معرفی و دانلود کتاب نفر هفتم

عکس جلد کتاب نفر هفتم
قیمت:
۵۰۴۰۰ ۲۵,۲۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نفر هفتم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نفر هفتم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نفر هفتم

کتاب نفر هفتم نوشته‌ی مرسده کسروی، در مورد مردی میان‌سال است که جنازه‌اش در ساحل انزلی پیدا شده. پلیس اعتقاد دارد او به قتل رسیده ولی هیچ ردپایی از قاتل و انگیزه‌های احتمالی جنایت نمی‌یابد. آن‌ها در تحقیقاتشان می‌فهمند که این مرد شب پیش به همراه شش نفر در ویلایی به سر می‌برده. حالا باید تک‌تک آن افراد دیگر بازجویی شوند تا پرده از راز این مرگ مشکوک برداشته شود.

درباره‌ی کتاب نفر هفتم

صبح یکی از روزهای زمستانی جنازه‌ی مردی میان‌سال در ساحل گیسوم انزلی پیدا می‌شود. او در وضعیتی نامناسب قرار دارد و به نظر می‌رسد مرگش عادی نبوده. پلیس پس از بررسی صحنه و کالبدشکافی به این نتیجه می‌رسد که مرد بر اثر سوءمصرف الکل مسموم شده. پلیس حدس می‌زند که او در جایی دیگر به قتل رسیده و بعدتر به این محل آورده شده. اما به خاطر بارندگی‌ها هیچ نشانه و ردی از قاتل یا قاتلین وجود ندارد. همین‌طور انگیزه‌های قتل نیز نامشخص است. آن‌ها پس از بررسی‌های محلی متوجه می‌شوند که مقتول شب پیش از مرگ با شش نفر دیگر در یک ویلا بوده. به نظر می‌رسد کلید حل معما در دستان این شش نفر است؛ سه زن جوان، یک مرد، یک دختر نوجوان و یک کودک. مأمورین به سراغ این شش مظنون می‌روند و بازجویی از آن‌ها را آغاز می‌کنند...

داستان نفر هفتم نوشته‌ی مرسده کسروی، قصه‌ای در ژانر جنایی و پلیسی است که حول مرگ مشکوک یک مرد اتفاق می‌افتد. این مرد که به نظر آدم محترمی است و استاد خطاب می‌شود، شبی را با شش دوست در یک ویلای اجاره‌ای می‌گذراند، اما صبح روز بعد جنازه‌ی او را در ساحل می‌یابند. آنچه از نظر پلیس مشکوک است رابطه‌ی این مرد با مهمانان شب گذشته است. چند زن و مرد جوان که نسبت‌شان با مقتول مشخص نیست ناگهان در یک‌شب زمستانی تصمیم می‌گیرند دور هم جمع شوند و تا نیمه‌های شب خوش بگذرانند. آیا قتل کار یکی از همین دوستان است یا همگی توطئه کرده‌اند تا او را از بین ببرند؟

معرفی و دانلود کتاب نفر هفتم

مرسده کسروی در رمان نفر هفتم داستان را به شش فصل تقسیم کرده و هر فصل را به یکی از این مظنونین اختصاص داده تا قصه را از زاویه‌ی خود روایت کند. این‌چنین مخاطب به مرور و از جنبه‌های مختلف به شخصیت مقتول نزدیک می‌شود، پازل را تکمیل می‌کند و ابعاد این حادثه را کشف می‌نماید. ویژگی بعدی این اثر، استفاده از تکنیک‌های نمایشنامه‌نویسی است؛ یعنی حذف توصیفات داستانی، استفاده از یک مکان ثابت به عنوان محل وقوع داستان و اتکا به دیالوگ‌ها. کسروی داستانش را به گفت‌وگوی دونفره‌ی بازپرس و مظنونین تبدیل می‌سازد. به این شکل او خود را به عنوان دانای کل از داستان حذف می‌کند تا پیشبرد قصه در خلال دیالوگ‌ها رخ دهد. کسروی به خوبی عنصر تعلیق و گره‌گشایی را هم به داستانش اضافه کرده تا مخاطب را با خود همراه سازد. هر یک از شخصیت‌های داستان نفر هفتم، تیپ خاصی دارند و با هم متفاوت‌اند. هر یک از این کاراکترها در عین بی‌گناهی، انگیزه‌هایی هم دارند که می‌تواند شک‌برانگیز باشد و مخاطب را در موردش دچار تردید کند. مرسده کسروی حتی از کاراکترهای کودک و نوجوان هم بهره می‌برد تا آن‌ها هم بخشی از روایت را بر عهده بگیرند. به این شکل قصه‌ی او عمق و پیچیدگی بیشتری می‌یابد. این رمان را انتشارات نیستان به چاپ رسانده است.

گفتنی است که کتاب صوتی نفر هفتم نیز در کتابراه موجود و قابل تهیه است.

کتاب نفر هفتم برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به علاقه‌مندان به داستان‌های معاصر فارسی و دوست‌داران ژانر جنایی و پلیسی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب نفر هفتم می‌خوانیم

بازپرس:

دوستانت ادعا کرده‌ند که قربانی قصد تعرض داشته. این حرف را تایید می‌کنی؟

سحر:

قصد تعرض؟ کی همچین حرفی زده؟ این حرف‌ها کدام است؟ چه تعرضی؟

بازپرس:

دوستانت گفته‌ند که به‌خاطر دفاع از تو ناچار به ترک ویلا شده‌ند، علی‌رغم این‌که قربانی در وضعیت نامتعادلی بوده.

سحر:

هر کی گفته غلط کرده... ببخشید آقا. من نمی‌دانم کی آمده اینجا نشسته و چی گفته. آن بنده خدا حتی دستش به من نخورد. دارند ماجرا را جور دیگری جلوه می‌دهند. به‌خاطر من؟ واقعاً که... اگر بقیه آن‌قدر سربه‌سرش نگذاشته بودند، اصلاً حالش خراب نمی‌شد. چه تعرضی؟ همین مانده بود که همه چیز را بیندازند گردن من. لابد توی خلوت خودشان هم همین‌طوری با مصیبتی که درست کرده‌اند، کنار آمده‌اند.

فهرست مطالب کتاب

گزارش
پری
وحید
سوگل
سحر
جانان
سهراب
گزارش

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نفر هفتم
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات224
زبانفارسی
شابک978-964-337-945-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
۵۰۴۰۰ ۲۵,۲۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نفر هفتم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نفر هفتم

برای دریافت کتاب نفر هفتم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.