معرفی و دانلود کتاب مهارت‌های مدیریتی

عکس جلد کتاب مهارت‌های مدیریتی
قیمت:
۱۰۰۰۰ 5000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مهارت‌های مدیریتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مهارت‌های مدیریتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مهارت‌های مدیریتی

کتاب مهارت‌های مدیریتی اثر مانموهان جوشی، به مدیران فرصت می‌دهد که تجربیات خود را بررسی کنند و با یادگیری مهارت‌های جدید، در مشاغل فعلی یا آتی خود بهبود یابند.

با پرسه زدن در کتب و مقالات رشتۀ مدیریت و به استناد همین منابع، چنین برداشت می‌شود که علم مدیریت از دوران باستان وجود داشته و مورد استفاده قرار می‌گرفته است. پژوهشگران خارجی و داخلی، شواهد و اسنادی را مبنی بر اینکه در دوره‌های مختلف باستان از مهارت‌های مدیریتی استفاده می‌شده است، آورده‌اند. اما در گذر زمان سیر اندیشه‌های مدیریت به گونه‌ای رقم می‌خورد که فلسفه مدیریت نوین، این‌بار نه از ایران زمین و تمدن‌های شرقی، بلکه با وقوع انقلاب صنعتی و در اروپا و آمریکا به سرتاسر جهان منتشر می‌شود.

بسیاری از ما درنتیجۀ نگاه‌های کلیشه‌ای به امور مدیریتی، وظایف یک مدیر را محدود به صدور دستور و امضای کاغذها می‌دانیم، که مستلزم ابتکارات و مهارت‌های اندکی است. بسیاری از مدیران به‌ ندرت فرصت‌های آموزشی یا پیشرفت داشته و هدایت شغلی بسیار کمی دریافت کرده‌اند. با این حال، آن‌ها بر تصویر سازمان خود تأثیر مستقیم دارند. آنان در همۀ سطوح و حیطه‌های سازمان‌ها عملکرد دارند و به گسترۀ وسیعی از مهارت‌های اساسی در این زمینه‌ها نیاز دارند. نکات کتاب مهارت‌های مدیریتی (Administration skills) برای افزایش کارایی هر مدیر، سرپرست و رهبری قابل استفاده می‌باشد.

سازمان‌ها بدون مدیران رده اول شایسته، به خوبی اداره نمی‌شوند. سرپرستان کلید موفقیت در هر سازمانی هستند. به دلیل مقبولیت گستردۀ این حقیقت، سرپرستان معمولاً مسئول تمام خطاها در یک سازمان قلمداد می‌شوند. مانموهان جوشی (Manmohan Joshi)، در این کتاب آموخته‌های چندین ساله و نوین مدیریتی خود را که در کشورهای متعددی پیاده‌سازی کرده است همراه با کلیات نظری و مثال‌های عملی برای مدیران بازگو می‌کند.

جملات برگزیدۀ کتاب مهارت‌های مدیریتی:

- لیستی از مواردی که درباره‌ی خودتان دوست دارید را بنویسید.
- آخر هر روز را با رها کردن کارها برای همان روز علامت‌گذاری کنید.
- طوری با خود رفتار کنید که دوست دارید دیگران آن رفتار را با شما داشته‌ باشند.
- باتری‌های استرسی خود را خاموش و دوباره شارژ کنید تا بدنتان تحت فشار دائمی نباشد.
- کاری انجام دهید که بدون احساس گناه از آن لذت ببرید و از انجام آن احساسی عالی داشته‌ باشید.

در بخشی از کتاب مهارت‌های مدیریتی می‌خوانیم:

همه‌ی آدم‌ها کارهایی زیاد و زمانی اندک برای انجام آن‌ها دارند. اگرچه همه می‌توانیم به یاد کسانی بیفتیم که به‌نظر انسان‌هایی بسیار منظم‌اند و کسانی‌که همین مقدار از کار را برای انجام دادن دارند، اما دسته‌ی اول طوری [زمان خود را] مدیریت می‌کنند که کارهایشان را بهتر انجام دهند.

اولین درسی که باید درباره‌ی مدیریت زمان یادگرفته شود، این است که در دنیای واقعی همه‌ی کارها درست پیش نمی‌روند. کامپیوترها خراب می‌شوند، پرونده‌ها گم می‌شوند، مشکلات به‌وجود می‌آیند و الی‌آخر. همیشه این قبیل اتفاقات رخ می‌دهند و واقعاً راهی نیست تا از وقوع آن‌ها جلوگیری کنیم. تمام این مسائل به‌این معنی است که [شما باید] مجموعه‌ای ساده از سیستم‌های مدیریت زمان را که برای خودتان کارآمد هستند استفاده کنید و توسعه دهید.

