، با یکدیگر ملاقات نمی‌کنند. این زن و مرد علی‌رغمِ اختلاف سنیِ زیادشان در یک چیز با یکدیگر مشترکند، موضوعی که آن‌ها را به هم پیوند می‌زند و سبب گفت‌وگوهای طولانی‌شان در قالب نامه می‌شود. این حلقه‌ی مشترک چیزی نیست جز فقر. ماکار و واروارا در فقر دست‌وپا می‌زنند و گویی در خانه‌های محقرشان محبوس شده‌اند. آن‌ها حتی به بیرون آمدن از این چهاردیواری و ملاقاتِ یکدیگر نمی‌توانند فکر کنند؛ چراکه فقر همیشه بهانه‌ای می‌تراشد تا آن‌ها را از جامعه دور نگه دارد. گویی آن‌دو طردشدگانی هستند که گپ‌وگفتی دوستانه را ناچارند در قالبی مکتوب و بی‌صدا تجربه کنند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی مردمان فرودست

فئودور داستایوفسکی در کتاب صوتی مردمان فرودست از احساسات مشترک بشری حرف می‌زند که شاید هر کسی در هر جای دنیا آن را تجربه کرده باشد. ماکار و واروارا نمایندگان اجتماعی هستند که درصددند تا شرافتِ ازدست‌رفته‌ی خود را بازپس‌گیرند. آن‌ها گرچه سرخوده‌ و مطرودند اما از عزت نفس برخوردارند.

نقطه‌ی قوت کتاب صوتی مردمان فرودست در زبان و شیوه‌ی بیان نامه‌هایی است که بین دو همسایه رد و بدل می‌شود. این نامه‌ها بسیار ساده و بی‌پیرایه هستند و دیدگاهِ دو انسانِ معمولی را به‌خوبی نشان می‌دهند. آن‌ها از دغدغه‌های مالی و اجتماعی خود با یکدیگر حرف می‌زنند و هر روز بیشتر به یکدیگر دل می‌بندند. ماکار آلکسیویچ با درآمد اندکی که از رونویسی به دست می‌آورد، روزگار می‌گذراند و واروارا آلکسیونا به‌عنوان خیاطی با دستمزد پایین کار می‌کند. هردوی آن‌ها در مواجهه با تحقیری که از سمت جامعه متوجهشان است، سرخورده و تنها هستند. ماکار و واروارا ارتباطِ خود را از سطح درددل در نامه‌نگاری به تبادل کتاب گسترش می‌دهند. تمام این ارتباط توسط مستخدمی انجام می‌شود که پذیرفته واسط آن‌ها باشد و نامه‌ها و کتاب‌ها را جابه‌جا کند. ردوبدل کردن کتاب‌ها تا جایی ادامه می‌یابد که یک کتاب موجبِ آزردگی مردِ میان‌سال می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب صوتی مردمان فرودست

رمان‌های بسیاری پیرامون فقر و تحقیر و سرخوردگی نوشته شده‌اند و رمان مردمان فرودست یکی از آن‌هاست. فئودور داستایوفسکی زمانی که در سال 1846 این رمان را نوشت، تنها بیست‌وچهار سال داشت. او با اولین رمان خود توجهِ منتقدین را به خود جلب کرد و به نیکلای گوگولِ جدید شهرت یافت. تصویری دقیق از جامعه‌ای فقیر و واپس‌مانده و درعین‌حال ترسیمِ رابطه‌ای انسانی، کتاب مردمان فرودست را به یکی از آثار قابل توجه تبدیل می‌کند. این کتاب در ایران با عناوینِ «بیچارگان»، «مردم فقیر» و «تیره‌بختان» منتشر شده. ترجمه‌ی کتاب صوتی مردمان فرودست توسط پرویز شهدی صورت گرفته و با همکاری انتشارات به‌سخن و نشر صوتی آوانامه در اختیار علاقه‌مندان به کتاب‌های صوتی قرار گرفته است. این نسخه را با صدای گرمِ آرمان سلطان‌زاده، شیما درخشش و مهدی صفری می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب صوتی مردمان فرودست

