معرفی و دانلود کتاب نامه‌های بزوس: 14 اصل برای رشد کسب و کارتان به شیوه آمازون

عکس جلد کتاب نامه‌های بزوس: 14 اصل برای رشد کسب و کارتان به شیوه آمازون
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نامه‌های بزوس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نامه‌های بزوس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نامه‌های بزوس: 14 اصل برای رشد کسب و کارتان به شیوه آمازون

جف بزوس، مؤسس شرکت آمازون و یکی از ثروتمندترین افراد حال حاضر جهان است. استیو اندرسون و کارن اندرسون در کتاب نامه‌های بزوس، تلاش کرده‌اند تا با بررسی دقیق و موشکافانه‌‌ی نامه‌هایی که در پایان هر سال بزوس برای سهام‌داران بزرگ شرکت آمازون ارسال می‌کند، رمز و راز موفقیت این سرمایه‌دار بزرگ را کشف کنند و آن‌ را با زبانی ساده به مخاطبین توضیح دهند. مطالعه‌ی این کتاب به تمام افرادی که به نحوی در دنیای کسب و کار فعالیت دارند، به طور جدی توصیه می‌شود.

درباره‌ی کتاب نامه‌های بزوس

مدت زیادی از دریافت مدرک دانشگاهی‌ِ جف بزوس سپری نشده بود که او با عملی کردن ایده‌ی تأسیس یک بنگاه اینترنتی، قدم در مسیری نهاد که احتمالاً خود او نیز چنین پایان خوشی را برای آن پیش‌بینی نمی‌کرد. موفقیت عظیم بزوس در دنیای کسب و کار سبب شده است که بسیاری از افراد در سراسر جهان به این پرسش مهم بیندیشند که چگونه جوانی بدون حمایت مالی و با تجربه‌ی نه چندان زیاد در دنیای تجارت، توانست شرکت بزرگی مانند آمازون را پایه‌گذاری کند و بعدها نام خود را به عنوان یکی از ثروتمندترین افراد جهان بر سر زبان‌ها بیندازد.

کتاب نامه‌های بزوس (The Bezos Letters) که توسط استیو اندرسون (Steve Anderson) و کارن اندرسون (Karen Anderson) به نگارش رسیده است، به عنوان یکی از بهترین منابع مکتوب موجود برای الگو گرفتن از تجارب کارآفرینان و سرمایه‌گذاران بزرگ جهانی، شما را با ذهن خلاق و موقعیت‌سنج بزوس بیشتر آشنا می‌سازد.

معرفی و دانلود کتاب نامه‌های بزوس

هرساله کتاب‌های متعددی در رابطه با موضوعاتی مانند مدیریت و رهبری، ریسک‌پذیری، راه‌های موفقیت در کسب و کار و مواردی از این دست به انتشار می‌رسند که اغلب آن‌ها جز شعارهای توخالی و ایده‌هایی غیرعملی، مطلبی برای ارائه ندارند. اما کتاب نامه‌‌ی بزوس از آنجا که تصمیمات و رفتارهای تجاری یکی از برجسته‌ترین سرمایه‌داران جهان را بررسی می‌کند، با دیگر کتاب‌هایی که به این دسته از موضوعات می‌پردازند، تفاوت عمده‌ای دارد. مخاطب در این اثر ارزشمند با 14 اصل رشد در کسب و کار آشنا خواهد شد. استیو اندرسون و کارن اندرسون این 14 اصل را از طریق بررسی دقیق نامه‌‌‌های جف بزوس که طی 21 سال برای سهام‌دارن شرکت آمازون ارسال کرده است، به دست آورده‌اند.

زبان ساده و قابل‌فهم استیو و کارن اندرسون در کتاب نامه‌های بزوس، سبب شده است که مخاطبین بتوانند بدون احساس سردرگمی، آموزه‌های مفید کتاب را به راحتی درک کنند. چگونگی استفاده از تجارب ناموفق در موقعیت‌های تجاری آینده، ریسک‌پذیری صحیح، نوآوری، نحوه‌ی جذب مشتری، برنامه‌ریزی بلندمدت اصولی، تصمیم‌گیری در شرایط اضطراری و حساس، استفاده از تکنولوژی در راستای سرعت بخشیدن به کارها، تعیین اهداف و استانداردها، روند انجام امور در شرکت آمازون، نحوه‌ی جذب سرمایه و ساخت ذهنیتی قدرتمند، تنها برخی از موضوعاتی هستند که به طور مفصل در رابطه با آن‌ها در کتاب نامه‌های بزوس بحث شده است.

