معرفی و دانلود کتاب نامه‌هایی از فانوس دریایی

عکس جلد کتاب نامه‌هایی از فانوس دریایی
قیمت:
۵۵,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نامه‌هایی از فانوس دریایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نامه‌هایی از فانوس دریایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نامه‌هایی از فانوس دریایی

در نخستین سال‌های جنگ جهانی دوم، خانواده‌ای برای در امان ماندن از آتش جنگ به روستایی کوچک رفته‌اند تا اینکه کشف نامه‌هایی پر رمز و راز، همه چیز را برای همیشه تغییر می‌دهد. کتاب نامه‌هایی از فانوس دریایی نوشته‌ی اما کرول روایت پر هیجان این نامه‌ها است. این کتاب برنده‌ی جایزه‌ی کتاب لیدز شده است.

درباره‌ی کتاب نامه‌هایی از فانوس دریایی

اما کرول (Emaa Carroll) در کتاب نامه‌هایی از فانوس دریایی (Letters From The Lighthouse) روایتی از یک خانواده انگلیسی را به تصویر می‌کشد که با ماجرایی عجیب درگیر می‌شوند.

داستان از این قرار اس که الیو به همراه خواهر بزرگش سوکی، برادر کوچکترش کلیف و مادرش، در اولین سال‌های جنگ جهانی دوم در انگلستان زندگی می‌کنند. پدرشان در جنگ کشته شده و این اتفاق مادر خانواده را افسرده کرده است.

همه چیز از انفجار یک بمب شروع می‌شود. در نخستین روزهای حمله‌ی آلمان به انگلستان، شبی که اعضای خانواده در خانه جمع شده‌اند، سوکی پیشنهاد تماشای یک فیلم در سینما را می‌دهد. همگی این پیشنهاد را می‌پذیرند. وقتی در سالن سینما نشسته‌‍‌اند، سوکی برای چند دقیقه‌ای از آن‌ها جدا می‌شود، اما پس از اینکه او از سالن بیرون می‌رود، آژیر هشدار برای خروج از سینما به صدا در می‌آید و همه از سالن بیرون می‌روند. الیو یک لحظه خواهرش را می‌بیند اما درست چند ثانیه بعد بمب منفجر می‌شود و دیگر هیچ خبری از سوکی نیست.

چند ماه بعد، در فوریه‌ی 1941، مادر خانواده، بچه‌ها را به ساحل دوون می‌فرستد. جایی که دور از هیاهوی جنگ، زندگی آرامی داشته باشند، مدرسه بروند و راحت‌تر تفریح کنند. در اولین روزهای این سفر، الیو در جیب کتی که از خواهرش به جا مانده بود، نامه‌هایی رمزنگاری شده پیدا می‌کند که نشان می‌دهد سوکی با این منطقه در مکاتبه بوده است.

کرول در این کتاب، با یک روایت تاریخی پر پیچ و خم، ما را در هزارتویی هیجن‌انگیز رها می‌کند که برای بیرون آمدن از آن باید حواسمان به رمز‌ها و کدهای درون نامه‌ها باشد.

جوایز و افتخارات کتاب نامه‌هایی از فانوس دریایی

- برنده‌ی جایزه‌ی کتاب لیدز در سال 2018
- برنده‌ی جایزه‌ی کتاب سال از جشنواره‌ی Books Are My Bag Readers در سال 2017

کتاب نامه‌هایی از فانوس دریایی برای چه کسانی مناسب است؟

نوجوانان و تمام علاقه‌مندان به ادبیات کودک و نوجوان از خواندن این داستان جذاب لذت فراوانی خواهند برد.

