معرفی و دانلود کتاب نصب و تنظیم سیستم عامل شبکه لینوکس

عکس جلد کتاب نصب و تنظیم سیستم عامل شبکه لینوکس
قیمت:
۲۹۰۰۰ ۲۶,۱۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نصب و تنظیم سیستم عامل شبکه لینوکس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نصب و تنظیم سیستم عامل شبکه لینوکس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نصب و تنظیم سیستم عامل شبکه لینوکس

کتاب نصب و تنظیم سیستم عامل شبکه لینوکس نوشته‌ی عفت مقیمی و شهاب مقیمی، نحوه‌ی راه‌اندازی این سیستم عامل شبکه‌ی قدرتمند را آموزش داده و انواع تنظیمات سیستمی آن را توضیح می‌دهد. این کتاب راهنما، ضمن معرفی امکانات لینوکس، خواننده را با انواع فرامین کاربردی، نحوه‌ی کار با پست الکترونیک، DNS، خدمات وب، اشتراک داده‌ها و مدیریت و امنیت در لینوکس آشنا می‌سازد.

درباره‌ی کتاب نصب و تنظیم سیستم عامل شبکه لینوکس

سیستم‌عامل‌ها (OS) عموماً نقش واسط بین کاربر و سخت‌افزار را بر عهده دارند و دستورات را انتقال می‌دهند. تا چند دهه پیش تقریباً همه‌چیز به سیستم‌عامل‌های کلاسیک خانگی، مثل ویندوز، خلاصه می‌شد. این نرم‌افزارها می‌توانستند چند کامپیوتر را با شبکه‌ی LAN به یکدیگر وصل کنند، فایل‌ها را به اشتراک بگذارند و یا به ابزارهای جانبی مثل پرینتر دسترسی پیدا کنند. اما با گسترش اینترنت و دگرگونی مفهوم شبکه، سیستم‌عامل‌های ویژه‌ای برای شبکه‌ها شکل گرفت. این نرم‌افزارها که نسبت به حالت کلاسیک خود مدرن‌تر و کامل‌تر بودند، سیستم‌عامل شبکه (NOS) نام گرفتند. این سیستم روی سرور نصب می‌شود و درواقع رابط بین کاربر و سرور است. به خاطر همین فضا و ویژگی‌های متفاوتی نسبت به سیستم‌عامل خانگی دارد. تاکنون چندین مدل برای NOS ارائه‌شده که ویندوز و لینوکس از معروف‌ترین و مهم‌ترین آن‌ها محسوب می‌شوند. سیستم‌عامل شبکه‌ی لینوکس نسبت به ویندوز در برخی مؤلفه‌ها برتری دارد؛ مثل‌اینکه دارای امنیت بیشتری و همینطور سرعت پردازش بیشتر است، بانک‌های اطلاعاتی قوی‌تری دارد و فضای تخصیصی آن صدها برابر ویندوز است. همین‌ها هم باعث محبوبیت این سیستم شده است. کتاب نصب و تنظیم سیستم عامل شبکه لینوکس نوشته‌ی عفت مقیمی و شهاب مقیمی، کتابی راهنماست که می‌کوشد کلیات این سیستم‌عامل را توضیح داده و نحوه‌ی راه‌اندازی و تنظیمات سیستمی آن را آموزش دهد.