هدف اصلی استیو اندرسون و کارن اندرسون از نگارش کتاب نامه‌های بزوس، کمک به مخاطب برای محقق نمودن و عملی کردن ایده‌های تجاری اوست. این کتاب را می‌توان نقشه‌ی راهی دانست که خواننده می‌تواند در مسیر پرچالش موفقیت تجاری از آن کمک بگیرد. مطالب در این اثر ارزشمند به شکلی توضیح داده شده‌اند که مخاطبین مختلف فارغ از ویژگی‌‌های متفاوتی که دارند (اعم از میزان تجربه‌ی کاری، تحصیلات دانشگاهی، گستردگی کسب و کار و...)، بتوانند از آن‌ها برای رونق بخشیدن به کسب و کارشان استفاده کنند.

کتاب نامه‌های بزوس توسط ساعده فریدکیان به زبان فارسی ترجمه شده و به وسیله‌ی انتشارات دنیای اقتصاد در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب نامه‌های بزوس

  • نکاتی که استیو اندرسون در کتاب نامه‌های بزوس درمورد جف بزوس و شرکت آمازون فاش کرده است، برای من یادآور والت دیزنی و میراث اوست. والت و جف، هر دو ایده‌هایی داشتند که توانستند آن‌ها را عملی نمایند؛ شما نیز می‌توانید. اصولی که استیو اندرسون در این اثر بیان کرده است به شما در مسیر تحقق رؤیاها و اهداف‌تان کمک بسزایی خواهد کرد. کار استیو در نگارش این کتاب چیزی از جادو کم ندارد. (لی کاکرل، معاون اجرایی پیشین یکی از عملیات‌های والت دیزنی)
  • وقتی برای نخستین بار کتاب نامه‌های بزوس را در دست گرفتم، به سختی توانستم آن را زمین بگذارم. این اثر نکات ارزشمند بسیاری دارد که تمام افراد در سنین مختلف می‌توانند از آن‌ها بهره بگیرند. (جیم هک‌بارث، مدیرعامل شرکت بیمه‌ و سرمایه‌گذاری اَشورکِس گلوبال)
  • کتاب نامه‌های بزوس، دستورالعملی کارساز و مفید برای افرادی‌ست که در حال گسترش کسب و کارشان هستند و یا کسانی که قصد دارند به تازگی کسب و کاری را آغاز نمایند. به عقیده‌ی من این کتاب معتبر را بارها باید مطالعه کرد. نامه‌های بزوس، اثری ارزشمند است که بر اساس تجارب گران‌بهای جف بزوس نوشته شده است. (کن دیویس، نویسنده و سخنران آمریکایی)
  • استیو اندرسون با آگاهی کامل از مفهوم ریسک و ریسک‌پذیری در کسب و کار، کتاب نامه‌های بزوس را به نگارش رسانده است. هیچ جای تعجبی ندارد که این اثر ارزشمند را بخوانید و بتوانید با الهام از آن، به موفقیت تجاری عظیمی دست پیدا کنید. (نشریه‌ی پابلیشرز ویکلی)
  • قویاً عقیده دارم که رمز و رازهایی که در کتاب نامه‌های بزوس افشا شده‌اند، می‌توانند دنیا را به جای بهتری تبدیل کنند؛ از استیو اندرسون بابت نوشتن این کتاب قدردانی می‌کنم. این اثر یک موهبت واقعی‌ست! (برایان کورتز، بازاریاب برجسته‌ی بین‌المللی)

کتاب نامه‌های بزوس برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی که قصد دارند کسب و کار خود را گسترش و رونق دهند، از مخاطبین اصلی کتاب نامه‌های بزوس به حساب می‌آیند.

در بخشی از کتاب نامه‌های بزوس: 14 اصل برای رشد کسب و کارتان به شیوه آمازون می‌خوانیم

مشتریان شما از اولین تماسشان با خدمات مشتریان چه می‌خواهند؟ به احتمال زیاد، یکی از مهم‌ترین خواسته‌های آن‌ها این است که با کمترین دردسر ممکن، مشکلشان به‌سرعت و به طریقی که برایشان بهترین است (چت، ایمیل، تلفن و غیره) حل شود. برای مثال، آمازون می‌داند اکثر مردم از این‌که «پشت خط» باشند متنفرند. حتی اگر انتظار کوتاهی باشد، شما نمی‌خواهید مجبور باشید که «بنشینید و گوشی را نگه دارید‌» تا فردی تلفن شما را پاسخ دهد. روشی که آمازون انجام می‌دهد این است که اگر شما با بخش خدمات مشتریان آمازون تماس تلفنی بگیرید، مجبور به صبر کردن پشت خط نیستید. تلفن خود را می‌گذارید و آمازون اغلب به سرعت، با شما تماس می‌گیرد. اما چیزی که اینجا مهم است بدانیم این است که: آمازون یک مشتری با یک مشکل را که به تماس با آن‌ها نیاز دارد به‌عنوان یک شکست در سیستمشان می‌بیند.