  • رمان‌های داستایوفسکی گرداب‌های جوشان، طوفان‌های شن و آب‌هایی هستند که ما را در خود غرق می‌کنند. آنها کاملاً روح انسان را به بازی می‌گیرند. (ویرجیانا وولف)
  • رمان مردمان فرودست به گوشه و کنارهایی از تاریخ و جامعه‌ی روسیه سرک می‌کشد، که تا پیش از داستایوفسکی هرگز به تصویر کشیده نشده بودند. (ویساریون بلینسکی)
  • داستایوفسکی زندگی روزمره را زیرورو می‌کند و احساساتی بدیع را به تصویر می‌کشد. (ویکتور شکلوفسکی)

کتاب صوتی مردمان فرودست برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به رمان‌های کلاسیک و ادبیات روسیه علاقه‌مندید، این اثرِ داستایوفسکی را از دست ندهید. کتاب صوتی مردمان فرودست مقدمه‌ی خوبی برای ورود به آثار این نویسنده به حساب می‌آید.

در بخشی از کتاب صوتی مردمان فرودست می‌شنویم

ماکار آلکسیویچ عزیزم! مدت‌ها درصدد بودم تا کار دلپذیری برایتان انجام بدهم تا به این وسیله دغدغه‌هایی که برای من داشته و زحماتی که برایم کشیده‌اید و نیز عشقی را که به من دارید، جبران کنم. سرانجام راه‌حلی یافتم. در آن حال نامساعدی که داشتم، در گنجه‌ام گشتم و دفترچه‌ای یافتم که برایتان می‌فرستم. در آن زمان که زندگیِ شادمانه‌ای داشتم نوشتن در آن را شروع کردم. شما همیشه درباره‌ی زندگیِ گذشته‌ام، مادرم، پوکروفسکی، اقامتم در خانه‌ی آنا فیودورونا و بالاخره تیره‌روزی‌های اخیرم، پرسش‌هایی کرده‌اید و خیلی علاقه نشان داده‌اید چیزهایی دراین‌باره بدانید. مطالب این دفترچه را که خدا می‌داند چرا به فکرم رسیده لحظه‌هایی از زندگی‌ام را در آن یادداشت کنم، بخوانید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
نمونه 3
4 دقیقه
شناسنامه - پیش‌گفتار
16 دقیقه
هشتم آوریل - قسمت اول
8 دقیقه
هشتم آوریل - قسمت دوم
10 دقیقه
هشتم آوریل - قسمت سوم
3 دقیقه
نهم آوریل
12 دقیقه
دوازدهم آوریل
4 دقیقه
بیست‌وپنجم آوریل
5 دقیقه
بیستم مه
46 دقیقه
اول ژوئن - قسمت اول
42 دقیقه
اول ژوئن - قسمت دوم
4 دقیقه
یازدهم ژوئن
8 دقیقه
دوازدهم ژوئن
5 دقیقه
بیستم ژوئن
2 دقیقه
بیست‌ویکم ژوئن
3 دقیقه
بیست‌ودوم ژوئن
1 دقیقه
بیست‌وپنجم ژوئن
16 دقیقه
بیست‌وششم ژوئن
6 دقیقه
بیست‌و‌هفتم ژوئن
7 دقیقه
بیست‌وهشتم ژوئن
5 دقیقه
اول ژوئیه - قسمت اول
9 دقیقه
اول ژوئیه - قسمت دوم
3 دقیقه
ششم ژوئیه
4 دقیقه
هفتم ژوئیه
8 دقیقه
هشتم ژوئیه
7 دقیقه
بیست‌وهفتم ژوئیه
11 دقیقه
بیست‌وهشتم ژوئیه
2 دقیقه
بیست‌ونهم ژوئیه
9 دقیقه
اول اوت
2 دقیقه
دوم اوت
7 دقیقه
سوم اوت
5 دقیقه
چهارم اوت - قسمت اول
9 دقیقه
چهارم اوت - قسمت دوم
4 دقیقه
پنجم اوت - قسمت اول
12 دقیقه
پنجم اوت - قسمت دوم
5 دقیقه
یازدهم اوت
2 دقیقه
سیزدهم اوت
5 دقیقه
چهاردهم اوت
3 دقیقه
پانزدهم اوت
5 دقیقه
بیست‌ویکم اوت
13 دقیقه
سوم سپتامبر
25 دقیقه
پنجم سپتامبر
12 دقیقه
نهم سپتامبر
3 دقیقه
دهم سپتامبر
8 دقیقه
یازدهم سپتامبر
5 دقیقه
پانزدهم سپتامبر
8 دقیقه
هجدهم سپتامبر
2 دقیقه
نوزدهم سپتامبر
10 دقیقه
بیست‌وسوم سپتامبر - قسمت اول
5 دقیقه
بیست‌وسوم سپتامبر - قسمت دوم
5 دقیقه
بیست‌وهفتم سپتامبر - قسمت اول
3 دقیقه
بیست‌وهفتم سپتامبر - قسمت دوم
2 دقیقه
بیست‌وهشتم سپتامبر - قسمت اول
2 دقیقه
بیست‌و‌هشتم سپتامبر - قسمت دوم
5 دقیقه
بیست‌ونهم سپتامبر
5 دقیقه
سی‌ام سپتابمر
9 دقیقه
یادداشت آخر

