معرفی و دانلود کتاب نبرد

عکس جلد کتاب نبرد
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نبرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نبرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نبرد

کتاب نبرد نوشته پاتریک رامبو، به جنگ تاریخی آسپرن-اسلینگ بین امپراتوری‌های فرانسه و اتریش می‌پردازد و این نبرد خون‌بارِ دو روزه را روایت می‌کند. این داستان که بخش اول از چهارگانه‌ی پایان امپراتوری است، ماجرای اولین شکست بزرگ ناپلئون بناپارت را در نبردهای اروپایی‌اش بازگو می‌کند که به‌نوعی سرآغاز سقوطش بود. این داستان تحسین‌شده، واقع‌گرایانه و مستند برنده‌ی جایزه‌ی گنکور سال 1997 شده بود.

درباره‌ی کتاب نبرد

در آوریل سال 1809 جنگ بزرگی بین امپراتوری فرانسه و چند دولت اروپایی شکل گرفت که به نام جنگ ائتلاف پنجم معروف شد. هدف این نبرد کم کردن قدرت فرانسه و کاهش تسلط آن بر اروپا بود. ارتش فرانسه به رهبری ناپلئون بناپارت در 13 مِی‌ وارد وین شد. ارتش اتریش با فرماندهی آرشیدوک شارل به سمت شرقی دانوب عقب‌نشینی کرد. ناپلئون هم به سمت جنوب وین رفت و دستور داد پلی روی رود دانوب بسازند. اینچنین توانست روستاهای آسپرن و اسلینگ را در شرق دانوب اشغال کند. در 21 و 22 مِی، در همین روستاها جنگ دو روزه‌ای بین اتریش و فرانسه درگرفت که درنهایت به شکست ناپلئون منتهی شد. گرچه او بعدتر توانست بر اتریش پیروز شود ولی نبرد آسپرن-اسلینگ اولین شکست بزرگ اروپایی ناپلئون بود. کتاب نبرد (The Battle) نوشته پاتریک رامبو (Patrick Rambaud) روایت این جنگ دو روزه است که بیش از 40 هزار تلفات برجای گذاشت. رامبو در مورد این اتفاق کاملاً تحقیق کرد و کوشید آن را به صورتی مستند، و از زاویه‌ی دید فرانسوی‌ها بازگو کند.

معرفی و دانلود کتاب نبرد

داستان نبرد از چند روز پیش از جنگ آغاز می‌شود. زمانی که ناپلئون و افسرانش در حال بررسی اوضاع و تصمیم‌گیری برای حمله هستند. ناپلئون که خود در صحنه حضور دارد و فرماندهی لشکر را بر عهده گرفته، از افسرانش می‌خواهد پلی روی دانوب بسازند تا بتواند به کرانه‌ی دیگر وین دسترسی پیدا کند. موضوعی که البته چندان مورد تأیید اطرافیان ناپلئون نیست و معتقدند کارساز نخواهد بود. گرچه بین آن‌ها تنش وجود دارد ولی ناپلئون یکی از افراد مورد اعتماد خود، سرهنگ لوئی فرانسوا لوژون را مأمور پیگیری این کار می‌کند. لوژون به سراغ افسران فرانسوی حاضر در وین می‌رود و به هرکدام وظیفه‌ای را محول می‌کند تا خیلی زود این پل ساخته شود. به نظر ناپلئون عبور از این پل و اشغال آن‌سوی دانوب باعث می‌شود سپاه آرشیدوک شارل و آرشیدوک ژان که از ایتالیا راهی شده به هم نپیوندند و نیروهای دشمن تضعیف شوند. اما او نمی‌داند که اتفاقات بزرگ و غیرمنتظره‌ای در روستاهای آسپرن و اسلینگ در انتظار آن‌هاست.

ایده‌ی رمان نبرد در اصل متعلق به آنوره دو بالزاک بود. او در دهه‌ی 1830 در مورد این جنگ تحقیق و یادداشت‌هایی را آماده کرد. او حتی به میدان واقعی نبرد هم رفت ولی با تمام این‌ها هیچ‌وقت نتوانست داستانش را تکمیل کند. پاتریک رامبو معتقد است دلیل علاقه‌ی بالزاک به این واقعه، صرفاً شکست هیمنه و ابهت ناپلئون نبود. بلکه یکی از تبعات مهم آن، یعنی شکل‌گیری جنبش‌های ناسیونالیستی در سرتاسر اروپا بود. رامبو در حدود 160 سال بعد ایده‌ی بالزاک را توسعه داد و به داستان نبرد رسید. روایت او نیز به سیاق سبک بالزاک، واقع‌گرایانه است و تا حد ممکن سعی کرده عنصر تخیل را به آن وارد نسازد. به همین دلیل او سیاهی و خشونت این جنگ را به عریان‌ترین شکل ممکن نشان می‌دهد و بخش زیادی از قصه‌اش را صرف توصیف صحنه‌های خون‌بار و ترسناک آن می‌کند. چنان‌که خود می‌گوید، جنگ آسپرن-اسلینگ تجربه‌ای خیلی کوتاه از ترس و کشتار بی‌معنای جنگ‌های آینده است!

