معرفی و دانلود کتاب نامه‌های بزوس: چهارده اصل برای رشد تجارت شما مانند آمازون

عکس جلد کتاب نامه‌های بزوس: چهارده اصل برای رشد تجارت شما مانند آمازون
قیمت:
۶۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نامه‌های بزوس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نامه‌های بزوس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نامه‌های بزوس: چهارده اصل برای رشد تجارت شما مانند آمازون

استیو اندرسون و کارن اندرسون در کتاب نامه‌های بزوس با مرور مسیر پیشرفت بیست‌ساله‌ی شرکت آمازون می‌کوشند در نگرش و شیوه‌ی مدیریتی جف بزوس کندوکاو کنند و مدل رهبری او را بیابند. مخاطبان با مطالعه‌ی این کتاب پرفروش و با بررسی نامه‌هایی که بزوس طی این سال‌ها به سهام‌دارانش نوشته، به چهارده اصل رشد او پی می‌برد؛ اصولی که می‌توانند باعث تحول و رشد هر شرکتی شوند.

درباره‌ی کتاب نامه‌های بزوس

در سال 1994، جف بزوس کارش را در وال‌استریت رها کرد تا به ایده‌ای که مدت‌ها در ذهن داشت جامه‌ی عمل بپوشاند: تأسیس کتاب‌فروشی آنلاین. در آن سال‌ها اینترنت تازه در دسترس عموم قرار گرفته بود و به نظر رشدی خیره‌کننده داشت. بزوس برآورد کرده بود که نرخ رشد اینترنت بیشتر از سه‌هزار درصد است. او می‌توانست حدس بزند که دیر یا زود این فناوری جدید همه‌جا را فرا می‌گیرد. بزوس از والدینش سیصدهزار دلار پول قرض گرفت و کار بر روی ایده‌اش را شروع کرد. او اسم سایتش را آمازون گذاشت تا در نتایج موتور جستجو که آن سال‌ها که بر اساس حروف الفبا مرتب می‌شد، در صدر قرار بگیرد. در سال 1997، وب‌سایت آمازون در دسترس قرار گرفت، اما حتی از آنچه بزوف حدس می‌زد هم بیشتر از آن استقبال شد.21 سال بعد، ارزش آمازون بیش از هزارمیلیارد دلار بود و بزوس ثروتمندترین مرد دنیا شده بود. این شرکت سریع‌ترین رشد را در تمام تاریخ داشت و حتی بحران جهانی اقتصاد و رکودهای مالی هم بر روی آن تأثیر زیادی نگذاشت. و همه‌ی آن‌ها به خاطر قدرت مدیریت جف بزوس بود. سؤال اینجاست که راز بزوس در موفقیت چه بود؟

کتاب نامه‌های بزوس (The Bezos Letters) تألیف استیو اندرسون (Steve Anderson) و کارن اندرسون (Karen Anderson) می‌کوشد با بررسی پیشرفت آمازون، به همین پرسش پاسخ دهد. مؤلفین مسیر رشد این شرکت را از سال 1997 تا 2018 مرور می‌کنند تا به شیوه‌ی مدیریت و رهبری بزوس دست یابند. آن‌ها برای این کار به سراغ نامه‌های بزوس به سهام‌داران می‌روند. او هرساله به سهام‌داران خود نامه‌هایی می‌نوشته و عملکرد شرکت و ایده‌های خود را توضیح می‌داده. اندرسون‌ها با بررسی این نامه‌ها توانسته‌اند تا حدی رویکرد بزوس را درک کنند.