پیش از اینکه بتوانید شروع کنید به برنامه‌ریزی در مورد این‌که چطور و کجا زمان خود را بگذرانید، لازم است بدانید که چه مقدار از زمانی‌که دارید در اختیار شماست. مدیریت و تنظیم زمان شما با مدیریت و بودجه‌بندی درآمدتان بسیار مشابهت دارد. حقوق ماهیانه خود را تصور کنید. در پایان هر ماه مبلغی به شما پرداخت می‌شود که از قبل از مقدار آن مطلع هستید. بنابراین می‌دانید که چه مقدار می‌توانید برای مواردی مثل اجاره‌خانه، قبض‌ها، غذا، لباس و غیره هزینه کنید. اگر در یکی از همین ماه‌های مذکور قبضی با مبلغی کلان دریافت کنید، [مسلماً] هزینه‌ها را متناسب با آن تنظیم می‌کنید. به این صورت که مثلاً ممکن است تصمیم بگیرید برای شام بیرون نروید. و یا پولی را در آن ماه پس‌انداز نکنید. شما می‌توانید تمام این کارها را انجام بدهید چرا‌که دقیقاً می‌دانید درآمد و هزینه‌هایتان چه‌ مقدار است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
درباره نویسنده
1. مهارت‌های مدیریتی
1. 1 وظیفۀ سرپرست
1. 2 سرپرست کیست؟
1. 3 وظایف مختلف سرپرستی
1. 4 منابع مدیریت
1. 5 کارآمدی مدیریتی
1. 6 چرخۀ توسعه
1. 7 نقش ارتقایافتۀ سرپرست
1. 8 کارکردها یا فعالیت‌های سرپرستی
1. 9 برنامه‌ریزی
1. 10 سازمان‌دهی
1. 11 هدایت
1. 12 کنترل
1. 13 مسئولیت‌های سرپرستی
1. 14 مهارت‌های سرپرستی
1. 15 ده ویژگی کلیدی برای مدیران
2. مهارت‌های مؤثر ارتباطی
2. 1 انتقال پیام‌ها
2. 2 منظور از ارتباط چیست؟
2. 3 چرا به ارتباط نیاز داریم؟
2. 4 مهارت‌های ارتباط مؤثر
2. 5 ارجحیت ارتباط کتبی بر شفاهی
2. 6 موانع ارتباطی
3. درک رفتار
3. 1 رفتار انفعالی
3. 2 رفتار تهاجمی
3. 3 رفتار قاطع
3. 4 مناطق آرامش
3. 5 دستیابی به برد/برد
3. 6 سنگ بناهای قاطعیت
3. 7 فرضیۀ انسانی
4. رهبری
4. 1 معنای رهبری
4. 2 رویکردهای رهبری
4. 3 کار، تیم و وظایف فردی
4. 4 ضرورت تعامل در داخل گروه
4. 5 وظایف و مسئولیت‌های رهبری
4. 6 سبک‌های رهبری
4. 7 نظریه مسیر - هدف
4. 8 مدل رهبری موقعیتی
4. 9 ساختمان تیم
4. 10 ویژگی‌های تیم‌های با کارایی بالا
4. 11 ویژگیهای تیم‌های با عملکرد بالا
5 تصمیم‌گیری‌ مؤثر
5. 1 ترکیب و شکل
5. 2 محدوده
5. 3 هدف
5. 4 انواع
5. 5 فرآیند
5. 6 تصمیم‌گیری مؤثر
6. مدیریت زمان
6. 1 چگونه زمان خود را مدیریت می‌کنید؟
7. مدیریت استرس
7. 1 استرس چیست؟
7. 2 شناخت استرس
7. 3 مقابله با استرس
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مهارت‌های مدیریتی
نویسنده
مترجممسعود توکلی
ناشر چاپیانتشارات جادوی قلم
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات94
زبانفارسی
شابک978-600-6313-41-2
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
۱۰۰۰۰ 5000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مهارت‌های مدیریتی

Mansour Torki
۱۳۹۹/۹/۱۴
سلام کتاب بدی نبود اما برعکس اون چه در مقدمه ادعا کرده بود، صرفا تئوری محور بود و کمتر عملیاتی. در هر صورت خوندنش‌ بهتر از نخوندش بود.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب مهارت‌های مدیریتی

برای دریافت کتاب مهارت‌های مدیریتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.