رمان نبرد را نشر نیماژ با ترجمه‌ی قاسم صنعوی منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی پایان امپراتوری

پایان امپراتوری (Fin d’Empire) چهارگانه‌ای از پاتریک رامبو است که سال‌های آخر زندگی ناپلئون بناپارت و شکست‌هایش در جنگ‌ها، سقوط پادشاهی و تبعید او را روایت می‌کند. این تترالوژی (چهارگانه) شامل داستان‌های «نبرد»، «برف می‌بارید»، «غایب» و «گربه‌ی چکمه‌پوش» است.

جوایز و افتخارات کتاب نبرد

  • برنده‌ی جایزه‌ی گنکور سال 1997
  • برنده‌ی جایزه‌ی بزرگ رمان فرهنگستان فرانسه

نکوداشت‌های کتاب نبرد

  • یک حماسه‌ی جذاب جنگی. (فیگارو)
  • رامبو یک حادثه‌ی خونین تاریخی را با دقت و شور و به بهترین شکل روایت می‌کند. (Les Echos)
  • تحقیقات دقیقی که انجام شده (و بررسی همه‌ی جزئیات تاریخی) این روایت را به حماسه‌ای گیرا تبدیل کرده است. (آنیتا برونکر، نویسنده و پژوهش‌گر تاریخ هنر)

کتاب نبرد برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به دوستداران رمان‌های تاریخی پیشنهاد می‌شود. اگر به ادبیات فرانسه علاقه دارید، مطالعه‌ی این داستان را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب نبرد می‌خوانیم

در چهارمین حمله‌ی مرگبار، ژنرال مولیتور تصمیم گرفت به سوی روستا که فکر می‌کرد در آن تکیه‌گاهی خواهد یافت عقب‌نشینی کند. شمشیر به دست، اسب ترسیده‌اش را هدایت می‌کرد تا ترتیب عقب‌نشینی لازمی پس از راه خاکی که هجوم پنجمی در آن درهم شکست، ترتیب دهد. افراد سوارنظام به گمان این‌که از روی یک برجستگی می‌پرند، گویی که به درون خندقی بیفتند، در آن له شدند؛ سرشان شکست، در حالی که به ضرب سرنیزه‌ها سوراخ شده بودند، یا مغزشان از نزدیک متلاشی‌ شده بود، کارشان به پایان می‌رسید. به این ترتیب، پیاده‌ها زمین واگذار می‌کردند، ولی در عوض غنیمتی گردآوری‌شده از روی مرده‌ها به چنگ می‌آوردند، این یک تفنگی زیر بغل داشت و تفنگ دیگری به بند شلوارش، آن یک بند شمشیری از چرم سیاه داشت که تیغه شمشیری در آن جای داده بود؛ پارادی، سینه‌پوشانده با چند فشنگدان، کلاه سرخ یک اتریشی را به سر گذاشته بود. آن‌ها به سوی نخستین خانه‌های آسپرن عقب می‌نشستند، از اسب‌های بزرگ خرمایی‌رنگ به زمین افتاده که شیهه می‌کشیدند، فاصله می‌گرفتند: اسب‌ها در حال احتضار بودند، ولی برای سربازان پیاده موضوع پایان دادن به کار اسب‌ها مطرح نبود، فشنگ‌ها باارزش بودند، و می‌بایست به انسان‌ها اختصاص داده می‌شدند و بهتر آن بود که سر و شکم را هدف قرار دهند.

بر اثر امری غریب، آتش‌سوزی از نزدیک کمتر چشم‌گیر بود، بیشتر خانه‌های خیابان بزرگ که سربازها گله‌وار در آن پیش می‌رفتند، تقریباً دست‌نخورده مانده بودند، زیرا توپ‌های بارون هیلر سرانجام خاموش شده بودند، چون شعله‌های شدید اندکی پیش، به سبب نبودن مواد قابل سوختن، آرام می‌گرفتند. همه‌جا مردانی می‌کوشیدند با ریختن خاک، کانون‌های آتش را خاموش کنند. تیرهای بناهای ویران و سیاه‌شده، که دود از آن‌ها برمی‌خاست و ترق‌تروق صدا می‌کردند، گاهی از بلوکی می‌افتادند و خاکستر به‌پا می‌کردند. سربازان که بخارهای ناشی از آتش‌سوزی خفه‌شان می‌کرد، پایین پیراهن‌شان را پاره می‌کردند تا جلوی صورت‌شان ببندند. گرمای اخگرها غیر‌قابل‌تحمل می‌شد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: وین در 1809
فصل دوم: سربازان به چه فکر می‌کنند
فصل سوم: روز اول
فصل چهارم: نخستین شب
فصل پنجم: دومین روز
فصل ششم: دومین شب
فصل هفتم: پس از کشتار بزرگ
یادداشت‌های تاریخی در 1809
دو پروفوندوس!

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نبرد
نویسنده
مترجمقاسم صنعوی
ناشر چاپیانتشارات نیماژ
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات328
زبانفارسی
شابک978-600-367-408-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نبرد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نبرد

برای دریافت کتاب نبرد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.