معرفی و دانلود کتاب نحوه تعامل با مدیر

عکس جلد کتاب نحوه تعامل با مدیر
قیمت:
5000 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نحوه تعامل با مدیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نحوه تعامل با مدیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نحوه تعامل با مدیر

کتاب نحوه تعامل با مدیر اثر مانموهان جوشی، در ارتباط با مدیریت رفتار زیردستان با مدیران خود، نکات مفیدی را به کارمندان در کلیه‌ی سطوح بنگاه‌های تجاری، خدماتی، سازمان‌ها، نهادهای دولتی و حتی دانشجویان دانشگاه‌ها ارائه می‌کند.

یکی از بزرگترین تحولاتی که در طول 50 سال گذشته رخ داده و انسان عصر ما، ابعاد گوناگونی از آن را تجربه کرده، این است که جوامع سراسر جهان به سازمان‌های گوناگون تقسیم شده‌اند و تمامی وظایف عمده‌ی اجتماعی، از طریق این سازمان‌ها و مؤسسات، نظیر: شرکت‌های تجاری، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها، سازمان‌های دولتی و خصوصی و تعاونی و سایر تشکیلات انجام می‌پذیرد. اکثریت فارغ‌التحصیلان مراکز آموزشی به عنوان کارکنان این مؤسسات لازم است نکات کتاب نحوه تعامل با مدیر (How to deal with your manager) را بدانند.

مانموهان جوشی (Manmohan Joshi) در این میان توجه به این نکته را لازم دانسته که در جامعه‌ی امروز، هر کس در هر جایگاهی که باشد، باز هم مقامی برتر و بالاتر از خود دارد؛ به عبارت دیگر هر کسی، در هر پست و جایگاهی، باز برای خود رئیسی دارد که در قبال او باید پاسخگو باشد. جالب توجه آنکه، یکی از بزرگترین مشکلات تمامی مدیران، وجود افرادی مافوق، به نام رئیس است که این مدیران به هر صورت زیر دست آن‌ها هستند. اگرچه فقط چند قانون ساده و مؤثر برای تعامل با مدیران وجود دارد، اما تعداد بسیار اندکی این قوانین را می‌دانند و از میان آن‌ها، تعداد اندک‌تر و انگشت‌‌شماری، این قوانین را به کار می‌بندند.

پس هیچ کس نمی‌تواند اهمیت ارتباط صحیح با رئیس را انکار کند، چرا که اگر این فن را بلد نباشد، با رئیس خود تعامل درستی نخواهد داشت و ممکن است به رغم همه‌ی توانمندی‌ها، از کار بیکار شود! نحوه‌ی مدیریت رئیس شما تأثیر بسزایی هم بر زندگی کاری و هم بر زندگی شخصی شما دارد. زمانی که رئیستان در یک روز تعطیل، شما را برای یک جلسه اضطراری احضار می‌کند؛ تعطیلی و اوقات فراغتتان به دلیل اقدام مافوق خراب می‌شود و... نحوه‌ی تعامل شما با این اتفاق تأثیر بالایی در تداوم کار و فعالیت شما خواهد داشت.

جملات برگزیده‌ی کتاب نحوه تعامل با مدیر:

- ریسک کردن را تمرین کنید.
- یاد بگیرید چگونه گوش فرا دهید.
- قاطعیت را در شیوه‌ای از زندگی ایجاد کنید.
- مثبت‌ترین رفتار را در هر شخص تقویت کنید.
- ارتباط مناسب با مدیر نیازمند یادگیری نحوه کاری او است.

در بخشی از کتاب نحوه تعامل با مدیر می‌خوانیم:

هیچ‌کس کامل نیست، و مدیر شما همانند دیگر افراد، رفتارهای خاص خود را دارد. با این حال، اگر شما خود را در شرایطی حس کردید که به طور پیوسته مورد انتقاد قرار می‌گیرید به‌ طوری‌ که احساس بدبخت بودن می‌کنید، آن‌گاه اقدامی را می‌بایست انجام دهید. اول از همه، بررسی کنید که آیا کار اشتباهی را انجام داده‌اید. شاید شما به روشی عمل می‌کنید که مدیرتان را ناراحت می‌کند. یا شاید سطح کاری شما در سطح استاندارد نیست. در این موارد، پاسخ در خود شما نهفته است. اگر، از یک سو، کار را با بهترین توانایی خود انجام می‌دهید و هنوز به‌ اندازه کافی به چشم نیامده‌اید، آن‌گاه زمان آن فرا رسیده است که با مدیر خود درباره طریقی که با شما برخورد می‌شود، صحبت کنید. گاهی اوقات مدیران متوجه ناراحتی و احساس بدی که ایجاد می‌کنند، نمی‌شوند. اما این بحث با مدیر می‌بایست به طریقی مطمئن (اعتماد به نفس) و صمیمانه صورت پذیرد. تنها در این صورت تغییر مطلوب در رفتار مدیر امکان‌پذیر است.

شما می‌بایست توانایی خود را بالا ببرید تا نقاط قوت و ضعف خود را تحلیل کنید. لیستی از حوزه‌ها را بنویسید که در آن‌ها شایسته هستید و لیست دوم را از مواردی پرکنید که نیاز به بهبود دارید. با خود صادق باشید. طرح عملیاتی خود را با مدیر خود به بحث بگذارید. ممکن است مدیر نظر مناسبی داشته باشد و به شما در تعامل با شرایط کمک نماید.
هرگز به خود اجازه ندهید تا تحت‌ فشار غیرمنطقی قرار بگیرید. در اکثر موارد، مدیر کارهای زیاد و زیادتری را بر عهده شما می‌گذارد. درباره چنین فشارهایی آگاه باشید و گفتن «نه» مؤدبانه را فرابگیرید. اگر همچنان مدیر اصرار می‌کند، از او بخواهید تا حجم کاری تصحیح‌شده شما را اولویت‌بندی نماید.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجم
1. فرضیه انسانی مدیریت
1-1 چشم‌انداز
1-2 هدف مدیریت
1-3 مهارت انسانی
1-4 درک رفتار
1-5 گام‌های برای قاطع بودن (ابراز وجود)
1-6 فرضیه
2. دستورالعمل‌های علمی برای تعامل با مدیران
2-1 مسئولیت‌های مدیریتی
2-2 نقش ارتباط
2-3 انتخاب نامه در موضوع صحبت شده
2-4 موانع ارتباطی
3. درک ماهیت کار مدیران
3-1 وظایف اصلی مدیریت
3-2 ویژگی کلیدی مدیران
3-3 مدیریت منابع
3-4 اثربخشی مدیریتی
4. مهارت‌های تعامل با انواع متفاوت مدیران
4-1 تعامل کلی با مدیران مختلف
4-2 انواع مختلف مدیران
4-3 تعامل با مدیران سخت‌گیر
منابع
درباره نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نحوه تعامل با مدیر
نویسنده
مترجمجواد عارفی
ناشر چاپیانتشارات جادوی قلم
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات46
زبانفارسی
شابک978-600-6313-56-6
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نحوه تعامل با مدیر

محمدمهدی عظیمی
۱۳۹۷/۶/۶
کتاب بسیار خوبیه
وحید کرمی
۱۴۰۱/۷/۳
بیشتر برای مدیران خوبه
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب نحوه تعامل با مدیر

برای دریافت کتاب نحوه تعامل با مدیر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.