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مردمان فرودست
نویسنده
مترجمپرویز شهدی
راویآرمان سلطان زاده، شیما درخشش، مهدی صفری
ناشر چاپیانتشارات مجید
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۲۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مردمان فرودست

Mahshad Bonakdarnia
۱۴۰۲/۱۱/۱۴
گروه هنری آوانامه بهتون تبریک میگم، شما واقعا گل کاشتید، بسیار بسیار لذت بردم و بعد از مدت‌ها با شنیدن این داستان اشک ریختم. آقای سلطان زاده همیشه بی نظیر و بی نقص، خانم درخشش بسیار دلنشین. آفرین به انتخاب موسیقی، چه قدر لذت بردم وقتی می شنیدم از سمفونی گورسکی، رمانتیسیسم در سازهای زهی، آداجیو و به قطعات زیبای دیگر استفاده کردید. آفرین این چنین شناخت موسیقی. شما ارزش این اثر رو به جا آوردید و ارزش ان رو هزاران برابر کردید. هر چه بگم کم گفتم از این اثر هنری و کاملی که به جا گذاشتید. بی نهایت سپاسگزارم. خسته نباشید
Parviz Kamrani
۱۴۰۳/۲/۱
این کتاب، اولین اثر داستایوفسکی می‌باشد و خبر از ظهور یک نابغه در جهان ادبیات می‌دهد. داستان مشتمل بر نامه نگاری‌های یک پیرمرد کارمند ماشین نویس و معشوقه‌اش که دختری جوان اما بیمار و ضعیف است با یک دیگر می‌شود. مضامین این نامه‌ها عبارت‌اند از: بیان اتفاقات روز مره زندگی، شرح رنج‌ها و سختی‌ها، ابراز احساسات نسبت به هم و... داستایوفسکی به خوبی توانسته شخصیت پردازی نماید و درونیات این دو نفر را برای مخاطب آشکار سازد. نسخه صوتی کیفیت بسیار بالایی دارد و هر دو گوینده در اجرای کتاب و انتقال حس موجود در آن به خوبی عمل کرده‌اند.
Sanaz Nasiri
۱۴۰۲/۱۱/۱۸
توصیف غم و بدبختی و ناتوانی و بدبینی رو به داستان تبدیل کرده صفت افرادی که بر اثر فقر دچارشون می شوند، متاسفانه فقر اجتناب ناپذیر ولی صفت‌های جالبی ندارد اولی جهل کورکورانه است ولی افرادی که در فقر با هم زندگی می کنند یارای کمک به همدیگر را با کیفیت بالا و صمیمیت شگرف تجربه می کنند دوستی حقیقی عشق حقیقی بر مبنای معرفت ساده بی الایش اخرش گنگ بود گوینده عالی و روان
m h
۱۴۰۳/۱/۱۰
نویسنده معروف این کتاب در این کتاب سبک خیلی متفاوتی رو استفاده کرده و کتاب کلا شبیه خواندن نامه‌های عاشقانه دو نفر هست که خوب خیلی جالبه یک پیرمرد میانسال و یک خانم جوان بنظرم خواندن کتاب‌های کشور‌های مختلف میتونه خیلی چیز‌ها راجع به اون سرزمین به ما یاد بده من کتاب‌های زیادی از این نویسنده خواندم این کتاب متفات تر از بقیه بود
