معرفی و دانلود کتاب ایکیگای و کایزن: هنر تجربه یک زندگی رضایت‌بخش

عکس جلد کتاب ایکیگای و کایزن: هنر تجربه یک زندگی رضایت‌بخش
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ایکیگای و کایزن: هنر تجربه یک زندگی رضایت‌بخش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ایکیگای و کایزن: هنر تجربه یک زندگی رضایت‌بخش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ایکیگای و کایزن: هنر تجربه یک زندگی رضایت‌بخش

یک عقیده‌ی مشهور ژاپنی می‌گوید: «هرکسی در طول زندگی، یک ایکیگای (دلیلی برای زندگی) دارد!» تابه‌حال به ایکیگای خودتان فکر کرده‌اید؟ ایچیرو ساتو در کتاب ایکیگای و کایزن: هنر تجربه یک زندگی رضایت‌بخش از طریق معرفی دو روش مشهور ژاپنی برای بهتر زیستن، راز داشتن یک زندگی شاد و رسیدن به رضایتمندی درونی را به شما می‌گوید.

درباره‌ی کتاب ایکیگای و کایزن: هنر تجربه یک زندگی رضایت‌بخش

همه آدم‌ها برای زندگی کردن و رضایت از زندگی خود،‌ به دلایل محکمی نیاز دارند. چرا که یافتن حتی یک دلیل درست برای ادامه‌ی زندگی می‌تواند شبیه به چتر نجات عمل کند.

ژاپنی‌ها معتقدند که راز طول عمر زیاد،‌ فعال بودن در زندگی است! به‌همین‌دلیل کار کردن،‌ فعال بودن و انجام مستمر فعالیت‌ها را در برنامه زندگی خودشان جای می‌دهند. جالب است بدانید در ژاپن روستایی وجود دارد که اهالی آن، عموما بالای صدسال عمر می‌کنند! اگر از مردم این روستا درباره راز عمر طولانی‌شان سوال کنید،‌ یک چیز را خواهید شنید:«ایکیگای!»

ایکیگای و کایزن دو موضوع مهمی هستند که همه ما به آن‌ها نیاز داریم تا کیفیت زندگی و احساس رضایت درونی‌مان را به کمک آن‌ها بالا ببریم. کایزن از ترکیب دو کلمه به نام کای (تغییر) و زن (خوب) تشکیل شده و به تغییرات خوب در جهت رسیدن به کامیابی اشاره می‌کند.

ایچیرو ساتو (Ichiro Sato) در کتاب ایکیگای و کایزن: هنر تجربه یک زندگی رضایت‌بخش (Ikigai and Kaizen Or the Art of Living a Fulfilled Life) رازهای رسیدن به خوشبختی و رضایتمندی را در اختیارتان قرار می‌دهد و با خواندن آن‌ها می‌توانید در مسیر بهتری برای زندگی خود حرکت کنید. این کتاب روش پیدا کردن ایکیگای را به شما توضیح می‌دهد و به کمک آن می‌آموزید که چرخه کایزن چیست و کاربرد آن به چه صورت است؟

کتاب ایکیگای و کایزن: هنر تجربه یک زندگی رضایت‌بخش برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به همه کسانی که به‌دنبال خوشبختی و یا رسیدن به آرامش درونی و رضایت از زندگی هستند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب ایکیگای و کایزن: هنر تجربه یک زندگی رضایت‌بخش می‌خوانیم

فلسفه کایزن به پیشرفت مداومی اشاره دارد که فرد باید هم در خانه و هم در محل کار در نظر بگیرد. وقتی مفهوم کایزن در محل کار استفاده شود به معنی پیشرفت پیوسته تمام کارمندان از مدیران تا ناظران، کارگران و مابین آن‌هاست. برای مدیران ژاپنی، فلسفه کایزن به‌طور غیرقابل انکار نیروی محرکه‌ای است که برای موفقیت آنها حیاتی است. پس از موفقیت خارق‌العاده‌اش در ژاپن، فلسفه کایزن در بسیاری از سازمان‌های تجاری در سراسر جهان به کار گرفته شد. این فلسفه به عنوان یک تکنیک نه تنها برای بهبود ارزش‌های تولید بلکه برای افزایش ایمنی و روحیه کارکنان نیز به کار گرفته شده است. به دلیل ماهیت ساده آن، فلسفه کایزن می‌تواند برای هر سیستمی در محل کار اجرا شود. اما، مهم است که در نظر داشته باشید هر سازمانی نیازمندی‌های دقیقی دارد.

