معرفی و دانلود کتاب صوتی نفر هفتم

عکس جلد کتاب صوتی نفر هفتم
قیمت:
25000 تومان - 2.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نفر هفتم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نفر هفتم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی نفر هفتم

کتاب صوتی نفر هفتم اثر مرسده کسروی، شما را به دنیایی رازآلود و عجیب با اتفاقاتی غیر منتظره می‌برد، این اثر داستانی معمایی و جنایی، درباره‌ی جسدی است که در بندر انزلی کشف می‌شود.

در طی این دو سال گذشته در ایران ژانرنویسی و گرایش برای ایجاد داستان‌های بلند و کوتاه در قالب و ژانر منحصر به فرد داستانی که تجربه قابل اعتنای ادبی داستان‌نویسان غربی را پشت سر خود دارد، در میان تعدادی از نویسندگان ایران اهمیت پیدا کرده است و آثار ارزشمندی نیز در این زمینه به نگارش درآمده است.

کتاب صوتی نفر هفتم تجربه‌ای تازه و مبتدی در داستان‌نویسی معمایی پلیسی ایران است و این اثر را می‌توان یک تجربه موفق در این حیطه و یک اتفاق تجربی قابل ملاحظه در آن به شمار آورد. زیرا در ادبیات داستانی 50 سال اخیر ایران به ندرت می‌توان به رمانی کارگاهی و پلیسی برخورد کرد که مقتضیات این ژانر ادبی را کاملاً رعایت کرده باشد.

در این اثر داستان از زبان چند راوی روایت می‌شود و با ثابت نگاه داشتن لوکیشن و فضای روایت، از هر کدام از راویان خواسته می‌شود که خود یک روایت از داستانی که کتاب به دنبال بازگویی و کشف گره‌های آن است بگویند تا مختصات مکانی و بیانی تازه‌ و قابل اعتنایی در داستان ظهور و بروز پیدا کند.

داستان این کتاب با پیدا شدن جسدی‌ در ساحل‌ شهرستان بندرانزلی آغاز می‌شود، شخصیت‌هایی که می‌توانند بازگشای راز حضور این جسد در ساحل باشند نیز به ماجرا اضافه می‌‌شوند. یک بازجوی آگاهی که نویسنده تمایلی نیز به معرفی او ندارد در لوکیشن اتاق بازجویی از شاهدان و مطلعان درباره این قتل و مقتولش سوال و جواب می‌کند و در این سوال و جواب است که هر یک از این شخصیت‌ها با زبانی خاص و از زاویه دید خود به بازگویی داستانی آنچه بر مقتول رفته و یا می‌تواند رفته باشد می‌پردازند.

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که این داستان بلند را به اثری شیرین و جذاب و در عین حال پرکشش و تعلیق برای ادامه دادن تا انتها تبدیل کرده است، استفاده از چند زبان روایی برای بازگشایی گره‌های داستان و سفر به دل شخصیت‌های قصه و تمرکز بر روابط انسانی است.

در قسمتی از کتاب صوتی نفر هفتم می‌شنویم:

«بازپرس: از ازدواجت بگو.
پری: ترم آخر دانشگاه بودم. هنوز بیست و یک سالم نشده بود که ازدواج کردم. شوهرم آن موقع هنوز دانشجوی فوق لیسانس بود. بعداً دکترا گرفت. الان مدیر عامل یک شرکت سازنده لوازم خانگی است. یک پسر نه ساله داریم؛ کلاس چهارم.
بازپرس: سابقه نقل مکان داری. قبلاً کجا بودی؟
پری: ما اصالتاً اهل رودبار هستیم. توی خانه‌­های سازمانی زندگی می‌کردیم. بیرون رودبار. پدرم پیمانکار سد بود. تمام خانواده پدری من توی همان زلزله بزرگ رودبار مردند. بعد پدرم ما را کوچ داد رشت. از غصه خانواده‌ا­ش مریض شد. زود از دست دادیمش. بعد از ازدواجم برای شروع زندگی رفتیم انزلی. تا همین سه چهار سال پیش آنجا بودیم. بعد نقل مکان کردیم.
بازپرس: چرا نقل مکان کردید به رشت؟
پری: انزلی برای شروع زندگی انتخاب من بود. ضمناً محل کارم هم آنجا بود. شوهرم آن موقع هنوز دانشجو بود. اوضاع مالی خوبی نداشتیم. زندگی توی یک شهر کوچک­تر مقرون به صرفه‌­تر بود. ضمناً من انزلی را خیلی دوست داشتم.
بازپرس: چرا؟ تو که بچه انزلی نیستی. دلیل خاصی داشت؟
پری: به خاطر دریا. آن موقع مسئول فنی یک شرکت بسته­‌بندی ادویه‌جات بودم. بچه­‌های بسته­‌بندی توی سوله‌ی چسبیده به اتاق من که ضمناً تنها اتاق اداری شرکت هم بود، کار می­‌کردند. تمام روز بوی جوز هندی و دارچین و لیمو عمانی و آویشن و گلپر زیر دماغم بود. پنجره بود. پنجره آزمایشگاه مستقیم رو به اسکله باز می‌­شد. با بوی دریا و ماهی اخت شده بودم. خلوت خوبی هم داشتم. خیلی شانس آورده بودم. تمام بچه‌­های کارگرِ قسمت بسته­‌بندی لیسانسیه‌‌های علوم انسانی بودند: ادبیات...، معارف...، حقوق...؛ من توی اتاقم تنها بودم.
بازپرس: جواب سوالم را ندادی؟!
پری: ببخشید؟ متوجه نشدم....»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
4 دقیقه
گزارش - بخش اول
48 دقیقه
پری - بخش اول
21 دقیقه
وحید - بخش اول
20 دقیقه
سوگل - بخش اول
51 دقیقه
سحر - بخش اول
51 دقیقه
پری - بخش دوم
14 دقیقه
وحید - بخش دوم
15 دقیقه
سوگل - بخش دوم
22 دقیقه
سحر - بخش دوم
30 دقیقه
جهان
15 دقیقه
سهراب
7 دقیقه
پری - بخش سوم
3 دقیقه
گزارش - بخش دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی نفر هفتم
نویسنده
راویشیما مسیبی
ناشر صوتیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی نفر هفتم