استیو اندرسون و کارن اندرسون خیلی زود راز بزوس را دریافتند: هیچ! بزوس هیچ راز مهم و پنهانی نداشت. او خیلی راحت برای سهام‌دارانش شیوه‌ی کارش را شرح می‌داد. به‌زعم آن‌ها، بزوس یک ویژگی بسیار بزرگ داشت؛ او قدرت ریسک فوق‌العاده‌ای داشت و همین ریسک‌ها بود که باعث شد او و آمازون به این جایگاه برسند. این مدیر در همان سالِ تأسیس شرکتش نامه‌نگاری با سهام‌داران را شروع و سعی کرد استراتژی رشد آمازون را برای آن‌ها تبیین کند. نویسندگان کتاب نامه‌های بزوس، با بررسی نامه‌های بیست‌ویک‌ساله‌ی او توانستند استراتژی‌های او را استخراج و در چهارده اصل مدون نمایند. بزوس به‌طور کلی اصولش را در چهار بخش می‌گنجاند: آزمایش، ساختن، تسریع و مقیاس. هرکدام از بخش‌ها نیز به چند زیرمجموعه تقسیم می‌شوند که در نهایت، چهارده اصل را شکل می‌دهند. این اصول، مانیفست او در مورد رشد و تعالی آمازون بودند.

استیو اندرسون و کارن اندرسون می‌گویند بزوس در همان نامه‌ی سال اولش (سال 1997) به‌نوعی به همه‌ی این اصول اشاره دارد. به‌خاطر همین است که او در نامه‌های سال‌های بعدش همیشه نامه‌ی سال اول را هم ضمیمه می‌کرد تا به خود و آن‌ها این استراتژی‌ها را یادآوری کند. شاید بسیاری از شرکت‌های دیگر نیزکم‌وبیش چنین مانیفستی داشته باشند و بسیاری از این اصول را پیش بگیرند، اما تفاوت بزرگ آمازون و دیگر شرکت‌ها در این است که بزوس بر روی این اصول چهارده‌گانه ریسک کرد و بابت آن به سود رسید. کاری که بسیاری دیگر حاضر به انجام آن نبوده‌اند.

گفتنی‌‌ست کتاب نامه‌های بزوس را انتشارات هورمزد با ترجمه‌ی مهدی رفیعی منتشر کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب نامه‌های بزوس

  • در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های وال‌استریت ژورنال؛
  • در لیست آثار پرفروش یواِس‌ای تودِی.

در نکوداشت کتاب نامه‌های بزوس

  • ...البته باید دید تاجران می‌توانند از توصیه‌های این کتاب استفاده کنند یا نه، ولی قطعاً از داستان‌ها و مشاهدات استیو اندرسون از یکی از تأثیرگذارترین شرکت‌های دنیا لذت می‌برند. (پابلیشرز ویکلی)

کتاب نامه‌های بزوس برای چه کسانی مناسب است؟

اگر تمایل دارید با استراتژی و رویکرد جف بزوس در آمازون آشنا شوید و می‌خواهید بدانید او چطور این شرکت بزرگ را معماری کرد، حتماً این اثر را مطالعه کنید.

با نویسندگان کتاب نامه‌های بزوس بیشتر آشنا شویم

استیو اندرسون، نویسنده، مشاور و سخنران انگیزشی آمریکایی است. او در رشته‌ی حقوق بیمه تحصیل کرده و بیش از سی‌وپنج سال است که در این صنعت حضور دارد. اندرسون در زمینه‌های ریسک، خلاقیت، تولید و فناوری تخصص داشته و عموماً در این حوزه‌ها مشاوره می‌دهد. او را «آینده‌نگر»ی می‌دانند که تلاش می‌کند وضعیت فعلی موضوعات مختلف، از شبکه‌های اجتماعی تا مدیریت تجاری را بررسی نماید و آینده‌ی آن‌ها را توضیح دهد.

کارن اندرسون ، نویسنده، بازاریاب و مشاور آمریکایی است. او بیشتر از سه دهه است که به شرکت‌ها و کارآفرینان مشاوره می‌دهد.

در بخشی از کتاب نامه‌های بزوس: چهارده اصل برای رشد تجارت شما مانند آمازون می‌خوانیم

یکی از روش‌های ‌غیرمعمول برای تصمیم‌گیری‌هایی ‌با سرعت بالا در آمازون، الزام بزوس به این است که کارمندان قبل از هر جلسۀ تصمیم‌گیری، یک یادداشت شش‌صفحه‌ای تهیه کنند. درحالی‌که تهیۀ این یادداشت‌ها ‌ (و خواندن آن‌ها در ابتدای جلسه) انجام‌دادن کارها را کند می‌کند، در واقع، تأثیر «آهسته و پیوسته رفتن» بسیار بیشتر است.