با اما کرول بیشتر آشنا شویم

اما کرول نویسنده‌ی 52 ساله‌ی اهل انگلستان است. او تا پیش از آنکه شغل حرفه‌ای‌اش نویسندگی باشد، معلم مدارس پایه‌ی متوسطه بوده اما سال‌هاست که به طور تمام‌وقت می‌نویسد. او بیش از بیست رمان در حوزه‌ی ادبیات کودک منتشر کرده است که برنده‌ی جایزه‌های فراوانی هم شده‌اند. کرول دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی نویسندگی برای جوانان از دانشگاه باث انگلیس است.

در بخشی از کتاب نامه‌هایی از فانوس دریایی می‌خوانیم

خانم هندرسون که دید ما در تاریکی خیابان راه افتادیم، دنبالمان دوید. به کمک هم، خیلی زود خانه‌ی کویینی را پیدا کردیم که تقریباً وسط‌های خیابان اصلی بود. همان‌طوری که گلوریا پیش‌بینی کرده بود، از این‌جا می‌شد فانوس دریایی یا همان‌قدری از آن را که در تاریکی معلوم بود، به خوبی ‌دید.

خانم هندرسون در میان صدای باد فریاد زد: «همین‌جاست. پست‌خانه.»

بخش پست‌خانه، تک‌پنجره‌ای با کرکره‌های بسته بود که جلوتر از دیگر بخش‌های ساختمان قرار داشت. بقیه‌ی خانه رو به آسمان سر به فلک کشیده بود. با آن پله‌های پهن که به در ورودی بزرگش ختم می‌شدند، به نظر می‌رسید ساختمان مهمی بود. دهانم از بزرگی در باز مانده بود.
«وای!» نفس کلیف بند آمد. «خیلی بزرگه!»

من که از سرما و خستگی و اندک هیجان باقی‌مانده در وجودم می‌لرزیدم، دستم را دور بازویش انداختم. «معرکه‌ست، نه؟» بی‌صبرانه منتظر بودم ببینم داخلش چه شکلی است.

ولی بعد از سه ضربه‌ی محکم بر در، باز هم خبری از کویینی نشد.

خانم هندرسون آزرده‌خاطر و زیر لب گفت: «رفته پایین توی زیرزمین، صدامون رو نمی‌شنوه. اولیو، لطفاً بزن به شیشه.» و به سمت چپ پله‌ها اشاره کرد که پنجره‌ی زیرزمین پشت انبوه پیچک‌ها و پرده‌های ضخیم چندلایه پنهان بود.

فهرست مطالب کتاب

خونسرد باش و ادامه بده
بساز و قانع باش
مادرها را از لندن بیرون کنید
فراخوان
مراقبت از بچه‌ های منتقل‌ شده، وظیفه ‌ی ملی است
وظیفه ‌ات را انجام بده
به سرزمینتان دست یاری دهید
زبان سرخ، سر سبز می‌دهد بر باد
حمله‌ ی چندجانبه
اگر بی‌احتیاط حرف بزنید، به قیمت جان مردم تمام می‌شود
دیوار گوش دارد
آزادی در خطر است
اگر مورد مشکوکی پیش آمد، چراغ‌ها را خاموش کنید
رازت را پیش خودت نگه دار
جهت باد تغییر می‌ کند
هیتلر هشدار نمی‌ دهد
مکان مدنظر با علامت X مشخص شده است
کنار یکدیگر
برنده بودن یک کار تمام‌وقت است
عطسه و سرفه مریضی‌ها را پخش می‌کنند
آن‌جا که مهارت و شجاعت به کارتان می‌آید
کاش هرگز نفهمید پناهندگی چه احساسی دارد
هر بار که اشتباه کوچکی می‌کنید، وقت دشمن بیشتر می‌ شود
پ برای پیروزی
قدرت در اتحاد است

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نامه‌هایی از فانوس دریایی
نویسنده
مترجمشروین جوانبخت
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات232
زبانفارسی
شابک978-600-462-462-6
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نامه‌هایی از فانوس دریایی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نامه‌هایی از فانوس دریایی

برای دریافت کتاب نامه‌هایی از فانوس دریایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.