عیاری بکتاش
۱۳۹۹/۳/۱۹
در حد رمان پلیسی ایرانی خوب بود صدای راوی برا رمان مناسب بود ولی صدای راوی برا بازپرس مناسب نبود بهتر بود از صدای مردانه برا بازپرس استفاده میشد.
البته این نظر شخصی منه، درکل شنیدنش به کسای که رمان جنائی دوست دارن پیشنهاد میکنم%
★★★★☆۴از۵ستاره
نوروزی
۱۴۰۲/۲/۱۱
نویسندگی کار خوب بود. اما صدای گوینده خام و نپخته بود. اوایل داستان خیلی سخت با گوینده میشد ارتباط برقرار کرد اواخر داستان عادت کردم. ولی بیشتر جذب موضوع شدم تا صدا اگه بخاطر مضمون نبود بقیه را گوش نمیدادم
مرتضی موسوی
۱۴۰۰/۱۰/۲۹
صدا گذاری انقدر بده که نمیذاره جذب داستان بشید، انگار یه نفر نشسته کتاب و رو خوانی کرده و صداش و با موبایل ضبط کرده، تمام شخصیت‌ها هم با یه صدا خونده شده، بعضی جا‌ها شخصیت‌ها رو باهم قاطی میکنید،
منیره هاشمی
۱۳۹۸/۱۲/۸
روایت خانم مسیبی که عالی بود.
به لحاظ نگارش در ژانر جنایی هم خانم کسروی کار جالبی انجام دادند به نظرم که کار قابل توجه در این ژانر در کشورمون کم انجام شده تا به حال.
Farhad Firoozabad
۱۴۰۰/۴/۱۴
داستانی بسیار زیبا و محکم. با موضوعی قوی و پرمحتوا. نویسنده قلم توانایی دارد و کاملا بر فن نویسندگی و داستان پردازی اشراف دارد. گویندگی بسیار خوب
Shin Barari
۱۳۹۹/۸/۱۲
لحن و تکنیک خوب و جنس صدای خوبی دارد شیما جان، و اثر ادبیات داستانی هفتم خانم کسروی نیز پیرنگ ساده و محتوای خوب و پیچیدگی خوبی دارد #شین_براری
شیما مسیبی
۱۳۹۸/۱۱/۱۷
امیدوارم همه از شنیدن این کتاب لذت ببرند چون من با لذت و عشق خوانش کردم
نیلوفر ح
۱۴۰۰/۱/۱۰
عالی عالی عالی
هم داستان گیرا و جذاب
هم صدای گوینده عالی
کلا مرسده کسروی حرف نداره کارهاش
Monir Naghikhani
۱۳۹۸/۴/۳۱
جالب بوداز لحاظ بازپرسی وگزارش، تا حالا دراین مورد نخوانده بودم
مریم حشمتی
۱۴۰۰/۳/۱
خیلی تکان دهنده و آموزنده بود، به همه توصیه‌اش میکنم.
محمدرضا محبوبی
۱۳۹۹/۱/۲۹
کتاب جالبی بود ولی‌ای کاش راوی قویتری برای این کتاب استفاده میشد
Marjaneh Jahangiri
۱۳۹۸/۹/۲۹
داستان معمایی بسیار جالبی بود و راوی هم بسیار خوب بود.
Kazem Ghoddousi
۱۳۹۸/۳/۱۹
ای کاش صدای بازپرس مردانه بود. ولی عالی بود
زاها م
۱۳۹۸/۲/۲۷
جالب بود و بسیار عالی روایت شده
مشاهده همه نظرات 14

راهنمای مطالعه کتاب صوتی نفر هفتم

برای دریافت کتاب صوتی نفر هفتم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.