نجمه ضیایی
۱۴۰۲/۱۲/۲۳
آوانامه مثل همیشه قوی و بی نقص و لذت بخش عمل کرده و خدا قوت. در مورد داستان هم میتونم بگم در نهایت سادگی و روانی و به دور از هر گونه پیچیدگی، داستایوفسکی بزرگ تونسته نهایت درماندگی و فقر رو نشون بده و چیزی که واسه من قابل برداشت بود، عادت به بدبختیها و پافشاری در تغییر ندادن عادتهاست که بسیار غم انگیزه...
somayeh tohidlou
۱۴۰۳/۱/۱۳
اولین کتاب داستایوفسکی و مایه معروف شدنش. فاصله زیادی با کارهای بعدی دارد. اما داستان مبتنی بر نامه‌نگاریست. رابطه متفاوتی را تصویر می‌کند و تلاش دارد فقر و محرومیت‌های مادی را نمایش دهد. ادم را یاد فرهنگ فقر اسکار لوییس می‌اندازد و رمان فرزندان سانچز
نگار حداد
۱۴۰۲/۱۱/۱۱
درکل من طرفدار رمان‌هایی که اینجوری دیالوگ رد و بدل نشه و‌حالت نامه نگاری باشه نیستم... کاشکی آخرش سرنوشت وارنکا معلوم میشد... خانم درخشش بی نظیرن و با دیدن اسم‌ایشون بی درنگ کتاب رو خریدم
رعنا ابوالقاسم
۱۴۰۲/۱۲/۷
تجربه شنیدن این سبک نوشته برایم متفاوت بود سادگی دلنشینی داشت مثل گفتگوی کودکانه بود تا عاشقانه. به این اندیشیدم که در گذشته‌های دور عاشقی چه قدر ساده و بی پیرایه بود
maryam sh
۱۴۰۲/۱۲/۱
کتابها بسیارند با شما است که کتاب های حقیقی را بخوانید (مردمان فرودست)
ترکیب داستایفسکی و آرمان سلطان زاده بهترینِ
ثمین رئوف
۱۴۰۳/۱/۲۲
این کتاب خیلی غم انگیز ولی بسیار قشنگ بود. اینکه در نهایت فقر و بدبختی کسی را داشته باشی که حرف هایت رو به اون بگویی، فقر را قابل تحمل تر خواهد کرد.
مهشید مهشید
۱۴۰۲/۱۱/۲۲
ترجیح میدم وقتی کتابی گوش میدم حس بهتری پیدا کنم نه اینکه همش مشکل و سختی، این کتاب با اینکه راویان خیلی خوبی داره و ولی موضوعش منو جذب جذب نکرد، پیشنهاد نمیکنم
زهرا مولودی
۱۴۰۲/۱۱/۱۲
گوینده مرد رمان بسیار عالی حس نویسنده را بیان کردند واقعا لذت بردم و کل داستان برای من دوست داشتنی و گیرا بود.
بهاره شهرآبادی
۱۴۰۲/۱۲/۹
برخی کتاب‌ها رو صرفا به خاطر صدای دلنشین آرمان سلطان زاده می‌شنوم.
رویا
۱۴۰۲/۱۱/۱۱
کتاب خوبی بود، نمونه صوتی خیلی خوب بود گویندگان خیلی به حال و هوای کتاب کمک کردند ممنون از کتابراه
Beti
۱۴۰۳/۱/۱۶
داستان متفاوت از یک نویسنده قدر، راویان کتاب داستان را جذاب تر کردن عالی هستن
مشاهده همه نظرات 21

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مردمان فرودست

برای دریافت کتاب صوتی مردمان فرودست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.