فلسفه کایزن اغلب در ژاپن هم در محیط کار و هم در فرهنگ عامه استفاده می‌شود. این فلسفه پایه‌ای است که سازمان‌های تجاری بر آن بنا می‌شوند. کایزن برای مردم ژاپن آن‌قدر طبیعی است که مدیران و کارمندان نیازی به تلاش آگاهانه برای فکر کردن به کایزن ندارند. آن‌ها فقط به روش کایزن فکر می‌کنند! فلسفه کایزن تفاوت اساسی بین نحوه نگرش و درک تغییر در غرب و ژاپن است. در دنیای غرب، کایزن یا هر فلسفه مشابهی، عمدتاً به دلیل سرعت بالا و نگرش «برو آن را به دست بیاور» که در درجه اول جهان غرب را هدایت می‌کند، یک تفکر ثانویه است. با توجه به این نگرش، بسیاری از شرکت‌های غربی، به ویژه شرکت‌های آمریکایی، اغلب برای سال‌ها هیچ تغییری ایجاد نمی‌کنند یا تغییری را نمی‌پذیرند. برعکس، شرکت‌های ژاپنی برای تغییر و بهبود مستمر تلاش می‌کنند. در ژاپن مردم در سنین مختلف فعالیت‌های مربوط به سلامت را انجام می‌دهند. راز شاد بودن جمعیت سالخورده این کشور همین است. روش‌های بهبود سلامت و بهزیستی به ژاپنی‌ها کمک می‌کند تا با ساعات طولانی کار کردن خود را تطبیق دهند و اعتمادبه‌نفس و ثبات بیشتری داشته باشند. اگر هر کسی ایکیگای خودش را پیدا و سپس در مسیر ایکیگای خودش حرکت کند، قطعاً زندگی او بهتر می‌شود و این فرد را به رضایت و شادمانی می‌رساند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: ایکیگای
فصل 1: مفهوم ایکیگای
فصل 2: پنج محور اصلی ایکیگای
فصل 3: چهار جزء ایکیگای
فصل 4: تمرینات جسمانی برای آزاد کردن ایکیگای
بخش دوم: کایزن
فصل 6: ریشه و اساس کایزن
فصل 7: فلسفه کایزن
فصل 8: چهار روش کایزن
فصل 9: مزایای برتر کایزن
فصل 10: اجرای کایزن در زندگی شخصی
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ایکیگای و کایزن: هنر تجربه یک زندگی رضایت‌بخش
نویسنده
مترجمیاسین قاسمی بجد، طلعت اصغری درمیان
ناشر چاپیانتشارات پل
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات113
زبانفارسی
شابک978-964-233-443-8
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ایکیگای و کایزن: هنر تجربه یک زندگی رضایت‌بخش

abc def
۱۴۰۱/۸/۱۴
این یک کتاب کامل در مورد راههایی برای رسیدن به یک زندگی شاد و هدفمند هست و از دو مفهوم کایزن وایکیگای استفاده می‌کند تا این روشها را ملموس کند. ایکیگای ارزش‌های زندگی و دلایل اهداف را نشون می‌ده و کایزن متد گام‌های کوچک و ادامه دار تا رسیدن به هدف را در بر میگیره. اول هدف را تعیین میکنیم و بعد اون چرایی ارزشمندبودن را برای خودمون مشخص میکنیم سپس با برنامه ریزی و قسمت بندی هدف بامفهوم کایزن جلو میرویم و مدام خودمون رو ارزیابی و اصلاح میکنیم تا پیشرفتی ادامه دار داشته باشیم.
حکمت مرادی
۱۴۰۲/۱۱/۲۲
من این رو متوجه شدم که کشورهای پیشرفته با حفظ فرهنگ و افکار خوب گذشتگان و با اجرا و سازگار کردن ان ها با شرایط فعلی خیلی موفق شدند
سبحان
۱۴۰۲/۱/۹
این کتاب راە و روش زندگی بر پایە برنامە و نظم و مدیریت است که باید خود را ملزم به اجرای ان نمایید
سید محمد احمدی
۱۴۰۱/۱۰/۱۶
موفقیت محصول جانبی ایکیگای و کایزن هستش
حتما پیشنهاد می‌کنم بخونیم بفهمیم و به کار ببندیم
مهسا بایی
۱۴۰۲/۸/۱۳
چه خوب میشه در راستای این سبک کتاب آخر هر کتاب، کتاب‌های دیگررو معرفی کنید
علی مرتاضی
۱۴۰۱/۸/۲
سلام به نظر من چندان کتاب خوبی نبود شاید هم ترجمه‌اش خوب نبوده
H.A
۱۴۰۱/۷/۱۸
میتونه بدرد بخور باشه و ارزش خوندن داره... خیلی خوبه
مریم جهانبخش
۱۴۰۱/۸/۱۱
جالبه واقعا
سبک زندگی سوم اینطوریه که اینقدر موفق اند
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب ایکیگای و کایزن: هنر تجربه یک زندگی رضایت‌بخش

برای دریافت کتاب ایکیگای و کایزن: هنر تجربه یک زندگی رضایت‌بخش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.