بله، سرعت تصمیم‌گیری بسیار مهم است، اما تصمیم‌گیری دقیق و آگاهانه برای رشد کسب‌وکار، به‌ویژه در تصمیمات نوع اول، اهمیت بیشتری دارد.

به همین دلیل است که در طرف دیگر فرایند تصمیم‌گیری سریع، یادداشت شش‌صفحه‌ای آمازون (که به ‌روایت شش‌صفحه‌ای نیز معروف است) قرار دارد. یادداشت شش‌صفحه‌ای عمداً روند تصمیم‌گیری را کند می‌کند.

یادداشت شش‌صفحه‌ای سندی است که برای هر ایدۀ جدید ایجاد می‌شود، روند تفکر پیرامون آن را منعکس می‌کند و در قالب داستان نوشته می‌شود. این توضیحی روشن از ایده یا پروژه‌ای است که با صحبت‌کردن دربارۀ آن می‌توان مفهومی را که در ورای آن ایدۀ جدید است شرح داد. در مکالمات عادی افراد با یکدیگر آن‌ها دربارۀ مسائل کلیدی صحبت نمی‌کنند، اما این یادداشت‌ها مانند این نوع مکالمات یا نمودارهای دایره‌ای نیستند و جزئیات اطلاعاتی مورد نیاز را مانند هنگامی که در حال مطالعۀ کتاب هستید توصیف می‌کنند. یادداشت شش‌صفحه‌ای اولین قدم در فرایند بررسی ایده است. این ایده ممکن است در مورد ایجاد یک محصول، رفتن به یک مسیر یا راه‌اندازی پروژۀ جدیدی باشد. اما د‌رهر‌صورت، ریسک‌پذیری کار ساده‌ای نیست. در هر ایدۀ جدید هدف والایی بررسی می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

سخن مترجم
پیشگفتار
ریسک و رشد
چرا نامه‌های ‌بزوس؟
اصول چهارده‌گانۀ رشد اندرسون
نامۀ سال 1997 به سهامداران با تأکید بر اصول چهارده‌گانۀ رشد اندرسون
چرخۀ رشد: آزمایش‌کردن
فصل یکم: اصل 1: تشویق به «شکست‌های ‌موفقیت‌آمیز»
فصل دوم: اصل 2: شرط‌بندی بر ایده‌های ‌بزرگ
فصل سوم: اصل 3: پویایی در نوآوری و اختراع
چرخۀ رشد: ساختن
فصل چهارم: اصل 4: وسواس بر نیاز مشتریان
فصل پنجم: اصل 5: به‌کارگیری افکار بلندمدت
فصل ششم: اصل6: درک فلایویل خود
چرخۀ رشد‌: تسریع‌کردن
فصل هفتم: اصل 7: اتخاذ تصمیمات با سرعت بالا
فصل هشتم: اصل 8: ساده‌کردن پیچیدگی‌ها
فصل نهم: اصل9: استفاده از فنّاوری‌های ‌روز
فصل دهم: اصل 10: ارتقای حس مالکیت
چرخۀ رشد: مقیاس‌کردن
فصل یازدهم: اصل 11: حفظ فرهنگ سازمانی
فصل دوازدهم: اصل 12: تمرکز بر استانداردهای بالا
فصل سیزدهم: اصل 13: سنجیدن آنچه مهم است، پرسیدن این‌که معیار مهم‌بودن چیست و اعتماد به حس درونی خود
فصل چهاردهم: اصل 14: باور به این‌که همیشه می‌توانید مثل روز اول باشید
فصل پانزدهم: طرز فکر ریسک و رشد
فصل شانزدهم: فراتر از آمازون

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نامه‌های بزوس: چهارده اصل برای رشد تجارت شما مانند آمازون
نویسنده،
مترجممهدی رفیعی
ناشر چاپینشر هورمزد
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات302
زبانفارسی
شابک978-622-725152-4
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نامه‌های بزوس

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نامه‌های بزوس

برای دریافت کتاب نامه‌های بزوس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.