ازآنجایی‌که سیستم‌عامل شبکه روی سرور نصب می‌شود، قاعدتاً باید از توانایی و امکانات بیشتری برخوردار باشد. سرورها حجم زیادی از اطلاعات را در خود دارند و پردازش می‌کنند و از سوی دیگر همیشه در معرض خطراتی مثل هک شدن قرار دارند. بنابراین نرم‌افزارهایی که روی آن‌ها نصب می‌شوند باید از توان امنیتی مناسب، تاب‌آوری و تحمل بالا، درصد خطای کم، امکانات مدیریتی ویژه، پردازش قوی و پشتیبانی خوبی برخوردار باشد. سیستم‌عامل لینوکس و توزیع‌های آن همگی از این شرایط برخوردار هستند و امکانات مناسبی را برای کاربر فراهم می‌آورند. آپ تایم بالا، پشتیبانی از زبان‌های برنامه‌نویسی رایج مثل PHP و HTML، رایگان بودن، امکان چندین پردازش از ویژگی‌های اصلی لینوکس محسوب می‌شوند. دبیان و سِنت او اس ازجمله توزیع‌های پرطرفدار لینوکس هستند که برای سرورهای شبکه مورداستفاده قرار می‌گیرند. عفت مقیمی و شهاب مقیمی در کتاب نصب و تنظیم سیستم عامل شبکه لینوکس، همه‌ی امکانات این سیستم را توضیح خواهند داد و فرمان‌های مهمی را که همه کاربرها باید با آن‌ها آشنا باشند آموزش می‌دهند. در این کتاب شما با مفاهیمی مثل نحوه‌ی پیکربندی، کار با پست الکترونیک، سامانه‌ی نام دامنه یا DNS، به اشتراک‌گذاری داده‌ها، شیوه‌های مدیریت و امنیت در لینوکس آشنا خواهید شد.

کتاب نصب و تنظیم سیستم عامل شبکه لینوکس را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران به انتشار رسانده است.

کتاب نصب و تنظیم سیستم عامل شبکه لینوکس برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به همه‌ی متخصصان حوزه‌ی آی‌تی و شبکه توصیه می‌شود.

با عفت مقیمی و شهاب مقیمی بیشتر آشنا شویم

عفت مقیمی، متخصص آی‌تی و نویسنده است. از او تاکنون کتاب‌هایی همچون «آموزش پایگاه داده اوراکل Oracle 11g»، «نصب و تنظیم سیستم‌عامل شبکه لینوکس» و «نصب و نظارت سرویس‌های لینوکس» منتشر شده. او بیشتر کتاب‌هایش را به همراه شهاب مقیمی نوشته است.

شهاب مقیمی (متولد 1361) در زمینه‌ی آی‌تی تخصص دارد. او کتاب‌های «اپراتوری و تعمیرات پرینترها» و کتاب «امنیت کوبرنیتیز kubernetes» را به چاپ رسانده است.

در بخشی از کتاب نصب و تنظیم سیستم عامل شبکه لینوکس می‌خوانیم

CD لینوکس مینت با قابلیتی به نام mint4win همراه است. این قابلیت به کاربر اجازه‌ی نصب لینوکس روی سیستم عامل ویندوز را به صورت پارتیشنی جداگانه و بدون برهم زدن تنظیمات دستگاه می‌دهد. کارایی و سرعت آن همچون وقتی که به‌عنوان سیستم عامل اصلی نصب می‌شود نخواهد بود، اما هرگاه دیگر تمایلی به استفاده از آن نداشتید، می‌توانید به‌راحتی از کنترل پنل آن را حذف کنید. درست مثل اینکه یک برنامه‌ی نرم‌افزاری ساده را uninstall می‌کنید. نسخه‌ی دسکتاپ اوبونتو نیز انتخاب مناسبی برای افرادی‌ست که تازه می‌خواهند به لینوکس روی بیاورند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: شناسایی و به‌کارگیری انواع سیستم عامل‌های لینوکس
فصل دوم: پارتیشن‌بندی و انواع فایل سیستم‌های لینوکس
فصل سوم: بوت شدن سیستم عامل لینوکس
فصل چهارم: بررسی و دسته‌بندی کاربران در لینوکس
فصل پنجم: شناسایی انواع محیط‌های گرافیکی در لینوکس
فصل ششم: بررسی و شناسایی نرم‌افزار لینوکس رومیزی
فصل هفتم: بررسی امنیت در لینوکس
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نصب و تنظیم سیستم عامل شبکه لینوکس
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات227
زبانفارسی
شابک978-600-1247-02-6
موضوع کتابکتاب‌های سیستم عامل، کتاب‌های آموزش شبکه
قیمت نسخه الکترونیک
۲۹۰۰۰ ۲۶,۱۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب نصب و تنظیم سیستم عامل شبکه لینوکس

برای دریافت کتاب نصب و تنظیم سیستم عامل شبکه لینوکس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.