آمازون می‌خواهد که مشتری خودش بتواند مشکل را حل کند یا آمازون به‌صورت خودکار متوجه شود که مشکلی وجود دارد، به‌طور پیشگیرانه‌ای آن‌را حل کند و بدون نیاز به چندین بار انتقال، مشکلشان را حل کنند. گفته می‌شود برخی مشتریان ممکن است بخواهند با یک فرد واقعی صحبت کنند تا حس کنند که واقعا شنیده می‌شوند (چه از طریق چت، ایمیل یا تلفن). آمازون گزینه‌های گوناگونی برای خدمات مشتریان ارائه می‌دهد. آمازون می‌داند اگر مشتریان مجبور باشند تلاش زیادی انجام دهند تا به‌منظور حل سریع مشکلشان برای ارتباط با شما راهی پیدا کنند، ناراضی خواهند شد و ناامیدی آن‌ها می‌تواند سریع‌تر از سرعت نور پخش شود. بااین‌حال اگر مشکل مشتریان توسط خدمات مشتریان حل شود، با نرخ‌های بازگشت پایین‌تر، ذکر نام‌های مثبت بیشتر از شرکت شما در شبکه‌های اجتماعی (حتی زمانی‌که مشکلاتی وجود داشته است)، نقدهای آنلاین بهتر و مشتریان تکراری بیشتری مواجه خواهید شد. این چیزی است که آمازون روی آن حساب می‌کند. اما بیش از آن، بزوس می‌داند که کلید رشد و موفقیت این نیست که نمایندگان خدمات مشتریان بیشتری داشته باشد تا مشکلات را حل کنند بلکه این است که مشکلات را پیش از فراگیر شدن آن‌ها از بین ببرند.

فهرست مطالب کتاب

ستایش‌ها از این کتاب
یادداشت ناشر
پیشگفتار
ریسک و رشد
چرا نامه‌های بزوس؟
14 اصل رشد اندرسون
فصل اول. اصل1: «شکست موفقیت‌آمیز‌» را تشویق کنید
فصل دوم. اصل 2: روی ایده‌های بزرگ شرط‌بندی کنید
فصل سوم. اصل 3: اختراع و نوآوری پویا را تمرین کنید
فصل چهارم. اصل 4: نسبت به مشتریان وسواس داشته باشید
فصل پنجم. اصل 5: تفکر بلندمدت را به کار گیرید
فصل ششم. اصل 6: فلایویل خود را کشف کنید.
فصل هفتم. اصل 7: با سرعت بالا تصمیم بگیرید
فصل هشتم. اصل 8: پیچیدگی‌ها را ساده کنید
فصل نهم. اصل 9: زمان را با استفاده از تکنولوژی سرعت ببخشید
فصل دهم. اصل 10: مالکیت را گسترش دهید
فصل یازدهم. اصل 11: فرهنگ خود را حفظ کنید
فصل دوازدهم. اصل 12: روی استانداردهای بالا تمرکز کنید
فصل سیزدهم. اصل 13: آنچه را مهم است اندازه بگیرید، آنچه را اندازه گرفته شده است زیر سوال ببرید، و به حستان اعتماد کنید
فصل چهاردهم. اصل 14: باور داشته باشید که همیشه روز اول است
فصل پانزدهم. ذهنیت ریسک و رشد
فصل شانزدهم. فراتر از آمازون
نامۀ سال 2018 به صاحبان سهام به همراه اصول رشد اندرسون (به‌صورت برجسته‌شده)
اصطلاحات معمول آمازون
تقدیر و تشکر
در مورد نویسندگان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نامه‌های بزوس: 14 اصل برای رشد کسب و کارتان به شیوه آمازون
نویسنده،
مترجمساعده فریدکیان
ناشر چاپیانتشارات دنیای اقتصاد
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات285
زبانفارسی
شابک978-600-497-126-3
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نامه‌های بزوس

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نامه‌های بزوس

برای دریافت کتاب نامه‌های بزوس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.