معرفی و دانلود کتاب نسخه لذت از زندگی

عکس جلد کتاب نسخه لذت از زندگی
قیمت:
۷۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نسخه لذت از زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نسخه لذت از زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نسخه لذت از زندگی

کتاب نسخه لذت از زندگی به قلم پل پیرسال به بررسی و شناسایی عواملی که باعث می‌شود در زندگی دچار استرس شوید، می‌پردازد و راهکارهایی عملی و کاربردی را جهت استفاده بهتر از موقعیت‌ها و تجربه لحظه‌های شاد در زندگی، به شما می‌آموزد.

درباره کتاب نسخه لذت از زندگی:

مهم‌ترین چیزی که در این اثر به چشم می‌خورد علم زیبایی شناسی غرب و برقراری پیوند میان آن و کشفیات ارزشمند و قابل استناد پزشکی و روان‌شناختی است. هم آداب و رسوم غربی و هم شرقی برای افراد اهمیت بسیاری دارند و به ایشان برای رسیدن‌های شخصی و بصیرت کمک می‌کنند. آثاری که اخیرا منتشر می‌شوند دیدگاه‌های فرهنگی شرق، غرب یا ترکیبی از هر دو را ارائه می‌دهند. اما چیزی که واقعاً نیاز بشر امروزه است پیوندهای عمیق‌ترش با معنویات می‌باشد. به همین دلیل پل پیرسال (Paul Pearsall) کتاب نسخه لذت از زندگی را تالیف نموده است.

این کتاب سه بخش دارد: در بخش اول با عنوان الگوى لذّت از زندگى، مفاهیم لذّت روشنفکرانه به عنوان کلید اصلى تندرستى و سلامت معرفی شده‌اند. هم‌چنین مفاهیم زندگى در چارچوب نیازهاى تکاملى، بیولوژیکى و معنوى مورد بحث قرار می‌گیرد. علاوه بر این آموزه‌هایی جدید در زمینه اعصاب و روان و سلامت آن‌ها ارائه می‌شود. در پایان این بخش هم چگونگی آرام کردن مغز و لذت بردن از زندگی و کسب آرامش و به کارگیری حس هفتم را خواهید آموخت.

در بخش دوم، اصطلاح جدید به نام اَلوها به شما معرفی و پنج اصل آن به تفصیل شرح داده می‌شود. هرکدام از فصول این بخش، کشفیات علمى جدیدى را ارائه مى‌دهد. هر فصل با درس ویژه‌اى براى تمرین اجزاى مؤلفه اَلوها در چارچوب زندگى روزمره شما، تمام می‌شود. شما خواهید آموخت تا نسخه‌ی لذت را در همه سطوح زندگی خود پیاده و به آن عمل کنید.

چنانچه به دلایل مختلف همچون بیماری، مسائل شغلی یا درگیری‌های خانوادگی نمی‌توانید از زندگی لذّت ببرید، به شما توصیه می‌شود بخش سوم کتاب نسخه لذت از زندگی (The Pleasure Prescription) را حتماً مطالعه کنید زیرا به نگرانی‌های فوری شما مربوط می‌شود.

اگر نمونه‌برداری و خلاصه‌خوانی هم برای شما لذت‌بخش است می‌توانید نبض قدرت خود را با آزمون اَلوها در فصل سوم آزمایش کنید. بهتر است این آزمایش را با کسی که شناخت خوبی از شما دارد، انجام دهید و به کمک همدیگر نتیجه آن را مورد بررسی قرار دهید.

کتاب نسخه لذت از زندگی مناسب چه کسانی است؟

خواندن این کتاب به شما کمک می‌کند شادی موجود در تمام ابعاد و جنبه‌های مختلف زندگی را ببینید و به‌این‌ترتیب احساس خشنودی بیشتری از زندگی خواهید داشت.

با پل پیرسال بیشتر آشنا شویم:

او روانشناس بالینی و آموزشی، متخصص تعامل میان مغز و بدن و نظام ایمنی است. دکتر پل کائی کنا پیرسال تاکنون کتاب‌های پرفروشی منتشر کرده که به زبان‌های مختلف در سراسر جهان هم ترجمه شده‌اند. از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به سخنرانی‌هایش در نشست‌های مختلف بین‌المللی و برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی ملی آمریکا اشاره کرد.

جملات برگزیده کتاب نسخه لذت از زندگی:

- «از این نترسید که دنیا به آخر مى‌رسد، از این بترسید که هرگز آغاز و ابتدایى نخواهد داشت.»
- «پولینزى... جایى است که فرد مى‌تواند به حقیقت برسد، با طبیعت یکى شود و بعد از بیمارى تمدن، زندگى، بازگشت به سلامتى است.»
- «این، ترس از مرگ، بیمارى، سختى یا فقر نیست که روح بشر را متلاشى مى‌سازد، بلکه ترس از تنها ماندن و مورد محبت قرار نگرفتن در جهان هستى است.»
- «در عشق با همه کس و همه چیز یکى باش.»
- «شادى یعنى مبارزه و تلاش را از میان آب‌هاى متلاطم ربودن؛ نه در میان شکوفه‌ها و زیر انوار تابان ماه، فلوت نواختن.»

در بخشی از کتاب نسخه لذت از زندگی می‌خوانیم:

عادل سالم و نوسان، کلید نسخه لذّت از زندگى است. همان‌طور که شادى زیاده از حد، اغلب و در درازمدت موجب توهم روانى مى‌شود، ناشادى طولانى و استرس درونىِ ناشى از حس درماندگى و کمبود شادى مى‌تواند به افسردگى‌هاى بیمارگونه منجر گردد. متخصصان روان، اعصاب و سیستم ایمنى، معمولا از استعاره دو فیل که روى الاکلنگ سوارند، براى توصیف رابطه میان واکنش فورى یا نظام عصبى هورمونى سمپاتیک، و واکنش «شاد» یا نظام عصبى هورمونى پاراسمپاتیک استفاده مى‌کنند.

مجسم کنید دو بچه را که روى الاکلنگ به طور متعادل سوارند. آن‌ها بدون تلاش زیاد، مى‌توانند الاکلنگ را متعادل نگاه دارند؛ همان طور که ما نظام بدن را در تعادلى عصبى هورمونى، بین هورمون‌هاى استرس و هورمون‌هاى ریلکس، نگاه مى‌داریم. این را متخصصان روان و اعصاب، «نوسان خوب»، و پولینزىها؛ توازن مى‌نامند. برعکس، زمانى که ما زندگى پر از ترسى را طى مى‌کنیم، درست مثل این مى‌ماند که دو فیل را روى یک الاکلنگ داشته باشیم و این، نیاز به تلاش بسیار دارد. چنانچه تعدادى از هورمون‌هاى عصبى ناگهان کاهش پیدا کند، هورمون‌هاى دیگر، ناگهان بیش از حد افزایش پیدا مى‌کند که نتیجه، افزایش و کاهش زیاده از حد است.

مشکلِ دیگر داشتن فیل‌ها بر روى الاکلنگِ نظام عصبى، این است که نهایتا خود الاکلنگ دچار آسیب مى‌شود. زمانى که ما دائما در تلاش باشیم تا تعادل خود را در مقابل بالا رفتن و پایین آمدن‌هاى زیاد، حفظ کنیم، سیستم بدن دیگر نمى‌تواند استرس را تحمل کند و آثار خستگى در چهره، قلب، نظام ایمنى و خصوصیات هیجانى ما آشکار مى‌شود.

برخى از مردم، براى کاهش و کنترل استرس به قدرى به خود فشار مى‌آورند که دچار استرس مى‌شوند. آن‌ها تمام مدت سعى مى‌کنند، برخوردى مثبت داشته باشند، یا سخت مى‌کوشند به شادى برسند. همین تلاش سبب مى‌شود آن‌ها نه از شادى به دست آمده لذّت ببرند و نه از غم و رنج مبتلا شده، درسى بیاموزند. پنج اصل اَلوها قوانینى هستند براى یک بالا پایین رفتن متوازن در زندگى.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: الگوى لذّت از زندگى
1- نَفَس را تازه کنید
2- شادى و نشاط حس هفتم
3- تست اَلوها (ALOHA)
4- دعوت به بهشت
5- چگونه دوباره به زندگى روزانه صفا بخشیم
6- روان‌شناسى لذّت از زندگى
بخش دوم: یادگیرى اَلوها (درس عشق)
7- لذّت ناشى از شکیبایى موفقیت
8- چرخه ارتباط غلبه بر توهمّ جدایى
9- قدرت سازش‌پذیرى
10- معجزه تواضع
11- فیض بخشش
بخش سوم: تجلّى بخشیدن به اَلوها
12- زندگى زناشویى لذّت‌بخش داشتن
13- بار آوردن خانواده خوشبخت
14- کارکردن همراه با عشق
15- عشق ورزیدن و آموختن
16- شادى رساندن به دنیا

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نسخه لذت از زندگی
نویسنده
مترجمتوران دخت تمدن
ناشر چاپیانتشارات نقش و نگار
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات304
زبانفارسی
شابک978-964-6235-57-3
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نسخه لذت از زندگی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نسخه لذت از زندگی

برای دریافت کتاب نسخه لذت از زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.